#Metoo ja lääppiminen baareissa
Noniin, tämä onkin varmasti paljon tunteita herättävä aihe. Olen nuori nainen, ja minua lähestytään usein/paljon baareissa miesten taholta. Pyrin olemaan kohtelias kaikille ja juttelen mukavia ihmisille, ketkä tulevat puhumaan minulle. Ongelma on siinä, että kun olen jutellut noin 5 minuuttia miehen kanssa baarissa, hän alkaa hipelöimään reittäni ja laittaa kätensä hartioitteni taakse omistajan elkein (merkkaa reviiriä) ja esimerkiksi koskettelee kasvojani. Tässä kohtaa vetäydyn kauemmas ja lakkaan ylläpitämästä katsekontaktia mieheen. Viestitän hänelle, etten halua että minuun kosketaan ja että tunnen oloni hyvin epämukavaksi. Uskallan harvoin sanoa suoraan "älä koske minuun", sillä pelkään että vastapuoli suuttuu ja tulee konflikti (olen herkkä ja pelkään esimerkiksi tilanteita, joissa joku huutaa tai ärähtää minulle). Mies ei kuitenkaan ole moksiskaan signaaleista, joita syötän hänelle, vaan tulee lähemmäs ja jatkaa hipelöintiä. Joudun lopulta menemään toiselle puolelle baaria "pakoon" kyseistä henkilöä. Toisinaan olen myös käskenyt miestä olemaan koskematta, ja siitäpäs vasta riemu ratkeaakin. Minua syytetään usein siinä kohtaa kireäksi ja kysytään, missä on minun huumorintajuni. Eli siis minun seksuaalista itsemääräämisoikeuttani rikotaan ja minua ahdistellaan huumorin varjolla. Epäreilua, vai kuinka? Tunnistaako joku tähän syyllistynyt itsensä?
Miksi naisella ei ole oikeutta tulla nähdyksi ensisijaisesti ihmisenä? Miksei naisen ole mahdollista jutella vastakkaiselle sukupuolelle kohteliaasti ilman, että häntä ahdistellaan ja kosketellaan? Ja miksei mies edes yritä lukea naisen signaaleja (=en halua, että kosket minuun) tai vaihtoehtoisesti ole moksiskaan niistä? Haluaisin elää maailmassa, jossa minua ei ahdisteltaisi, ja jossa saisin kunnioittavaa kohtelua.
Kommentit (50)
Ja ajattelet, että vain miehet tekevät tätä?
Oikeasti, naiset on aivan yhtä pahoja, varsinkin vähän ikääntyneet.
Alkoholi vähentää estoja ihan molemmilla sukupuolilla.
Jos itse olet selvin päin, tarkkaile joskus naisia, miten he toimivat.
Ällöttävää olemmilla sukupuolilla, mutta liittyy humalaan.
Baareissa ihmiset on enemmän tai vähemmän humalassa jolloin heillä ei ole niin paljon itsehillintää ja estoja kuin normaalisti. Silti, enemmän minua henk koht naisena on aina haitannut se ettei kukaan lähesty baareissa..
Jos tuollainen ahdistaa, voi olla parempi keksiä muita huveja. Tuo vähän kuuluu baarielämään.
En epäile etteikö tuollaista tapahdu, mutta annat ymmärtää suuren osan miehistä olevan tuollaisia. Suurin osa miehistä enemmänkin ujostelee naisia ja kynnys koskettamiseen on korkea. On muuten tutkittu, että julkisilla paikoilla tytöt ovat väkivaltaisempia poikia kohtaan kuin päinvastoin ja pojat (seurustelusuhteissa) väkivaltaisempia kotona.
Ikinä en muista naista koskettaneeni baarissa, mutta aika monta kertaa nainen on koskenut tai joku WT-mies yrittänyt voimaantua minun kustannuksella joskus.
https://www.vauva.fi/keskustelu/3370639/mies-29v-4v-miettii-yoelama-ja-…
Itsepä äänestitte niitä jännämiehiä tänne. Turha nyt valittaa. Sitä niittää mitä kylvää
Vierailija kirjoitti:
Jos tuollainen ahdistaa, voi olla parempi keksiä muita huveja. Tuo vähän kuuluu baarielämään.
Ei, ei kuulu mihinkään. Jokaisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa _ihan_kaikkialla_. Ne jotka ei tätä ymmärrä, voi pysyä kotonaan neljän seinän sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Baareissa ihmiset on enemmän tai vähemmän humalassa jolloin heillä ei ole niin paljon itsehillintää ja estoja kuin normaalisti. Silti, enemmän minua henk koht naisena on aina haitannut se ettei kukaan lähesty baareissa..
Miksi ala peukku? Kuka teistä vaihtaisi miesten huomion täyteen näkymättömyyteen? (jos ahdistelu siis jää tuohon mitä ap kuvailee)
Baari on ns. Terveellinen paikka, baari ei ole paha, juuri sen takia en mene baariin, tuollaisten ap:den takia.
Pitäisikö minun lopettaa kadullakin kävelemisen koska en ole suomen oikeusjärjestelmän mukaan raiskája vaikka penkoisitte kuningattareen kruunulla ja supertietokoneen datasta historiaa.
Tykkään enemmän siitä kuin Niinistön usan vierailulla Trump möläytti suomalaisille naisille, that im wery sorry for womens in finland kuin siitä että kuningatar tekee maastopaloja kaliforniaan ja lihalla mellakoita hong kongion. Suomalaiset on liian hieno hipiäisiä valittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ala peukku? Kuka teistä vaihtaisi miesten huomion täyteen näkymättömyyteen? (jos ahdistelu siis jää tuohon mitä ap kuvailee)
Ja, että toki noitten limanuljaskojen joukossa varmaan on kivojakin miehiä, eli jos vaihtoehdot on ettei kukaan mies huomaa tai sitten monet miehet (sekä kivat että ällöt) huomaa niin kumpi on parempi?
Ihme syyttäjiä. kirjoitti:
Baari on ns. Terveellinen paikka, baari ei ole paha, juuri sen takia en mene baariin, tuollaisten ap:den takia.
Pitäisikö minun lopettaa kadullakin kävelemisen koska en ole suomen oikeusjärjestelmän mukaan raiskája vaikka penkoisitte kuningattareen kruunulla ja supertietokoneen datasta historiaa.Tykkään enemmän siitä kuin Niinistön usan vierailulla Trump möläytti suomalaisille naisille, that im wery sorry for womens in finland kuin siitä että kuningatar tekee maastopaloja kaliforniaan ja lihalla mellakoita hong kongion. Suomalaiset on liian hieno hipiäisiä valittamaan.
Jani Mäkelä?
Missään nimessä noiden kanssa ei lähdetä millekään hippasille! Älä väistä milliäkään, ota tiukka katsekontakti ja sano vakavalla naamalla: ”anteeksi, mutta en pidä siitä että vieras ihminen koskee.” Jotkut tajuaa urpoutensa, jotkut heittäytyy marttyyreiksi ja jotkut tosiaan alkaa huoritella, mutta jälkimmäisille ei kannata kuin kulmia nostella.
Ravintolassa kannattaa muistaa myös se, että henkilökunta on naisen parhaat liittolaiset. Jos tulee pieninkin ongelma, sano pokelle. Oppiipahan miehet käyttäytymään, kun kourimisella ilta loppuukin lyhyeen.
(Plus että näiden miesten takia kunnolliset miehet eivät saa baarissa tilaisuutta. Naiset eivät syyttä ole tylyjä lähes jokaiselle lähestyjälle...)
Minä olen ystävällinen mies ja osa naisista istuu syliin kysymättä!
Asiaan on helppo ratkaisu. Älä juttele niiden miesten kanssa, kun kerran olet #metoo-psykoosiporukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä joku ongelma? Ootko ho.mo?
Kannattaa opetella vain sanomaan rehdisti ja suoraan ettet tykkää kun tullaan noin lähelle. Omasta kokemuksesta useimmat miehet ymmärtää kyllä. En itseasiassa muista yhtäkään tilannetta että joku olisi suuttunut kun pyydän lopettamaan lähentelyn tuollaisessa tilanteessa.
Baareissa tuollaista tapahtuu, se on ikävää. Mutta ehkä ne miehetkin oppisi jos tarpeeksi usein kuulisi vastustusta.
Vierailija kirjoitti:
Itsepä äänestitte niitä jännämiehiä tänne. Turha nyt valittaa. Sitä niittää mitä kylvää
"Sipilän takia". Äänestitte vielläkin... huhhuh De Facto, vielläkin sipilän takia.
M aahanmuúťó oli väistämätön juttu.
Tosin sipilän De Facto aktiivimallilla meillä olisi nyt nähtynä parempaa kotona oloa ja kotouttamista sekä äärettömän tärkeästi nähtynä Finland kieli taloiksissa aina. En jaksaa kirjoittaa enää moden sensuurin pelossa. Sitä minä pelkään kyllä jonkin verran. Olen oppinut olemaan pettymättä ja se moden kulta kerho ärsyttää niitä taas siihen että he voivat sensuroida. Tämä kaikki demokratian takia. "Joo meidän pitää nyt äänestää tarja halosta"
De Facto aktiivimalli olisi pitänyt olla eikä demokratian De Jure aktiivimalli nolla kertoin blaa...blaa...blaa...
Miehenä voin sanoa saman kuin ap. Puumat ovat ahdistavia ja pelottavia kännissä. Tavallaan siis ymmärrän naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siinä joku ongelma? Ootko ho.mo?
En. En tahdo enää vain olla tekemisissä naisten kanssa.
Juuri samaa meinasin tulla kirjoittamaan viimeisimmän baarireissuni jälkeen, mutta en osannut pukea asiaa sanoiksi noin hyvin kuin aloittaja.
Ongelma on tuttu. Olen ystävällinen nainen, naimisissa ja perheellinenkin vielä. Näistä seikoista huolimatta olen ehkä kerran vuodessa sinkkuystäväni kanssa baarissa tanssimassa ihan pilkkuun saakka. Juttelen miehille jotka tulevat keskustelemaan kanssani ja kerron aina alkuun, että olen naimisissa. Silti se lähentely alkaa jossain vaiheessa! Ja juuri tuo muiden miesten blokkaaminen pois tilanteesta. Mies saattaa yrittää "saartaa" minut nurkkaan ja yrittää eristää muusta porukasta. Ja näin herkälle ihmisille se on ahdistavaa! Monesti olen sitten lähtenyt vessaan ja joutunut pakoilemaan loppuillan näitä miehiä. Sitten näen heidän tuijottavan minua tanssilattian reunoilta ja lähestyvän heti, jos erehdyn katsomaan sinne päin. Baarielämä on kuin jostain luontodokkarista.