Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

#Metoo ja lääppiminen baareissa

Vierailija
18.01.2020 |

Noniin, tämä onkin varmasti paljon tunteita herättävä aihe. Olen nuori nainen, ja minua lähestytään usein/paljon baareissa miesten taholta. Pyrin olemaan kohtelias kaikille ja juttelen mukavia ihmisille, ketkä tulevat puhumaan minulle. Ongelma on siinä, että kun olen jutellut noin 5 minuuttia miehen kanssa baarissa, hän alkaa hipelöimään reittäni ja laittaa kätensä hartioitteni taakse omistajan elkein (merkkaa reviiriä) ja esimerkiksi koskettelee kasvojani. Tässä kohtaa vetäydyn kauemmas ja lakkaan ylläpitämästä katsekontaktia mieheen. Viestitän hänelle, etten halua että minuun kosketaan ja että tunnen oloni hyvin epämukavaksi. Uskallan harvoin sanoa suoraan "älä koske minuun", sillä pelkään että vastapuoli suuttuu ja tulee konflikti (olen herkkä ja pelkään esimerkiksi tilanteita, joissa joku huutaa tai ärähtää minulle). Mies ei kuitenkaan ole moksiskaan signaaleista, joita syötän hänelle, vaan tulee lähemmäs ja jatkaa hipelöintiä. Joudun lopulta menemään toiselle puolelle baaria "pakoon" kyseistä henkilöä. Toisinaan olen myös käskenyt miestä olemaan koskematta, ja siitäpäs vasta riemu ratkeaakin. Minua syytetään usein siinä kohtaa kireäksi ja kysytään, missä on minun huumorintajuni. Eli siis minun seksuaalista itsemääräämisoikeuttani rikotaan ja minua ahdistellaan huumorin varjolla. Epäreilua, vai kuinka? Tunnistaako joku tähän syyllistynyt itsensä?

Miksi naisella ei ole oikeutta tulla nähdyksi ensisijaisesti ihmisenä? Miksei naisen ole mahdollista jutella vastakkaiselle sukupuolelle kohteliaasti ilman, että häntä ahdistellaan ja kosketellaan? Ja miksei mies edes yritä lukea naisen signaaleja (=en halua, että kosket minuun) tai vaihtoehtoisesti ole moksiskaan niistä? Haluaisin elää maailmassa, jossa minua ei ahdisteltaisi, ja jossa saisin kunnioittavaa kohtelua.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikään nainen, joka ahdistuu noin paljon miehistä, ei kyllä istu yksin baarissa ja "ole ystävällinen" kaikille miehille ja juttele viittä minuuttia kenenkään kanssa.

Naiset nakkelevat niskojaan baareissa ja yökerhoissa, ellei mies ole se kirurgipankkiirimalliastronautti.

Hyvin rakenneltu miesvihatarina sinällään, todellisuus on kuitenkin muuta. 

Vierailija
22/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi, älkää nyt sensuroiko, antakaa pojan puhua hojo hojo.

Pitäisikö naisille tehdä omat murot nimeltä meetobix tai olisiko se sittenkin me too to pigs. En sano mitä naiset ovat, se oli vaa aakkosellinen visio, toivon että naiset ja miehet olisivat ihmisiä eikä varastaisi.

Eix mennyt murot nyt tasan?

Pitääkö nyt rotan vuonna teille rottaakin syöttää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa opetella vain sanomaan rehdisti ja suoraan ettet tykkää kun tullaan noin lähelle. Omasta kokemuksesta useimmat miehet ymmärtää kyllä. En itseasiassa muista yhtäkään tilannetta että joku olisi suuttunut kun pyydän lopettamaan lähentelyn tuollaisessa tilanteessa.

Baareissa tuollaista tapahtuu, se on ikävää. Mutta ehkä ne miehetkin oppisi jos tarpeeksi usein kuulisi vastustusta.

Miten niin miehetkin? Samaa tekee naiset, ovat aina munissa tai perseessä kiinni. Mikä siinä on että naiset ei kykene ymmärtämään että tämä ei ole sukupuolittunut ongelma? Moni mies ei tästä häiriinny, eikä nosta meteliä, mutta se ei tarkoita että tätä ei tapahtuisi!

Vierailija
24/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on ihan samanlaisia. Nää #metoo -naiset ai vaan huomaa sitä. Tai siitä ei välitetä, koska onhan se harmitonta kun nainen koskettelee.

Se on vaan välittämistä ja lähelle tulemista ymmärtäen ja inhimillisesti. Käsi reidellä ei ole mitään, jos kyseessä on naisen käsi. Tai höpsöttely, että puristaa vähän poskia ja suukottaa otsaa, että odota tässä, käyn vessassa ja tuun kohta takasin. Tilaa meille vaikka sillä aikaa drinkit.

Olen nainen, en juo, olen töissä baarissa. Olisi ihan kiva joskus, kun känniset naiset havvainnoisi ympäristöään samalla intensiteetillä kuin ap. Tuntuu, että naiset enemmän käy päälle nykyisin. Mutta se on tietty harmitonta ja ihanaa, kun nainen on aloitteellinen, Naiset on usein myös todella ronskeja, siis käsi miehen haaroväliin ihan sumeilematta. Läpällä ja kännissä. Toisin päin olemme poliisille antamassa lausuntoa. Ja tapahtuu siis usein. 

Vierailija
25/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap istuu jatkuvasti baarissa? Onko sinulla alkoholiongelma?

YLE uutisoi eilen, että suomalaisten keski-ikäisten ryyppääminen on jo nyt miesten ryyppäämistä suurempi ongelma, mikä tekee naisista tällaisia säälittäviä deekuja?

Vierailija
26/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap istuu jatkuvasti baarissa? Onko sinulla alkoholiongelma?

YLE uutisoi eilen, että suomalaisten keski-ikäisten ryyppääminen on jo nyt miesten ryyppäämistä suurempi ongelma, mikä tekee naisista tällaisia säälittäviä deekuja?

Siis keski-ikäiset naiset on alkoholisoituneempia kuin miehet.

Vierailija
27/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metoo tehtiin, tullaan tekemään ja se tekee ahdistelua. Voitteko ymmärtää tätä edes hong kongin mellakoista.

"Elämä on niin ihana" "olen pirjo, elämässäni on suklaata ja elämä on suklaarasia"

"Tämä ollaan jo hakattu kiveen"

Vierailija
28/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Suurin osa miehistä enemmänkin ujostelee naisia ja kynnys koskettamiseen on korkea.

https://www.vauva.fi/keskustelu/3370639/mies-29v-4v-miettii-yoelama-ja-…

mulle on kerran jopa käynyt niin, että baarissa mies on kysynyt saanko mä koskettaa sua?

Vierailija
29/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolestuttavan sekopäisiä vastauksia tässä ketjussa..

Vierailija
30/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen ahdistaa, voi olla parempi keksiä muita huveja. Tuo vähän kuuluu baarielämään.

Ei, ei kuulu mihinkään. Jokaisella on itsemääräämisoikeus omaan kehoonsa _ihan_kaikkialla_. Ne jotka ei tätä ymmärrä, voi pysyä kotonaan neljän seinän sisällä.

Näin. Sen takia kieltäminen, jos ei tykkää toisen koskettelemisesta, eikä mitään mysteerisiä signaaleja, ne kun eivät oikein mene perille 2 promillen tuiterissa. Miehet eivät ole ajatustenlukijoita, edes humalassa. Varsinkin jos nainen on lähtenyt ensin iloisesti juttuun mukaan keskustelun, nauramisen ja intohimoisen katsekontaktin kautta, josta luonnollinen seuraava askel on pienehkö hiplaaminen. SIlloin pitää viheltää peli selvästi poikki kieltytymällä. Ei signaaleilla tai leikkimällä vaikeasti tavoiteltavaa kikatuksineen. Helpointa tietysti on, jos ei lähde alkuunkaan epämieluisan miehen peliin mukaan, vaan sanoo heti alkuun että ei kiitos tai on välinpitämätön alusta alkaen. Joku vastuu siitä omasta kehosta kuitenkin on täysi-ikäisen otettava, eikä vain heittäytyä vain miehen tahdon mukaan ja mennä sen mukana. Eli jos et halua, että flirttailu menee siitä ekalta asteelta toiselle, niin älä lähde edes siihen ekaan mukaan.

Vierailija
31/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ihan pelkkä keskustelu ilman flirttiä? Kysyn ihan vilpittömästi, että voiko miesten kanssa jutella baarissa ilman taka-ajatuksia? Itse en etsi minkäänlaista seuraa ikinä, mutta juttelen kyllä jos joku tulee jutulle.

Vierailija
32/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tässä vähän aikaa sitten MIEHENI kanssa baarissa. Istuimme samassa pöydässä kolmen muun miehen kanssa. Keskustelimme vilkkaasti kaikesta maan ja taivaan välillä. Yksi näistä miehistä, minua lähinnä istunut, alkoi yhtäkkiä supista korvaani kaikenlaisia kohteliaisuuksia ulkonäöstäni. Kiitin kohteliaisuuksista ja jatkoin muista aiheista. Sitten tämä urpå alkoi ehdottelemaan, suoraan kysymään, että lähdenkö hänen luokseen panemaan. Olin pöyristynyt. Juntti TIESI, että vieressäni oli mieheni. Torjuin ja jopa mieheni karjaisi muutaman varoittavan sanan. Juntti jatkoi törkyään kunnes katsoimme mieheni kanssa viisaammaksi poistua.

Ei näin, miehet. Jotain tilannetajua olisi syytä kehittää.

Vierailija
33/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset saa olla kännissä ja sekoilla, mut miehet ei?

Vierailija
34/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noille sanonut ystävällisesti, että "se on minun olkapääni/reiteni/tms että pidähän näppisi vain omalla puolellasi". Sen jälkeen keskustelu jatkuu normaalisti ja jossain vaiheessa mies poistuu takavasemmalle yrittämään jotain muuta.

Ei miehet mitään vihjailuja ymmärrä.

Vierailija
35/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi hakea apua alkoholismiinsa, ehkä se mieskin sitten löytyy

Vierailija
36/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä veikkaan, että näiden ahdistelijoiden tarkoituksena ei edes ole seksiseuran saaminen - koska kuka nyt lähtisi väkisiin lääppijän matkaan. He vain haluavat alistaa uhriaan ja nauttivat siitä, kun toista inhottaa. Osa voi tietysti olla niin kännissä tai muuten vain sekaisin, ettei yksinkertaisesti tajua, ettei toinen ole mukana.

Minulle ja muille normaaleille ihmisille - joita on suurin osa miehistäkin - ei tulisi mieleenkään kosketella tuntemattomia ilman lupaa. Ihan hyvin on silti seuraa löytynyt, silloin kun sellaista olen halunnut.

Vierailija
37/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se iltalehden eilinen juttu jossa taksikuski löyti kahden nuoren naisasiakkaan listan unelmamiehestä jossa melkein kaikenlaiset miehet olivat ällöttäviä paitsi isolla varustuksella olevat. Onko naisten seksismi sitä parempaa seksismiä? Jos miehet tekisivät saman listan naisista niin olisi jo myrsky käynnissä.

Vierailija
38/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä veikkaan, että näiden ahdistelijoiden tarkoituksena ei edes ole seksiseuran saaminen - koska kuka nyt lähtisi väkisiin lääppijän matkaan. He vain haluavat alistaa uhriaan ja nauttivat siitä, kun toista inhottaa. Osa voi tietysti olla niin kännissä tai muuten vain sekaisin, ettei yksinkertaisesti tajua, ettei toinen ole mukana.

Minulle ja muille normaaleille ihmisille - joita on suurin osa miehistäkin - ei tulisi mieleenkään kosketella tuntemattomia ilman lupaa. Ihan hyvin on silti seuraa löytynyt, silloin kun sellaista olen halunnut.

Kerro toki kahden sentin keittiöpsykologina, onko lääppivät naisetkin alistavia sadisteja? 

Vierailija
39/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä baarissa saa ihan reilusti lähestyä, miten ihmiset muuten pariutuisi ja parittelisi? Ein suoraan sanominen on ok. Mutta ei pidä yllättyä jos mies lähestyy baarissa, vietit vain ovat osa ihmisiä ja thats it.

Vierailija
40/50 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki miesvihaajat siis alkoholisteja?