#Metoo ja lääppiminen baareissa
Noniin, tämä onkin varmasti paljon tunteita herättävä aihe. Olen nuori nainen, ja minua lähestytään usein/paljon baareissa miesten taholta. Pyrin olemaan kohtelias kaikille ja juttelen mukavia ihmisille, ketkä tulevat puhumaan minulle. Ongelma on siinä, että kun olen jutellut noin 5 minuuttia miehen kanssa baarissa, hän alkaa hipelöimään reittäni ja laittaa kätensä hartioitteni taakse omistajan elkein (merkkaa reviiriä) ja esimerkiksi koskettelee kasvojani. Tässä kohtaa vetäydyn kauemmas ja lakkaan ylläpitämästä katsekontaktia mieheen. Viestitän hänelle, etten halua että minuun kosketaan ja että tunnen oloni hyvin epämukavaksi. Uskallan harvoin sanoa suoraan "älä koske minuun", sillä pelkään että vastapuoli suuttuu ja tulee konflikti (olen herkkä ja pelkään esimerkiksi tilanteita, joissa joku huutaa tai ärähtää minulle). Mies ei kuitenkaan ole moksiskaan signaaleista, joita syötän hänelle, vaan tulee lähemmäs ja jatkaa hipelöintiä. Joudun lopulta menemään toiselle puolelle baaria "pakoon" kyseistä henkilöä. Toisinaan olen myös käskenyt miestä olemaan koskematta, ja siitäpäs vasta riemu ratkeaakin. Minua syytetään usein siinä kohtaa kireäksi ja kysytään, missä on minun huumorintajuni. Eli siis minun seksuaalista itsemääräämisoikeuttani rikotaan ja minua ahdistellaan huumorin varjolla. Epäreilua, vai kuinka? Tunnistaako joku tähän syyllistynyt itsensä?
Miksi naisella ei ole oikeutta tulla nähdyksi ensisijaisesti ihmisenä? Miksei naisen ole mahdollista jutella vastakkaiselle sukupuolelle kohteliaasti ilman, että häntä ahdistellaan ja kosketellaan? Ja miksei mies edes yritä lukea naisen signaaleja (=en halua, että kosket minuun) tai vaihtoehtoisesti ole moksiskaan niistä? Haluaisin elää maailmassa, jossa minua ei ahdisteltaisi, ja jossa saisin kunnioittavaa kohtelua.
Kommentit (50)
Totahan se on kun odottaa niiden jännä miesten lähestyvän. Mitäs jos lähestyisit kiltti miestä joka juo votkaa muumilimun seassa? Ai miehen pitää hoitaa lähestyminen? No nyt sua lähestytään.
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä noiden kanssa ei lähdetä millekään hippasille! Älä väistä milliäkään, ota tiukka katsekontakti ja sano vakavalla naamalla: ”anteeksi, mutta en pidä siitä että vieras ihminen koskee.” Jotkut tajuaa urpoutensa, jotkut heittäytyy marttyyreiksi ja jotkut tosiaan alkaa huoritella, mutta jälkimmäisille ei kannata kuin kulmia nostella.
Ravintolassa kannattaa muistaa myös se, että henkilökunta on naisen parhaat liittolaiset. Jos tulee pieninkin ongelma, sano pokelle. Oppiipahan miehet käyttäytymään, kun kourimisella ilta loppuukin lyhyeen.
(Plus että näiden miesten takia kunnolliset miehet eivät saa baarissa tilaisuutta. Naiset eivät syyttä ole tylyjä lähes jokaiselle lähestyjälle...)
Ihanko tosissasi väität, että koskettaminen kiinnostaa ravintolan henkilökuntaa?
Eikö naiset olekaan voimaantuneita ja omillaan pärjääviä? Tarvitset kuitenkin MIESTEN apua, kun et saa suutasi auki?
Siis tää #MEETOO pelleily on sitä rataa että hävettää olla teidän kans samalla planeetalla. Kaiken huippu oli kuulla että James Bondistakin tulee nainen... Miksei tehdä Mona Lisasta uutta maalausta nimeltä Jorma Liisa koska epäreilua että se on nainen ja syrjii nyt miehiä??? Tuleekohan batmanistakin seuraavaksi nainen osassa batman ja korkokengät ...... Ei hyvää päivää
Vierailija kirjoitti:
Siis tää #MEETOO pelleily on sitä rataa että hävettää olla teidän kans samalla planeetalla. Kaiken huippu oli kuulla että James Bondistakin tulee nainen... Miksei tehdä Mona Lisasta uutta maalausta nimeltä Jorma Liisa koska epäreilua että se on nainen ja syrjii nyt miehiä??? Tuleekohan batmanistakin seuraavaksi nainen osassa batman ja korkokengät ...... Ei hyvää päivää
Ja tämä vuodatus liittyi ap:n ongelmaan miten?
Sovittaisiko, että lääppiminen ei ole ok kummaltakaan sukupuolelta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missään nimessä noiden kanssa ei lähdetä millekään hippasille! Älä väistä milliäkään, ota tiukka katsekontakti ja sano vakavalla naamalla: ”anteeksi, mutta en pidä siitä että vieras ihminen koskee.” Jotkut tajuaa urpoutensa, jotkut heittäytyy marttyyreiksi ja jotkut tosiaan alkaa huoritella, mutta jälkimmäisille ei kannata kuin kulmia nostella.
Ravintolassa kannattaa muistaa myös se, että henkilökunta on naisen parhaat liittolaiset. Jos tulee pieninkin ongelma, sano pokelle. Oppiipahan miehet käyttäytymään, kun kourimisella ilta loppuukin lyhyeen.
(Plus että näiden miesten takia kunnolliset miehet eivät saa baarissa tilaisuutta. Naiset eivät syyttä ole tylyjä lähes jokaiselle lähestyjälle...)
Ihanko tosissasi väität, että koskettaminen kiinnostaa ravintolan henkilökuntaa?
Eikö naiset olekaan voimaantuneita ja omillaan pärjääviä? Tarvitset kuitenkin MIESTEN apua, kun et saa suutasi auki?
Mulle on aivan sama, mitä sukupuolta se henkilökunta on. En kommentoinut asiaa sanallakaan. Se on siellä töissä tarjoamassa mukavaa iltaa myös minulle, joten huolehtii järjestyksestä. Näin ollen ilmoitan lääppijät aivan varmasti. Ja aivan varmasti kiinnostaa, tämän voit uskoa kun kokemuksella kerron.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ystävällinen mies ja osa naisista istuu syliin kysymättä!
Onko siinä joku ongelma? Ootko ho.mo?
Kysymyksesi on törkeä. Aivan kuin naisille olisi kaikki sallittua.
Sen siitä saa kun käy baarissa.
Mitä muuta voit odottaa paikasta, joka on täynnä alle 100 äo humalaista valkoroskaa
Mielestäni sen tuossa jo kerroin. Ovat.