Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ai parisuhteessa ollaan vaan seksin takia, muuten riittää kämppis/kaveri? :D

Vierailija
17.01.2020 |

Minkälaisia parisuhteita (tai kaverisuhteita) näin sanovilla oikein on, herää kysymys?

Omassa parisuhteessani on seksiäkin mutta sen LISÄKSI paljon muuta hyvää, jota ei saa kämppiksiltä tai kavereilta.

Tapanamme mm. katsella elokuvia sohvalla toistemme kainalossa saman viltin alla.

Halata ohimennen keittiössä, viipyä halauksessa hyvinkin pitkään, suukottaa lempeästi kaulaa, poskelle.

Ottaa päiväunet vierekkäin.

Nukahtaa illalla kainaloon.

Painajaiseen yöllä herätessä, mikä ihanampaa kuin painautua "turvaan" kumppanin kylkeen kiinni.

Viettää aikaa yhdessä, kummankin touhuten omiaan, ei pakkoa pitää "kohteliasta keskustelua" yllä koko ajan.

Hieroa hartioita, toisen väsyneitä jalkoja.

Nämä ovat ainakin mulle hyvin isoja ja merkittäviä hyvinvointia tukevia asioita, uskon että miehellenikin.

Eikä näitä kämppiksen tai kaverin kanssa tehdä. Itselläni paljon ystäviä, no parhaimpien kanssa tuo hiljaa oleminenkin onnistuu, hartioiden hieronta ja halaus (muttei pitkääään halauksessa oleminen) mutta muut ei.

Kommentit (69)

Vierailija
41/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa yllättävää, kuinka monelle parisuhteen erottaa vain seksi!

Minulla on takanani 20-vuotinen avioliitto, ja nyt olen 6. Vuotta toisessa avioliitossa. Seksiä on ollut molemmissa säännöllisesti. Kyllä se on ihan muu asia, joka minut tässä pitää, ja se asia on rakkaus.

Mutta jäisikö rakkaus jäljelle, jos suhteestasi loppuisi sekä seksi että kaveruus?

Vierailija
42/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvänen aika sentään, tätä rivien välistä lukemista :D

Parisuhteessani siis ON seksiä, kerroin sen jo aloituksessa.

Otsikossa ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä vain ja ainoastaan se seksi on se asia, joka erottaa parisuhteen kämppis-/kaverisuhteista.

Ja siis kuvasin läheisyyttä, jota itselläni suurimmaksi osaksi tapahtuu vain parisuhteessani, seksin LISÄKSI.

Vaikka mulla on sisaruksua ja hyviä ystäviä, eivät he ole sellaisia, joita halaisin pitkään ihan vaan ohimennen ja suukottaisin kaulaa. Enkä käperry illalla kaverin tai veljeni kainaloon saman viltin alle.

Samoin uskon, että nuoruusvuosien kämppis (tai veljenikin) olisi ollut aika kauhuissaan, jos painajaisesta herättyäni olisin juossut hänen sänkyynsä ja painautunut kylkeensä kiinni. Liekö tehnyt sellaisesta häirinnästä poliisiasian :D

Eli rautalangasta: parisuhteeni eroaa muista suhteistani myös muilla tavoilla, kuin vain seksin harrastamisella. Ja parisuhde antaa paljon muutakin, mitä en muista suhteista saa, kuin vain seksiä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asian ajattelee niinpäin, että on suhde, jossa on kaikki ap:n mainitsemat asiat paitsi ei seksiä, ja suhde, jossa ei ole mitään ap:n mainitsemia asioita paitsi seksiä, niin valitsisin jälkimmäisen. Jos siis olisi pakko olla parisuhteessa. Viihdyn kuitenkin hyvin sinkkuna enkä kaipaa mitään me-henkeä tai iholla kiehnäämistä. 

Samaa mieltä. Ehkä minulla on vähän pienempi läheisyyden tarve sitten kuin ap:lla, en myöskään kaipaa mitään me-henkeä. Pääasia lienee, että samaa kaipaavat pariutuvat keskrnään. Kävimme aviomieheni kanssa keskustelun asiasta jo tavatessamme ensimmäistä kertaa ja kumpikin ajatteli samansuuntaisesti, että suhteen tärkein asia on kemia ja seksi. Suosittelen puhumaan avoimesti ja suoraan, siten ei tule yllätyksiä ja löytää puolison, joka ajattelee näistä tärkeistä asioista samalla lailla.

N

Vierailija
44/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otsikossa ihmettelen sitä, että joidenkin mielestä vain ja ainoastaan se seksi on se asia, joka erottaa parisuhteen kämppis-/kaverisuhteista.

Ja siis kuvasin läheisyyttä, jota itselläni suurimmaksi osaksi tapahtuu vain parisuhteessani, seksin LISÄKSI.

Vaikka mulla on sisaruksua ja hyviä ystäviä, eivät he ole sellaisia, joita halaisin pitkään ihan vaan ohimennen ja suukottaisin kaulaa. Enkä käperry illalla kaverin tai veljeni kainaloon saman viltin alle.

Samoin uskon, että nuoruusvuosien kämppis (tai veljenikin) olisi ollut aika kauhuissaan, jos painajaisesta herättyäni olisin juossut hänen sänkyynsä ja painautunut kylkeensä kiinni. Liekö tehnyt sellaisesta häirinnästä poliisiasian :D

Eli rautalangasta: parisuhteeni eroaa muista suhteistani myös muilla tavoilla, kuin vain seksin harrastamisella. Ja parisuhde antaa paljon muutakin, mitä en muista suhteista saa, kuin vain seksiä.

Ap

Olemme ymmärtäneet sen koko ajan. Meitä on täällä vastaajissa kuitenkin monia, joiden mielestä seksi on nimenomaan juuri se tärkein ja määrittävä tekijä parisuhteessa. Emme kaipaa hipsuttelua tai läheisyyttä tai me-henkeä.

Vierailija
45/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voisin olla parisuhteessa, jos ei olisi seksiä.

Minä lopetin parisuhteen, jossa ei ollut enää seksiä juuri ollenkaan. Seksi sitoo ihan evolutiivisestikin pareja yhteen, ilman seksiä omat romanttiset tunteeni kuolevat ajan myötä.

Niin, siksi mä olen ikisinkku.

Vierailija
46/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos en kumppanini kanssa pussaili, koskettelisi ja harrastaisi seksiä, olisi suhteemme kaveruussuhde. Kumppanini on myös paras ystäväni. Mielestäni tämä on juuri unelmasuhde; paras ystävä, jonka kanssa myös pannaan. Mitä muuta voisi toivoa?

Vierailija
47/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis hetkinen. Ymmärrät, että kämppiksen vieressä nukkuminen vastoin hänen tahtoaan olisi häirintää ja poliisiasia, mutta silti olet sitä mieltä, että omassa suhteessasi vieressä nukkuminen on jotenkin täysin seksistä ja seksuaalisuudesta erillinen asia.

Vierailija
48/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Siis hetkinen. Ymmärrät, että kämppiksen vieressä nukkuminen vastoin hänen tahtoaan olisi häirintää ja poliisiasia, mutta silti olet sitä mieltä, että omassa suhteessasi vieressä nukkuminen on jotenkin täysin seksistä ja seksuaalisuudesta erillinen asia.

Kyllä. Silloin kun herään painajaisesta ja olen ahdistunut ja turvaton, ja käperryn mieheni viereen saadakseni itseni pois painajaisen aiheuttamasta turvattomuuden tunteesta, tässä tapahtumassa ei ole mitään seksuaalista. Siltikään en usko aiemman kämppikseni ottaneen asiaa hyvällä. Kukapa olisi, sinä?

Mutta, toki voin käpertyä mieheni viereen myös seksin alussa.

Mutta näillä on vissi ero. Ja ihmetyttää, jos et sitä eroa ymmärrä.

Ap

Vierailija
49/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu pariskunta kävelee aina käsikädessä ja lukee toisilleen ääneen kirjoja.

Tuskin samaa tulisi kaverin tai kämppiksen kanssa tehtyä.

Vierailija
50/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on takanani 20-vuotinen avioliitto, ja nyt olen 6. Vuotta toisessa avioliitossa. Seksiä on ollut molemmissa säännöllisesti. Kyllä se on ihan muu asia, joka minut tässä pitää, ja se asia on rakkaus.

Mutta jäisikö rakkaus jäljelle, jos suhteestasi loppuisi sekä seksi että kaveruus?

Uskon, että rakkaus jäisi jäljelle, jos suhteesta loppuisi seksi. Seksi kun ei korreloi rakkauden kanssa, vaan himon kanssa. Kun katsoo noita satavuotiaita, jotka pitävät toisistaan huolta loppuun asti - tuskin ne seksiin perustuvat.... Mutta kaveruutta niissä suhteissa varmasti vieläkin on. Kaveria kun ei jätetä. 

Joku nyt varmaan sanoo, että ne perustuvat tapaan ja tottumukseen. En itse ole kuitenkaan niin kyyninen. Minä uskon rakkauteen. 

Vierailija
51/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan turhaa jauhamista!

Suurin osa tajuaa kaverisuhteen ja parisuhteen eron.

Vierailija
52/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vilkas ja intohimoinen seksielämä. Silti jos se olisi vaan sitä, niin olisiko se hyvä parisuhde - tai edes parisuhde, vaan pelkkä panosuhde. On hyvä olla kaikkea, mutta itsekin arvostan paljon tuota arjen läheisyyttä esim. halipusut aina töihin lähdettäessä ja sieltä palatessa. Arjen ja juhlan kokeminen yhdessä ylipäätään. Teen isoa elämänmuutosta tällä hetkellä, toisen henkinen tuki on korvaamaton. Meillä on myös yhteisiä projekteja ja harrastuksia, jotka on kaukana seksikkäistä ja silti niistä katoaisi se kipinä, jos tekisin niitä jonkun toisen kanssa. Toki monia juttuja voi tehdä kaverin kanssa ja halaillaankin tavatessa, mutta on se vaan ihan eri asia. Ystävien kanssa nautin esim. pitkistä jaaritteluista - mieheni kanssa en sitä erityisesti kaipaa.

Vierailija
53/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asian ajattelee niinpäin, että on suhde, jossa on kaikki ap:n mainitsemat asiat paitsi ei seksiä, ja suhde, jossa ei ole mitään ap:n mainitsemia asioita paitsi seksiä, niin valitsisin jälkimmäisen. Jos siis olisi pakko olla parisuhteessa. Viihdyn kuitenkin hyvin sinkkuna enkä kaipaa mitään me-henkeä tai iholla kiehnäämistä. 

Nimenomaan näin! Olen aika varma, että vähintään 95%:lle miehistä tämä olisi päivänselvä valinta. Suhde ilman seksiä ei yksinkertaisesti ole parisuhde.

m48

Vierailija
54/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan näin! Olen aika varma, että vähintään 95%:lle miehistä tämä olisi päivänselvä valinta. Suhde ilman seksiä ei yksinkertaisesti ole parisuhde.

m48

Minä olin itse asiassa eilen aikeissa tehdä aloituksen aiheesta. Luulen nimittäin, että suuri osa miehistä ei haluaisi parisuhdetta, jos he saisivat helposti seksiä sinkkunakin.

M31

Vierailija
55/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko tuollaisen kokemiseen varsinaista parisuhdetta, kyselee kiltti mies?

No ei noista mitään pelkästä irtoseksistä saa eli kyllä, parisuhteen kokemiseen tarvitaan parisuhde.

Vierailija
56/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

m48

Ja suhde pelkällä seksillä ei ole parisuhde vaan panosuhde. Ja mikäs siinä jos se on molemmille fine eikä kumpikaan odota ja kaipaa noita parisuhteen elementtejä.

Vierailija
57/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olemme ymmärtäneet sen koko ajan. Meitä on täällä vastaajissa kuitenkin monia, joiden mielestä seksi on nimenomaan juuri se tärkein ja määrittävä tekijä parisuhteessa. Emme kaipaa hipsuttelua tai läheisyyttä tai me-henkeä.

Miksi ihmeessä sä sitten haluat edes elää parisuhteessa? Eikö seksisuhde olisi sopivampi?

Vierailija
58/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä. Silloin kun herään painajaisesta ja olen ahdistunut ja turvaton, ja käperryn mieheni viereen saadakseni itseni pois painajaisen aiheuttamasta turvattomuuden tunteesta, tässä tapahtumassa ei ole mitään seksuaalista. Siltikään en usko aiemman kämppikseni ottaneen asiaa hyvällä. Kukapa olisi, sinä?

Mutta, toki voin käpertyä mieheni viereen myös seksin alussa.

Mutta näillä on vissi ero. Ja ihmetyttää, jos et sitä eroa ymmärrä.

Ap

En edelleenkään ymmärrä. Kerro nyt, mikä estää pitkät halit ja viereen käpertymisen kämppiksen kanssa.

Vierailija
59/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että rakkaus jäisi jäljelle, jos suhteesta loppuisi seksi. Seksi kun ei korreloi rakkauden kanssa, vaan himon kanssa. Kun katsoo noita satavuotiaita, jotka pitävät toisistaan huolta loppuun asti - tuskin ne seksiin perustuvat.... Mutta kaveruutta niissä suhteissa varmasti vieläkin on. Kaveria kun ei jätetä. 

Joku nyt varmaan sanoo, että ne perustuvat tapaan ja tottumukseen. En itse ole kuitenkaan niin kyyninen. Minä uskon rakkauteen. 

Minä kyllä uskon, että jos ei ole seksiä eikä kaveruutta, ei se rakkauskaan vuosikymmeniä elä. Velvollisuudentunto ehkä.

Vierailija
60/69 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap kuvaa läheisyyttä.

Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.

Kyllä parisuhde on parisuhde senkin jälkeen, kun himo laantunut. Meni siihen 2 vuotta tai 20 vuotta.

Siinä tilanteessa itse alkaisin katsella muita ja joko pettäisin tai eroaisin. Sama uskoakseni miehellänikin. Meillä himo ja halu toista kohtaan ovst se juttu, jotka ovat vieneet yli vaikeuksien. Jos se häviää, suhde kaatuu.

T. N47 js M50

Sitten tuo parisuhde on tuomittu kaatumaan, koska useimmilla ihmisillä seksi loppuu iän myötä jossain vaiheessa syystä tai toisesta. 

Itse koen sen niin, että rakastuin mieheeni ja halusin elää hänen kanssaan. Minusta on ihanaa jos meillä on seksiä, mutta jos hän esim. sairastuu eikä enää kykene seksiin, suhteemme ei siihen kaadu. Minulle parisuhde merkitsee nimenomaan rakkautta tähän tiettyyn ihmiseen ja halua olla hänen kanssaan. On minulla läheisiä kavereitakin, mutta ei heitä rakasta samalla tavalla. Kuten joku sen sanoikin parisuhde on me-suhde. Vaikka jokainen on yksilö, eikä kumppani liity kaikkiin elämän kuvioihin, silti parisuhteessa eletään kuitenkin yhteistä elämää. Kaverit kulkevat rinnalla, puoliso jakaa elämän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän