Ai parisuhteessa ollaan vaan seksin takia, muuten riittää kämppis/kaveri? :D
Minkälaisia parisuhteita (tai kaverisuhteita) näin sanovilla oikein on, herää kysymys?
Omassa parisuhteessani on seksiäkin mutta sen LISÄKSI paljon muuta hyvää, jota ei saa kämppiksiltä tai kavereilta.
Tapanamme mm. katsella elokuvia sohvalla toistemme kainalossa saman viltin alla.
Halata ohimennen keittiössä, viipyä halauksessa hyvinkin pitkään, suukottaa lempeästi kaulaa, poskelle.
Ottaa päiväunet vierekkäin.
Nukahtaa illalla kainaloon.
Painajaiseen yöllä herätessä, mikä ihanampaa kuin painautua "turvaan" kumppanin kylkeen kiinni.
Viettää aikaa yhdessä, kummankin touhuten omiaan, ei pakkoa pitää "kohteliasta keskustelua" yllä koko ajan.
Hieroa hartioita, toisen väsyneitä jalkoja.
Nämä ovat ainakin mulle hyvin isoja ja merkittäviä hyvinvointia tukevia asioita, uskon että miehellenikin.
Eikä näitä kämppiksen tai kaverin kanssa tehdä. Itselläni paljon ystäviä, no parhaimpien kanssa tuo hiljaa oleminenkin onnistuu, hartioiden hieronta ja halaus (muttei pitkääään halauksessa oleminen) mutta muut ei.
Kommentit (69)
Mielestäni parisuhde ei ole parisuhde, mikäli siihen ryhdytään tai mikäli siinä ollaan vain jalkojen välissä olevien vehkeiden vuoksi. Mielestäni parisuhde, oikea parisuhde, kestää vaikkapa puolen vuoden erillään asumisen tai muista syistä seksittömän vaiheen.
Mielestäni parisuhde on hyvin heikoissa kantimissa, mikäli se on solmittu vain s-eksin vuoksi ja mikäli siinä kumppanissa, tai tässä tapauksessa seksipartnerissa, ei näe muita ominaisuuksia tai mikäli kiintymystä ei synny ilman säännöllisiä partnerin seurassa saavutettuja o-rgasmeja.
Mielestäni hyvässä parisuhteessa on voimakasta seksistä riippumatonta kiintymystä, ystävyyttä, kunnoitusta - ja näiden lisäksi kirsikkana kakun päällä mahtavaa tunnetasolla hyvin intiimiä ja täydellisen tyydyttävää s-seksiä.
Minä olen tätä mieltä. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni parisuhde ei ole parisuhde, mikäli siihen ryhdytään tai mikäli siinä ollaan vain jalkojen välissä olevien vehkeiden vuoksi. Mielestäni parisuhde, oikea parisuhde, kestää vaikkapa puolen vuoden erillään asumisen tai muista syistä seksittömän vaiheen.
Mielestäni parisuhde on hyvin heikoissa kantimissa, mikäli se on solmittu vain s-eksin vuoksi ja mikäli siinä kumppanissa, tai tässä tapauksessa seksipartnerissa, ei näe muita ominaisuuksia tai mikäli kiintymystä ei synny ilman säännöllisiä partnerin seurassa saavutettuja o-rgasmeja.
Mielestäni hyvässä parisuhteessa on voimakasta seksistä riippumatonta kiintymystä, ystävyyttä, kunnoitusta - ja näiden lisäksi kirsikkana kakun päällä mahtavaa tunnetasolla hyvin intiimiä ja täydellisen tyydyttävää s-seksiä.
Minä olen tätä mieltä. Piste.
Jatkan vielä muutamalla sanalla.
Se, mitä seksi antaa ja miltä se jälkeenpäin tuntuu, on saavutettavissa miltein kenen kanssa tahansa (hormonit). Siksi prioriteetti näissä asioissa on se kaikki muu ennen vehkeitä. Seksin kuuluu muutoinkin olla mauste, ei itseisarvo.
Miks kukaan olisi parisuhteessa muun kuin seksin ja lasten vuoksi??
Useimmat miehet todellakin valitsisivat panosuhteen parisuhteen sijaan, jos siihen vain löytyisi halukkaita naisia. Seksi on kiistatta yleensä parempaa vakinaisen kumppanin kuin satunnaisen panon kanssa, sen takia nämä känniset yhden illan jutut ei ole relevantteja tässä yhteydessä. Tietty jos on lapsia (itselläni ei ole), on heidän kannaltaan parempi, että on oikea perhe., jossa vanhemmat ovat tosiaan parisuhteessa.
m48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.Kyllä parisuhde on parisuhde senkin jälkeen, kun himo laantunut. Meni siihen 2 vuotta tai 20 vuotta.
Siinä tilanteessa itse alkaisin katsella muita ja joko pettäisin tai eroaisin. Sama uskoakseni miehellänikin. Meillä himo ja halu toista kohtaan ovst se juttu, jotka ovat vieneet yli vaikeuksien. Jos se häviää, suhde kaatuu.
T. N47 js M50
Sama meillä ja olemme samaa ikäluokkaa. Se että juuri se toinen vetää niin puoleensa että sitä ilman ei voi olla. Se kantaa siinäkin kohtaa kun elämä lyö kovaa.
Miksi asuisin miehen kanssa joka on vain yståvä? Enhän asu naispuoilstenkaan ystävieni kanssa.
Ap sinä kuvailit kaverin tai ystävän, et puolisoa. Kaverin kanssa voi jutella, käydä jossain, hellitelläkin, harrastaa hyvää seksiä ja olla oma itsensä. Tehdään yhdessä ruokaa, nukutaan sylikkäin, suunnitellaan ja haaveillaan. Parisuhteessa taas sinulla on vahanukkemainen tuppisuu joka harrastaa seksiä oman kaverinsa kanssa, mutta kotona sitä ei ikinä ole. Ette ikinä käy missään, ette puhu mitään koska kumppanisi inhoaa ääntäsi, ette jaa mitään suunnitelmia ja syöttekin eri aikoihin, kummallakin on omat hyllyt ruuilleen jääkaapissa. Ja ei, tämä ei ole mikään erovaiheen ilmiö vaan se kun parisuhteessa kaikki on vielä ok. Maksat kaikki laskut ja teet kotityöt. Ja silloin kun sinulla asuu tuollainen loinen niin vähintä mitä se voisi tehdä on maksaa olemassaolostaan ja aiheuttamastaan vaivastaan edes antamalla itsensä pantavaksi välillä. Se lievittää pinnan kiristymistä ja saa kestämään sitä päivittäista paskaa mitä parisuhde on. Ja kyllä. KAIKKI parisuhteet on tuollaisia, joten ei kiitos enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos asian ajattelee niinpäin, että on suhde, jossa on kaikki ap:n mainitsemat asiat paitsi ei seksiä, ja suhde, jossa ei ole mitään ap:n mainitsemia asioita paitsi seksiä, niin valitsisin jälkimmäisen. Jos siis olisi pakko olla parisuhteessa. Viihdyn kuitenkin hyvin sinkkuna enkä kaipaa mitään me-henkeä tai iholla kiehnäämistä.
Nimenomaan näin! Olen aika varma, että vähintään 95%:lle miehistä tämä olisi päivänselvä valinta. Suhde ilman seksiä ei yksinkertaisesti ole parisuhde.
m48
Eihän se olekaan. Minua ei ole pitkään aikaan panettanut, joten en näe mitään syytä parisuhteelle. Seksin säännöllinen saaminen on ainoa syy miksi hankkisin parisuhteen. Nyt kun seksille ei ole tarvetta niin parisuhde on pelkkää resurssien haaskausta ja pois tärkeämmistä asioista.
Minun mielestä intiimiys kuuluu parisuhteeseen. Se intiimiyshän voi olla mitä vain sitten. Vaikka pelkää puhetta.
On sekin parisuhde jos pariskunta on sopinut tapailevansa lähes päivittäin vain seksin merkeissä. Toki heillä voi olla muitakin seksittömämpiä parisuhteita muita tarpeita täyttämään, kuten arjen pyörittäminen.