Miksi toisten ihmisten mielestä valehtelu on ok?
Tunnen ihmisen joka väittää jotain sellaista mikä ei pidä paikkaansa. Tiedän että se ei pidä paikkaansa mutta hän väittää niin silti eli valehtelee. Miksi toiset tekee näin? Hän väittää että hänen toinen vanhempansa on kuollut vaikka tiedän ettei ole.
Kommentit (18)
Kuka haluaa omia asioitaan rehellisesti kertoa joillekin kylän juoruämmille? Itse ainakin hämmennän soppaa keksimällä juttuja. Siinäpä riittää miettimistä joutilaille.
Uskovaiset valehtelee todella paljon, samoin itänaapurin asukkaat.
Eiköhän hallitus anna meille esimerkkiä valehtelusta, se on täysin sallittua, joten pienen ihmisen ei tarvitse asiaa miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä et vaan tiedä jotain mitä hän tietää.
Tiedän koska tunnen koko perheen ja olen käynyt heillä monesti.
Mitä poliitikot edellä sitä kansa perässä.
Biologinen isäni kuoli kun olin lapsi, en yleensä kertonut tästä muille. Siksi moni kaverikaan ei tiennyt tästä vaan luulivat varmaan isäpuolta isäksi.
Mahdollisesti Raamatussa joku viittaus väkivaltaisiin ja valehteleviin ihmisiin mut en just nyt muista miltä se kohta kuulosta et vois löytää... jotain että he ovat valehtelijoita ja väkivallantekijöitä tms mutta siis yhteys=???
Ei Suomessa rehellisyydellä menesty. katso nyt vaikka politiikkaa.
Et voi tietää mitä perheessä tapahtuu.
Et sinä voi tietää kuka sen tuttavan isänoikeasti on. Isyyttä on monenlaista eikä kaikki ansaitse tulla kutsutuiksi iseiksi.
Miksi et kysy siltä ihmiseltä itseltään? Ei kai me nyt hyvänen aika täällä tiedetä tuttusi jutuista valehteleeko vai ei ja miksi mahdollisesti valehtelee. Mä en tajua näitä aloituksia joissa kysellään ihan kummallisia, kun asian voisi selvittää itsekin ihan helposti.
Riippuu tietysti asiasta. Valkoiset valheet ovat eri juttu kuin jostain isosta ja vakavasta asiasta valehteleminen.
Onko hän siis joku patologinen valehtelija?
Mitä väliä sillä on mitä soopaa hyväuskoisille hölmöille suoltaa, uskoo ne kaiken kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu tietysti asiasta. Valkoiset valheet ovat eri juttu kuin jostain isosta ja vakavasta asiasta valehteleminen.
Eihän tuo aloittaja edes voi olla varma onko tämä todella valehtelua vai esim. väärinkäsitys.
Oletko ihan varma että kyseessä ei ollut vaikka isäpuoli? Isyyttä on juridista, sosiaalista ja biologista.
Ehkä et vaan tiedä jotain mitä hän tietää.