Ai parisuhteessa ollaan vaan seksin takia, muuten riittää kämppis/kaveri? :D
Minkälaisia parisuhteita (tai kaverisuhteita) näin sanovilla oikein on, herää kysymys?
Omassa parisuhteessani on seksiäkin mutta sen LISÄKSI paljon muuta hyvää, jota ei saa kämppiksiltä tai kavereilta.
Tapanamme mm. katsella elokuvia sohvalla toistemme kainalossa saman viltin alla.
Halata ohimennen keittiössä, viipyä halauksessa hyvinkin pitkään, suukottaa lempeästi kaulaa, poskelle.
Ottaa päiväunet vierekkäin.
Nukahtaa illalla kainaloon.
Painajaiseen yöllä herätessä, mikä ihanampaa kuin painautua "turvaan" kumppanin kylkeen kiinni.
Viettää aikaa yhdessä, kummankin touhuten omiaan, ei pakkoa pitää "kohteliasta keskustelua" yllä koko ajan.
Hieroa hartioita, toisen väsyneitä jalkoja.
Nämä ovat ainakin mulle hyvin isoja ja merkittäviä hyvinvointia tukevia asioita, uskon että miehellenikin.
Eikä näitä kämppiksen tai kaverin kanssa tehdä. Itselläni paljon ystäviä, no parhaimpien kanssa tuo hiljaa oleminenkin onnistuu, hartioiden hieronta ja halaus (muttei pitkääään halauksessa oleminen) mutta muut ei.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.
Kyllä parisuhde on parisuhde senkin jälkeen, kun himo laantunut. Meni siihen 2 vuotta tai 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai noin ajattele kuin pari palstarölliä, parisuhde=vakipillu
Toivottavasti olet oikeassa..!
Ap
Ei ole oikeassa. Vain nainen etsii suhteesta jotain täydellistä "henkistä yhteyttä", ilman seksiä mies voi olla yhtä hyvin miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.Miten täällä kaikki ovat lukeneet avauksen niin, että aloittajan parisuhteessa ei ole seksiä?
Otsikko:
"Ai parisuhteessa ollaan vaan seksin takia, muuten riittää kämppis/kaveri? :D"
Ja kyllä, en olisi parisuhteessa, jossa ei olisi seksiä. Olen siis parisuhteessa vain seksin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.Miten täällä kaikki ovat lukeneet avauksen niin, että aloittajan parisuhteessa ei ole seksiä?
Koska tämä on av. Täällä luetaan aina rivien välistä asioita, joita ei ole sanottu.
Siksi aloitusten tekeminen on niin vaikeaa. Olla lyhyt ja silti sanoa kaikki.
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin olla parisuhteessa, jos ei olisi seksiä.
Minä lopetin parisuhteen, jossa ei ollut enää seksiä juuri ollenkaan. Seksi sitoo ihan evolutiivisestikin pareja yhteen, ilman seksiä omat romanttiset tunteeni kuolevat ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei ole oikeassa. Vain nainen etsii suhteesta jotain täydellistä "henkistä yhteyttä", ilman seksiä mies voi olla yhtä hyvin miesten kanssa.
Kyllä minun mieheni etsii parisuhteesta kaveruutta. Ei sitä henkistä yhteyttä, mutta seksin puuttuminenkaan ei olisi hänelle ongelma.
Olemme keskustelleet. Onneksi meillä on kaikkea kolmea, mutta hän on priorisoinut asian näin. Ihan maskuliininennmies on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.Kyllä parisuhde on parisuhde senkin jälkeen, kun himo laantunut. Meni siihen 2 vuotta tai 20 vuotta.
Siinä tilanteessa itse alkaisin katsella muita ja joko pettäisin tai eroaisin. Sama uskoakseni miehellänikin. Meillä himo ja halu toista kohtaan ovst se juttu, jotka ovat vieneet yli vaikeuksien. Jos se häviää, suhde kaatuu.
T. N47 js M50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
Parisuhteeseen kuuluu mielestäni himo ja halu toista kohtaan, se jokin, kipinä, joka johtaa seksiin.Kyllä parisuhde on parisuhde senkin jälkeen, kun himo laantunut. Meni siihen 2 vuotta tai 20 vuotta.
Siinä tilanteessa itse alkaisin katsella muita ja joko pettäisin tai eroaisin. Sama uskoakseni miehellänikin. Meillä himo ja halu toista kohtaan ovst se juttu, jotka ovat vieneet yli vaikeuksien. Jos se häviää, suhde kaatuu.
T. N47 js M50
Todella surullista.
T. Tuo alkuketjussa, joka määrittelee parisuhteen me-hengeksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä minun mieheni etsii parisuhteesta kaveruutta. Ei sitä henkistä yhteyttä, mutta seksin puuttuminenkaan ei olisi hänelle ongelma.
Olemme keskustelleet. Onneksi meillä on kaikkea kolmea, mutta hän on priorisoinut asian näin. Ihan maskuliininennmies on.
Miehesi varmaan jätti sanomatta, että hänelle ei olisi ongelma hakea seksi muualta ja siksi hän voisi siksi pysyä parisuhteessa kanssasi ilman seksiäkin. Monihan niin tekeekin, miehet hyötyvät niin paljon siitä, että vaimo tekee enemmän kotitöitä js hoitaa lapsia ja palvelu pelaa.
No ilman sitä seksiä ja läheisyyttä se olisi kämppissuhde tms ystävyys. Jos en saisi seksiä ja läheisyyttä niin mieluummin sitten asuisin yksin ja treffattais kavereina silloin kun kaverin seura nappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miehesi varmaan jätti sanomatta, että hänelle ei olisi ongelma hakea seksi muualta ja siksi hän voisi siksi pysyä parisuhteessa kanssasi ilman seksiäkin. Monihan niin tekeekin, miehet hyötyvät niin paljon siitä, että vaimo tekee enemmän kotitöitä js hoitaa lapsia ja palvelu pelaa.
Arvasin, että joku tekee tuon johtopäätöksen. Tietysti never say never, mutta mieheni tuntien en usko. En nyt jaksa kirjoitella, mutta johtopäätöksenä se, ettei hänelle seksi ole kovin tärkeä asia. Rahakin on tärkeämpää.
Suhteilla on eroja.
Parisuhteeseen kuuluu myös seksi. Kaverisuhteessa voi olla kaikki ap:n mainitsemat elementit. Ei siitä parisuhteena voi puhua ilman seksiä.
Kaverisuhteessakin voi olla seksiä!
Elikä parisuhde on se kaikkein läheisin suhde muoto.
Mielestäni!
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, ja vaikka kaikki ketjussa mainitut asiat ovat tärkeitä ja olennaisia parisuhteessa, eikä pelkkä seksi missään tapauksessa riitä suhteen sisällöksi, niin kyllä minua nimenomaan motivoi suhteen aloittamiseen ja suhteen etsimiseen seksi. En esim. kaipaa jalkahierontaa tai läheisyyttä niin paljon, että sinkkuna motivoituisin hakemaan seuraa. Mutta seksiä kaipaan (ja irtoseksiä, yhdenillan juttuja en halua). Eli minulle nimenomaan on seksi on se juttu, miksi haluan suhteen - jossa sitten on seksin lisäksi paljon muitakin kaverisuhteesta erottavia elementtejä. Ja minulla kiinnostus toista ihmistä kohtaan (parisuhdemielessä) on hyvin vahvasti myös seksuaalista vetovoimaa.
Ja minulle olisi ongelma, jos suhteessa ei olisi seksiä, tai sitä olisi kovin harvoin. Sen sijaan, jos suhteessa ei olisi jalkahierontaa tai jos saman viltin alla katsottuja elokuvia olisi vaan tosi harvoin, tulisin toimeen asian kanssa.
Mä olen taas sitten se vastakohta. Haluaisin parisuhteelta romantiikkaa, välittämistä, yhdessäoloa, mutta itse seksi on ihan yhtä tyhjän kanssa, en saa siitä oikeastaan mitään. Ja koska tällaista miestä on mahdotonta löytää, olen yksin ja varmasti tulen olemaankin koko loppuelämäni. Harmi, sillä läheisyydenkaipuuni jää käytännössä kokonaan täyttymättä (vrt. hyvin seksuaalinen sinkku joka voisi etsiä irtosuhteita - mutta jos ilmoitan netissä että haluan halailla, en voisi siltikään luottaa etteikö irtohalailukumppani haluaisi/yrittäisi muutakin).
Vierailija kirjoitti:
Suhteilla on eroja.
Parisuhteeseen kuuluu myös seksi. Kaverisuhteessa voi olla kaikki ap:n mainitsemat elementit. Ei siitä parisuhteena voi puhua ilman seksiä.
Kaverisuhteessakin voi olla seksiä!
Elikä parisuhde on se kaikkein läheisin suhde muoto.
Mielestäni!
Mun mielestä taas parisuhde on parisuhde jos osapuolet ovat rakastuneet toisiinsa ja haluavat olla yhdessä. Siihen ei seksiä tarvitse lainkaan.
Jos asian ajattelee niinpäin, että on suhde, jossa on kaikki ap:n mainitsemat asiat paitsi ei seksiä, ja suhde, jossa ei ole mitään ap:n mainitsemia asioita paitsi seksiä, niin valitsisin jälkimmäisen. Jos siis olisi pakko olla parisuhteessa. Viihdyn kuitenkin hyvin sinkkuna enkä kaipaa mitään me-henkeä tai iholla kiehnäämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap kuvaa läheisyyttä.
On siinä seksiä ollut!
Kaikille kommentoijille tuo havaintosi, on itsestäänselvyys!
Ap kertoi, että ei voisi kuvitella ystäviensä kanssa pitkiä halauksia tai leffan katselua peiton alla. Tästä voi vetää sen johtopäätöksen, että kyseiset asiat kuuluvat intiimiin suhteeseen. Ne eivät ole seksiä eivätkä välttämättä johda seksiin, mutta tulevat suhteessa samassa paketissa seksin kanssa. (tai eivät tietenkään kaikilla)
Eli sikäli parisuhde on ystävyyttä ja seksiä (+ näitä oheisia).
Sellaisia parisuhteita joissa ei ole ikinä ollut seksiä on varmasti ihan äärimmäisen vähän, kaksi aseksuaalia kenties. Mielestäni se on kuitenkin suhteen osapuolien päätettävissä ovatko parisuhteessa vai eivät, vaikka eivät seksiä harrastaisikaan.
Onpa yllättävää, kuinka monelle parisuhteen erottaa vain seksi!
Minulla on takanani 20-vuotinen avioliitto, ja nyt olen 6. Vuotta toisessa avioliitossa. Seksiä on ollut molemmissa säännöllisesti. Kyllä se on ihan muu asia, joka minut tässä pitää, ja se asia on rakkaus.
Täsmälleen näin.
T.nainen täälläkin