Viikko-viikko ja exän reissutyö
Mitäpä mammat ovat tästä mieltä? Meillä on exän kanssa viikko-viikko systeemi, josta ex haluaa tiukasti pitää kiinni (molemmille tämä on käynyt oikein hyvin). Exällä on tukiverkostoja, minulla ei. Olen pyytänyt häntä olemaan ensisijaisesti yhteydessä omaan tukiverkostoonsa jos omilla viikoillaan on tarvetta avulle, koska omat voimavarat ovat olleet koetuksella viimeaikoina. Nyt ex taas pyysi hakemaan lapset pe hoidosta koska tulee pe illasta vasta työkeikalta (perjantaina on vaihto hoidon kautta eli vien pe lapset hoitoon, isä hakee hoidosta). Mielellään vietän aikaa lasten kanssa ja ensi viikolla olen lupautunut ottamaan lapset kolmeksi yöksi luokseni koska hänellä on työkeikka toisella paikkakunnalla, eikä tällaisiin tilanteisiin ole mahdollista saada ketään muutakaan hoitamaan. Niin olenko minä ihan täydellinen k***pää jos pyydän ex miestä järjestämään perjantain muulla tavoin?
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä sinulle sitten on siitä, että vaihto tapahtuisi vasta muutama tuntia myöhemmin?
Ja muutenkin kuulostaa kamalalta, että vaihto tapahtuu hoidon kautta, eikä vanhempien kesken käsikäteen periaatteella.
Niin on. Tämä on miehen toive ja olen asian tuonut hänelle esille.
Lisäksi muille: kyse ei ole muutamasta tunnista, vaan mahdollisesti koko illasta. Myös se on lasten edun mukaista, että minä jaksan olla hyvä äiti heille silloin kun on sen aika. Joudun ensi viikon takia perumaan harrastusmenon, joka on ollut henkireikä raskaassa elämänvaiheessa. Lisäksi perjantaina olisin tavannut ystäviä (en ole lähdössä ryyppäämään jos joku niin kuvittelee heti), kun perjantai olisi sopinut muille hyvin ja joudun senkin perumaan, koska en tiedä edes ehtiikö isä hakemaan lapsiaan ennen heidän iltapuuhia, eikä lapsia ole reilua valvottaakaan vaihdon takia. En muuten parista tunnista nillittäisi, mutta kun käy todella tiukoilla oma jaksaminen muutoinkin. Miehen äiti on lapsille tärkeä tuttu ja turvallinen aikuinen myös.
Se on sellaista kun lapsia tekee. Lapset on sun omia 100%. et voi jakaa heitä kahtia ja pitää huolta vain 50%sti. Ei viikkoviikkoasumisessa tarvitse joka toista viikkoa vapaaksi omista lapsistaan. Jos näin on, niin teidän kannattaa sopia että lapset muuttaa isälleen ja sinä tapaat heitä kun olet sillä tuulella. Todella iso osa ihmisistä hoitaa omat lapsensa kokonaan itse, tuollainen kitinä on lapsellista kun niitä omia lapsia ei tarvitse katsella kuin joka toinen viikko.
Onko sika jo jätetty?