Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viikko-viikko ja exän reissutyö

Vierailija
16.01.2020 |

Mitäpä mammat ovat tästä mieltä? Meillä on exän kanssa viikko-viikko systeemi, josta ex haluaa tiukasti pitää kiinni (molemmille tämä on käynyt oikein hyvin). Exällä on tukiverkostoja, minulla ei. Olen pyytänyt häntä olemaan ensisijaisesti yhteydessä omaan tukiverkostoonsa jos omilla viikoillaan on tarvetta avulle, koska omat voimavarat ovat olleet koetuksella viimeaikoina. Nyt ex taas pyysi hakemaan lapset pe hoidosta koska tulee pe illasta vasta työkeikalta (perjantaina on vaihto hoidon kautta eli vien pe lapset hoitoon, isä hakee hoidosta). Mielellään vietän aikaa lasten kanssa ja ensi viikolla olen lupautunut ottamaan lapset kolmeksi yöksi luokseni koska hänellä on työkeikka toisella paikkakunnalla, eikä tällaisiin tilanteisiin ole mahdollista saada ketään muutakaan hoitamaan. Niin olenko minä ihan täydellinen k***pää jos pyydän ex miestä järjestämään perjantain muulla tavoin?

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä viikkoviikko systeemi lapsille kauheeta rehaamista, miettikää aikuiset jos te muuttaisitte joka toinen viikko? Nykyään lapset kärsii ja sitten vanhemmat tappelee kun joutuu ottamaan lapset omalla vapaalla viikolla, kun se on omaa aikaa. Miettikää kun teette niitä lapsia, että 18 vuotta ne on teidän vastuulla, ei ne ole pyytänyt tommosta p askaa itsellensä.

On sitäkin tehty että aikuiset reissaa. Mä en voinut sille mitään, että ex päätti ensin uhkailla väkivallalla minua ja sitten alkoi kontrolloimaan minua yhteisen kodin kautta, jolloin tämä järjestely piti perua.

Lapsethan ovat perjantaina tulossa minun luo, samaten ensi viikolla ovat sen kolme yötä ja ovat tervetulleita. Ikinä en lapsille tätä toisi ilmi. Mutta minusta kohtuullista olisi että jos isä haluaa joka toisen viikon itselleen lapset, niin sitten että sen mukaan voisi elää. Jos olisin täysin yh, minulla olisi tilanne erilainen ja saattaisin saada eri tavalla tukea. Nyt käytännössä vähäiset sosiaaliset kontaktit jäävät miehen menojen jalkoihin ja paperilla lapset ovat joka toisen viikon isällään. Yksittäinen kerta ei mitään, mutta näitä on tämän tästä.

Mutta sainpa mammaraadin vastauksen asiaan. Masennukselleni en ikävä kyllä mahtanut mitään.

Vierailija
22/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä sinulle sitten on siitä, että vaihto tapahtuisi vasta muutama tuntia myöhemmin?

Ja muutenkin kuulostaa kamalalta, että vaihto tapahtuu hoidon kautta, eikä vanhempien kesken käsikäteen periaatteella.

Niin on. Tämä on miehen toive ja olen asian tuonut hänelle esille.

Lisäksi muille: kyse ei ole muutamasta tunnista, vaan mahdollisesti koko illasta. Myös se on lasten edun mukaista, että minä jaksan olla hyvä äiti heille silloin kun on sen aika. Joudun ensi viikon takia perumaan harrastusmenon, joka on ollut henkireikä raskaassa elämänvaiheessa. Lisäksi perjantaina olisin tavannut ystäviä (en ole lähdössä ryyppäämään jos joku niin kuvittelee heti), kun perjantai olisi sopinut muille hyvin ja joudun senkin perumaan, koska en tiedä edes ehtiikö isä hakemaan lapsiaan ennen heidän iltapuuhia, eikä lapsia ole reilua valvottaakaan vaihdon takia. En muuten parista tunnista nillittäisi, mutta kun käy todella tiukoilla oma jaksaminen muutoinkin. Miehen äiti on lapsille tärkeä tuttu ja turvallinen aikuinen myös.

Vuoroasuminen taitaa olla teille täysin väärä tapaamismuoto. Voisiko vastuuta siirtää enemmän isälle, kun hänellä on sitä tuki verkostoakin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä viikkoviikko systeemi lapsille kauheeta rehaamista, miettikää aikuiset jos te muuttaisitte joka toinen viikko? Nykyään lapset kärsii ja sitten vanhemmat tappelee kun joutuu ottamaan lapset omalla vapaalla viikolla, kun se on omaa aikaa. Miettikää kun teette niitä lapsia, että 18 vuotta ne on teidän vastuulla, ei ne ole pyytänyt tommosta p askaa itsellensä.

On sitäkin tehty että aikuiset reissaa. Mä en voinut sille mitään, että ex päätti ensin uhkailla väkivallalla minua ja sitten alkoi kontrolloimaan minua yhteisen kodin kautta, jolloin tämä järjestely piti perua.

Lapsethan ovat perjantaina tulossa minun luo, samaten ensi viikolla ovat sen kolme yötä ja ovat tervetulleita. Ikinä en lapsille tätä toisi ilmi. Mutta minusta kohtuullista olisi että jos isä haluaa joka toisen viikon itselleen lapset, niin sitten että sen mukaan voisi elää. Jos olisin täysin yh, minulla olisi tilanne erilainen ja saattaisin saada eri tavalla tukea. Nyt käytännössä vähäiset sosiaaliset kontaktit jäävät miehen menojen jalkoihin ja paperilla lapset ovat joka toisen viikon isällään. Yksittäinen kerta ei mitään, mutta näitä on tämän tästä.

Mutta sainpa mammaraadin vastauksen asiaan. Masennukselleni en ikävä kyllä mahtanut mitään.

Sinä luovutat lapset miehelle vaikka on väkivallanuhka?!

Vierailija
24/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä luovutat lapset miehelle vaikka on väkivallanuhka?!

Ei se ihan noin mene.

Vierailija
25/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on niitä hyviäkin esimerkkejä. Meillä on joustava viikko-viikko -systeemi poikapuoleni suhteen. Pääpiirteittäin tästä pidetään kiinni, mutta jos jotain tulee puolin ja toisin, niin sitten sovitaan hoidosta, eikä me aleta jälkikäteen nillittämään ylimääräisistä hoitopäivistä. Minä (paha äitipuoli) ja lapsen äiti järjestää yhdessä sovussa saman katon alla lapsen synttäritkin. Vaatteet on molemmissa kodeissa ja niitä sitten tarpeen mukaan liikutellaan.

Vierailija
26/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä sinulle sitten on siitä, että vaihto tapahtuisi vasta muutama tuntia myöhemmin?

Ja muutenkin kuulostaa kamalalta, että vaihto tapahtuu hoidon kautta, eikä vanhempien kesken käsikäteen periaatteella.

Lisäksi muille: kyse ei ole muutamasta tunnista, vaan mahdollisesti koko illasta. Myös se on lasten edun mukaista, että minä jaksan olla hyvä äiti heille silloin kun on sen aika. Joudun ensi viikon takia perumaan harrastusmenon, joka on ollut henkireikä raskaassa elämänvaiheessa. Lisäksi perjantaina olisin tavannut ystäviä (en ole lähdössä ryyppäämään jos joku niin kuvittelee heti), kun perjantai olisi sopinut muille hyvin ja joudun senkin perumaan, koska en tiedä edes ehtiikö isä hakemaan lapsiaan ennen heidän iltapuuhia, eikä lapsia ole reilua valvottaakaan vaihdon takia. En muuten parista tunnista nillittäisi, mutta kun käy todella tiukoilla oma jaksaminen muutoinkin. Miehen äiti on lapsille tärkeä tuttu ja turvallinen aikuinen myös.

Vuoroasuminen taitaa olla teille täysin väärä tapaamismuoto. Voisiko vastuuta siirtää enemmän isälle, kun hänellä on sitä tuki verkostoakin?

Mies ei halua tai pysty. Kun minulla oli rankin vaihe meneillään jopa ehdotin tätä, mutta ei tuntunut kiinnostavan. Minä taas voisin ottaa lapset asumaan kyllä täysin tänne, koska en minä kaipaa viikkoa omaa aikaa kerrallaan, vaan kaipaisin päästä esim kerran viikossa omaan harrastukseen. Jos lapset olisivat täällä pysyvämmin, järjestäisin sen kerran viikkoon maanantaina vapaaksi vaikka palkkaamalla pysyvän lapsenhoitajan tms. Mutta kun ovat joka toinen viikko minulla, en halua sitä vähäistä aikaa olla erossa ja miehen työreissun takia jos tulevat tänne, en viitsi lähteä harrastukseen tietenkään. Oikeasti nämä lapset ovat minulle äärimmäisen tärkeitä ja haluaisin heidät vaikka aina luokseni, mutta silloin voisin järjestellä elämää niin, että jaksan olla hyvä äiti. Tällä systeemillä vaan menee ne mahdollisuudet niihin vähäisiin hetkiin mitä tarvitsisin.

Sidukkaa en ole menossa vetämään, olisin pelannut ystävien kanssa lautapelejä, koska kaipaan ihmisten seuraa kun olen viikon hoitanut sairaita lapsia.

Vierailija
27/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä masennus on asia, joka olisi heti pitänyt sanoa. Hae oikeasti lääkkeet siihen, niin maailma kirkastuu ja voit paremmin.

Vierailija
28/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap. Joskus voimat ovat niin vähissä, että tuollainen tuntuu epäreilulta, toivottavasti löydätte ratkaisun asiaan, pitkälläkin tähtäimellä.

Muuten täytyy ihmetellä että ihan aikuiset naisetko täällä vastailevat? Moralisointihan se tässäkin asiassa auttaakin?

Siitä, eroavatko vanhemmat vai pystytäänkö sitkeästi yhdessä vaikeuksista huolimatta _lasten takia_ voi olla tietysti montaa mieltä, mutta toivon totisesti että ainakin ihan oikeassa elämässä jätätte arvostelun sikseen mitä tulee toisten ihmisten elämänvalintoihin.

Harvemmin sitä tietää riittävän paljon muiden ihmisten elämästä ja kokemuksista, jotta on oikeutta arvosteluun. Kalahtaa kalikka pian omaan nilkkaan.

Vierailija
29/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on niitä hyviäkin esimerkkejä. Meillä on joustava viikko-viikko -systeemi poikapuoleni suhteen. Pääpiirteittäin tästä pidetään kiinni, mutta jos jotain tulee puolin ja toisin, niin sitten sovitaan hoidosta, eikä me aleta jälkikäteen nillittämään ylimääräisistä hoitopäivistä. Minä (paha äitipuoli) ja lapsen äiti järjestää yhdessä sovussa saman katon alla lapsen synttäritkin. Vaatteet on molemmissa kodeissa ja niitä sitten tarpeen mukaan liikutellaan.

En minäkään nillittäisi ylimääräisistä, mutta kun homma ei toimi puolin ja toisin. Ex ei ole auttanut minua yhtään kertaa, minä olen tähän mennessä mukisematta ottanut jokaisen työreissun ja menon takia lapset, hoidin kesän ajan ja jopa että ex pääsi eroseminaariin kävin katsomassa lapsia. Mutta hän ei ole kertaakaan voinut auttaa minua, jouduin hirveän rumban käymään läpi kun lapset tulivat isältään märkäruven kanssa, käytin lääkärissä, hommasin lääkkeet, olen hoitanut rupia pois, oman viisaudenhampaan poiston ajaksi (kun eivät hoidossa voineet olla sen aikana) hommasin lastenhoitajan kun isä ei voinut hoitaa lapsia paria tuntia. Niin kyllä alkaa jossain vaiheessa lyömään raha vastaan että joustan ja otan lapsia, mutta koskaan en saa itse apua.

Vierailija
30/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä masennus on asia, joka olisi heti pitänyt sanoa. Hae oikeasti lääkkeet siihen, niin maailma kirkastuu ja voit paremmin.

Kiitos vain lääkitys on, keskusteluapua olen saamassa (toivottavasti) pian ja olen saamassa tukea muutoinkin elämään, että jaksaisin olla paras mahdollinen äiti lapsilleni. Ei ehkä kannata olettaa kaikkea, siinä toipumisessa menee aikaa.

Vierailija
31/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkakaa viikko-viikko, jos isä ei kerran pysty omaa osuuttaan hoitamaan.

Itse en suostuisi tuohon, että elämäni menee eksän aikataulujen mukaan.

Yritystä on tältä pikku narsistilta kyllä tullut.

Tässä on mahdollista, että isä tekee tuota aivan tahallaan, koska haluaa kontrolloida. Väkivallalla uhkaaminen ja kontrollointi olikin jo mainittu.

Vierailija
32/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan OK, jos esim mummo hakee lapset ja viettää aikaa niiden kanssa. Jousto on ihan kivaa, mutta ei silloin, kun on jo sopinut omia menoja luottaen aiemmin sovittuu aikatauluun.

Aina ei ole edes terveellistä uhrautua.

Vierailija
33/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä saat joustaa juuri niin kauan kun siihen suostut. Miksi ex tekisi toisin kun sinun kautta se hoituu helpoiten?

Ainoa mitä osaan sanoa on että et ole ainoa jolle käy noin.

Vierailija
34/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sidukkaa en ole menossa vetämään, olisin pelannut ystävien kanssa lautapelejä, koska kaipaan ihmisten seuraa kun olen viikon hoitanut sairaita lapsia.

Ratkaisuvaihtoehtoja: Ilmoitan miehelle, että valitettavasti nyt ei onnistu, että itselläsi on muita menoja. Tai sitten sanot, että tällä kertaa sopii näin, mutta jatkossa muutoksista pitää sopia etukäteen. Tai sitten joustat ja luovut omasta menostasi, tai mikäli mies hakee lapset ajoissa, liityt ystävien seuraan myöhemmin. Tai sitten kerrot ystävillesi, että tällainen muutos tuli, ja pyydät heille sinun luoksesi niiden lautapelien kanssa, ja varaat lapsille elokuvan ja popcornia, jotta katsovat rauhassa leffaa kun sinä voit pelata lautapelejä. Jossain vaiheessa eksäsi joko hakee lapset, tai sitten laitat lapset itse nukkumaan, ja loppuillan istutte juttelemassa ystävien kanssa.

Sinänsä olen sitä mieltä, että vuoroviikoissakin voisi joustaa tilanteen mukaan, mutta reilua olisi tehdä se niin, että vastaavasti sinä saat "korvaukseksi" yhden vapaaillan, jos nyt tällä kertaa joustat miehen menojen mukaan. Ja toki päinvastoin sama.

Vierailija
35/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on 10 päivää kuussa isällään juuri reissutyön takia. Lomilla ovat enemmän isällään.

Lapsivapaat kuluu aika tarkkaan töissä, harrastuksissa ja ystäviä tavaten, en itsekään niistä mielellään joustaisi.

Lasten isälle tuskin tuli yllätyksenä, että ei pysty hakemaan lapsia päiväkodista. Haluaa vain kontrolloida sua ja pitää sut varpaillaan. Minusta voit hyvin ilmoittaa, että ei käy, on jo sovittua menoa.

Kirjaa ylös kaikki nämä säädöt aikataulujen kanssa, säästä viestit. Isällä ei ole homma hanskassa, kun on yllättäen lapset ilman hoitajaa perjantai-iltana.

Vierailija
36/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollistat isän epäreilun toiminnan. Jos haluaa viikko-viikko -sopparin, toistuva jousto ei voi olla edellytys. Varaisin lastenvalvojalle ajan uutta sopimusta varten. Toki siitä voi sitten tulla ongelmia. Kannattaa alkaa merkata ylös näitä päiviä kun hän siirtää vastuuta omalta viikoltaan sinulle. Tietysti lapset ovat tärkein ja heidät hoitaa vaikka yksin mutta kun sopimus on tuo, useasti toistuva lähivanhemman (se jonka luona kirjat ovat eli se jolla on aina teknisesti viime käden vastuu) vaivaaminen ei ole ok. Sopimuksen pitää olla ajantasainen ja sen noudattamisesta poiketaan vain erityissyystä. Tämä on reilu linja kaikille.

Vierailija
37/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haluaa tasajaon lasten suhteen paperilla mutta käytännössä siihen ei sitten ole rahkeita.

Vierailija
38/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jessus, miten nihkeästi vanhemmat suhtautuvat omiin lapsiinsa. Kamala vollotus, jos joutuu tinkimään jostain harrastuskerrasta tai kaveritapaamisesta. Minultakin jäi pari vikkoa sitten työväenopiston kurssikerta välistä, kun joku oli murtautunut mun autoon kesken päivän ja piti sitä juttua setviä. Enkä saanut edes väännetyksi eksän syyksi.

Vierailija
39/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää tehkö sinappikoneita!!

Vierailija
40/82 |
16.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten tämä kun sinulle tulee meno ja toisen pitää joustaa,, sulla kun ei ole edes tukiverkkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan