Järkytti Kalle Palanderin ja vaimonsa suhtautuminen
Palanderin tyttäreen, jos ei ole nähnyt vuosiin, eikä ole myöskään ollut yhteydessä lapseen.
Väittää silti tietävänsä mitä tyttärelle kuuluu. Lapsen hylkääminen tuntuu todella pahalta. En arvosta, enkä ole pitänyt Palanderista, aiemminkin on tästä samaisesta asiasta kertonut julkisuudessa.
Miten voi hylätä oman lapsensa. Ehkä tämä koskettaa minua, koska lapseni isä hylkäsi hänet, eikä ole ollut häneen eikä minuun yhteydessä 10 vuoteen. Tämä hylkääminen näkyy tyttärestäni edelleen kipuna. Lapseni isä perusti uuden perheen hylkäämisen aikoina.
Onko naisten vaikea hyväksyä aiemmasta suhteesta syntynyttä lasta, kuten ymmärsin tapahtuneen myös Riina-Maijan puolelta tulleessa päätöksestä lopettaa yhteydenpito.
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.is.fi/…
Kommentit (258)
Asiasta toiseen, sori, mutta tämä Riinis on kyllä pilannut naamansa.. Luonnottoman näkönen.
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on vahinkolapsi lyhyestä shteenpoikasesta, jossa nainen valehteli ehkäisystä ja sai lapsen jonka halusikin. Me emme olleet vielä yhdessä vaikka oli jotain pientä romanttista värinää ollutkin ilmassa. Nyt kun olemme (melko tuoreessa) suhteessa tämä asia on alkanut vaivaamaan yhä enemmän. Onkohan jollakin muulla samanlaisesta jutusta kokemusta?
En oikein tiedä miksi tämä vaivaa, kun eivät he edes näe niin usein ja vaikka näkisivätkin niin ei hän minua sen vähempää rakasta. Mustasukkaisuutta, pelkoa vai mitähän tämä kuvastaa..
Itse en kuuna päivänä olisi alkanut enää suhteeseen miehen kanssa tuossa tilanteessa! Jo pelkästään seksisuhde toisen kanssa silloin, kun meillä olisi jo ollut juttua, olisi liikaa. Sitten vielä _lapsi_ siitä seksisuhteesta, ei ikinä!
Olet kyllä todella avarakatseinen ja joustava ihminen!
Vierailija kirjoitti:
Mun miehellä on vahinkolapsi lyhyestä shteenpoikasesta, jossa nainen valehteli ehkäisystä ja sai lapsen jonka halusikin. Me emme olleet vielä yhdessä vaikka oli jotain pientä romanttista värinää ollutkin ilmassa. Nyt kun olemme (melko tuoreessa) suhteessa tämä asia on alkanut vaivaamaan yhä enemmän. Onkohan jollakin muulla samanlaisesta jutusta kokemusta?
En oikein tiedä miksi tämä vaivaa, kun eivät he edes näe niin usein ja vaikka näkisivätkin niin ei hän minua sen vähempää rakasta. Mustasukkaisuutta, pelkoa vai mitähän tämä kuvastaa..
Minkä ikäinen lapsi? Tapaako isä lastaan usein? Tuskin viettää lapsen äidin kanssa aikaa?
Katotaan koko ohjelma maanantaina ja kommentoidaan sitten lisää
Peukuista päätellen täällä halutaan vain ilkeillä. Riinis sanoi, että lapsi on mukana säännöllisesti joka kuukausi tai sitten ei ollenkaan. Ei riitä, että käy kerran vuodessa. Tämähän on mun mielestä lapsen etukin. Ei kieltä osaamaton viihdy vieraassa ympäristössä. Eri asia kun on nyt vanhempi, mut nyt häntä itseään ei ehkä kiinnosta. Mut ilkeilkää nyt sitten, kateelliset.
dsfagegh kirjoitti:
PAlanbderilla on varaa reissata lapsensa luo muutaman kerran vuodessa, yöpyä siellä hotskussa ja olla tytön kanssa päivät.
Ainakin Villissä kortissa vittuillaan jatkuvasti, että hän on hassannut rahansa huonoihin bisneksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kerrataanpa vielä FAKTAT
1. Kalle pani kerran norjassa.
2. Panosta tuli lapsi
3. Riina ei halunnut hoitaa lasta, kun kalle hiihteli menemään.
4. Kalle ei halunnut lasta joka syntyi kun häntä panetti.
Mielestäni tässä on toimittu ihan oikein.
Jep. Mutta, kun tämän palstan enimmistö on naisia niin voi tarkastella miksi Riinasta on tehty syyllinen tähän.
Onko Riinalla muuten somekanavia? Onko palstan vihaiset naiset joukolla käyneet haukkumassa hänet?
Ei näy yhtään haukkumista. Mut näin anonyymeinä olemme "rohkeita".
No hyvä jos epäasialliset viestit on poistettu :)
Olisko Kalle tuhlannut rahansa myös huonoihin hevosiin.
Voi voi teitä kirjoitti:
Peukuista päätellen täällä halutaan vain ilkeillä. Riinis sanoi, että lapsi on mukana säännöllisesti joka kuukausi tai sitten ei ollenkaan. Ei riitä, että käy kerran vuodessa. Tämähän on mun mielestä lapsen etukin. Ei kieltä osaamaton viihdy vieraassa ympäristössä. Eri asia kun on nyt vanhempi, mut nyt häntä itseään ei ehkä kiinnosta. Mut ilkeilkää nyt sitten, kateelliset.
Siis mistä täällä oltaisiin kateellisia?
Siitä, että joku saa elää pettävän ja sekoilevan pallinaaman näköisen äijän kanssa ja huolehtia yhteisistä lapsista pitkälti yksinään?:D
Huono yritys.
Eikä toi ole mikään lapsen etu, ettei tapaa ollenkaan jos ei pääse kuukausittain tapaamaan.
Ihme selittelyä, typerää sellaista vieläpä.
PS. Usein täällä halutaan vain ilkeillä ja revitellä, mutta tässä tapauksessa on ihan aiheellista. Harva tykkää huonoista ihmisistä, jotka eivät halua ajatella kuin omaa rupista p ersettään.
Vierailija kirjoitti:
Voi teitä...
...ymmärrysta vailla...
Ei vain kiinnosta ymmärtää itsekeskeisiä ja empatiakyvyttömiä ihmisiä, jotka eivät näe nokkaansa pidemmälle.
Surkeita yksilöitä.
"PS. kuin omaa rupista p ersettään."
T.aikuimen järkevä keskustelija
Mä en vaan ymmärrä miksi nää tunkee avautumaan telkkariin, kun se aiheuttaa p a s k amyrskyn. Tärkeintä varmaan saada se on pärstä esille.
Jännityksellä odotan maanantaita. Mitä muuta tää ihannepari möläyttelee.
Vierailija kirjoitti:
Parikymppinen mies, jolla joku lyhyt hoito Norjassa. Mies urheilu-uransa alussa ja hoito tulee raskaaksi. Syntyy lapsi. On mennyt varmaan aika monta vuotta ennenkuin lapsi on osannut niin hyvin englantia, että ei ole tarvinnut äitiään tulkiksi. En tiedä, onko norjalaisella naisella ollut elämässään joku mies eli lapsella isäpuoli, joka on oikeasti ollut läsnä lapsen elämässä ja vieläpä ehkä osannut puhuakin samaa kieltä lapsen kanssa. Jos ajatellaan asiaa vain lapsen näkökulmasta, onko lapselle itselleen ollut lopulta kovinkaan tärkeää olla tekemisissä biologisen isänsä kanssa? Vai onko Kalle jäänyt alusta alkaen tyttärelleen ihan vieraaksi? Entä, jos lapsella onkin ollut ihan hyvä ja tasapainoinen elämä Norjassa ja vain tieto siitä, kuka hänen biologinen isänsä on, on riittänyt hänelle? Ehkä lapsi itse ei ole edes halunnut olla tekemisissä Kallen kanssa yhtään enempää?
Tässäkin keskustelussa näkyy hyvin vahvasti se olettamus, että vain biologinen vanhempi voi olla lapselle se The Vanhempi.
Kun ottaa järjen käteen ja ajattelee asioita vähän sieltä omasta kuplasta erillään, voi tästäkin tapauksesta huomata että lapsi on tosiaan saanut alkunsa yhden yön suhteesta, lapsella ja isällä ei ole yhteistä kieltä ym. Ja aivan varmasti lapsen äidillä on ollut lapsen elinaikana yksi tai useampi kumppani, joka on toiminut lapsen sosiaalisena isänä ja näin ollen on ollut todennäköisesti huomattavasti läheisempi lapselle kuin muutaman kerran vuodessa pikkulapsiaikana tavattu biologinen isä.
Ehdottomasti tärkeintä on, että lapsella on tieto siitä, kuka hänen biologinen isänsä on, ja mahdollisuus halutessaan ottaa yhteyttä isäänsä. Mutta ei se, että lapsen olisi voitava tavata biologista isäänsä (toki optimitilanteessa näin on mutta Kallen roolihan on ollut olla lähinnä spermanluovuttaja...) Voihan olla että riinis on pilannut sen Kallen ja tytön välisen suhteen, onhan tilanne tosiaan voinut olla se että tyttö itse olisi halunnut tavata isäänsä vaan harvakseltaan ja riinis on tämän kieltänyt. Mutta ihan hyvin tilanne voi olla niin, että tytöllä on aktiivinen ja läheinen mies isän roolissa siellä Norjassa ja teini-ikäisen tytön tupsahtaminen erikieliseen Palanderin poppooseen kerta-pari vuoteen ei olisi ollut mitenkään toimivaa, eikä tyttö itse ole tahtonut että isä lentelee häntä erikseen Norjaan tapaamaan. Jos tosiaan pikkulapsiaikana kallella ja tytöllä ei ole yhteistä kieltäkään ollut niin ei varmasti ole ollut kovin läheinen isä-lapsi-suhde kyseessä.
Että automaationa ei kyllä voi pitää sitä, että kys. lapsi tästä tilanteesta olisi mitenkään kärsinyt.
Vierailija kirjoitti:
Jännityksellä odotan maanantaita. Mitä muuta tää ihannepari möläyttelee.
Onko maanantaina joku tiedotustilaisuus?
Tuon jakson perusteella Palander haluaisi tehdä jotain ihan muuta kuin kunnostaa jotain pystyyn hajoavaa kartanoa. Tämä Riina-Maija on hämärä. Tämä jakso vahvisti sen aikaisemmista haastatteluista saadun kuvan. Ja Kalle on kyllä tämän perusteella aika vässykkä. Tuossahan tuli monta kertaa ilmi miten tämä nykyinen kuvio vituttaa.
Toivottavasti ohjelman lopputulos on tollanen vaikka jostain ymmärrettävästä syystä, esim TODELLA huono päivä/monta todella huonoa päivää Palandereilla takana, mistä johtuva jatkuva avoin sekä epäsuora vittuilu pariskunnan välillä koko ajan päällä. Täysi kunnioituksen ja arvostuksen puute, ja jatkuva valitus siitä miten rasittava ja vääränlainen toinen on. Ei tuntunut enää viihdeohjelmalta, mulla ainakin iski lapsuusmuistot päälle siis ajalta just ennen vanhempien eroa kun meno oli hyisen kylmää. Toivottavasti heillä on parempiakin päiviä, toi oli aivan hirveetä. ”Sinne telkkariin voi mennä ne jotka sen osaa, Kalle ei osaa mitään (muuta ku olla huippu-urheilija)”, miten kukaan kokee hyväks ideaks sanoa telkkarissa (tai missään) puolisostaan noin. Toi ei kyllä oo sanatarkka lainaus mutta sisältö oli tollanen. Ja Kalle pian valittaa ”Riinalla menee kaikki hellyys hevosiin, mulle ei riitä mitään hellyyttä”, luuliko ne että toi on pariterapia eikä viihdeohjelma?
Mielestäni hänen ajatuksessaan on perää. Täälläkin moni vinkuu, koska lapsen on pakko mennä isälleen, vaikka ei kunnolla tunne häntä. Tiedän perheitä jossa isä asuu ulkomailla ja lapset menevät kerran vuodessa lomalle sinne. Lapset ovat asuneet isänsä kanssa ja tuntevat hänet. Silti kerran vuodessa tapahtuva tapaaminen on hyvin hermostuttavaa lapsille.
Ja oman lapseni isä ei ole lapsen elämässä. Tiedän, että lapsi olisi toivonut muuta, mutta ei hänellä ole vahvaa tuntemusta hylkäämisestä. Hänen mielessä isä rakastaa, vaikka ei ole tekemisissä. Hänellä ei ole mitään ylimaallisen hyvää kuvaa isästä, vaan realistinen.
Voi teitä...
...ymmärrysta vailla...