Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiskersantti määrättiin kontilleen koiraksi

Vierailija
15.01.2020 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3d40d3e6-ad9a-4379-a6e6-83371b6f28da

Jos tuollainen tapahtuisi koulussa, kyse olisi "vain" kiusaamisesta, josta ei saisi minkäänlaista tuomiota. Kiusatulle sanottaisiin vain että älä välitä, se oli vain leikkiä.

Kommentit (191)

Vierailija
121/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi ollut mies niin mitään kohua ei olisi tästäkään noussut.

Ei pidä paikkaansa. Puolustusvoimissa suhtaudutaan nykyisin jyrkästi kaikenlaiseen simputukseen. Poikani kotiutui muutama kuukausi sitten. Hänen yksikössään alikersantti sai rangaistuksen, kun hän oli komentanut tuvan alokkaat pukeutumaan uimahousuihin ilman järkevää syytä.

Tuohon on kyllä ihan yhtä järkevä syy olemassa, kuin suurimpaan osaan armeijan toimista. Opetetaan ihmiset tottelemaan ja toimimaan nopeasti ja tehokkaasti kyseenalaistamatta käskyjä. Suomen puolustusvoimat ovat epäonnistuneet tehtävissään, jos tällaisista valitetaan saati rankaistaan. Nämä ovat lisäksi niitä harvoja hyviä muistoja armeijasta, kun kaikki seisoivat uimahousuissa lumessa tai muuta hölmöä.

Totta. Muistan kun poistuttiin taakse kauas ryteikköön pois sulkeisalueelta kun homma ei toiminut ja naurettiin. Se on yksi parhaita muistojani.

Vierailija
122/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä huudetaan että naiset on vapaamatkustajia kun ole pakko mennä armeijaan. Silti naisia ei haluta armeijaan. Armeija on kuitenkin tärkeä eikä asevelvollisuutta saa lakkauttaa. Silti epätasa-arvoinen asevelvollisuus on hirveä vääryys.

Tämähän on oikein malliesimerkkitapaus siitä, kuinka te naiset ette ole kykeneväisiä edes armeijaan.

Pysykää poissa. Näkeehän jokainen sen naissotilaat-televisiosrjastakin, että naiset eivät pärjää intissä.

Cooperin tuloksen 1350m,  jonka jokainen normaali ihminen KÄVELEE 12 minuutissa. Nainen ei.

Lisäksi jokainen varusMIESkoulutuksen käynyt MIES voi kertoa sinulle, kuinka naiset siellä intissä pärjää.

Ei niin mitenkään. 

Kai sinä nyt tunnet itsesi oikein kovaksi tosimieheksi, kun pääset netissä vouhottamaan tuollaisia. Veikkaan, ettei itseltäsikään nouse esim. penkistä kuin se oma peffa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tiedoksi vaan, että naisena koin nämä armeijan "erivapaudet" päinvastaisina. Olin siellä vapaaehtoinen, ja koin ettei mulla ollut "oikeutta" valittaa kun jotkut asiat tuntui inhottavilta. Jätkät ite lopulta sanoi mulle, että me ollaan samassa veneessä ja valittaminen aiheesta on ihan ok. Pelkäsin, että mut leimataan hankalaksi naiseksi, vaikka en edes valitellut turhista. Armeijassa on korkea kynnys vastustaa ylemmän tahon käskyjä, kyllä esim. itseltä tarkastettiin lomajonoissa yksinäisenä naisena parta äijälauman kikatuksen saattelemana. Mutta aika pitkälle pääsi hyvällä huumorintajulla ja maalaisjärjellä.

Voin sanoa että itse en olisi ikinä suostunut meneen nelinkontin maahan leikkimään koiraa mieslauman edessä. Olisin kokenut sen todella nöyryyttävänä ja alistavana. En tosin tavannut armeija-aikana kertaakaan niin kusipäistä henkilöä, että tollaiseen olisi yksinäinen ihminen ryhmän edessä pakotettu. Koko porukan rankaisu esimerkiksi käytävällä seisottamalla ja ylimääräisellä juoksulla töhöilyn jälkeen on ihan ok. Yksittäisen ihmisen nolaaminen seksuaalissävytteisellä simputuksella ei ole ok. Oli sitten kyseessä mies tai nainen.

Vierailija
124/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poikani kertomissa tapauksissa kaikki asianosaiset olivat miehiä. Siitä huolimatta asiat tutkittiin ja varusmiesjohtajia rangaistiin.

Epäilen vahvasti tai sitten tämä oli se Helsingin läheinen vellipersearmeija.

Kertoo kyllä kaiken siitä miten tuo teidän tosimiesten armeijasimputus toimii. Pascasti. Omia kollegoita nimitellään. Hieno maanpuolustushenki siellä.

Vierailija
125/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeijan käynyt kirjoitti:

Ihan tiedoksi vaan, että naisena koin nämä armeijan "erivapaudet" päinvastaisina. Olin siellä vapaaehtoinen, ja koin ettei mulla ollut "oikeutta" valittaa kun jotkut asiat tuntui inhottavilta. Jätkät ite lopulta sanoi mulle, että me ollaan samassa veneessä ja valittaminen aiheesta on ihan ok. Pelkäsin, että mut leimataan hankalaksi naiseksi, vaikka en edes valitellut turhista. Armeijassa on korkea kynnys vastustaa ylemmän tahon käskyjä, kyllä esim. itseltä tarkastettiin lomajonoissa yksinäisenä naisena parta äijälauman kikatuksen saattelemana. Mutta aika pitkälle pääsi hyvällä huumorintajulla ja maalaisjärjellä.

Voin sanoa että itse en olisi ikinä suostunut meneen nelinkontin maahan leikkimään koiraa mieslauman edessä. Olisin kokenut sen todella nöyryyttävänä ja alistavana. En tosin tavannut armeija-aikana kertaakaan niin kusipäistä henkilöä, että tollaiseen olisi yksinäinen ihminen ryhmän edessä pakotettu. Koko porukan rankaisu esimerkiksi käytävällä seisottamalla ja ylimääräisellä juoksulla töhöilyn jälkeen on ihan ok. Yksittäisen ihmisen nolaaminen seksuaalissävytteisellä simputuksella ei ole ok. Oli sitten kyseessä mies tai nainen.

Mitä mieltä olet siitä että miehet pakotetaan sinne vankilan uhalla mutta naisille on vapaaehtoinen?

Vierailija
126/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee tai itke ja tee, vaikka käskettäis paskaa syödä

Jep, sitä se armeija on pähkinänkuoressa. Sinulla ei ole aina edes sananvaltaa siihen että mihin koulutukseen haluat. Itsellä odotti duuni heti varusmiesajan jälkeen joten halusin perus puolen vuoden Jääkärikoulutuksen. Mutta koska alikersanttipaikkoja ei ollut kaikkia vielä täytetty, otti yliluutnantti minut huoneeseen ja sanoi että minusta tulee alikessu, halusin tai en. Kun perustelin että mieluummin haluaisin nopeasti takaisin työelämään niin uhkailtiin vankilalla.

Vierailija
127/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on kyllä hauskaa viihdettä, vain popcornit puuttuu.

Vierailija
128/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätkät ite lopulta sanoi mulle, että me ollaan samassa veneessä ja valittaminen aiheesta on ihan ok.

Sepä. Kun ylemmilleen ei ole lupa valittaa tai kerjäät sillä hankaluuksia itsellesi, niin on yleistä että sitten valitellaan jostain pas.kasta nakista tupatovereiden keskuudessa. Ainakin perusjääkäreiden keskuudessa sinua pidetään melkein kummajaisena jos nautit siitä kaikesta, tuvan sisällä ja rennomman alikessun kanssa voikin sitten ryhmässä kiroilla että voi rähmä ja kun ei huvittais.

Armeijan luoma v.itutus ei ole häpeä palvelusta suorittavien porukassa, siitä ei vaan saa sanoa ääneen korkea-arvoisemmille.

Vierailija
129/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertoo kyllä kaiken siitä miten tuo teidän tosimiesten armeijasimputus toimii. Pascasti. Omia kollegoita nimitellään. Hieno maanpuolustushenki siellä.

En koe kollegoikseni stadilaisia cityhippejä jotka pääsivät helpommalla kuin minä.

Vierailija
130/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En koe kollegoikseni stadilaisia cityhippejä jotka pääsivät helpommalla kuin minä.

Todistat taas puolestani, kiitos.

Vierailija
131/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sitä mieltä, että sinun partaasi ei olisi saanut tarkastaa? Minulta ainakin se tarkastettiin useasti ja sain jopa komppanjan päällikin nuhteet kun palveluksen loppumetreillä oli 2 päivän sänki.

Vierailija
132/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän Tuntemattoman Sotilaan hahmot olisivat reagoineet moiseen touhuun? Koskela olisi varmaan todennut että asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat. Rokka olisi luultavasti pimahtanut tyyliin: kuulehan sie ylikessu...

Vierailija
133/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos varusmiehen kaulaan olisi väkisin sidottu naru ja toimittu samalla tavalla ja hän olisi sen eteenpäin vienyt niin ei tosiaan olisi viitattu kintaalla. Mutta tuskin olisi vienyt eteenpäin asiaa kun te miehet olette sellaisia, että jos joku ei ole teidän lammasjoukossa määkimistä ja siedä kaikkea sontaa, niin joutuu silmätikuksi. Onneksi tuo nainen oli rohkea ja puuttui väärään toimintaan niin kuin kuuluu.

Jos et ole itse käynyt armeijaa etkä tiedä mitä tapahtuu josset siellä tottele kuin käsketään niin sinun mielipiteelläsi ei ole käytännössä mitään arvoa. Et tiedä aiheesta yhtään mitään joten voit yhtä hyvin pitää t.urpasi tukossa. Tai sitten käy se armeija ja tule uudestaan haukkumaan varusmiehiä mammanpojiksi.

No aikamoista hiekkalaatikkomeininkiä vaikuttaa olevan jos ei edes oikeilla koirilla kyetä demonstroimaan tilanteita vaan pitää ottaa ihminen hihnan päähän leikkimään koiraa. Noloa, todella noloa. Joo kyllä on Suomen puolustusvoimat vahvoissa kantimissa.

Joo, raatelijatappajakoirat vaan suoraan kokemattomien varusMIESTEN kimppuun.

Ettei vain tyttöselle tule paha mieli. Ymmärrätkö että niitä varusMIEHIÄ KOULUTETAAN koiranohjaajiksi?

KOULUTETAAN. Mikä tässä ei mene sinulle jakeluun?

Ei siellä käytetä mitään raatelijatappajakoiria vaan koulutettuja koiria. Ne koirat tekee mitä ohjaaja käskee.

Ne sotilaskoirat on pikkaisen toista luokkaa kuin sinun fifisi. 

Sinä olet ihan oikeasti sitä mieltä, että KOKEMATTOMAT varusMIEHET osaavat käsitellä tappajakoiria ilman mitään KOULUTUSTA? KOULUTUSTA? Meneekö sana KOULUTUS vieläkään jakeluun? 

Eikös tää kyseinen simputtaja juuri pitänyt koulutusta muille? Tai ainakin yritti. Ilmeisesti pelotti käsitellä oikeaa koiraa, kun piti joku määrätä esittämään sitä vuffea. Kai sitä nyt koulutuksen pitäjän kuuluisi osata käsitellä koiraa aika hiton hyvin siinä vaiheessa, kun opettaa sitä muille?

Eli kokematon varusMIES on mielestäsi ihan ok maali tappajakoiralle? 

Mutta koulutustilanteessa ei voi käyttää herkkää mimosankukkaa. koska hän sattuu olemaan nainen?

Ymmärrätkö, että asioita opetetaan havainnollistamalla ja erilaisin metodein? 

Sinä et taida ymmärtää mistään mitään. Oletko lähäri vai kampaajakynsiteknikko?

Selitä minullekin lisää, armeijan käynyt MIES. Tahtoisin tietää, oletko varusMIEHENÄ oppinut, kuinka ei ainakaan saa naista? Onko se tehonnut reaalimaailmassa yhtä hyvin kuin netissä?

(Olen eri, mutta minun on aina ollut vaikea ymmärtää psykedeelisen huonokäytöksisiä ihmisiä, sukupuolesta riippumatta. Käskikö joku syödä niitä sieniä, ja kaikki eivät osanneet kieltäytyä tottelemasta?)

Vierailija
134/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan toi oikeasti ihan tosi törkeää.

Miksi tuollaista nyt olisi edes pitänyt ihmisillä harjoitella kun koiriakin olisi ollut? Törkeää siinäkin tapauksessa, että tilalla olisi ollut mies.

Vierailija
135/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän Tuntemattoman Sotilaan hahmot olisivat reagoineet moiseen touhuun? Koskela olisi varmaan todennut että asialliset hommat hoidetaan mutta muuten ollaan kuin Ellun kanat. Rokka olisi luultavasti pimahtanut tyyliin: kuulehan sie ylikessu...

Tulis kauheita lähitaisteluita khihihiii

Vierailija
136/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuollaista nyt olisi edes pitänyt ihmisillä harjoitella kun koiriakin olisi ollut? Törkeää siinäkin tapauksessa, että tilalla olisi ollut mies.

Jos toi on jotain supertörkeetä, niin aika pienet ovat silloin murheet. Mun mielestä kyseessä on varsin vähäpätöinen juttu. Ehkä se kouluttaja teki jonkin harkitsemattoman eleen, mutta kyllä nyt on taas ylireagoitu.

Vierailija
137/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen pojan inttiä luulin, että armeijassa olisi ihan järkevää toimintaa mutta enpä luule enää ja tämäkin juttu vain vahvistaa käsitystäni siitä, että siellä on ihan aivottomia tyyppejä töissä.

Vierailija
138/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, jos tämä olisi toisin päin. Simputtajar olisi naisia ja simputettava mies. Olisko palstamiesten mielestä ihan vaan perushauskaa armeijaan kuuluvaa toimintaa? Vai onko nämä seksuaalissävytteiset alistamisleikit hauskoja vain miestenkesken?

Kyllä mulle kelpaisi että nainen sellanen armeija koppalakki päässä istuisi alasti naamalleni.

Itse olen jo tovin odotellut että eräs Riikka istuisi Pimbs paljaana mun naamalle. Ei kylläkään tarvisi olla sitä koppalakkia, kunhan vain toisi ihanan ruotonsa tykö alasti ja istuisi alas. Mutta ei siitä koppalakista kyllä haittaakaan olisi : D

Vierailija
139/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toi on jotain supertörkeetä, niin aika pienet ovat silloin murheet. Mun mielestä kyseessä on varsin vähäpätöinen juttu. Ehkä se kouluttaja teki jonkin harkitsemattoman eleen, mutta kyllä nyt on taas ylireagoitu.

No onhan se. Ei sotilaita tuolla tavalla kouluteta. Toi ei palvele mitään järkevää tarkoitusta.

Ei tuohon kuole mutta ei tuosta myöskään mitään hyödy. Kukaan.

Vierailija
140/191 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valta ei sovi kaikille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän