Älkää _Jumalaa_ siitä h-vetistä syyttäkö!
Uskomattomat aina syyttää, että Jumala on "kiduttaja ja julma" kerta lähettää ihmisen sinne, kuka ei ottanut pelastusta vastaan.
Mutta jokainen ihan omalla valinnallaan ITSE ITSENSÄ sinne lähettää, koska Jumala antoi meille vapaan tahdon. Ei hän ketään luoksensa pakota.
H-vetti on pahalle saatanalle ja hänen enkeleilleen, nimittäin Jumala on ylikaiken hyvä ja oikeudenmukainen ja rakasti maailmaa niin paljon, että uhrasi oman ainoan poikansa!
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Kun ei kumpaakaan ole.
Kaikki mitä on, on ihmisen mielessä.
Jeesuksen toinen tuleminen, Herran päivä ja viimeinen tuomio tulee jo varmaan elinaikanamme. EI OLE kiva olla tuomiolla, kun ei ole ketään kuka puolustaa.
No mutta jumalahan sen helvetin on luonut ja itse asettanut sellaiset säännöt, että sinne joutuu. Hän olisi voinut luoda ihan mitä tahansa, mutta loi tällaisen systeemin, säännöt ja rangaistukset. Eli ei hän nyt voi peruuttaa vastuusta, sori vaan.
Kyllä se nyt vaan on niin, että sun jumala on aika paska jätkä. Rakastut näemmä pahoihin poikiin.
Oletkohan itse tietoinen, että jumalasi kertoo Raamatussa olevansa ITSE kaiken pahan alku ja juuri?
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan itse tietoinen, että jumalasi kertoo Raamatussa olevansa ITSE kaiken pahan alku ja juuri?
0/5. Teidänlaisilla empatia on absurdia.
Ei. Ihminen on paha ja tekee väärin, on Jumalan kirkkautta vailla.
Jumala on hyvä, ihminen paha.
Sinä olet paha, minä olen paha; olemme syntisiä ja mieleltämme kieroja ja saastuneita ilman uudelleensyntymistä.
Ihminen loi jumalan. Ei toisinpäin.
Jesaja 45:7
Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämän
Eli siinä jumala kertoo tekevänsä myös kaiken pahan maailmassa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Vai onko se niin, että on koko uskovaisuutensa ajan uskotellut itselleen että jumala on hyvä, niin kai se on vaikea omaa uskoaan muuttaa vaikka todisteet siitä omasta uskonkirjastakin kertovat muuta.
Vierailija kirjoitti:
No mutta jumalahan sen helvetin on luonut ja itse asettanut sellaiset säännöt, että sinne joutuu. Hän olisi voinut luoda ihan mitä tahansa, mutta loi tällaisen systeemin, säännöt ja rangaistukset. Eli ei hän nyt voi peruuttaa vastuusta, sori vaan.
Jep. Ja Hän on, kaikkitietävänä, tiennyt jo kauan ennen luomistyönsä aloittamista, ketkä kaikki ihmiset sinne joutuvat.
Ja Tämähän poistaa vapaan tahdon kuviosta. Jos Herra on tiennyt jo ennen syntymääni, käännynkö risteyksestä vasemmalle vai oikealle, ei valinta voi olla minun.
Kun ryöstäjä aseen kanssa sanoo "Rahat tai henki!", ei tämä ole enää vastuussa lopputuloksesta, vaan sinulle on annettu vapaa tahto tehdä valinta rahojesi tai henkesi välillä. Eikä se ole ryöstö, jos vapaasta tahdostasi annat rahasi.
Minulla uskossani vahva ongelma. Tavitsen uskovilta apua tähän ongelmaan.
Onko Jumala kaikkivoipa vai onko meillä vapaatahto? Eli jos jumala on kaikki voipa ja tietää kaiken. Tietää menneen, nykyisen ja tulevan. Jumala siis tietää tulevat valintani jo ennen kuin itse olen niitä tehnyt, niin kuinka minulla voisi olla vapaatahto.
Sama koskee Jumalaa itseänsä, eli jos hän itse tietää omat valintansa ennalta ei hänellä ole vapautta niitä muuttaa.
Ennalta saatu tieto pakottaa käsikirjoitukseen. Tieto ei ole ennuste mitä ehkä tapahtuu vaan varma tieto. Samaan aikaan ei voi olla vapaus tehdä valintoja ja tieto siitä minkä valinnan teet. Ennalta määrätty ei ole vapautta.
Tämä looginen ongelma on estänyt uskoni kokonaan ja kaipaan nyt apua.
Vierailija kirjoitti:
Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämänEli siinä jumala kertoo tekevänsä myös kaiken pahan maailmassa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Vai onko se niin, että on koko uskovaisuutensa ajan uskotellut itselleen että jumala on hyvä, niin kai se on vaikea omaa uskoaan muuttaa vaikka todisteet siitä omasta uskonkirjastakin kertovat muuta.
Tuopa täytyy tulkita oikein.
Lisäksi raamatussa on ristiriitoja, mutta vain näennäisiä ristiriitoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, joka teen valkeuden ja luon pimeyden, joka tuotan onnen ja luon onnettomuuden; minä, Herra, teen kaiken tämänEli siinä jumala kertoo tekevänsä myös kaiken pahan maailmassa. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää? Vai onko se niin, että on koko uskovaisuutensa ajan uskotellut itselleen että jumala on hyvä, niin kai se on vaikea omaa uskoaan muuttaa vaikka todisteet siitä omasta uskonkirjastakin kertovat muuta.
Lisäksi raamatussa on ristiriitoja, mutta vain näennäisiä ristiriitoja.
Tuohan nyt ei ole ristiriita. Kristittyjen mukaan Jumala on luonut AIVAN KAIKEN. Siis ihan kaiken. Ihmisenkin omaksi kuvakseen, eli kaiken pahan mitä ihmisissäkin on, täytyy tulla jumalasta. Myös kaiken sen pahan mitä ihmisten ulkopuolella on. Jumala on kaikkivoipa, omnipotentti. Hän tietää kaiken aivan alusta aivan loppuun. Hän on suunnitellut siis perusav-mammankin elämän ihan alusta loppuun saakka, väittäen että tällä on vapaa tahto.
Samainen tyyppi on vastuussa kaikesta kärsimyksestä koko maailmassa. Siitä, että pienet lapset kuolevat nälkään ja kauheisiin sairauksiin, siihen että tapahtuu kauheuksia jotka vievät järjen. Miksi palvoa tälläistä tyyppiä? Se minua kiinnostaa. Vallan vuoksi? Samasta syystä kuin sarjamurhaajia ja muita palvotaan?
Yhäkään helvettiä ei ole kristinuskossa. Helvetti on vain erossa eläminen Jumalasta joka uskovien mielestä on kamalinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Suurin osa ihmisistä ei välitä pätkääkään elääkö erossa Jumalasta.
Vierailija kirjoitti:
Yhäkään helvettiä ei ole kristinuskossa. Helvetti on vain erossa eläminen Jumalasta joka uskovien mielestä on kamalinta mitä ihmiselle voi tapahtua. Suurin osa ihmisistä ei välitä pätkääkään elääkö erossa Jumalasta.
No mikäs tämä paikka sitten on, jossa ihmiset kärventyvät ikuisessa tulessa demonien paistellessa vaahtokarkkeja vieressä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi raamatussa on ristiriitoja, mutta vain näennäisiä ristiriitoja.Tuohan nyt ei ole ristiriita. Kristittyjen mukaan Jumala on luonut AIVAN KAIKEN. Siis ihan kaiken. Ihmisenkin omaksi kuvakseen, eli kaiken pahan mitä ihmisissäkin on, täytyy tulla jumalasta. Myös kaiken sen pahan mitä ihmisten ulkopuolella on. Jumala on kaikkivoipa, omnipotentti. Hän tietää kaiken aivan alusta aivan loppuun. Hän on suunnitellut siis perusav-mammankin elämän ihan alusta loppuun saakka, väittäen että tällä on vapaa tahto.
Samainen tyyppi on vastuussa kaikesta kärsimyksestä koko maailmassa. Siitä, että pienet lapset kuolevat nälkään ja kauheisiin sairauksiin, siihen että tapahtuu kauheuksia jotka vievät järjen. Miksi palvoa tälläistä tyyppiä? Se minua kiinnostaa. Vallan vuoksi? Samasta syystä kuin sarjamurhaajia ja muita palvotaan?
Niin, näitä asioita välillä me jokainen mietiskellään.
Mutta meidän on vain hyväksyttävä, että emmehän me pienet ihmiset, vailinnaiset, vaan VOI ymmärtää Jumalan ääretöntä kirkkautta ja viisautta, mikä meidän näkökulmastamme näyttää "järjettömältä".
Kyllä Jumala tuommoiset pikku kiukut kestää. :)
Pyytäkää syntejänne anteeksi ja ymmärtäkää oma iljettävyytenne Jumalan edessä ja pyytäkää Pyhää Henkeä avaamaan raamattua teille, kun alatte sitä lukea.
Minä en syytä jumalia mistään, koska sellaisia ei ole. Sen myötä ei syntiä, kiirastulta tai helvettiäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi raamatussa on ristiriitoja, mutta vain näennäisiä ristiriitoja.Tuohan nyt ei ole ristiriita. Kristittyjen mukaan Jumala on luonut AIVAN KAIKEN. Siis ihan kaiken. Ihmisenkin omaksi kuvakseen, eli kaiken pahan mitä ihmisissäkin on, täytyy tulla jumalasta. Myös kaiken sen pahan mitä ihmisten ulkopuolella on. Jumala on kaikkivoipa, omnipotentti. Hän tietää kaiken aivan alusta aivan loppuun. Hän on suunnitellut siis perusav-mammankin elämän ihan alusta loppuun saakka, väittäen että tällä on vapaa tahto.
Samainen tyyppi on vastuussa kaikesta kärsimyksestä koko maailmassa. Siitä, että pienet lapset kuolevat nälkään ja kauheisiin sairauksiin, siihen että tapahtuu kauheuksia jotka vievät järjen. Miksi palvoa tälläistä tyyppiä? Se minua kiinnostaa. Vallan vuoksi? Samasta syystä kuin sarjamurhaajia ja muita palvotaan?Niin, näitä asioita välillä me jokainen mietiskellään.
Mutta meidän on vain hyväksyttävä, että emmehän me pienet ihmiset, vailinnaiset, vaan VOI ymmärtää Jumalan ääretöntä kirkkautta ja viisautta, mikä meidän näkökulmastamme näyttää "järjettömältä".
Kyllä Jumala tuommoiset pikku kiukut kestää. :)Pyytäkää syntejänne anteeksi ja ymmärtäkää oma iljettävyytenne Jumalan edessä ja pyytäkää Pyhää Henkeä avaamaan raamattua teille, kun alatte sitä lukea.
Jaa, että minä olen iljettävä, mutta Herra, joka loi pikkulasten silmiä syövät parasiittimadot, on täynnä kirkkautta ja viisautta? Nii no, monihan piti erästä Adolf H:ta ja suunnitelmiaan viisaina...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samainen tyyppi on vastuussa kaikesta kärsimyksestä koko maailmassa. Siitä, että pienet lapset kuolevat nälkään ja kauheisiin sairauksiin, siihen että tapahtuu kauheuksia jotka vievät järjen. Miksi palvoa tälläistä tyyppiä? Se minua kiinnostaa. Vallan vuoksi? Samasta syystä kuin sarjamurhaajia ja muita palvotaan?Niin, näitä asioita välillä me jokainen mietiskellään.
Kyllä Jumala tuommoiset pikku kiukut kestää. :)Pyytäkää syntejänne anteeksi ja ymmärtäkää oma iljettävyytenne Jumalan edessä ja pyytäkää Pyhää Henkeä avaamaan raamattua teille, kun alatte sitä lukea.
Luulisi että se pyhä henki olisi osannut kirjoittaa selkokielellä?
Kun ei kumpaakaan ole.
Kaikki mitä on, on ihmisen mielessä.