Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantajien ”herruus” ja ylimielinen käytös

Vierailija
15.01.2020 |

Oletteko huomanneet tällaista?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme.

Vierailija
2/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä.

Naurettavaa.

Rahat kyllä kelpaa, mutta kyykytys on kyllä uskomatonta.

Vierailija
4/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut mutta kerro toki miten se ilmenee. Eivätkö me ole tarpeeksi nöyriä persaukisia vuokralaisia kohtaan vai mikä kiikastaa?

Vierailija
5/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tunnen arvoni. Vuokralainen on minulle vain hyödyke, joka kasvattaa omaisuuttani. Minun ei tarvitse pitää vuokralaisesta eikä hänen minusta. Kuitenkin minä loppupeleissä päätän, kuka pääsee vuokralaideksi. Nöyryys on kova sana.

Patruuna

Vierailija
6/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut mutta kerro toki miten se ilmenee. Eivätkö me ole tarpeeksi nöyriä persaukisia vuokralaisia kohtaan vai mikä kiikastaa?

Mun vuositulot 100ke ja rakennutan 450ke taloa. Ja rakennusajan olen vuokralla. Olen persaukinen jol.

Vierailija
7/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sössii asiansa niin pahasti että joutuu vuokralle, niin sitten on kohtelunsa ansainnut.

Vierailija
8/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

❤️

Vierailija
9/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minå olen aina joutanut juosta vuokralaista palvelemassa. Tosin rokotan vuokraa toista tonnua ja kelpuutan vain sen itse maksavia asukkaita.

Vierailija
10/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sössii asiansa niin pahasti että joutuu vuokralle, niin sitten on kohtelunsa ansainnut.

Mietipäs nyt vähän uudestaan.

Vierailija
11/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varmaan nykyään tuollainen. Ensimmäinen vuokralaiseni käytti hyväuskoisuutta hyväkseni niin pahasti, että nykyään etäännytän itseni pelottavaksi.

Vierailija
12/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä ministerit ja kansanedustajat ovat sössineet asiansa? Moni työn perässä pikkakubtaa vaihtava johtaja sössinyt asiansa? Toisella paikkakunnalla pendelöivä hyvätuloinen asiantuntija sössinyt asinsa? Omakotitalo rakentava henkilö sössinyt asiansa?

Kerro toki oma täydellinen elämäntilanteesi kun mielestäsi yllä kuvatut ovat asiansa sössinyttä pohjasakkaa? Olet kirurgi-lentäjä-nobel palkittu - miljonääri jolla 10 omistusasuntoa??

Vierailija
13/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Ihan asiallisia tyyppejä ovat olleet.

Vierailija
14/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Täytyy kyllä ihmetellä, kun vuokralaisella on aina rahat tiukalla. Miten voi olla yli 30 vuotiaalla rahat niin, että joutuu välillä pyytämään vuokranmaksupäivän siirtoa/ilmoittaa vain, että maksaa silloin ja silloin, vaikka sopparissa lukee tarkka eräpäivä? Ei riitä, että vuoranmaksupäivää myöhästettiin.

Vuokralainen käy töissä, joten voisi huolehtia vähän paremmin rahankulutuksestaan. Ei tämä mikään loisto bisnes ole minullekaan. Jos vuokranmaksu myöhästyy kaksi viikkoa, se on liikaa. Alan heti järjestämään häätöä. Vielä ei ole tarvinnut. Minne hän  edes vaihtaisi, kun edullisempia ei ole tarjolla?

Minulla oli jo köyhänä opiskelijana vararahasto, johon laitoin 1-10 euroa lisää joka kuukausi. Laskin päivä- ja viikkobudjetit ja pidin niistä kiinni.

Vierailija
15/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut. Asiallisesti on käyttäydytty molempiin suuntiin.

Vierailija
16/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun mielestä ministerit ja kansanedustajat ovat sössineet asiansa? Moni työn perässä pikkakubtaa vaihtava johtaja sössinyt asiansa? Toisella paikkakunnalla pendelöivä hyvätuloinen asiantuntija sössinyt asinsa? Omakotitalo rakentava henkilö sössinyt asiansa?

Kerro toki oma täydellinen elämäntilanteesi kun mielestäsi yllä kuvatut ovat asiansa sössinyttä pohjasakkaa? Olet kirurgi-lentäjä-nobel palkittu - miljonääri jolla 10 omistusasuntoa??

Hei kuule, jokaista noita mainitsemaasi marginaalitapausta kohtaan on kymmeniä tuhansia urpoja jotka elää vuosikymmeniä luuserilähiön vuokrayksiössä asiansa sössittyään.

Alle vuoden tilapäisasuminen, kuten esim. jo mainitun oikean kodin rakentamisen aikana, on erikoistapauksia muutenkin.

Vierailija
17/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap siis huomannut, että vasemmistolainen AY-liike kyykyttää vuokaralaisia? Kai tiesit, että nimenomaan sosialidemokratiaan kuuluu kiinteistöomaisuuden hankkiminen ja sen vuokraaminen juuri kertomallasi tavalla.

Vierailija
18/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei kuule, jokaista noita mainitsemaasi marginaalitapausta kohtaan on kymmeniä tuhansia urpoja jotka elää vuosikymmeniä luuserilähiön vuokrayksiössä asiansa sössittyään.

Alle vuoden tilapäisasuminen, kuten esim. jo mainitun oikean kodin rakentamisen aikana, on erikoistapauksia muutenkin.

No eihän ole, juuri tuossa haukuttiin kaikki vuokra-asujat asiansa sössineeksi. Mua v*tuttaa tuo asenne, olen itse nimittäin johtaja joka vaihtaa asemapaikkaa 2-3v välein ja tuon ajan takia ei kannata ostaa taloa. Kerran ostin ja oli vaikea saada myydyksi ja tappiolla meni. Maksan jukoliste palkasta puolet veroja ja olen yhteiskunnan nettomaksaja ja mua kehdataan arvostella että olen asiani SÖSSINYT. Ei hyvää päivää.

Vierailija
19/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla ap:ltä esimerkkejä tuollaisesta.

Meillä on ollut sijoitusasuntoja yli kymmenen vuotta, kaikki vuokralaiset on otettu vuokravälitystoimiston kautta emmekä ole ikinä nähneet heitä tai viestitelleet millään tavalla. Pari kertaa on tullut vuokralaiselta suoraan toive, että esim hella pitäisi uusia ja olemme sellaisen uuden asuntoon toimittaneet. Ei tulisi mieleenkään alkaa käyttäytymään ylimielisesti tai vastaavaa - miksi ihmeessä?

Vierailija
20/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen oman vuokranantajani nähnyt tasan kerran, eli silloin kun tehtiin vuokrasopimus. Minä maksan vuokrani aina ajoissa ja tasauslaskut myös. Näkyy riittävän vuokranantajalle.