Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat EI tienaa 1800e/kk nettona

Vierailija
14.01.2020 |

LÄHTÖPALKKA on 2000-2050 e ja siitä jää käteen rapiat 1500e.

10 vuoden kohdalla saa ikälisän joka ei ole paljoa, ja siihen ne ikälisät jää.

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja mun peruspalkka on 2200 ja rapiat. Nettopalkka verot vähennettynä 1800 suunnilleen. Lisät vaihtelevat ja enimmillään käteen jäänyt 2700-2800.

Olen palkkaani tyytyväinen.

Hyvä liksa. Itse teen vaativia it-alan asiantuntijatehtäviä ja tienaan n. 2200e nettona. Työkokemusta 15 v.

Niin, ehkä teet itsellesi vaativia tai lyhyitä päiviä. Hyvä saa yleensä enemmän.

Vierailija
82/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa palkkoja nostettiin taannoin, koska työvoiman saatavuus on huono. Siis ainakin tällä paikkakunnalla. Muistaakseni summa oli luokkaa 100 Euroa/kk, lisäksi melkein kaikille maksetaan toinen satku jotain "hyvän työntekijän lisää". Bruttopalkka lähtönä 2300 tällä hetkellä, kun se oli pari vuotta sitten vielä alle 2100.

En ymmärrä, miksi kotihoitoa pidetään niin huonona. Ainakin tuttuni kyllä tykkäävät, eikä työkään ole kohtuuttoman kiireistä, jos ei ole sairaslomakausi. Ehtivät kyllä syömään ja kahvilla, kirjatakin tekemisiään rauhassa. Toki, ei mikään löysäilypaikka, mutta mainettaan parempi kuitenkin.

Joo, kotihoito on ihan paras paikka, jos on pakko valita. Saa tehdä itsenäisesti, eikä meillä ainakaan ole mikään ihan järjetön kiire. Toki tekemistä on kokoajan. Mieheni on perustason ensihoitaja, mutta tekee lähihoitajana kotihoidossa ja palkka on vähintäänkin kohtuullinen. 2019 vuosiansiot olivat 37 000€.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa peruspalkka about 2300 ja sit muissa 2120-2140e,päivätyöstä toki. Lisät sit erikseen jos tekee vklp tai yötöitä. Itellä jää käteen joku 1730euroo jos päivätyötä lähihoitajana teen. On myös huonompia tessejä joillakin yksityisillä joissa palkka 2000e kuussa päivätyötä, mut kunnallisel on toi 2130 about sekä useilla yksityisillä myöskin.

Ohhoh, onpa komea peruspalkka lähihoitajalla. Minulla on terveydenhoitajana, sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa ja sairaanhoitajana perusterveydenhuollon mielenterveyspalveluissa peruspalkka ollut sen 2300-2400e ja hiluja päälle.

Meilahden sairaalassa lähihoitajat ja osastonsihteerit saa päivätyössä ilman lisiä 2282€,

kun olet ollut 5v töissä husilla niin saat ekan kokemuslisän jonka jälkeen palkka 2350€

Vierailija
84/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa peruspalkka about 2300 ja sit muissa 2120-2140e,päivätyöstä toki. Lisät sit erikseen jos tekee vklp tai yötöitä. Itellä jää käteen joku 1730euroo jos päivätyötä lähihoitajana teen. On myös huonompia tessejä joillakin yksityisillä joissa palkka 2000e kuussa päivätyötä, mut kunnallisel on toi 2130 about sekä useilla yksityisillä myöskin.

Ohhoh, onpa komea peruspalkka lähihoitajalla. Minulla on terveydenhoitajana, sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa ja sairaanhoitajana perusterveydenhuollon mielenterveyspalveluissa peruspalkka ollut sen 2300-2400e ja hiluja päälle.

Mulla taas on kotihoidon sairaanhoitajana palkka ollut 2500 ja muutama kymppi päälle. Päivätyö. Että voipihan se palkkakin vaihdella ihan paikan mukaan 😏

Vierailija
85/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun peruspalkka on 1960€. Ei lisiä, ikinä. Käteen jää noin 1500€. Sen lisäksi työsuhdetta pilkotaan niin, että kesällä tulee palkaton kesäloma, kun päiväkoti on kiinni. Joulukuulle ei ehtinyt kertyä lomapäiviä joten sieltä päiviä vähennettiin kk palkasta ja netto oli vain 1000€.

Oletko avustaja? Hoitajalle tuo ei ole sopimuksen mukainen palkka. Työnantaja ei voi pakottaa ottamaan palkatonta vaan määrää sut muuhun työhön.

En ole avustaja. Kyseessä on yksityisen sosiaalialan tes minimipalkka. Ja työnantaja voi pakottaa palkattomalle jos työpaikka on kiinni. Silloin työtä ei ole tarjolla täyttä kuukausipalkkaa vastaavaa määrää. Jos lomapäiviä on kertynyt, näihin päiviin käytetään niitä.

Vierailija
86/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
87/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja mun peruspalkka on 2200 ja rapiat. Nettopalkka verot vähennettynä 1800 suunnilleen. Lisät vaihtelevat ja enimmillään käteen jäänyt 2700-2800.

Olen palkkaani tyytyväinen.

Hyvä liksa. Itse teen vaativia it-alan asiantuntijatehtäviä ja tienaan n. 2200e nettona. Työkokemusta 15 v.

mikä siinä sun työssä on vaativaa? istut takapuolesi päällä ruudun ääressä?

vrt. lähihoitaja

vuorotyö, yövuorot, aggressiviset asiakkaat: lyövät, kynsivät, potkivat, sylkevät

lääkkeiden jako ja anto: virheet voivat maksaa ihmishengen

kuolevan asiakkaan hoito ja omaisten kohtaaminen

haastavat omaiset

byrokratia eri viranomaisten kanssa

lähihoitaja usein juoksee kahdeksan tuntia putkeen työvuoron aikana

työ on fyysisesti ja psyykkisesti kuormittavaa

kettuilevat työyhteisöt

Vierailija
88/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lh kokemusta yli 10v ja peruspalkka ikälisien kanssa 2450. Vuorolisiä tienasin viimevuonna 13650.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan