Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähihoitajat EI tienaa 1800e/kk nettona

Vierailija
14.01.2020 |

LÄHTÖPALKKA on 2000-2050 e ja siitä jää käteen rapiat 1500e.

10 vuoden kohdalla saa ikälisän joka ei ole paljoa, ja siihen ne ikälisät jää.

Kommentit (88)

Vierailija
61/88 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varhaiskasvatuksessa töissä ja bruttoliksani 2350€/kk, kokemuslisät mukana ja 15v työelämää takana. Käteen tulee 1750-1850€/kk.

Vaikea kuvitella että varhaiskasvatuksessa hoitaja saisi noin paljoa. Tuohan on open palkka. Joka tapauksessa voisit katsoa sen lähtöpalkan, niin kertoisi paremmin.

Lähtöpalkka varhaiskasvatuksessa kunnalla on itselläni 2040e bruttona.

Älä sitten kuvittele, jos niin vaikeaa. En ihan ymmärrä kommenttiasi, ei minulla ole mitään syytä asiassa huijata tms. Juuri alkuviikosta oli taas palkkapvä ja tilille tuli 1810€.

~11~

Vierailija
62/88 |
17.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tollo täällä vertaa lähihoitajan ja sairaanhoitajan tutkintoja kestoltaan suoraan toisiinsa, kun toinen on toisen asteen ja toinen kolmannen asteen tutkinto? Jotta saa sairaanhoitajan tutkinnon, tulee suorittaa sekä toisen asteen että kolmannen asteen tutkinto eli 6,5 vuotta opintoja. Lähihoitaja tarvii vain toisen asteen tutkinnon eli 3 vuotta opintoja.

Sama kun sanoisi, että lääkäri opiskelee vain 3 vuotta lähihoitajaa kauemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun peruspalkka on 1960€. Ei lisiä, ikinä. Käteen jää noin 1500€. Sen lisäksi työsuhdetta pilkotaan niin, että kesällä tulee palkaton kesäloma, kun päiväkoti on kiinni. Joulukuulle ei ehtinyt kertyä lomapäiviä joten sieltä päiviä vähennettiin kk palkasta ja netto oli vain 1000€.

Vierailija
64/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja kaksivuorotyössä, nettopalkkani on lisineen n. 2000 euroa/kk.

Vierailija
65/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa lähihoitajat se yleistäminen. Osa teistä tienaa tietysti minimin, koska on päivätöissä, mutta esim sairaalassa kolmessa vuorossa töitä tekevä saa lisineen ihan ok. Alkaa väsyttää tämä jatkuva valitusvirsi ja kilpailu kellä on pienin palkka. Maksakaa jäsenmaksumme ja antakaa asia liittojenne käsiin. Jos ei miellytä, vaihtakaa. Tehkää ihan mitä vaan, mutta lopettakaa valittaminen. Terv lähihoitaja brutto 2700 kk (lisineen)

Vierailija
66/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää joka kuukausi käteen 1800-2000 €. Lähihoitajana kotihoidossa.

Vierailija
67/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajat palkka liiankin hyvä. yrittäjien kukkarostam otetaan, ei mahdollisuus menestyä verotus tähän syy ja julki sektori,,

Reiska

Vierailija
68/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kolmivuorotyötä. Mulla jää käteen 1800€ kerran vuodessa loman jälkeen. Muutoin 2100-2500, joskus enemmänkin. Vuodessa reilu 44 tuhatta bruttotulot kokonaisuudessaan. Edellyttää paljon pyhätöitä ja juhlapäiviä, ja myös öitä.

Vierailija
69/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen terkkari ja sijaistan välillä myös lähärinä kotihoidossa, jolloin palkka on 2250€ (Käteen jää n.1700€, hieman päälle) +lisät, joita kuukaudessa tulee käteen n.250-400€. Tienaan lähärinä paremmin kuin leipätyössäni Th:na, jolloin palkka on 2517€, ei tietenkään päivätyössä mitään lisiä ja käteen jää n.1850-1900€.

Vierailija
70/88 |
18.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun peruspalkka on 1960€. Ei lisiä, ikinä. Käteen jää noin 1500€. Sen lisäksi työsuhdetta pilkotaan niin, että kesällä tulee palkaton kesäloma, kun päiväkoti on kiinni. Joulukuulle ei ehtinyt kertyä lomapäiviä joten sieltä päiviä vähennettiin kk palkasta ja netto oli vain 1000€.

Oletko avustaja? Hoitajalle tuo ei ole sopimuksen mukainen palkka. Työnantaja ei voi pakottaa ottamaan palkatonta vaan määrää sut muuhun työhön.

Vierailija
71/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko avustaja? Hoitajalle tuo ei ole sopimuksen mukainen palkka. Työnantaja ei voi pakottaa ottamaan palkatonta vaan määrää sut muuhun työhön."

Kannattaisi soittaa tai laittaa sähköpostia ammattiliiton edunvalvontaan ja kysyä, toimittiinko tässä viimeksi oikein lain mukaisesti ja kuinka toimia jos jatkossa toistuu. Itse kyllä selvittelisin asioita, jos olisi pakko ottaa palkatonta.

Vierailija
72/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpaillaan kellä on huonoin palkka ja jos joku sanoo, että tienaa lisineen vähän enemmän, suututaan.

Vain hoitoalalla.

Vierailija
73/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun sävy on epämiellyttävä, paljon saivartelua, jankkaamista ja ilkeilyä. Hoitoalan ahdistus ja pahoinvointi tuntuu selvästi

Vierailija
74/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruspalkkaan lasketaan mukaan myös lomarahat.

Vierailija
75/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen terkkari ja sijaistan välillä myös lähärinä kotihoidossa, jolloin palkka on 2250€ (Käteen jää n.1700€, hieman päälle) +lisät, joita kuukaudessa tulee käteen n.250-400€. Tienaan lähärinä paremmin kuin leipätyössäni Th:na, jolloin palkka on 2517€, ei tietenkään päivätyössä mitään lisiä ja käteen jää n.1850-1900€.

Huoh... jos tekisit th:na vuorotyötä tienaisit paremmin. Tietenkin.

Minä saan lähärinä päivätyöstä päivähoidossa 2050e bruttona ja siitä jää käteen reilu 1500e/kk.

Onko kotihoito saanut jonkun erillisen palkankorotuksen jossain kohtaa, kun siellä noin hyvä peruspalkka monella? Jos saisin bruttona 2250e/ kk en kyllä valittaisi 😂 Onko lastenhoitajat jääneet johonkin lähihoitajien palkkakuoppaan???!

Vierailija
76/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa peruspalkka about 2300 ja sit muissa 2120-2140e,päivätyöstä toki. Lisät sit erikseen jos tekee vklp tai yötöitä. Itellä jää käteen joku 1730euroo jos päivätyötä lähihoitajana teen. On myös huonompia tessejä joillakin yksityisillä joissa palkka 2000e kuussa päivätyötä, mut kunnallisel on toi 2130 about sekä useilla yksityisillä myöskin.

Ohhoh, onpa komea peruspalkka lähihoitajalla. Minulla on terveydenhoitajana, sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa ja sairaanhoitajana perusterveydenhuollon mielenterveyspalveluissa peruspalkka ollut sen 2300-2400e ja hiluja päälle.

Vierailija
77/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotihoidossa peruspalkka about 2300 ja sit muissa 2120-2140e,päivätyöstä toki. Lisät sit erikseen jos tekee vklp tai yötöitä. Itellä jää käteen joku 1730euroo jos päivätyötä lähihoitajana teen. On myös huonompia tessejä joillakin yksityisillä joissa palkka 2000e kuussa päivätyötä, mut kunnallisel on toi 2130 about sekä useilla yksityisillä myöskin.

Ohhoh, onpa komea peruspalkka lähihoitajalla. Minulla on terveydenhoitajana, sairaanhoitajana erikoissairaanhoidossa ja sairaanhoitajana perusterveydenhuollon mielenterveyspalveluissa peruspalkka ollut sen 2300-2400e ja hiluja päälle.

Kotihoidon palkka lienee kova siksi että siellä on hyvin vakava työntekijäpula.

Vierailija
78/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huoh... jos tekisit th:na vuorotyötä tienaisit paremmin. Tietenkin.

Minä saan lähärinä päivätyöstä päivähoidossa 2050e bruttona ja siitä jää käteen reilu 1500e/kk.

Onko kotihoito saanut jonkun erillisen palkankorotuksen jossain kohtaa, kun siellä noin hyvä peruspalkka monella? Jos saisin bruttona 2250e/ kk en kyllä valittaisi 😂 Onko lastenhoitajat jääneet johonkin lähihoitajien palkkakuoppaan???!

Anteeksi mutta ihan on vissiin kuntakohtainenkin tuo palkka! Voin laittaa vaikka kuvan työsopimuksestani, jos on vaikea uskoa... Ja Th harvemmin tekee vuorotyötä. Tämänhetkisen elämäntilanteen vuoksi teen välillä mieluummin vuorotyötä, että ehdin viikolla hoitaa pakollisia asioita, kun on arkivapaita. Lastenhoitajista en tiedä, siskoni on töissä päiväkodissa LTO:na ja palkka suht sama kuin itsellä terkkarina...

Vierailija
79/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on lähihoitaja, ei vielä kokemuslisiä, koska on niin tuore. Tienaa kaksivuorossa (eli tekee viikonloppua ja iltaa, muttei yötä) kaupungilla keskimäärin oman laskelmansa mukaan 2050 Euroa nettona. Vuositulot noin 34 000 Euroa (lomarahat huomioiden brutto 2700). Ei juuri tee ylitöitä, kertoiko viime vuonna tehneensä pari kertaa tuplavuoron paikatakseen sairasta. Viikonloppuja ja pyhiä tekee välillä normaalin listan mukaan.

Vierailija
80/88 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotihoidossa palkkoja nostettiin taannoin, koska työvoiman saatavuus on huono. Siis ainakin tällä paikkakunnalla. Muistaakseni summa oli luokkaa 100 Euroa/kk, lisäksi melkein kaikille maksetaan toinen satku jotain "hyvän työntekijän lisää". Bruttopalkka lähtönä 2300 tällä hetkellä, kun se oli pari vuotta sitten vielä alle 2100.

En ymmärrä, miksi kotihoitoa pidetään niin huonona. Ainakin tuttuni kyllä tykkäävät, eikä työkään ole kohtuuttoman kiireistä, jos ei ole sairaslomakausi. Ehtivät kyllä syömään ja kahvilla, kirjatakin tekemisiään rauhassa. Toki, ei mikään löysäilypaikka, mutta mainettaan parempi kuitenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kaksi