Työttömät täynnä vihaa
https://www.satakunnankansa.fi/a/b33c759c-6d41-4aca-8ca6-655206971c63
Satakunnan kansa 11.1.2020
Vihapuheesta on tullut arkea, mutta kuka sen olemassaolosta on vastuussa? – Vihapuhujia yhdistävät työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus
Tavallisesti vihapuhujia yhdistäviä tekijöitä ovat työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus ja yleisesti kaikki sellainen, joka ennen pitkää johtaa syrjäytymiseen. Tästä väestä vihapuhe kumpuaa, sillä sen puhujat purkavat ahdistustaan, kun ovat olleet jo kauan heitteillä ilman yhteiskunnan tukiverkkoa ja voivat tuntea olonsa tärkeäksi vain silloin, kun pääsevät haukkumaan jotain toista ihmisryhmää.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt ainakin laskea nuo veroprosentit kuntoon. Mulla menee Kelan työttömyyskorvauksesta 6,5% veroa.
Mikä sulla pienentää veroprosenttia? Sosiaalitukia NAUTTIVAN veroprosentti on automaattisesti 20. Ei siinä mikään laskeminen auta.
Ihan vero.fi voi laskea veroprosentin etuuksille. Ei ole mitään lakisääteistä 20% pidätystä. Ja koska saan tuon sovitellun Kela rahan lisäksi pientä palkkaa, siinäkin on veroprosentti reilusti alle 10%.
Työttömyyskorvauksesta otetaan kutenkin aina se 20 %. Sinä saat palkkaa, niin siksi ei oteta. Se hyvä puoli tuossa on, että työttömilläkin on kerran vuodessa vähän enemmän rahaa, kun palautukset tulevat.
Tässä linkki jos et usko
Jos kerran tulee palautuksia, silloinhan veroprosentti on alhaisempi kuin 20%. Ennakonpidätys on oletuksena 20%. Muutosverokortin etuuksia varten voi kuitenkin tilata, vaikka ei olisi muita tuloja.
https://elamassa.fi/joona-suonpera/pitaako-kelaan-toimittaa-verokortti/
"Työmarkkinatuessa ja peruspäivärahassa veroprosentti on yleensä 20 ja opintorahassa 10. Päivärahaetuuksissa prosentti on vähintään 25 tai suurempi, riippuen verokortistasi. Voit kuitenkin tilata etuuksia varten oman muutosverokortin Verohallinnosta ja sen avulla esimerkiksi pienentää veroprosenttiasi."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa nyt ainakin laskea nuo veroprosentit kuntoon. Mulla menee Kelan työttömyyskorvauksesta 6,5% veroa.
Mikä sulla pienentää veroprosenttia? Sosiaalitukia NAUTTIVAN veroprosentti on automaattisesti 20. Ei siinä mikään laskeminen auta.
Ihan vero.fi voi laskea veroprosentin etuuksille. Ei ole mitään lakisääteistä 20% pidätystä. Ja koska saan tuon sovitellun Kela rahan lisäksi pientä palkkaa, siinäkin on veroprosentti reilusti alle 10%.
Työttömyyskorvauksesta otetaan kutenkin aina se 20 %. Sinä saat palkkaa, niin siksi ei oteta. Se hyvä puoli tuossa on, että työttömilläkin on kerran vuodessa vähän enemmän rahaa, kun palautukset tulevat.
Tässä linkki jos et usko
Jos kerran tulee palautuksia, silloinhan veroprosentti on alhaisempi kuin 20%. Ennakonpidätys on oletuksena 20%. Muutosverokortin etuuksia varten voi kuitenkin tilata, vaikka ei olisi muita tuloja.
"Työmarkkinatuessa ja peruspäivärahassa veroprosentti on yleensä 20 ja opintorahassa 10. Päivärahaetuuksissa prosentti on vähintään 25 tai suurempi, riippuen verokortistasi. Voit kuitenkin tilata etuuksia varten oman muutosverokortin Verohallinnosta ja sen avulla esimerkiksi pienentää veroprosenttiasi."
Siis lopullinen veroprosentti on alle 20%... Tuossa Kelan blogissakin käytetään termejä hieman ylimalkaisesti, mutta toivottavasti se silti selventää asiaa.
sosionomi_n kirjoitti:
Työttömillä on paljon tukahdutettua vihaa ja monille kehittyy persoonallisuuden piirteitä johon kuuluu katkeruus yhteiskuntaa kohtaan.
TE-toimiston tulisi tarjota työttömille välineitä vihanhallintaan. Eli työtön kutsuttaisiin psykologian juttusille tai terapiaan jossa syitä tälle vihalle pohdittaisiin ihan ammattiauttajan kanssa, käytäisiin läpi lapsuutta, mahdollisesti epäkohtia joita on joutunut kohtaamaan, ja pohdittaisiin ratkaisuja arkielämän ongelmiin.
Ainut oikea väline työttömän vihanhallintaan on työpaikka josta maksetaan oikeasti palkkaa jolla elää. Ei siihen mitään psykologia tarvitse, jumaliste päivänselvä asia!
Vierailija kirjoitti:
sosionomi_n kirjoitti:
Työttömillä on paljon tukahdutettua vihaa ja monille kehittyy persoonallisuuden piirteitä johon kuuluu katkeruus yhteiskuntaa kohtaan.
TE-toimiston tulisi tarjota työttömille välineitä vihanhallintaan. Eli työtön kutsuttaisiin psykologian juttusille tai terapiaan jossa syitä tälle vihalle pohdittaisiin ihan ammattiauttajan kanssa, käytäisiin läpi lapsuutta, mahdollisesti epäkohtia joita on joutunut kohtaamaan, ja pohdittaisiin ratkaisuja arkielämän ongelmiin.
Ennakkoluulojen syy on yleensä tietämättömyys.
Ei se ole ennakkoluulu että työttömien tukia on leikattu
Välillä ihmetyttää, miten tässäkin kommentteja esittävät voivat tehdä juuri mitään mutterinpyörittelyä vaativampaa. Satojen tuhansien työttömien niputtaminen samaan ryhmään osoittaa tyhmyyttä ja kyvyttöömyyttä laaja-alaiseen ajatteluun. On jopa huippujohtajia - tiedän varmuudella, kun yksi on lähisukua - jotka ovat jossain elämänvaiheessa olleet työttömänä. Itsekin olen ollut työttömänä ja olen nyt ollut vuosia toistaiseksi voimassa olevassa paikassa suunnittelutyössä. Luultavasti moni minut tunteva väittää, ettei tunne ketään, joka olisi joskus ollut työtön, sillä en koskaan mainosta sitä ja paikkakunta on uusi.
Kun minä työttömänä katsoin peiliin, näin osaavan ja ahkeran tyypin, jolla oli huono tuuri. Edellisellä paikkakunnalla tiesin jotain kautta muutaman, jotka saivat hakemani paikan. Osa oli hyviä valintoja, osaa en ymmärtänyt ollenkaan, varmasti olisi ollut montakin parempaa mukaan lukien minä. Mutta työnantajakin joutuu ottamaan riskin.
Jos katsotaan vastaavia keskusteluja vuosia taakse päin, varmasti niistä jokunen työttömiä haukkuva on jäänyt itse sittemmin työttömäksi. Osa kuvittelee, ettei koskaan jää. Tässäkin ehdotetaan, että olisitte ruvenneet paperimiehiksi. No edellisellä asuinpaikkakunnalla oli paperitehdas. Hain muutamaan otteeseen, mutta valitettavasti ei ollut sukulaisia tehtaalla, mikä usein tuntui olevan siihen aikaan sinne pääsemisen edellytys. Mutta tiedätkö paperimiehen uraa ehdottava mitä? Sieltä jäi kaikki paperimiehet työttömäksi jo pian 10 vuotta sitten. Työkkärissä ollut kaverini kertoi - yleisellä tasolla - että heillä oli sangen kummalliset kuvitelmat tuista, niiden määrästä ja saannin helppoudesta.
Moni teistä kuvittelee olevansa ainutlaatuinen ja ainoa osaaja. Aika usein työn vaikeus ja vaativuus tulee siitä, että kuvittelee itse sen olevan sellaista. Edeltäjäni juuri oli tällainen ja moneen kertaan muistutti, että soita jos tulee ongelmia. Ikinä ei ole tullut, vaan työnantajani alkoi ihmetellä, miten hommat tulee niin paljon nopeammin valmiiksi. Siksi, että kuvitellut vaikean sijaan teen työt tehokkailla tavoilla. Olen varma, että moni, joka ei ole koskaan ollut työttömänä, on huonompi ja hitaampi kuin minä, samalla kun tiedän, että varmasti on myös parempia tyyppejä, sekä työelämässä että työttömänä, niinkuin molempiin mahtuu huonompia. Aina ei vain kysyntä ja tarjonta kohtaa. Kukaan ei ehdi käydä läpi kaikkia maailman työnantajia töitä hakiessaan. Itsellä kyse oli silkasta tuurista olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En muuten hakenut työtäni, minut pyydettiin tähän.
Ihmisillä on hirmusti kaikenlaisia harhaluuloja ja yleistetään satojen tuhansien ihmisjoukkoihin 1-2 tietämiensä esim juoppojen tapausten perusteella.
Ei se kauhean kehuttavaa kuvaa anna niiden töissä pidettyjen ja päässeidenkään älystä ja luonteesta ja se sentään voidaan sanoa muuten kuin 1-2 ihmisen perusteella koska äärettömän yleistäihmisten suusta ja näppikseltä. Monesti töissä tai asiakkaana miettinyt matkan varrella että voi jestas mitrn suuri ongelma työhaluttomuus ja muu asenneongelmaisuus on *töissäolevilla*.
Vierailija kirjoitti:
Välillä ihmetyttää, miten tässäkin kommentteja esittävät voivat tehdä juuri mitään mutterinpyörittelyä vaativampaa. Satojen tuhansien työttömien niputtaminen samaan ryhmään osoittaa tyhmyyttä ja kyvyttöömyyttä laaja-alaiseen ajatteluun. On jopa huippujohtajia - tiedän varmuudella, kun yksi on lähisukua - jotka ovat jossain elämänvaiheessa olleet työttömänä. Itsekin olen ollut työttömänä ja olen nyt ollut vuosia toistaiseksi voimassa olevassa paikassa suunnittelutyössä. Luultavasti moni minut tunteva väittää, ettei tunne ketään, joka olisi joskus ollut työtön, sillä en koskaan mainosta sitä ja paikkakunta on uusi.
Kun minä työttömänä katsoin peiliin, näin osaavan ja ahkeran tyypin, jolla oli huono tuuri. Edellisellä paikkakunnalla tiesin jotain kautta muutaman, jotka saivat hakemani paikan. Osa oli hyviä valintoja, osaa en ymmärtänyt ollenkaan, varmasti olisi ollut montakin parempaa mukaan lukien minä. Mutta työnantajakin joutuu ottamaan riskin.
Jos katsotaan vastaavia keskusteluja vuosia taakse päin, varmasti niistä jokunen työttömiä haukkuva on jäänyt itse sittemmin työttömäksi. Osa kuvittelee, ettei koskaan jää. Tässäkin ehdotetaan, että olisitte ruvenneet paperimiehiksi. No edellisellä asuinpaikkakunnalla oli paperitehdas. Hain muutamaan otteeseen, mutta valitettavasti ei ollut sukulaisia tehtaalla, mikä usein tuntui olevan siihen aikaan sinne pääsemisen edellytys. Mutta tiedätkö paperimiehen uraa ehdottava mitä? Sieltä jäi kaikki paperimiehet työttömäksi jo pian 10 vuotta sitten. Työkkärissä ollut kaverini kertoi - yleisellä tasolla - että heillä oli sangen kummalliset kuvitelmat tuista, niiden määrästä ja saannin helppoudesta.
Moni teistä kuvittelee olevansa ainutlaatuinen ja ainoa osaaja. Aika usein työn vaikeus ja vaativuus tulee siitä, että kuvittelee itse sen olevan sellaista. Edeltäjäni juuri oli tällainen ja moneen kertaan muistutti, että soita jos tulee ongelmia. Ikinä ei ole tullut, vaan työnantajani alkoi ihmetellä, miten hommat tulee niin paljon nopeammin valmiiksi. Siksi, että kuvitellut vaikean sijaan teen työt tehokkailla tavoilla. Olen varma, että moni, joka ei ole koskaan ollut työttömänä, on huonompi ja hitaampi kuin minä, samalla kun tiedän, että varmasti on myös parempia tyyppejä, sekä työelämässä että työttömänä, niinkuin molempiin mahtuu huonompia. Aina ei vain kysyntä ja tarjonta kohtaa. Kukaan ei ehdi käydä läpi kaikkia maailman työnantajia töitä hakiessaan. Itsellä kyse oli silkasta tuurista olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. En muuten hakenut työtäni, minut pyydettiin tähän.
Hyvä kirjoitus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia.
Lähetä satoja hakemuksia töihin, älä saa minkäänlaista vastausta niihin, ja joudu vielä kuuntelemaan ylläolevan kaltaisia kommentteja.
Mistähän se viha syntyy?
Katso peiliin miksi kukaan ei sinua halua palkata. Sinussahan se vika on koska suurin osa ihmisistä kuitenkin kelvollisia työelämään.
Jep, minussa on nyt se vika, että olen 57-vuotias.
Olen kolmatta kertaa elämässäni työttömänä nyt. Aiemmilla kerroilla minussa ei ollut ikävikaa, ja niinpä olen onnistunut pääsemään takaisin työelämään jo kaksi kertaa. Nyt olen ollut pidempään työttömänä kuin koskaan, mikään muu ei ole muuttunut kuin että työkokemusta, osaamista - ja ikää - on tullut lisää.
Kyllä pistää vihaksi.
Oletko valmis ottamaan vastaan puhelinmyyntityön?
Oletko valmis vastaamaan puhelinmyyjien puheluihin ja tilaamaan heidän kauppaamia asioita?
Ainakin täällä Oulussa on yleistä että työttömät kuuluvat Soldiers of Odin ryhmittymään
Työttömien viha syntyy kateudesta kun toiset saavat enemmän sosiaalitukia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki jos et usko
Sekä työttömyyspäiväraha että työmarkkinatuki ovat 534 eur/kk
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia.
Lähetä satoja hakemuksia töihin, älä saa minkäänlaista vastausta niihin, ja joudu vielä kuuntelemaan ylläolevan kaltaisia kommentteja.
Mistähän se viha syntyy?
Kun on tyhmä. Niiiii n tyhmä, siitä se johtuu.
Zinccis
Kateus, Kateus ja Kateus.
Zinccis
Onnexi mulla on Tuohta.
No kuinkas muutenkaan? Sen ei edes pitäisi olla mikään yllätys.
Täällä pöytä notkuu herkkuja, kun työtön laittaa vain leipänsä päälle ylähuulensa.
Mun mielestä se on reiluu.
Zinccis
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi työttömät usein vihaavat ja maalittavat työkkäriä
(jos ei saanut kaljarahoja)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seppo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistähän se viha syntyy?
Jep ja joutuu vielä pakotettuna ilmaistöihin jossa kohdellaan kuin olisi alinta kastia on teillä joillakin niin ruusuinen kuva työttömän elämästä
Olisitte ryhtyneet veturikuskeiksi, paperimiehiksi, ahtaajiksi tai muihin hyväpalkkaisiin hommiin, niin ei tarvitsisi täällä olla itkemässä rahojen puutetta
Kuka täällä on itkenyt rahan puutetta :D oksettaa joittenkin työssäkäyvien tuomitseva asenne ja yleistäminen tekisi hyvää heille jäädä työttömäksi vähäksi aikaa niin muuttuisi tuo ylimielinen asenne 🤮
Tyhmät jää työttömäksi, fiksuilla on vakiduuni
;)
HAH, fixut onkyllä yrittäjiä ja sijoittajia, sorry nyt vaan.
Kenkää sulle seuraavassa yt neuvottelussa...
Aika moni työtön äänestää Persuja
Otapa tämä otsikko uusiksi ja kirjoita otsikkoon sanan työtön tilalle mikä tahansa etninen ryhmä. Eipä saisi keskustelu kauan olla, vaikka työttömät ovat huomattavasti heterogeenisempi ryhmä kuin lähes mikään muu, jopa heterogeenisempi kuin kaikki miehet tai kaikki naiset.
Sille, että kaikki fiksut ovat vakitöissä. Jokainen älyllisesti vähintään normaali tietää, että vakitöissä on saamattomia tampioita, laiskureita, alkoholisteja yms. Jos ei tiedä, on joko aika tyhmä tai kuuluu itse yhteen tai useampaan noista mainitsemistani tai vastaavista ryhmistä. Tiedän myös kaksi älyllisesti kehitysvammaista, joilla on vakituinen työpaikka, ihan "oikeissa" työpaikoissa. Toki työnantaja saanee heistä jotain tukea ja työaika ei taida olla ihan kokopäiväinen, mutta paikat on silti vakituisia. Meidän firmassa on yksi pomon lähisukulainen vakitöissä. Hän kävi muutaman päivän kokeilemassa vieraalla, eikä pärjännyt. Totta kai pomo ja tämä tyyppi haukkuivat työnantajan, mutta koeaika purettiin juuri niistä syistä, mitkä itsekin näen selvästi. Ei hän minua paljon häiritse puuhastelullaan, ainoastaan se välillä pelottaa kun hän hermostuu kun homma ei etene ja niitä tilanteita on tosin aika usein. He ovat itse sokeita sille, että tyyppi on hidas, erittäin hidas mutta siinäpähän puuhastelee, en minä hänen palkkaansa maksa. Useimmiten osaisin tehdä ne hommat, mitä hän tekee ja tekisin muutamassa tunnissa sen, mitä hän tekee päiväkausia, mutta olen katsonut viisaammaksi olla asiasta hiljaa, edes siitä että osaan ko. hommia, koska minut on palkattu ihan eri tehtäviin ja siis teen itse ihan eri töitä kuitenkin.
En ole siis työtön itse.
Halveksi toki!
Toivon jokaiselle suomalaiselle vähintään 30 % palkanalea, niin ostovoimat putoaa sitten kaikilta. Nyt kaikki kallistuu yhtäkkiä, palkanalennetuilta.
Lehdenjakajien jatkuvat, toistuvat, törkeät palkanALENNUKSET alkoivat postilla jo vuonna 2005. Alkuperäinen palkka yötyöstä ei päätä huimannut.
Sitä kähminnän määrää jo silloin!
Toivon Heidille taistelutahtoa.
Silloin emme saaneet julkisuuteen, emme edes v. 2009 kunnolla.
Otin lopputilin, kuten niin moni muukin. Sen hinnan siis maksoin.
Katsokaa mitä postin johto on touhunnut.😬