Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät täynnä vihaa

huolestunut
12.01.2020 |

https://www.satakunnankansa.fi/a/b33c759c-6d41-4aca-8ca6-655206971c63

Satakunnan kansa 11.1.2020

Vihapuheesta on tullut arkea, mutta kuka sen olemassaolosta on vastuussa? – Vihapuhujia yhdistävät työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus

Tavallisesti vihapuhujia yhdistäviä tekijöitä ovat työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus ja yleisesti kaikki sellainen, joka ennen pitkää johtaa syrjäytymiseen. Tästä väestä vihapuhe kumpuaa, sillä sen puhujat purkavat ahdistustaan, kun ovat olleet jo kauan heitteillä ilman yhteiskunnan tukiverkkoa ja voivat tuntea olonsa tärkeäksi vain silloin, kun pääsevät haukkumaan jotain toista ihmisryhmää.

Kommentit (116)

81/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jokainen aikuinen ihminen on varmasti huomannut, että esim. Yle, IS, IL, HS ovat tähän merkittäviä syyllisiä.

Näitä kun tuppaa moni vähän yksinkertaisempi ja/tai kritiikittömämpi seuraavan ilman mitään suodatinta, niin johan se viha nostaa sieltä päätään. Kokeilkaapa olla niin, että luette klikkiuutisia esim. kerran viikossa. Huomaatte merkittäviä hyvinvoinnillisia muutoksia ennen pitkää.

Vierailija
82/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoma Oy lietsoo vihaa ja negatiivisuutta kirjoitti:

No, jokainen aikuinen ihminen on varmasti huomannut, että esim. Yle, IS, IL, HS ovat tähän merkittäviä syyllisiä.

Näitä kun tuppaa moni vähän yksinkertaisempi ja/tai kritiikittömämpi seuraavan ilman mitään suodatinta, niin johan se viha nostaa sieltä päätään. Kokeilkaapa olla niin, että luette klikkiuutisia esim. kerran viikossa. Huomaatte merkittäviä hyvinvoinnillisia muutoksia ennen pitkää.

Näinhän se on. Lisäksi näitä juttuja kirjoittavat toimittajat ovat nykyään todella huonoja kirjoittajia. Kuka tahansa, jopa minä, joka kirjoitin B:n ylioppilasaineesta, osaisin kirjoittaa saman tason juttuja. Taivutusmuodot on mitä sattuu, otsikoista puuttuu sanoja, taustaselvityksiä ei tehdä, jutut on suoria huonoja käänöksiä muiden maiden lehdistä, eikä moni näistä käännöksestä sellaisenaan sovellu Suomen oloihin lainkaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni voi olla myös työtön hankalien persoonallisuuspiirteidensä takia, ei työpaikoilla jakseta katsoa ihmistä, joka vihaa kaikkia ja valittaa koko ajan.

Vierailija
84/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia. 

Lähetä satoja hakemuksia töihin, älä saa minkäänlaista vastausta niihin, ja joudu vielä kuuntelemaan ylläolevan kaltaisia kommentteja.

Mistähän se viha syntyy?

Jep ja joutuu vielä pakotettuna ilmaistöihin jossa kohdellaan kuin olisi alinta kastia on teillä joillakin niin ruusuinen kuva työttömän elämästä

Olisitte ryhtyneet veturikuskeiksi, paperimiehiksi, ahtaajiksi tai muihin hyväpalkkaisiin hommiin, niin ei tarvitsisi täällä olla itkemässä rahojen puutetta

Kuka täällä on itkenyt rahan puutetta :D oksettaa joittenkin työssäkäyvien tuomitseva asenne ja yleistäminen tekisi hyvää heille jäädä työttömäksi vähäksi aikaa niin muuttuisi tuo ylimielinen asenne 🤮

Tyhmät jää työttömäksi, fiksuilla on vakiduuni

;)

Vakipaikastakin voi saada potkut, kokemusta on.

Vierailija
85/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaa on monenlaista. Kyllä niitäkin vihataan, jotka ovat oikeassa kun itse on väärässä. Haukutaan populisteiksi sen sijaan, että myönnettäisiin olevansa väärässä.

Lisäksi toiset vihaa niitä joilla on rahaa ja toiset niitä jolla on vapaa-aikaa. Vihan lopettamisen voisi aloittaa vaikkapa ne, jotka syyttää toista vihasta.

Vierailija
86/116 |
17.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni voi olla myös työtön hankalien persoonallisuuspiirteidensä takia, ei työpaikoilla jakseta katsoa ihmistä, joka vihaa kaikkia ja valittaa koko ajan.

Exä toimii tj:nä. Asiakkaiden lähdettyä huutaa, nälvii ja uhkailee. Pari työntekijää savustanut ulos saadakseen omat kaverinsa sisään.

Ei älyä vieläkään miksi hommasin eron ja lähestymiskiellon. Uuden pomoni mukaan oli jopa yrittänyt nuuskia syytä mun työpaikan vaihdolle.

Vierailija
87/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Exä toimii tj:nä. Asiakkaiden lähdettyä huutaa, nälvii ja uhkailee. Pari työntekijää savustanut ulos saadakseen omat kaverinsa sisään.

Ei älyä vieläkään miksi hommasin eron ja lähestymiskiellon. Uuden pomoni mukaan oli jopa yrittänyt nuuskia syytä mun työpaikan vaihdolle.

Eli sinä siis olet halunnut nussia tätä exää???

Vierailija
88/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia. 

Lähetä satoja hakemuksia töihin, älä saa minkäänlaista vastausta niihin, ja joudu vielä kuuntelemaan ylläolevan kaltaisia kommentteja.

Mistähän se viha syntyy?

Katso peiliin miksi kukaan ei sinua halua palkata. Sinussahan se vika on koska suurin osa ihmisistä kuitenkin kelvollisia työelämään. 

Jep, minussa on nyt se vika, että olen 57-vuotias.

Olen kolmatta kertaa elämässäni työttömänä nyt. Aiemmilla kerroilla minussa ei ollut ikävikaa, ja niinpä olen onnistunut pääsemään takaisin työelämään jo kaksi kertaa. Nyt olen ollut pidempään työttömänä kuin koskaan, mikään muu ei ole muuttunut kuin että työkokemusta, osaamista - ja ikää - on tullut lisää.

Kyllä pistää vihaksi.

Oletko valmis ottamaan vastaan puhelinmyyntityön?

Oletko valmis ostamaan, mitä tuo 57-vuotias puhelinmyyjä myy?

Vierailija
89/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se viha syntyy?

Katso peiliin miksi kukaan ei sinua halua palkata. Sinussahan se vika on koska suurin osa ihmisistä kuitenkin kelvollisia työelämään. 

Olen kolmatta kertaa elämässäni työttömänä nyt. Aiemmilla kerroilla minussa ei ollut ikävikaa, ja niinpä olen onnistunut pääsemään takaisin työelämään jo kaksi kertaa. Nyt olen ollut pidempään työttömänä kuin koskaan, mikään muu ei ole muuttunut kuin että työkokemusta, osaamista - ja ikää - on tullut lisää.

Kyllä pistää vihaksi.

Miksi pitäisi olla? Ei lehtien ostaminen puhelimitse, ole kenenkään työ

Vierailija
90/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se viha syntyy?

Kyllä pistää vihaksi.

Olet siis valmis pakottamaan työttömän ottamaan vastaan puhelinmyyntityön ja koska siinä työssä on provikkapalkka sen edellytys on että ostat. Melko nazzzi oot kyllä!

Vierailija
91/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se mikään ihme? Moni julkisessa virassa oleva saa palkkaa kuudesta kymmeneen kertaa enemmän kuin työtön saa korvauksia. Samaan aikaan työtön voi olla sata kertaa ahkerampi esim työkokeilussa kuin virkamies, joka tekee viikon työnsä muutamassa tunnissa. Siispä taataan kaikille samanlainen  suojatyöpaikka kuin virkamiehillä on. Johan vihapuheet loppuu. 

Puppua. Moni julkisellapuolella työskentelevä ei saa todellakaan nuin paljon palkkaa kuin väität.

T. DI julkisella 1850€ netto

Vierailija
92/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella työttömällä epärealistinen kuva elämästä. Ei suuri osa työssäkäyvistä ansaitse suuria summia, käteen jää yleisesti 1500-2500€/kk. Siitä on maksettava itse kaikki.

Tuet vie työnteolta pohjan. Koulutuksen pitäisi näkyä parempana elintasona, mutta jos matalapalkkainen saa päälle tukia, tasaa se palkkaa keskituloisen kanssa. Työtön saa yhtä paljon tukia, kuin matalapalkkainen palkkaa. Ei kaikilla voi olla samaa elintasoa koulutuksesta ja työstä riippumatta. Kyllä ahkeruudesta ja kunnianhimoisuudesta pitää seurata jotain palkitsevaa.

Työttömyys itsessään aiheuttaa syrjäytymistä eli hyvään tarkoitettu tukijärjestelmä tekee ihmisistä nopeasti työkyvyttömiä.

Vierailija
93/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se mikään ihme? Moni julkisessa virassa oleva saa palkkaa kuudesta kymmeneen kertaa enemmän kuin työtön saa korvauksia. Samaan aikaan työtön voi olla sata kertaa ahkerampi esim työkokeilussa kuin virkamies, joka tekee viikon työnsä muutamassa tunnissa. Siispä taataan kaikille samanlainen  suojatyöpaikka kuin virkamiehillä on. Johan vihapuheet loppuu. 

Puppua. Moni julkisellapuolella työskentelevä ei saa todellakaan nuin paljon palkkaa kuin väität.

T. DI julkisella 1850€ netto

Näinpä juuri. Ja näitä "suojatyöpaikkoja" voi saada kyllä kuka tahansa kouluttautumalla ja hakemalla virkamieheksi. Koulutus on ilmaista, sinne vaan amk tai yliopistoon opiskelemaan tämän valituksen sijaan.

Vierailija
94/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella työttömällä epärealistinen kuva elämästä. Ei suuri osa työssäkäyvistä ansaitse suuria summia, käteen jää yleisesti 1500-2500€/kk. Siitä on maksettava itse kaikki.

Tuet vie työnteolta pohjan. Koulutuksen pitäisi näkyä parempana elintasona, mutta jos matalapalkkainen saa päälle tukia, tasaa se palkkaa keskituloisen kanssa. Työtön saa yhtä paljon tukia, kuin matalapalkkainen palkkaa. Ei kaikilla voi olla samaa elintasoa koulutuksesta ja työstä riippumatta. Kyllä ahkeruudesta ja kunnianhimoisuudesta pitää seurata jotain palkitsevaa.

Työttömyys itsessään aiheuttaa syrjäytymistä eli hyvään tarkoitettu tukijärjestelmä tekee ihmisistä nopeasti työkyvyttömiä.

Mistä ihmeen tuista puhut? Minä saan nettona 800e ansiosidonnaista, mitään tukia en saa.

Vierailija
95/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se viha syntyy?

Kyllä pistää vihaksi.

Olet siis valmis pakottamaan työttömän ottamaan vastaan puhelinmyyntityön ja koska siinä työssä on provikkapalkka sen edellytys on että ostat. Melko nazzzi oot kyllä!

Tämä on kylläkin ihan yleinen linjaus, että työttömän on haettava kaikkia töitä mitä mollista löytyy (mm lehden jakoa, puhelinmyyntiä ym)

Vierailija
96/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta kaikki puhelinmyyntityö pitäisi kieltää kokonaan epäeettisenä vanhusten huijaamisena ja kuppauksena. Nämä yritykset soittelevat vanhingossa minulle yrittäessään tavoittaa dementoitunutta isääni. Kauppaavat sähkösopimuksia, remontteja, kuka mitäkin. Kaupoista ei välttämättä pääse edes ilmaiseksi irti, ja uutta, entistä halvempaa sopimusta tyrkytetään viikoittain dementikolle, joka ei muista, mitä hän on sopinut. Käsittääkseni alan yritykset eivät maksa varsinaista palkkaa työntekijöilleen, vaan provikalla mennään, joten työntekijät vedättävät asiakkaita ihan tottuneesti. Joitakin viikkoja sitten tällaisessa lestadíolaisfirmassa töissä ollut kertoi radiossa, että työnantajat ihan systemaattisesti kannustavat huijaamaan vanhuksilta rahat pois.

Vierailija
97/116 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vihapuhujia yhdistävät työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus" 

Olen työssäkäyvä palkansaaja, en juo alkoholia, ei ole mielenterveysongelmia eikä rikoksia. Olen parisuhteessa. Silti kirjoittelen tänne vauvapalstallekkin naisvihaisia postauksia. Syynä on pelkästään se, että oikeasti vihaan naisia, ja olen sitä mieltä, että jokainen ihminen kaipaa kuulluksi tulemista. Niin minäkin.

Vierailija
98/116 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on saanut poliisin unohtamaan vihapuheen

Koska viimeaikoina ei ole ollut paljon uusia syytöksiä ja rikostapauksia

Vierailija
99/116 |
29.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seppo kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistähän se viha syntyy?

Jep ja joutuu vielä pakotettuna ilmaistöihin jossa kohdellaan kuin olisi alinta kastia on teillä joillakin niin ruusuinen kuva työttömän elämästä

Olisitte ryhtyneet veturikuskeiksi, paperimiehiksi, ahtaajiksi tai muihin hyväpalkkaisiin hommiin, niin ei tarvitsisi täällä olla itkemässä rahojen puutetta

Niin kun mä olen vakuutusyhtiön toimitusjohtajaksi yrittänyt ryhtyä. Ei vaan onnistu.

Vierailija
100/116 |
01.05.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityselämällä menee huonosti, jolloin työttömiä tulee lisää

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi