Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työttömät täynnä vihaa

huolestunut
12.01.2020 |

https://www.satakunnankansa.fi/a/b33c759c-6d41-4aca-8ca6-655206971c63

Satakunnan kansa 11.1.2020

Vihapuheesta on tullut arkea, mutta kuka sen olemassaolosta on vastuussa? – Vihapuhujia yhdistävät työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus

Tavallisesti vihapuhujia yhdistäviä tekijöitä ovat työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus ja yleisesti kaikki sellainen, joka ennen pitkää johtaa syrjäytymiseen. Tästä väestä vihapuhe kumpuaa, sillä sen puhujat purkavat ahdistustaan, kun ovat olleet jo kauan heitteillä ilman yhteiskunnan tukiverkkoa ja voivat tuntea olonsa tärkeäksi vain silloin, kun pääsevät haukkumaan jotain toista ihmisryhmää.

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

työttömyyskorvauksen 520 eur/kk

asumistuen 380 eur/kk

kuntouttavassa päivärahan +9 eur/vrk = n. 100 eur/kk (riippuu paljonko kuntouttavaa)

harkinnanvaraiset tuet n. 100 eur/kk

ansiosidonnainen 1000 eur/KK

YHT . 1000-2000 EUR/KK

Anssia ja työttömyyskorvausta ei saa samaan aikaan, vaan anssi korvaa työttömyyskorvauksen

Vierailija
22/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia. 

Lähetä satoja hakemuksia töihin, älä saa minkäänlaista vastausta niihin, ja joudu vielä kuuntelemaan ylläolevan kaltaisia kommentteja.

Mistähän se viha syntyy?

Katso peiliin miksi kukaan ei sinua halua palkata. Sinussahan se vika on koska suurin osa ihmisistä kuitenkin kelvollisia työelämään. 

Jep, minussa on nyt se vika, että olen 57-vuotias.

Olen kolmatta kertaa elämässäni työttömänä nyt. Aiemmilla kerroilla minussa ei ollut ikävikaa, ja niinpä olen onnistunut pääsemään takaisin työelämään jo kaksi kertaa. Nyt olen ollut pidempään työttömänä kuin koskaan, mikään muu ei ole muuttunut kuin että työkokemusta, osaamista - ja ikää - on tullut lisää.

Kyllä pistää vihaksi.

Oletko valmis ottamaan vastaan puhelinmyyntityön?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

kuntouttavassa päivärahan +9 eur/vrk = n. 100 eur/kk (riippuu paljonko kuntouttavaa)

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Ai jaa, minä saan 850 euroa kuussa. Kaikkea olen hakenut mitä mahdollista saada. Vuokra on semmoiset 630 euroa siitä.

Vierailija
24/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Ai jaa, minä saan 850 euroa kuussa. Kaikkea olen hakenut mitä mahdollista saada. Vuokra on semmoiset 630 euroa siitä.

Erittele tarkasti mitä tukia saat

Vierailija
25/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen taas onnellinen työtön, työssäollessa taas töynnä vihaa kun koko elämä oli vain töihin ja kotiin, kohta nukkumaan ja taas töihin jne. Nyt on vapaa-aikaa, olen paremmassa kunnossa kuin koskaan niin fyysisesti kuin henkisesti. Ei haittaa vaikka en töihin enää edes pääsisi ja sen on kyllä ihan mahdollista, kun ikää 52, en edes hae töitä muuta kuin virallisesti jotta saan päivärahaa.

Vierailija
26/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen taas onnellinen työtön, työssäollessa taas töynnä vihaa kun koko elämä oli vain töihin ja kotiin, kohta nukkumaan ja taas töihin jne. Nyt on vapaa-aikaa, olen paremmassa kunnossa kuin koskaan niin fyysisesti kuin henkisesti. Ei haittaa vaikka en töihin enää edes pääsisi ja sen on kyllä ihan mahdollista, kun ikää 52, en edes hae töitä muuta kuin virallisesti jotta saan päivärahaa.

Miksi osa työttömistä saa olla vapaana, osa pakotetaan kuntouttavaan?

Vierailija
27/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Minä saan työmarkkinatuen, en mitään muita lisiä. Onkos tämä tuki nyt korotuksen jälkeen 33, 5 e/ pv ja kuukaudessa maksetaan 20 päivästä. Tästä huimasta summasta menee 20% veroa. Asumistuki 0 e, kuntouttavassa en ole, koska olen liian sairas kuntouttavaan (eläkettä ei myönnetä), en saa mitään harkinnanvaraisia, eikä ansiosidonnaista saa työmarkkinatuen lisäksi. Kuka ääliö edes kuvittelee että saisi. Joten sinun itkusi 2000 korvauksista on täysin hanuristasi. MIten joku voi olla kateellinen näistä muutamista satasista?

Vierailija
28/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Minä saan työmarkkinatuen, en mitään muita lisiä. Onkos tämä tuki nyt korotuksen jälkeen 33, 5 e/ pv ja kuukaudessa maksetaan 20 päivästä. Tästä huimasta summasta menee 20% veroa. Asumistuki 0 e, kuntouttavassa en ole, koska olen liian sairas kuntouttavaan (eläkettä ei myönnetä), en saa mitään harkinnanvaraisia, eikä ansiosidonnaista saa työmarkkinatuen lisäksi. Kuka ääliö edes kuvittelee että saisi. Joten sinun itkusi 2000 korvauksista on täysin hanuristasi. MIten joku voi olla kateellinen näistä muutamista satasista?

Saat siis 670 eur/kk työmarkkinatukea.

Miksi et saa asumistukea?

Vierailija
29/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi osa työttömistä saa olla vapaana, osa pakotetaan kuntouttavaan?

Koska ovat työmarkkinoiden kriteereillä vaikeasti palkattavia, pääosin yli 50-vuotiaita, ei työnantajat sellaisia halua vaikka olisi osaamistakin.  

Vierailija
30/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Saat siis 670 eur/kk työmarkkinatukea.

Miksi et saa asumistukea?

Käteen tästä jää 538,56‬. En tosiaan käsitä noita työttömien tukien kadehtijoita. En saa asumistukea, koska puolison tulot. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että hän rahojaan syytäisi minulle.

Vierailija
31/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nyt ainakin laskea nuo veroprosentit kuntoon. Mulla menee Kelan työttömyyskorvauksesta 6,5% veroa.

Vierailija
32/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin keskustelusta huomaa keiden puolelta se viha ja katkeruus oikeasti kumpuaa 😂 jos te olette niin kateellisia meille työttömille niin kokeilkaa ihmeessä millaista on olla työtön ehkä teidän haavekuvat vihdoin sortuu

Tuskinpa kukaan vakiduunari on kateellinen työttömille, koska työttömät ovat köyhiä

Joku on ja joku ei todellakaan.

Vierailija
33/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan oli pelkkä mielipidekirjoitus tuolla linkissä. Vihapuhe on jo pelkkänä terminä typerä, koska kaikki on nykyään vihapuhetta, joka poikkeaa omasta mielipiteestä. Sananvapaus on Suomesta saatu tämän termin myötä hävitettyä. Mitään ei enää voi sanoa kun kaikesta loukkaannutaan ja tehdään tutkintapyyntöjä. Ihan sairasta touhua. ”Vihapuhe” johtuu ihmisten tyhmistymisestä ja herkkähipiäisyydestä, eikä työttömyydestä.

Vierailija
34/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa nyt ainakin laskea nuo veroprosentit kuntoon. Mulla menee Kelan työttömyyskorvauksesta 6,5% veroa.

Mikä sulla pienentää veroprosenttia? Sosiaalitukia NAUTTIVAN veroprosentti on automaattisesti 20. Ei siinä mikään laskeminen auta.

Vierailija
35/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Itse saan 2300.

Vierailija
36/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sulla pienentää veroprosenttia? Sosiaalitukia NAUTTIVAN veroprosentti on automaattisesti 20. Ei siinä mikään laskeminen auta.

Ihan vero.fi voi laskea veroprosentin etuuksille. Ei ole mitään lakisääteistä 20% pidätystä. Ja koska saan tuon sovitellun Kela rahan lisäksi pientä palkkaa, siinäkin on veroprosentti reilusti alle 10%.

Vierailija
37/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Itse saan 2300.

Mistä?

Vierailija
38/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan vero.fi voi laskea veroprosentin etuuksille. Ei ole mitään lakisääteistä 20% pidätystä. Ja koska saan tuon sovitellun Kela rahan lisäksi pientä palkkaa, siinäkin on veroprosentti reilusti alle 10%.

Sulla on asuntolainaa, joka pienentää prosenttia? Palkan verotus onkin lähtökohtaisesti pienempi kuin sosiaalietuuksien.

Vierailija
39/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään työtön saa 

asumistuen 380 eur/kk

YHT . 1000-2000 EUR/KKK

Itse saan 2300.

Ansiosidonnaista?

Vierailija
40/116 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä ja täynnä vihaa. Alan pitämään tästä olotilasta kokoajan vaan enemmän ja enemmän.