Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömät täynnä vihaa

huolestunut
12.01.2020 |

https://www.satakunnankansa.fi/a/b33c759c-6d41-4aca-8ca6-655206971c63

Satakunnan kansa 11.1.2020

Vihapuheesta on tullut arkea, mutta kuka sen olemassaolosta on vastuussa? – Vihapuhujia yhdistävät työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus

Tavallisesti vihapuhujia yhdistäviä tekijöitä ovat työttömyys, konkurssi, alkoholismi, mielenterveysongelmat, rikollisuus ja yleisesti kaikki sellainen, joka ennen pitkää johtaa syrjäytymiseen. Tästä väestä vihapuhe kumpuaa, sillä sen puhujat purkavat ahdistustaan, kun ovat olleet jo kauan heitteillä ilman yhteiskunnan tukiverkkoa ja voivat tuntea olonsa tärkeäksi vain silloin, kun pääsevät haukkumaan jotain toista ihmisryhmää.

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi antaa toisile parempaa sosiaaliturvaa kuin toisille

Vierailija
102/116 |
10.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne jotka saavat kaiken muilta ilmaiseksi antamatta mitään takaisin ovat vielä vihaisia. Ei voi kuin halveksia. 

Älä länkytä. 

Kapitalistinen talousteoria edellyttää työmarkkinoille ns. säätövoimaa. Eli suomeksi työttömyyttä. Tämä työttömien joukko, so. säätövoima, pitää palkat matalina. Palkat pyrkivät nousemaan jos työvoima niukkenee, kuten minkä tahansa hyödykkeen hinta. Työ on eräänlainen hyödyke, mutta ei tässä siitä sen enempää. 

Työttömät eivät ole työttömiä omasta syystään. Olemme yhteiskuntana valinneet tällaisen järjestelmän, joka vaatii työttömyyttä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen onnellinen työtön. Minulla on jopa auto ja vanhemmilta saan mukavasti almuja. Ongelmana on laiskuus. Ei jaksa joka päivä mennä kävelylle, joten kiloja kertyy.

Vierailija
104/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viha vähenee heti kun töitä löytyy. Minä tulen heti väkivaltaiseksi jos en saa töitä. Antakaa töitä niin en ala käyttämään sitä väkivaltaa.

Vierailija
105/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen onnellinen työtön. Minulla on jopa auto ja vanhemmilta saan mukavasti almuja. Ongelmana on laiskuus. Ei jaksa joka päivä mennä kävelylle, joten kiloja kertyy.

Tuo kuulostaa oikeesti saatanan kuvottavalle. Sinut pitäisi hakata.

Hihjihih eei kai, meitä kuvotuksia riittää. Mä nostan rotanhäntää ni läpsi sä

Vierailija
106/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kuulostaa oikeesti saatanan kuvottavalle. Sinut pitäisi hakata.

Hihjihih eei kai, meitä kuvotuksia riittää. Mä nostan rotanhäntää ni läpsi sä

No kyllä minä voin sinut raiskata. Mutta vasta sen jälkeen kun olen ensin tappanut sinut.

Parempi niin päin B)

Vierailija
107/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kyllä aivan oikea aihe tälle palstalle.

Zinc

Wihaiset työttömät ovat waarallisia.

Vierailija
108/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on täynnä turhanpäiväisiä muka kiireisiä virkamiehiä ja yhteiskunnan elättiviroissa olevia. Ely-keskukset täynnä näitä elättejä. Ovat olevinaan niin tärkeää sakkia "asiantuntijoita", heidän työnsä tekisi yksityispuolelle muutama työntekijä ja tällaisia Suomessa halutaan elättää yhteiskunnan varoilla. Ei mitään järkeä, Suomi on täynnä suojatyöpaikkoja, rahan tuhlausta, sanon minä ja moni muu.

Vierailija
109/116 |
11.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästäkin keskustelusta huomaa keiden puolelta se viha ja katkeruus oikeasti kumpuaa 😂 jos te olette niin kateellisia meille työttömille niin kokeilkaa ihmeessä millaista on olla työtön ehkä teidän haavekuvat vihdoin sortuu

Se on muuten jännä että työlliset kadehtii työttömiä ja työttömät työllisiä. Ruoho on aina vihreämpää aidan takana? :D Tosin ehkä työlliset kadehtivat työttömien vapaa-ajan paljoutta ja työttömät työssäkäyvien "palkkoja".

Vierailija
110/116 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihapuhe on alempien yhteiskuntaluokkien tapa, matalapalkkaduunarit, työttömät ym

Jossakkin autokorjaamo-romuttamon takapihalla haukutaan "muun värisiä" jonkun juntin toimesta jne

Vierailija
111/116 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaiseksi puheeksi on väännetty kaikki mikä on vastoin suzakkihu0r1en rahanlevitystä koko muun maailman tarpeisiin ja unohdetaan kotimaan ongelmat.

Vierailija
112/116 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sosionomi_n kirjoitti:

Työttömillä on paljon tukahdutettua vihaa ja monille kehittyy persoonallisuuden piirteitä johon kuuluu katkeruus yhteiskuntaa kohtaan.

TE-toimiston tulisi tarjota työttömille välineitä vihanhallintaan. Eli työtön kutsuttaisiin psykologian juttusille tai terapiaan jossa syitä tälle vihalle pohdittaisiin ihan ammattiauttajan kanssa, käytäisiin läpi lapsuutta, mahdollisesti epäkohtia joita on joutunut kohtaamaan, ja pohdittaisiin ratkaisuja arkielämän ongelmiin.

Sitä kutsutaan elämäksi. Se on sitä, ettei ole miestä joka ostaisi uudenkarhean auton allesi. Ja sitä ettei aina tiedä saako vuokran maksettua.

Vierailija
113/116 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan oli pelkkä mielipidekirjoitus tuolla linkissä. Vihapuhe on jo pelkkänä terminä typerä, koska kaikki on nykyään vihapuhetta, joka poikkeaa omasta mielipiteestä. Sananvapaus on Suomesta saatu tämän termin myötä hävitettyä. Mitään ei enää voi sanoa kun kaikesta loukkaannutaan ja tehdään tutkintapyyntöjä. Ihan sairasta touhua. ”Vihapuhe” johtuu ihmisten tyhmistymisestä ja herkkähipiäisyydestä, eikä työttömyydestä.

Todellakin pistää vihaksi kaltaisesi sanojen vääristelijät. Suomessa on sananvapaus. Se ei tarkoita, että kaikki, mitä sylki suuhun tuo pitää päästä sanomaan ihan missä tahansa.  

Et kestäisi sekuntiakaan sellaisessa maassa, jossa sananvapautta ei oikeasti ole. 

Vierailija
114/116 |
25.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pääministeriksi on valittu Sipilän, Stubbin ja Kataisen kaltaisia markkinaliberalisteja, jotka uskovat, että yhteiskunta ajautuisi kaaokseen, tuhoon ja hulluuteen, jos työstä maksettaisiin oikeaa palkkaa." :D

Vierailija
115/116 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/uutiset/3-11937839

Rasistinen huutelu puulaakisarjan pelissä Kouvolassa jäi poliisin rattaisiin – esitutkinta kestänyt melkein vuoden

Puulaakisarjan joukkueiden Bar Jokerin ja Kouvolan Lakujen välisessä ottelussa huudeltiin viime kesänä rasistisia kommentteja jalkapallokatsomosta. Tutkinnassa on ollut ruuhkaa, mutta tutkinnanjohtajan mukaan asia siirtyy syyteharkintaan kesän aikana.

Vierailija
116/116 |
19.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän katkeroittaa kun ikinä ei ole tarjottu vakipaikkaa ja nyt olen työttömänä ja työpaikoilla on kaikenlaista paskanpuhujaa ja laiskimusta, jotka saavat pitää paikkansa koska ovat "pidettyjä". Eli suu käy koko ajan. Ahkeruus ja osaaminen on melkein toissijainen asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kahdeksan