Aspergerpiirteinen lapsi pahoitti mielensä kun olin rehellinen
Hän selitti sellaista asiaa, josta kukaan muu ei tiedä eikä tajua yhtään mitään ja sanoin, kun en jaksanut kuunnella, että tämä on vain siitä tylsää, etten tajua tästä yhtään mitään.
Lapsi masentui.
Minusta on vain väärin esittää kiinnostunutta tai tajuavansa, jos ei tajua asioita, joita selitetään.
Kommentit (61)
Olit ilkeä ja sanoit tuon tahallaan ja ihan tarkoituksella.
Tiesit, että lapsi loukkaantuu ja se oli tarkoituksellista sinulta. Olet sillä tavoin kieroutunut ihminen.
Et kestä sitä, että lapsesi on viisaampi ja fiksumpi kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itsekin aspergerpiirteinen? Silloin ymmärtäisin paremmin yksiulotteisuutesi tässä asiassa.
Voin ollakin, mutta kuvitteletteko palstakiusaajat äitini huomioineen sitä? Kiusasi minkä ehti, kun en toiminut kuin ajatus.
Ap
Ja äitisi kiusaaminen oikeuttaa sinua kiusaamaan aspergerpiirteistä lasta? Miksi tulet aina takaisin palstalle jos täälläkin vain "kiusataan" sinua?
Tietäisit, ap, että sinulla on, jos olisi.
Aika epätodennäköistä olisi ohimennen kirjoitella muista asperger-diagnooseja, jos itsellasi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Tiesit, että lapsi loukkaantuu ja se oli tarkoituksellista sinulta. Olet sillä tavoin kieroutunut ihminen.
Et kestä sitä, että lapsesi on viisaampi ja fiksumpi kuin sinä.
En, totta kai kestäisin sen helposti. Mutta issä se viisaammuus näkyy?
Ap
Aloittajan päässä on palikat niin pahasti sekaisin, ettei tuosta logiikasta ota selvää kukaan.
Tai siis logiikan puutteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kestä sitä, että lapsesi on viisaampi ja fiksumpi kuin sinä.En, totta kai kestäisin sen helposti. Mutta issä se viisaammuus näkyy?
Ap
Sen nyt näkee sokea Reettakin. Paitsi sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko itsekin aspergerpiirteinen? Silloin ymmärtäisin paremmin yksiulotteisuutesi tässä asiassa.
Voin ollakin, mutta kuvitteletteko palstakiusaajat äitini huomioineen sitä? Kiusasi minkä ehti, kun en toiminut kuin ajatus.
ApJa äitisi kiusaaminen oikeuttaa sinua kiusaamaan aspergerpiirteistä lasta? Miksi tulet aina takaisin palstalle jos täälläkin vain "kiusataan" sinua?
En kiusannut, kerroin vain, etten oikeasti ymmärrä mitään. Se ei ole kiusaamista! Se on realiteettien kanssa elämistä. Äitini realiteetti oli halveksia minua, joka naamioitiin minusta välittämiseksi! Kun suutuin siitä, että hän i tuntenut minua, eikä kuunnellut minua, vaan satutti minua, niin hän rankaisi ja arvosteli siitä minua!
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et kestä sitä, että lapsesi on viisaampi ja fiksumpi kuin sinä.En, totta kai kestäisin sen helposti. Mutta issä se viisaammuus näkyy?
ApSen nyt näkee sokea Reettakin. Paitsi sinä.
Eli et pysty kuvailemaan sitä, sitähän minäkin. Olisikin jokin nero.
Ap
LÄHTIESSÄNI LAPSI EI VAIKUTTANUT ONNEKsi enää masentuneelta. Koska en asu siellä, se mahdollistaa hänelle paremmin ylipääsyn näistä tilanteista, koska tavallaanhan hän ilmeisesti oli siinä pahoillaan myös minun puolestani, eikä vain itsensä puolesta.
Ap
Jos olisin sanallakaan viitannut tilanteeseen, hän ei olisi sanonut, että ymmärtää.
Ap
Hän olisi vain ryhtynyt vaikeilemaan ja kiukuttelemaan, vaikka olisin siis sanonut, että olen pahoillani, etten tajua hänen maailmoistaan yhtään mitään. Parempi antaa siis vain asian olla, koska enhän tarkoittanut loukata. Vaikka varmaan se lukkaa, jos luuli elämän olevan noin helppoa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku olisi ylpeä siitä miten rikas mielikuvitusmaailma lapsella on. Tuostahan voisi tulla vaikka millainen fantasiakirjailija. Mutta ei, ap:n pitää lytätä toinen vain siksi että hän itse on liian tyhmä tajuamaan ja liian välinpitämätön kiinnostumaan.
Toivottavasti lapsen elämässä on enimmäkseen toisenlaisia aikuisia.
Lapsi ei enimmäkseen keksi maailmoihinsa mitään sellaista, mitä ei ilmiönä löydy meidän maailmastamme. Mutta siis ei ole tarpeeksi kypsä oikeasti opettaakseen sillä minulle esim. jotain.
Ap
Täysin omaleimaista maailmaa on todella vaikeaa kuvitella. Mutta eipä sinänsä, esimerkiksi velhoista ja taikuudesta on puhuttu jo satoja vuosia, mutta käsittääkseni tälläkin vuosituhannella joku on velhomaailmallaan pari puntaa ansainnut.
Auttaisiko tähän sellainen, jos me palstalaiset perustettaisiin yhdessä kostojengi ja käytäisiin yhdessä vähän kovistelemassa ap:n äitiä? Eiköhän ala katumuksen ääni kuulua, kun porukalla pistämme sen tajuamaan!
Who's with me?
#äititytärrakkaus #kosto #pelastetaanap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku olisi ylpeä siitä miten rikas mielikuvitusmaailma lapsella on. Tuostahan voisi tulla vaikka millainen fantasiakirjailija. Mutta ei, ap:n pitää lytätä toinen vain siksi että hän itse on liian tyhmä tajuamaan ja liian välinpitämätön kiinnostumaan.
Toivottavasti lapsen elämässä on enimmäkseen toisenlaisia aikuisia.
Lapsi ei enimmäkseen keksi maailmoihinsa mitään sellaista, mitä ei ilmiönä löydy meidän maailmastamme. Mutta siis ei ole tarpeeksi kypsä oikeasti opettaakseen sillä minulle esim. jotain.
ApTäysin omaleimaista maailmaa on todella vaikeaa kuvitella. Mutta eipä sinänsä, esimerkiksi velhoista ja taikuudesta on puhuttu jo satoja vuosia, mutta käsittääkseni tälläkin vuosituhannella joku on velhomaailmallaan pari puntaa ansainnut.
Niin mutta siinä on juoni ja tarina mukana. Näissä ei, näissä siis ei ole varsinaista juonta, vaan miljoona erilaista valtiota vaan informoidaan ja se ei riitä, kuulijalta kysytään: olisiko sinulla näistä jotain kysyttävää? Jos koittaa keksiä kysymyksiä, tulee aina uusi kysymys, olisiko sinulla vielä näistä kysyttävää?
Siis valtioiden asioista, jotka ovat siinä paperilla?
No ei todellakaan ole.
Keksikääpä muutamia kysymyksiä, ehkä voin käyttää niitä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
LÄHTIESSÄNI LAPSI EI VAIKUTTANUT ONNEKsi enää masentuneelta. Koska en asu siellä, se mahdollistaa hänelle paremmin ylipääsyn näistä tilanteista, koska tavallaanhan hän ilmeisesti oli siinä pahoillaan myös minun puolestani, eikä vain itsensä puolesta.
Ap
Lapsellesi olisi parasta, ettei hän tapaisi sinua enää. Se taitaisi olla parempi sinullekin, niin sinun ei tarvitsisi enää vaivautua kuuntelemaan lastasi. Näin kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApLapsellesi olisi parasta, ettei hän tapaisi sinua enää. Se taitaisi olla parempi sinullekin, niin sinun ei tarvitsisi enää vaivautua kuuntelemaan lastasi. Näin kaikki voittavat.
Älä höpise, kuvitteletko, että hän ei tarvitse äitiään? Ei äitien tehtävä ole valehdella lapsilleen. Kyse ei ole siitä, että hän ei saisi puhua aiheesta. Hänen olisi vain sisäistettävä se, ettei kuulija käsitä siitä mitään.
Ap
Sen lisäksi että olet pahimnan luokan itsekeskeinen narsisti ja mieleltäsi läpipaska, vaikutat nälvivän juuri tytärtäsi. Poika selvästi on pykälän korkeammalla, tyttären haluat polkea tomuksi maahan. Ja näet itsesi hyväntekijänä. Kaiken mitä teet tai et tee, teet vain oman itsesi vuoksi. Vähät muista. Olet oikea narsismin esikuva. Sen lisäksi muutenkin päästäsi vialla. Kun joku ei mene pillisi mukaan, syy on aina toisten. Et näe itsessäsi mitään vikaa. Ja koska olet niin narsisti, et tulekaan näkemään itsessäsi mitään vikoja vaikka juuri sinä olet kaiken pahan alku ja juuri. SINÄ, ei äitisi. Sinä.
Vierailija kirjoitti:
Sen lisäksi että olet pahimnan luokan itsekeskeinen narsisti ja mieleltäsi läpipaska, vaikutat nälvivän juuri tytärtäsi. Poika selvästi on pykälän korkeammalla, tyttären haluat polkea tomuksi maahan. Ja näet itsesi hyväntekijänä. Kaiken mitä teet tai et tee, teet vain oman itsesi vuoksi. Vähät muista. Olet oikea narsismin esikuva. Sen lisäksi muutenkin päästäsi vialla. Kun joku ei mene pillisi mukaan, syy on aina toisten. Et näe itsessäsi mitään vikaa. Ja koska olet niin narsisti, et tulekaan näkemään itsessäsi mitään vikoja vaikka juuri sinä olet kaiken pahan alku ja juuri. SINÄ, ei äitisi. Sinä.
Rauhoitu ja vedä oikein syvään henkeä. Oletko itse näitä, joiden surkeita taitoja on aina kehuttu ja pahoitit mielesi rehellisistä arvioista?
Ap
Eikö sinua sitten itseäsi hävettäisi, jos vain oletat aikuisena muita juttujesi kiinnostavan? Minä suuttuisin sellaiselle valehtelijalle.
Ap