Aspergerpiirteinen lapsi pahoitti mielensä kun olin rehellinen
Hän selitti sellaista asiaa, josta kukaan muu ei tiedä eikä tajua yhtään mitään ja sanoin, kun en jaksanut kuunnella, että tämä on vain siitä tylsää, etten tajua tästä yhtään mitään.
Lapsi masentui.
Minusta on vain väärin esittää kiinnostunutta tai tajuavansa, jos ei tajua asioita, joita selitetään.
Kommentit (61)
Joku olisi ylpeä siitä miten rikas mielikuvitusmaailma lapsella on. Tuostahan voisi tulla vaikka millainen fantasiakirjailija. Mutta ei, ap:n pitää lytätä toinen vain siksi että hän itse on liian tyhmä tajuamaan ja liian välinpitämätön kiinnostumaan.
Toivottavasti lapsen elämässä on enimmäkseen toisenlaisia aikuisia.
Ja siis en sanonut lapselle, että puhe oli tylsää, vaan, että en ymmärrä siitä mitään. Se on fak-ta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ollut rehellinen vaan häijy. Edustatko nyt todella mielestäsi ihmistä jolla on normaali, terve tunne-elämä? Rehellistä olisi ollut jos olisit sanonut ettet jaksa kuunnella nyt, mutta nyt arvostelit hänelle tärkeän jutun tylsäksi.
Tiedoksesi: aspergereilla on normaalien ihmisten normaalit tunteet. On normaalia loukkaantua jos joku haukkuu asiaa joka on sinulle mielenkiintoinen ja tärkeä.
-aspergeraikuinen-
Mutta haluatko itse selostaa jotain jollekulle, jo-ta se ei kiin-nos-ta? Eihän se tarkoita, etten välittäisi lapsestani.
Ap
Käännä tämäkin taas äitiisi. Eikö ongelma ollut juuri se, ettei häntä kiinnostanut. Ei se tarkoita ettei hän välittäisi lapsestaan.
Vierailija kirjoitti:
Joku olisi ylpeä siitä miten rikas mielikuvitusmaailma lapsella on. Tuostahan voisi tulla vaikka millainen fantasiakirjailija. Mutta ei, ap:n pitää lytätä toinen vain siksi että hän itse on liian tyhmä tajuamaan ja liian välinpitämätön kiinnostumaan.
Toivottavasti lapsen elämässä on enimmäkseen toisenlaisia aikuisia.
Lapsi ei enimmäkseen keksi maailmoihinsa mitään sellaista, mitä ei ilmiönä löydy meidän maailmastamme. Mutta siis ei ole tarpeeksi kypsä oikeasti opettaakseen sillä minulle esim. jotain.
Ap
Poika on tullut äitiinsä. Sinäkin horiset sitkeästi näitä juttujasi, vaikkei ketään kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ollut rehellinen vaan häijy. Edustatko nyt todella mielestäsi ihmistä jolla on normaali, terve tunne-elämä? Rehellistä olisi ollut jos olisit sanonut ettet jaksa kuunnella nyt, mutta nyt arvostelit hänelle tärkeän jutun tylsäksi.
Tiedoksesi: aspergereilla on normaalien ihmisten normaalit tunteet. On normaalia loukkaantua jos joku haukkuu asiaa joka on sinulle mielenkiintoinen ja tärkeä.
-aspergeraikuinen-
Mutta haluatko itse selostaa jotain jollekulle, jo-ta se ei kiin-nos-ta? Eihän se tarkoita, etten välittäisi lapsestani.
ApKäännä tämäkin taas äitiisi. Eikö ongelma ollut juuri se, ettei häntä kiinnostanut. Ei se tarkoita ettei hän välittäisi lapsestaan.
Ei, vaan se, ettei hän kuunnellut minua, siis jos kerroin jonkin REAALIMAAILMAN tapahtuman, johon tarvitsin ymmärrystä, ja apua ja tukea, niin sillä, mitä sanoin, ei ollut hänen käsityksiinsä asioista mitään vaikutusta, vaan hän päätti itse, mitä oli tapahtunut ja mitä ajattelin.
Ap
Kyllä sullakin on joku syndrooma, kun ikää on kohta 50 etkä vieläkään tajua ihmissuhteista mitään.
Tietäisinpä missä ap asuu että voisin tulla päivät pitkät höpöttämään asioita jotka ei-vät kiin-nos-ta. Ottaisin lapsetkin mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-aspergeraikuinen-
ApKäännä tämäkin taas äitiisi. Eikö ongelma ollut juuri se, ettei häntä kiinnostanut. Ei se tarkoita ettei hän välittäisi lapsestaan.
Ei, vaan se, ettei hän kuunnellut minua, siis jos kerroin jonkin REAALIMAAILMAN tapahtuman, johon tarvitsin ymmärrystä, ja apua ja tukea, niin sillä, mitä sanoin, ei ollut hänen käsityksiinsä asioista mitään vaikutusta, vaan hän päätti itse, mitä oli tapahtunut ja mitä ajattelin.
Ap
Ihan kuten sinä kohtelet lapsiasi.
Paitsi äitisi oli läsnä enemmän kuin tunnin viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-aspergeraikuinen-
Tämä kirjoittaja on palstan vakio. Haukkuu vuoroin omaa äitiään ja lapsiaan. On käytännössä hylännyt lapset jo henkisesti. Häntä ei kukaan palstan kirjoittaja saa ymmärtämään omaa käytöstään ja sen vaikutusta toisiin.
Unohdit että ukkokaan ei jää ilman haukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-aspergeraikuinen-
Ap
Ok, päivän äitihulluudet päästetty ulos, nyt voit laittaa palstan kiinni ja antaa sielun levätä
Oletko itsekin aspergerpiirteinen? Silloin ymmärtäisin paremmin yksiulotteisuutesi tässä asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-aspergeraikuinen-
Tämä kirjoittaja on palstan vakio. Haukkuu vuoroin omaa äitiään ja lapsiaan. On käytännössä hylännyt lapset jo henkisesti. Häntä ei kukaan palstan kirjoittaja saa ymmärtämään omaa käytöstään ja sen vaikutusta toisiin.
Hylännyt myös gyysisesti ja taloudellisesti.
kummallakohan tässä on se asperger
AP, Voisitko kirjottaa mistä kärsit? Onko sulla joku diagnoosi? Olis helpompi ymmärtää sua jos sais tietää mikä vaivaa.
Kiinnostutko innoissasi, jos kaverisi lapsella on joku "vika"?
Menetkö Pariisiin, kun Notre Dame paloi?
Käytkö vuosittain New Yorkin San Gennaro -tapahtumassa?
Kuvitteletko olevasi ainutlaatuinen?
Että ärsyttää tällaiset ap:n kaltaiset veetuilijat, jotka selittelevät että "minähän olen vain rehellinen".
Vierailija kirjoitti:
Oletko itsekin aspergerpiirteinen? Silloin ymmärtäisin paremmin yksiulotteisuutesi tässä asiassa.
Voin ollakin, mutta kuvitteletteko palstakiusaajat äitini huomioineen sitä? Kiusasi minkä ehti, kun en toiminut kuin ajatus.
Ap
Ap