Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutuksen ruoka-ajat, määrät ja aamupala....

Laihduttaja...
12.01.2020 |

Olen aloittanut suuren projektin, eli laihdutuksen :D

Aina on puhuttu että ruokavalio on 80% laihdutuksesta ja liikunta 20%. Miltä allaoleva ruokasuunnitelma vaikuttaa...?

Aamupala: lautasellinen puuroa, leipä (juustolla) ja Valion jugurttipurkki, maustettu.
Minun on pakko syödä aamulla näin tukevasti kun muuten tulen tunnin päästä nälkäiseksi ja sitten ahmin mitä vaan....
Välipala: Rahka
Päiväruoka: Salaatti / tortilla falafelillä ja halloumilla ja kasviksilla/ keitto/ riisipuuro/ kotiruoka(esim makaroonilaatikko) ja aina salaattia ruuan kanssa
Illallinen: sama luettelo kuin päivällisellä, mutta eri ruoka
Iltapala: lasi mehukeittoa (ja leipä jos olen nälkäinen)

Voikohan tuollaisella laihtua ja voiko kroppa polttaa rasvaa tuollaisella aikataulutuksella.
Kolmen tunnin välein on neljän lapsen ja arkipäivän menojen kanssa toisinaan mahdoton syödä, mutta vettä koetan joka välissä juoda.
Minun pitäisi pudottaa -30kg, niin olisin teinivuosieni mitoissa, painoa nyt 89kg ja pituutta 170cm.
Lisäksi koetan tehdä pitkiä (n 7km) vaunulenkkejä lähes päivittäin ja ainakin kolme-neljä kertaa viikossa HIIT treenin.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

?

Vierailija
2/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutan niin, että raivorehellisesti mietin, miten söi se entinen minä aamulla? Ja sitten syön vähän vähemmän. Sama mietintä lounaalla. Santsasin AINA, eli nyt vain yksi lautasellinen. Iltapäiväkahvin kanssa pullan asemesta rahka ja marjoja. Iltapalalla voileipäkeon sijaan yksi leipä ja salaatti. Näin laihdun tosi hyvin - ainakin nyt kolme viikkoa on mennyt hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikea arvioida kun ei tiedä annoskokoa.. mutta voi toimia. Syöt melko iltapainotteisesti, onko se sinulle sopiva? Itse taas en syö aamupalaa, mutta lounaan, joka sinulta puuttuu. Tärkeintä on löytää ruokarytmi, joka sopii itselle ja estää mielihaluja ja ahmimista.

Tsemppiä urakkaan!

Vierailija
4/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö maitorahkaa vai kaupan valmiita rahkoja? Valmiissa rahkoissa ja tuossa aamupalan jogurtissa on paljon sokeria, vaihda maustamattomaan maitorahkaan ja (sokerittomaan) mehukeittoon sekä marjoihin.

Myöskin halloum pois.

Vierailija
5/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa aika hyvältä, jos lämpimän ruuan annokset pysyvät kohtuullisina. Vaihtaisin kyllä aamulta sen maustetun jugurtin maustamattomaan ja marjoihin.

Vierailija
6/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ton aamun jogurtin vaihtaa sokerittomaan. Ainakin arlalla on luonto+ maustettuja, mutta makeuttamattomia. Vaihtaisin myös päivällisen lounaaksi ja välipalan sen ja illallisen väliin. Iltapalaksi voisi jotain fiksumpaa syödä kun mehukeittoa. Ehkä kreikkalaista tms jogurttia ja hedelmää/vihannesta?

Vierailija
7/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihdutin niin, että söin hyvin, hyvin pieniä annoksia kolmesti päivässä. Tarkoitan siis tyyliin 1dl jogurttia, yksi leipä tai neljä lusikallista salaattia.

Siinä vaiheessa on ihan sama onko salaatissa halloumia vai ei.

Ja liikuin. Joku 7km kävelyä päivässä on monille (kuten mulle) ihan normaalia arkiliikuntaa. Kokeile hikijumppaa.

-12kg/alle 2kk.

Vierailija
8/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin esimerkkipäivän ”normaali”kokoisilla annoksilla:

Puuro 150kcal

Leipä 70kcal

Juusto 40kcal

Margariini 40kcal

Jogurtti 200g 140kcal

Rahka 200g rasvaton 120kcal

Makaronilaatikko 200g 280kcal

Illallinen myös n.300kcal

Mehukeitto sokeriton 20kcal

= 1160kcal

Voipi olla hankala olla noin isolla kalorivajeella. Riippuu tietysti ihmisestä.

Vierailija
9/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja ei kyllä koskaan tule  laihtumaan kertomallaan ruokamäärällä.

Kalorit täytyy laskea ja  esim n. 1000kcal vuorokaudessa+ liikuntaa laihtuu n. 1/2- 1. kg  viikossa.  

Vierailija
10/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihdutin niin, että söin hyvin, hyvin pieniä annoksia kolmesti päivässä. Tarkoitan siis tyyliin 1dl jogurttia, yksi leipä tai neljä lusikallista salaattia.

Siinä vaiheessa on ihan sama onko salaatissa halloumia vai ei.

Ja liikuin. Joku 7km kävelyä päivässä on monille (kuten mulle) ihan normaalia arkiliikuntaa. Kokeile hikijumppaa.

-12kg/alle 2kk.

Tuohan on ihan nälkäkuuri. Eikä ravinteita riittävästi. 3

Vierailija
11/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa lihotuskuurilta. 

Määräthän ne ratkaisee. Jos sitä "kotiruokaa" esim. makaronilaatikkoa syöt sellaisen einesrasiallisen, ja illalla jotain muuta yhtä tuhtia ruokaa saman verran, niin taitaa jäädä laihtuminen haaveeksi.

Muutenkaan en ymmärrä käsitystä, että kotiruoalla, puurolla, juustoleivällä ym. ei voisi lihoa. Itse ainakin olen lihonut juuri niillä. Tarpeeksi paljon kun syö niin hyvin onnistuu, ei tarvitse mitään ns. herkkuja siihen lisäksi.

Vierailija
12/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa hyvältä. Laittaisin aamupuuroon lisäksi leseitä tms., josta saa kuitua. Yksi teelusikallinen oliiviöljyä, niin nälkä pysyy takuuvarmasti pois. Aamulla kannattaa syödä tukevasti ettet sorru ahmimaan iltapäivällä kun elimistö huutaa ravintoa. Tarkkaile, että nälkä pysyy pois. Riittävästi kasviksia, jotain proteiinipitoista, kuitua ja hyviä rasvoja.

Muita kikkoja mitä itse käytän:

-Pikku vaunulenkki aamulla tyhjällä vatsalla. Elimistö kuluttaa yöllä hiilarivarastot, joten aamulenkillä palaa rasva.

-Annoksen syömiseen käytettävä aina minimissään 15 min. että kylläisyyden tunne ehtii tulla. Ei siis santsia vaan hidas syöminen.

Tsemppiä!

Vierailija
13/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ainakaan sokeroitua jogurttia syö. Onko rahkakin sokeroitu, entä mehukeitto? Kannattaa jättää pienenkin tuntuiset sokerimäärät pois, esim jos käytät kahvissa sokeria niin opettele siitä eroon. 

Vierailija
14/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro 150kcal

Leipä 70kcal

Juusto 40kcal

Margariini 40kcal

Jogurtti 200g 140kcal

= 1160kcal

Just tää. Ap:llä alkaa ekan viikon jälkeen viliseen hampparit silmissä. Lisää marjoja ja kasviksia + hyvää rasvaa. Järkeviä proteiinin lähteitä myös. Halloum ja falafelit ei sitä oo.

Vierailija
15/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehukeiton syömisessä ei ole mitään järkeä laihduttajalle , ellei se ole joku keinomakeutettu 0 kalori juttu. Sama kun vetäisi karkkia suoneen.

Vierailija
16/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea tosiaan arvioida, kun et ole kovin täsmällisesti kertonut mitä laatua esim puuro, leipä ja rahka ovat.

Itse syön näin, ei tarvitse mähdä nälkää ja hyvin tippuu paino:

Aamupalana veteen tehty kaurapuuro, jossa banaani/marjoja/kiiviä + siemeniä/pellavansiemen rouhetta

Aamupäivän välipala proteiinirahka, valikoin sellaisen missä enemmän proteiinia ja vähemmän sokeria eikä sisällä makeutusaineita. Vaihtoehtoisesti maitorahka.

Lounaaksi esim vihersalaatti kanalla ja uunijuureksilla.

Päivän välipala kourallinen pähkinöitä/ manteleita

Päivällinen samantyyppinen kuin lounas

Iltapalaksi proteiinirahka/ maitorahka

Vettä päivän mittaan 2-3l.

Vierailija
17/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tarvitsee välipalaa? Ihan pikkuisen vinksallaan on ap:n suunnitelma muutenkin, jugurttia, rahkaa ja mehukeittoa. Jos nyt karsisit nuo turhat sokerit ainakin pois.

Vierailija
18/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en kyllä tuolla laihtuisi.

Vierailija
19/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

HIIT kipeyttää lihakseni moneksi päiväksi joten en voi tehdä sitä kuin kerran viikossa ja muina päivinä jotain erilaista treeniä. Olen säännöllinen salilla treenaaja jo vuosia mutta HIIt on oma lajinsa.

Vierailija
20/49 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuro 150kcal

Leipä 70kcal

Juusto 40kcal

Margariini 40kcal

Jogurtti 200g 140kcal

= 1160kcal

.

Paljon hiilaria, liian vähän kasviksia, liian vähän hyviä rasvoja. Toden näköisesti usein nälkä ja repsahduksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä