Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri arvosteli 8 luokkalaista tet-tyttöä kohtuuttomasti!

Vierailija
11.01.2020 |

Tyttö tuli paikalle ajoissa, teki kaikki mitä pyydettiin ja oli kohtelias ja asiallinen. Työkaveri arvioi tytön työsuorituksen koululle ” tyhjänpäiväiseksi ja valitti kuinka tyttö ei mitään osannut. Minulle sanoi että ei käy täysillä tuo likka.
Itselläni on teinejä ja jäi kyllä paha mieli tytön puolesta. Mitä ihmettä voi odottaa joltain 14 -vuotiaalta? Onko aikuiset noin pihalla että kasiluokkalainenkin on oikeasti vielä lapsi, se tarvitsee ohjausta ja aikuisen tukea ja ennen kaikkea ymmärrystä osakseen. Jäi varmasti karmea kokemus tytölle, ikävä kyllä.

Kommentit (161)

Vierailija
101/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tet-harjoittelussa aikoinaan. Olin siihen aikaan todella ujo. En uskaltanut kysellä paljon, mutta yritin tehdä parhaani. Tulin joka aamu ajoissa paikalle ja yritin olla avuksi. Minut laitettiin melko lailla suorilta asiakastyöhön ja kun siinä en ilmeisesti onnistunut hyvin, niin minut jätettiin haahuilemaan työpaikalle ja etsimään tekemistä. Yritin siinä järjestellä paikkoja tms. Kukaan ei edes puhunut minulle juuri mitään. Tet-jakson jälkeen opo sanoi luokan kuullen jotain siihen malliin, että "osalle tuli todella hyvää palautetta aktiivisuudesta. Joistakin taas ei sanottu paljon mitään, joten siitä voi päätellä että harjoittelijasta ei oikein ole pidetty" Jälkmäisessä lauseessa siirsi katseensa minuun. Olin aika musertunut. Pidin itseäni täysin epäonnistuneena.

Nyt itse aikuisena ihmettelen todellakin silloisten ohjaajieni käytöstä. En tiedä olivatko jotenkin epäkypsiä vai ammattitaidottomia. Kun ujo nuori tulee ensimmäistä kertaa tutustumaan työelämään, täytyy häntä ohjata melkein koko ajan. Hänen kanssaan jutellaan, otetaan osaksi työyhteisöä. Itse nyt työelämässä ohjaan paljon nuoria harjoittelijoita. On ujoja, rohleita, koppavia, itsenäisiä, innokkaita jne, kaikki erilaisia. Mutta kaikkia ohjataan ja kaikki otetaan vastaan. Ketään ei jätetä yksin pärjäämään. Heillä on vielä matka alussa, jokaikinen on ohjaamisen ja hyvän, arvostavan kohtelun arvoinen.

Ahdistavaa ☹️

Vierailija
102/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jo täysi-ikäinen ja teen keikkaduunia kaupan kassalla sekä hyllyttäjänä. Eräässä kaupassa ollessani vietin aikaa seiskaluokkalaisen tettiläisen kanssa, oli tosi ujo ja jännittynyt. Hän siis hyllytti kaupassa tuon kyseisen päivän minun ja kauppiaan häntä neuvoessa.

Kaikki meni minusta ihan hyvin, mutta kauppias alkoi takatiloissa pilkkaamaan poikaa minulle. Äitinsä oli lähettänyt kiitosviestin kauppiaalle siitä, että otti pojan harjoitteluun. Kauppias naureskeli sitä, minkälainen vätys luuranko tyyppi on - ei jaksa kantaa mitään, eikä olisi edes halunnut ottaa poikaa harjoitteluun, hän kun on vain tiellä! Olin ihan järkyttynyt, tuonhan ikäinen on vielä lapsi eikä tarvitsekaan olla mikään lihaksikas köriläs... Toista kertaa en samaan kauppaan ole mennyt.

N20

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo täysi-ikäinen ja teen keikkaduunia kaupan kassalla sekä hyllyttäjänä. Eräässä kaupassa ollessani vietin aikaa seiskaluokkalaisen tettiläisen kanssa, oli tosi ujo ja jännittynyt. Hän siis hyllytti kaupassa tuon kyseisen päivän minun ja kauppiaan häntä neuvoessa.

Kaikki meni minusta ihan hyvin, mutta kauppias alkoi takatiloissa pilkkaamaan poikaa minulle. Äitinsä oli lähettänyt kiitosviestin kauppiaalle siitä, että otti pojan harjoitteluun. Kauppias naureskeli sitä, minkälainen vätys luuranko tyyppi on - ei jaksa kantaa mitään, eikä olisi edes halunnut ottaa poikaa harjoitteluun, hän kun on vain tiellä! Olin ihan järkyttynyt, tuonhan ikäinen on vielä lapsi eikä tarvitsekaan olla mikään lihaksikas köriläs... Toista kertaa en samaan kauppaan ole mennyt.

N20

Kauheaa. Kusi noussut hattuun.

Vierailija
104/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan työkaverilla jotain henkilökohtaista tyttöä vastaan? Tunsiko kenties tytön vanhemmat tai muita sukulaisia ja tahtoi jotenkin kostaa tytön kautta jotain...

Törkeää käytöstä aikuiselta ihmiseltä!

Niin tai tällä teinillä tai sijaisilla jota haukutaan voi olla herkkyyttä kohdata lasten tarpeet. Ominaisuus jota kylmemmät ammattilaiset vihaa.

Vierailija
105/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N20

Kauheaa. Kusi noussut hattuun.

Todellakin. Kauppias on juuri sellainen mukahauska tyyppi, joka röhöttää omille jutuilleen.

Vierailija
106/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

t 102

Vierailija
107/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nuori on normaali eikä kovis, se vaan laukaisee joidenkin aikuisten pimeän puolen. Sitä on monissa työpaikoissa.

Vierailija
108/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nuori on normaali eikä kovis, se vaan laukaisee joidenkin aikuisten pimeän puolen. Sitä on monissa työpaikoissa.

Ei saisi laukaista.

Vierailija
109/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin itse tet-harjoittelussa aikoinaan. Olin siihen aikaan todella ujo. En uskaltanut kysellä paljon, mutta yritin tehdä parhaani. Tulin joka aamu ajoissa paikalle ja yritin olla avuksi. Minut laitettiin melko lailla suorilta asiakastyöhön ja kun siinä en ilmeisesti onnistunut hyvin, niin minut jätettiin haahuilemaan työpaikalle ja etsimään tekemistä. Yritin siinä järjestellä paikkoja tms. Kukaan ei edes puhunut minulle juuri mitään. Tet-jakson jälkeen opo sanoi luokan kuullen jotain siihen malliin, että "osalle tuli todella hyvää palautetta aktiivisuudesta. Joistakin taas ei sanottu paljon mitään, joten siitä voi päätellä että harjoittelijasta ei oikein ole pidetty" Jälkmäisessä lauseessa siirsi katseensa minuun. Olin aika musertunut. Pidin itseäni täysin epäonnistuneena.

Nyt itse aikuisena ihmettelen todellakin silloisten ohjaajieni käytöstä. En tiedä olivatko jotenkin epäkypsiä vai ammattitaidottomia. Kun ujo nuori tulee ensimmäistä kertaa tutustumaan työelämään, täytyy häntä ohjata melkein koko ajan. Hänen kanssaan jutellaan, otetaan osaksi työyhteisöä. Itse nyt työelämässä ohjaan paljon nuoria harjoittelijoita. On ujoja, rohleita, koppavia, itsenäisiä, innokkaita jne, kaikki erilaisia. Mutta kaikkia ohjataan ja kaikki otetaan vastaan. Ketään ei jätetä yksin pärjäämään. Heillä on vielä matka alussa, jokaikinen on ohjaamisen ja hyvän, arvostavan kohtelun arvoinen.

Ahdistavaa ☹️

Jos mulle olisi käynyt noin olisin varmasti *kuollut ahdistukseen*. 😓

TET-paikan työntekijät ovat ehkä loukkaantuneet siitä, että tettiläinen ei ole tarpeeksi huomioinut heitä tai ollut juttuihmisiä, ja siten jättäneet tämän *ylpeän ja ylimielisen* oman onnensa nojaan. Ajatelleet, että *pyh* jätetään se sitten yksin. Tai sitten ei juuri pidetty ohjauksen arvoisena. Tiedä sitten syytä.

Vierailija
110/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÄMÄ

Vierailija
111/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sadistit työpaikoilla nauttii nöyryyttää nuorta, siinä puretaan omaa paskaa oloa nuoreen, lisäksi suurin osa vanhemmista naisista, joilla ylipainoa ja roikkunaama ovat kateellisia jos nätti ja nuori tyttö tulee työpaikalle

Tää ei nyt liity tettiin mut itsekin muistan 19 vuotiaana työpaikalla ollessa et vanhemmat ei niin hehkeät happamat akat ilkeästi huomautteli läpänkin varjolla ulkonäöstä, esim mullekin et "persees roikkuu"

Oli koulukiusatulle ja ujolle nuorelle todella nöyryyttävää ja muistan itsekin itkeneeni välillä joidenkin naisten ilkeitä huomautuksista ja puheista

Vierailija
112/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kdkns kirjoitti:

Jotkut sadistit työpaikoilla nauttii nöyryyttää nuorta, siinä puretaan omaa paskaa oloa nuoreen, lisäksi suurin osa vanhemmista naisista, joilla ylipainoa ja roikkunaama ovat kateellisia jos nätti ja nuori tyttö tulee työpaikalle

Tää ei nyt liity tettiin mut itsekin muistan 19 vuotiaana työpaikalla ollessa et vanhemmat ei niin hehkeät happamat akat ilkeästi huomautteli läpänkin varjolla ulkonäöstä, esim mullekin et "persees roikkuu"

Oli koulukiusatulle ja ujolle nuorelle todella nöyryyttävää ja muistan itsekin itkeneeni välillä joidenkin naisten ilkeitä huomautuksista ja puheista

Töissä pärjää parhaiten, jos on tunnekylmä. Sadistinenkin. Kiusatun aura johtaa kaltoinkohteluun.

Vierailija
113/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs kiusaaja akiteerasi työkaverinsa sanomaan mulle (kuulin keskustelun), että kannattaisi käyttää dödöä ettei haise hielle, vaikka en edes haissut hielle.

Seläntakana mietiskelivät, että mikähän tolla on tai mikäköhän tuota vaivaa ja muuta yhtä mukavaa.

Vierailija
114/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kdkns kirjoitti:

Töissä pärjää parhaiten, jos on tunnekylmä. Sadistinenkin. Kiusatun aura johtaa kaltoinkohteluun.

Kiusataan jo valmiiksi heikkoa.

Vierailija
115/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, antavatko TETtiläiset arvioita työnantajista, mutta ainakin muissa harjoitteluissa olen itse antanut. Aika moni on kiltti. Minä en ollut kiltti. Jos ei työantaja ansainnut hyvää arvosanaa, sitä ei saanut. Tässä pätee minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, omalla tavallaan. Niistä nuorista tulee aikuisia, ehkä vaikuttamassa päätöksiin, tarjouspyynnöistä, työntekijöistä, jne. Kyllä se muistetaan, missä tai keneltä on saanut huonoa kohtelua. Itsellä on kokemus, että uusi työnantaja ei antanut mitään arvoa edelliselle, vaan sanoi, että sen paikan suosituksilla voi pyyhkiä takapuolensa. 

Vierailija
116/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, antavatko TETtiläiset arvioita työnantajista, mutta ainakin muissa harjoitteluissa olen itse antanut. Aika moni on kiltti. Minä en ollut kiltti. Jos ei työantaja ansainnut hyvää arvosanaa, sitä ei saanut. Tässä pätee minkä taakseen jättää, sen edestään löytää, omalla tavallaan. Niistä nuorista tulee aikuisia, ehkä vaikuttamassa päätöksiin, tarjouspyynnöistä, työntekijöistä, jne. Kyllä se muistetaan, missä tai keneltä on saanut huonoa kohtelua. Itsellä on kokemus, että uusi työnantaja ei antanut mitään arvoa edelliselle, vaan sanoi, että sen paikan suosituksilla voi pyyhkiä takapuolensa. 

Näin on. Voi olla, että yhdellä hetkellä heikko ihminen (helppo kiusata) on vartuttuaan aivan kuin eri ihminen, jolloin potut saatetaan maksaa niin sanotusti pottuina. Muistakaa se, jos ette muuten kykene empatiaan.

Vierailija
117/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikat on m%%kk%ja täynnä 💩

Vierailija
118/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sain 18-vuotiaana työharjoittelusta tosi huonot arvostelut ilman omaa syytä. Kun kävin haastattelussa, mulle sanottiin, että perehdytys on kattava ja kaikki varmasti auttavat ja virheetkään ei haittaa koska niistä oppii. Vaikutti tosi hyvältä.

No, hätäisesti näyttivät mun työpisteen ja ohjelman, jota en ollut koskaan käyttänyt, lätkäisivät kasan mappeja eteen ja kehoittivat aloittamaan. No siinä yritin muistella mitä oli kerrottu ja aina kun pyysin apua, huokailtiin. Virheitäkin tuli, kun en kunnon perehdytystä saanut. Pari viikkoa jaksoin taistella, mutta ihan hyödytöntähän koko touhu oli, ja sitten ilmoitin lopettavani.

Loppupalaverissa esimiehen ja opettajan kanssa sain arvosanaksi 1/5. Esimies perusteli asiaa sillä, että nyt oli tosi huono hetki olla siellä harjoittelussa kun kaikilla on kiireitä enkä oppinut käytäntöjä ja virheitäkään ei olisi saanut tulla.

Vaihdoin paikkaa ja loppuharjoittelu meni oikein kivasti ja arvosanaksikin tuli 5.

Näin jälkeenpäin harmittaa, etten protestoinut kun esimies laukoi juttujaan, mutta olin ihan tyttönen silloin vielä.

Noita inhottavia ihmisiä on työpaikat pullollaan, valitettavasti.

Vierailija
119/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaisesti samanlainen kokemus kasiluokalla. Olin tetissä ison firman jakelukeskuksessa. Pääsin sinne ”siivellä”, kun en ollut löytänyt tet-paikkaa ja Sinne oli menossa kymmenen työntekijän lapset. Nämä muut olivat päivät pitkät tupakalla Tai makasivat penkeillä ja itse tein annetut työt mukisematta ilman isoa numeroa. Opolta kuulin, että olin ainoana saanut huonon palautteen, koska olin niin rauhallinen ja hiljainen. Olisi siis pitänyt huutaa käytävillä ja jättää työt tekemättä, ilmeisesti... opohan nuhteli tietysti minut, ettei musta tule mitään kun en osaa sopeutua työpaikalle. Tyhjänpäiväinen perinne tämäkin ”työelämään tutustuminen”.

No paremmin olen koulussa ja töissä sittemmin menestynyt paremmin kuin osa näistä huutavista firman työntekijöiden lapsista...

Vierailija
120/161 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti samanlainen kokemus kasiluokalla. Olin tetissä ison firman jakelukeskuksessa. Pääsin sinne ”siivellä”, kun en ollut löytänyt tet-paikkaa ja Sinne oli menossa kymmenen työntekijän lapset. Nämä muut olivat päivät pitkät tupakalla Tai makasivat penkeillä ja itse tein annetut työt mukisematta ilman isoa numeroa. Opolta kuulin, että olin ainoana saanut huonon palautteen, koska olin niin rauhallinen ja hiljainen. Olisi siis pitänyt huutaa käytävillä ja jättää työt tekemättä, ilmeisesti... opohan nuhteli tietysti minut, ettei musta tule mitään kun en osaa sopeutua työpaikalle. Tyhjänpäiväinen perinne tämäkin ”työelämään tutustuminen”.

No paremmin olen koulussa ja töissä sittemmin menestynyt paremmin kuin osa näistä huutavista firman työntekijöiden lapsista...

Miten noi oli noin sokeita käytökselleen? Ihme tyyppejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kaksi