Kotitalousvähennys on vain "piika-malli", mahdollistanut rikkaille helpon elämän. Hyvä että demarit ja vihreät poistaa sen!
Kukaan ei mitään piikoja tarvii, saavat itse siivota sotkunsa.
Hesarissa juttu: "Tämän vuoden alusta hallitus laski sen 2 250 euroon sekä leikkasi vähennyksen osuutta työkorvauksissa 50 prosentista 40 prosenttiin."
Kommentit (210)
Jep, onneksi voi aina ostaa ”Pimeää”?työvoimaa niin ei oo kotitalousvähennys köyhiltä pois.
Työssäolijoista valtaosa pystyy hyödyntämään, ja näin helpottamaan arkeaan ja tietysti vanhukset joutuvat pakon edestä hyödyntämään. Työttömät puolestaan saavat töitä. Malli hyödyttää käytännössä kaikkia.
Vierailija kirjoitti:
Työssäolijoista valtaosa pystyy hyödyntämään, ja näin helpottamaan arkeaan ja tietysti vanhukset joutuvat pakon edestä hyödyntämään. Työttömät puolestaan saavat töitä. Malli hyödyttää käytännössä kaikkia.
Nyt täytyy ymmärtää että vasemmiston kannatus kumpuaa kurjuudesta ja katkeruudesta. Ei ole vasemmistopoliitikkojen etu että kaikki hyötyvät jostain; he tarvitsevat vastakkainasettelua - köyhiä sorrettuja, ja niitä mahdollisimman paljon, äänestämään itseään.
Tästä syystä vasemmistolaisuus on yhteiskunnan aivosyöpä.
Vierailija kirjoitti:
Höh, mun 90-v äiti käyttää siivoojaa. Pitäskö hänen itse siivota? Varmaan. Ei kai se haittaa, vaikka pääsee vaan jotenkuten liikkumaan rollaattorin avulla, huimaa, on muistisairaus ja sydänsairaus. Ja sanotaan nyt vielä, että mun äiti ei ole rikas, vaan saa eläkettä bruttona jotain 1000 e ja ainoa tuki jota saa on joku hoitotuki 150 e. No, pitäähän sitä näitä rellestäviä vanhuksia jotenkin kurittaa.
Voit kai mennä itse sinne äitisi luokse siivoamaan. Ihanasti demarit ja vihreet olivat tässä asiassa pienen ihmisen puolella ja ajoivat tämän rikkaiden piikamallin alas!
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku joka sanoo ettei ole rikas ja silti käyttänyt siivoojaa?
Esim. mun vanhemmat. He eivät enää jaksa itse siivota mutta - kiitos kotitalousvähennyksen - ovat pystyneet palkkaamaan siivoojan.
Vierailija kirjoitti:
Tosiasia on, että kotitalousvähennys on lisännyt työpaikkoja ja sen tiristäminen vastaavasti lisää työttömyyttä.
Työpaikkojen lisääminen ei nyt demareita ja muita hallituksessa kiinnosta, että ei haittaa
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku joka sanoo ettei ole rikas ja silti käyttänyt siivoojaa?
Meillä on ollut siivooja jonkun verran. Ensin mursin jalkani ja sitten saieastelin keuhkojani. En pystynyt itse siivoamaan ja lapsenkin takia pakko on pitää siitäkin huolta.
Joutaa mennä. Höydyllisempää olisi tarjota taloudenhallintaa, jollei keskituloisella ole varaa palkata siivoojaa ja talouden 6000€ tuloilla valitetaan köyhyyttä.
Suomessa lähtokohtaisesti käytetään palveluja heikosti. Remontoidaan itse vaikka ei osata, kolataan lumet ja ajetaan nurmikot vaikka ei enää jaksets ja kirurgit luuttuavat omia vessojaan vähäisellä vapaa-ajallaan. Kotitaliusvähennys on ollut hyvä porkkana käyttää palveluja, josta heikosti kouluttautyneetkin ovat hyötyneet työmahdollisuuksina. Vähennys olisi saanyt olla isompikin ja on aivan käsittämätöntä idaripolitiikkaa demareilta lopettaa se kokonaan.
Vierailija kirjoitti:
Enpä ole tarvinnut ennenkään. Aina löytyy joku tuttu, jonka saa avuksi remontoimaan.
Ja niiden remonttien jälki ja laatu näkyy PITKÄÄN!
Vasemmistolle on tärkeämpää päästä toteuttamaan ideologiaansa kuin käyttää järkeä.
Olemme työllistäneet sillä siivoojia, lastenhoitajia, metsureita, remonttimiehiä ja puutarhayrittäjiä. Ikävää ettei tähän riitä ymmärrystä.
Kiva näin kokkarina istua mukavasti nojatuolissa ja katsoa Marinin hallituksen sekoilua. Tämän negatiivinen vaikutus työllisyyteen on noin prosenttiyksikön luokkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistolle on tärkeämpää päästä toteuttamaan ideologiaansa kuin käyttää järkeä.
Vasemmistolle tärkeintä on ottaa muilta pois.
Ihan käsittämätöntä. Keskituloinen työllistää helpotusta ruuhkavuosiinsa pienellä verohelpotuksella ja se pitää viedä pois, koska muiden veroilla eläville tulee paha mieli kun ei itse saa vähentää veroista, joita ei edes maksa.
Kaikki työllisyyttä heikentävät toimenpiteet ovat tietenkin mieluisia demareille ja muille punavihervasureille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt täytyy ymmärtää että vasemmiston kannatus kumpuaa kurjuudesta ja katkeruudesta. Ei ole vasemmistopoliitikkojen etu että kaikki hyötyvät jostain; he tarvitsevat vastakkainasettelua - köyhiä sorrettuja, ja niitä mahdollisimman paljon, äänestämään itseään.
Tästä syystä vasemmistolaisuus on yhteiskunnan aivosyöpä.
Juuri näin. Työllisyyden parantaminen ei ole vasemmiston etujen mukaista - se tuottaisi vain lisää verojen maksajia, jotka alkavat kyseenalaistaa vasemmiston tärkeintä puheenaihetta: tulonsiirtoja köyhille ja pienituloisille on kasvatettava, se on tasapuolista ja oikeudenmukaista. Palkansaajana alkaa aika pian ihmetellä, että missäs tuossa se oikeus ja kohtuus on veronmaksajan näkökulmasta > äänestäjät suuntaavat vasemmistosta pois.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä. Keskituloinen työllistää helpotusta ruuhkavuosiinsa pienellä verohelpotuksella ja se pitää viedä pois, koska muiden veroilla eläville tulee paha mieli kun ei itse saa vähentää veroista, joita ei edes maksa.
Vassarit ei siedä sitä että verovähennyksen tekeminen on mahdotonta jos ei veroa maksa
Minä ja mieheni olemme kaukana rikkaista, mutta pakko on ollut taloa remontoida ja kotitalousvähennys on helpottanut taloudellisesti paljon. Ei kotitalousvähennystä käytä vain rikkaat, jotka ottavat siivoojan kun eivät itse viitsi siivota.
Tämä. Punavirheät haluavat 1) lopettaa nämä työt, tai 2) ajaa ne takaisin pimeiksi käteishommiksi. Jos ei saa kotitalousvähennystä, niin juurikin alkaa käteinen raha sujahdella, ja kukaan ei tiedä mitään.
Ei siinä, minä saan aina haluamani palvelun. On täysin hallituksen asia tietääkö verottaja siitä mitään.