Kotitalousvähennys on vain "piika-malli", mahdollistanut rikkaille helpon elämän. Hyvä että demarit ja vihreät poistaa sen!
Kukaan ei mitään piikoja tarvii, saavat itse siivota sotkunsa.
Hesarissa juttu: "Tämän vuoden alusta hallitus laski sen 2 250 euroon sekä leikkasi vähennyksen osuutta työkorvauksissa 50 prosentista 40 prosenttiin."
Kommentit (210)
Entä harmaan talouden vastustamisohjelmat? Muistuu mieleen takavuosilta, kun harmaan talouden ministerityöryhmää veti vihreät ja ryhmän jäsenet teettivät itse pimeitä töitä. Tarkoittaako tämä suuntaus nyt sitä, että palataan takaisin noihin aikoihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvä ettei kouluttamattomat naiset pääse tienaamaan ja rikastumaan millään siivouspalveluilla. 👌🏻
Ihan liikaa tullut rikkaita siivousyrittäjiä ihan tavisnaisista kun rikkaat ostaa piikoja kotiinsa, loppuu sekin tässä samalla, pysyy köyhät muijat köyhänä jatkossa.
Jes. Tällä tavalla me saadaan valtiolle enemmän verotuloja.
Siitähän oli tehty oikein laskelmat kuinka paljon verotulot nousee kun luovutaan kotitalousvähennyksestä.
Jostain syystä tuntuu että siinä laskelmassa ei ole huomioitu siivous- ja korjausyrittäjiltä ja heidän työntekijöitään perittäviä veroja eikä sitä kuinka suuria menoja työttömyyden kasvu aiheuttaa.
Onneksi ihmisiä jää työttömäksi ja pimeä talous lisääntyy! Kohti Venezuelan tietä!
Minä olen käyttänyt kotitalousvähennystä sijoitusasuntojeni remontoimiseen ja siten niiden arvon kasvattamiseen. Kun asunto on remontoitu on helpompi pyytää reilusti korkeampaa asumistuella kompensointua vuokraa. Vielä kun pojan nimiin perustettu remonttifirma laskuttaa niin sitä kautta pääsee itse tekemään ja saa käytettyä maksimimäärän.
Vierailija kirjoitti:
Entä harmaan talouden vastustamisohjelmat? Muistuu mieleen takavuosilta, kun harmaan talouden ministerityöryhmää veti vihreät ja ryhmän jäsenet teettivät itse pimeitä töitä. Tarkoittaako tämä suuntaus nyt sitä, että palataan takaisin noihin aikoihin?
No juurihan oli se tutkimus, jossa kävi ilmi että vihreät suhtautuu talousrikoksiin (esim lahjonta) myötämielisimmin. Samaten muutenkin lainkuuliaisuus KO ryhmässä perinteisesti aina on ollut heikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höh, mun 90-v äiti käyttää siivoojaa. Pitäskö hänen itse siivota? Varmaan. Ei kai se haittaa, vaikka pääsee vaan jotenkuten liikkumaan rollaattorin avulla, huimaa, on muistisairaus ja sydänsairaus. Ja sanotaan nyt vielä, että mun äiti ei ole rikas, vaan saa eläkettä bruttona jotain 1000 e ja ainoa tuki jota saa on joku hoitotuki 150 e. No, pitäähän sitä näitä rellestäviä vanhuksia jotenkin kurittaa.
Voit kai mennä itse sinne äitisi luokse siivoamaan. Ihanasti demarit ja vihreet olivat tässä asiassa pienen ihmisen puolella ja ajoivat tämän rikkaiden piikamallin alas!
Voitko sinä tulla minulle siivoamaan?
En itse pysty terveydellisistä syistä. Tai no jotenkin pystyn, mutta se johtaa parin viikon työkyvyttömyyteen enkä pysty sitten tekemään palkkatyötäni.
En usko, että kukaan voittaa jos pystyn siivoamaan kotini 2 viikon välein ja aina siivoamisen jälkeen joudun menemään ambulanssilla sairaalaan (kun ei pysty liikkumaan). Ja sitten olen 2 viikkoa sairauslomalla syöden valtavat määrät kipulääkkeitä. Parhaassa tapauksessa saan vielä fyssarin antamaan henkilökohtaista kuntoutusta.
Tai ehkä tästä kaikesta tulee sittenkin suuria säästöjä yhteiskunnalle 🙄
(Minulla ei lihakset toimi kunnolla vaikean neurologisen sairauden takia ja se johtaa tuki- ja liikuntaelinvammoihin jos yritän tehdä fyysisiä töitä. Töissä pystyn kuitenkin käymään, sillä teen kevyttä toimistotyötä. Tällä hetkellä pystyn tekemään töitä eikä sairaus aiheuta isoa haittaa kun pystyn välttämään fyysiset työt.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ja mieheni olemme kaukana rikkaista, mutta pakko on ollut taloa remontoida ja kotitalousvähennys on helpottanut taloudellisesti paljon. Ei kotitalousvähennystä käytä vain rikkaat, jotka ottavat siivoojan kun eivät itse viitsi siivota.
Miksiköhän demarit poisti vähennyksen jota moni nimenomaan tavallinen nainen arvosti kun sai apua kotitöihin.
Koska demarit ei tiedä tavallisten ihmisten elämästä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ja hyvä ettei kouluttamattomat naiset pääse tienaamaan ja rikastumaan millään siivouspalveluilla. 👌🏻
Veronmaksajien piikkiin ei kuulu kenenkään bisnestä pyörittää.
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla paluuta noihin aikoihin. Kokoomuksen, perussuomalaisten ja keskustan hallitus ensitöikseen lopetti nuo kampanjat ja poliisin harmaan talouden ja rahanpesun tutkimiseen keskittyneen yksikön. Toisaalta voisi olla ihan hyvä veto nykyiseltä hallitukselta antaa poliiislle lisää resursseja ja käynnistää tuo yksikkö uudestaan.
Ehkä työttömät voisivat siivota päivärahaansa vastaan ja saisivat vielä päälle 9€/pvä, toki työnlaatu voisi olla mielenkiintoista....
Demarius kumpuaa tyytymättömyydestä ja työttömyydestä. Rikkaat (ne kumpikin) köyhän verta juo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veronmaksajien piikkiin ei kuulu kenenkään bisnestä pyörittää.
Eihän tuo ole "veronmaksajien piikkiin" bisneksen pyörittämistä. Ei ole mitään "valtiolle kuuluvaa veromäärää", vaan nämä palvelut vähentää sitä tuloa mistä vero lasketaan.
Mitä paskaa täällä taas puhutaan? Ei kotitalousvähennystä poisteta kokonaan, vaan sen maksimimäärää lasketaan parilla satasella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla paluuta noihin aikoihin. Kokoomuksen, perussuomalaisten ja keskustan hallitus ensitöikseen lopetti nuo kampanjat ja poliisin harmaan talouden ja rahanpesun tutkimiseen keskittyneen yksikön. Toisaalta voisi olla ihan hyvä veto nykyiseltä hallitukselta antaa poliiislle lisää resursseja ja käynnistää tuo yksikkö uudestaan.
Tietty määrä harmaata taloutta pitää yhteiskunnan pyörät pyörimässä. Pienimuotoinen kuititon käteisen käyttö työllistää, saa hommat tehtyä ja päätyy lopulta kyllä viimeistään ruokakaupassa verotettavaksi.
Esimerkki: pieni sähköduuni omakotitalossa. Helppo homma, mutta sellainen jonka vain sähkömies saa tehdä.
Tilaa firmalta -> vajaa 200€ kaikkineen. (Voiko tämän vain jättää hoitamatta, maksaa v i t u s t i?)
Pyydä tuttu sähkömies iltakeikkana -> 50€ käteen + tarvikkeet ja viinipullo. Molemmat tyytyväisiä, ”tehdään sama joskus uudestaan”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, kuinka nopeasti Sipilän hallitus (keskusta, kokoomus ja perussuomalaiset) tuon poliisin yksikön silloin lakkauttivat viestii siitä, että sille selvästi oli silloin ja olisi varmasti nytkin tarvetta.
Vierailija kirjoitti:
Mitä paskaa täällä taas puhutaan? Ei kotitalousvähennystä poisteta kokonaan, vaan sen maksimimäärää lasketaan parilla satasella.
maksimimäärää lasketaan ja lisäksi myös sitä vähennystä heikennetään. Eli oikeasti tuplaheikennys. Joudut ostaan enemmän palveluita, jotta saisit vähemmän vähennyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jep, onneksi voi aina ostaa ”Pimeää”?työvoimaa niin ei oo kotitalousvähennys köyhiltä pois.
Ennen oli juuri niin että joku tiesi hyvän putkimiehen ja joku toinen hyvän sähkärin jne. Tieto sitten levisi ”viidakkorummulla”. Palkkio sitten suoraan kouraan. Kuitteja ei annettu eikä kyselty. ”Vähennykset” laskettu suoraan hintaan.
Paitsi että kotitalousvähennys auttaa himoverotettua suomalaista keskituloista työllistämään, se myös oleellisesti pienentää harmaata taloutta. Kotitalousvähennystä pitäisi oleellisesti Kasvattaa, jos halutaan työllisyyttä ylös ja harmaata taloutta alas.
Kyllä koen valtion voittavan siinä, kun itse teen töitä 75 e plus alv tuntilaskutuksella, mistä muodostuu arvonlisäveroa ja tuloveroa sekä samalla työllistän 45 e tunti sis alv, mistä muodostuu arvonlisäveroa ja tuloveroa ja saan sitten maksaa muutaman kympin vähemmän veroja.
Verrattuna tilanteeseen, etä siivoan itse ja molempien tulo jää syntymättä.
En kaipaa ammattitaidotonta piikaa, mutta taitava katontekijä on haussa. Maksan joko virallisesti t. epävirallisesti sopimuksen mukaan. Itse en osaa enkä halua edes kiivetä ylöspäin muutamaa metriä.
Pimeä talous se rokkaa! Joku pimeän tekijä nostaa vielä työkkäristäkin jotain! Auttaakohan heillä, jos tuumaa Hautalan tyyliin "Ai, sorry" ...?
Miksiköhän demarit poisti vähennyksen jota moni nimenomaan tavallinen nainen arvosti kun sai apua kotitöihin.