Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorista suurempi osuus kertoi aikovansa jatkaa kuluttamista vähintään samaan tapaan kuin aiemminkin, kun taas yli 40-vuotiaat vähentävät

Vierailija
23.10.2023 |

Semmoinen ”ihana nuoriso” joka pelastaa maapallon😆🤣

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5½/5

Teikitytöt tilaavat Sheinistä paskavaatteita ja viettävät ”aikaa” Normalissa shoppailen. 

Vierailija
2/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan miesvihamieliset hullut tantat puhuu jostain ”ihanasta nuorisosta”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat kuluttaneet vastuullesti eikä ole enää mitään mistä vähentää? Itse en ole koskaan lähtenyt mukaan mihinkään elämän kilpavarusteluun. 

Vierailija
4/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih hih, mulla ei oo autoo eli en ole vaihtamassa sähköautoon, jne. Esim vaatteiden kierrätys on ollut rutiinia jo teiniästä, jne...

Vierailija
5/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion vastaisuudessa kuluttaa sen minkä nytkin. Kun olen tehnyt vastuullisia valintoja jo vuosia ei ole tarvettaa lähteä muuttamaan kulutustottumuksia kuten tällä vähän aiemmalla saapumiserällä.

Vierailija
6/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ole ihan normaalia elämän kulkua? Vanhempana ei tarvitse niin paljon kuin nuorena. Nuorena haaveilee autosta, asunnosta matkustelusta hienoista huonekaluista yms. Vanhana ne on jo hankkinut ja voi vähentää. 

Olen vanha ja kulutan tosi vähän. Nuorena olin kyllä hippi, enkä kuluttanut kuin kenkiä. Koko omaisuus oli yhdessä laukussa. 

Vierailija
7/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hih hih, mulla ei oo autoo eli en ole vaihtamassa sähköautoon, jne. Esim vaatteiden kierrätys on ollut rutiinia jo teiniästä, jne...

Ja mulla ei ole lapsia, eikä tule. Jokainen suomalainen kuluttaa valtavasti luonnonvaroja vaikka pyrkisi elämään ekologisesti jo maamme karujen luonnonolojen vuoksi, joten väkiluvun lasku on helpoin ja tuskattomin tapa pienentää Suomen ekologista jalanjälkeä. 

Vierailija
8/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi jonneilla ja veeteillä ei ole mitä kuluttaa.

Kiinan halpatuontiinkin tulee stoppi joko elintason nousun tai kauppasaarron myötä.

Vierailija
9/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaatteiden kierrätys = ostat uusia netistä, käytät niitä kerran ja viet kirpparille että voit ostaa taas uusia. 

Vierailija
10/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä lähde on? Jos keskiverto 20-vuotias ja keskiverto 40-vuotiaan kulutustottumuksia vertaa, 20-vuotiaalla ei ole todennäköisesti autoa, etelänmatkaa, koiraa, kissaa, omistusasuntoa ja paljua ja kahta lasta, vaan vuokrayksiö ja bussikortti. 

Vierailija
11/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tässä +40v ole ehtinyt vielä ehtinyt kaikkea hankkimaan, mutta en kyllä ajatellutkaan. Todellakin aion vähentää kulutusta koska suurin osa on muutenkin turhaa ja ylihintaisia tuotteita tai palveluita en aio muutenkaan käyttää tai ostaa. Liian kallista vähän kaikki nykyään. 

Vierailija
12/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pikkuisen eri asia kuluttaa esim. ituhippiruokaan, kotimaisiin kestävästi tuotettuihin vaatteisiin tai hyvinvointipalveluihin (esim. hieronta), kuin kaukomatkoihin, uusimpaan autoon tai golf-kentän jäsenyyteen. Eli sikäli en ymmärrä aloituksen pointtia ’kulutuksesta’ - taloushan kaatuu, jos kaikki pistävät kukkaron kiinni. Riippuu mihin kuluttaa, sen voi tehdä myös ekologisesti.

Vierailija
13/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko nuorison ihannoimien ”influensserien” elämäntapa perustuu jatkuvaan uuden ostamiseen. 

Vierailija
14/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Eipä tässä +40v ole ehtinyt vielä ehtinyt kaikkea hankkimaan, mutta en kyllä ajatellutkaan. Todellakin aion vähentää kulutusta koska suurin osa on muutenkin turhaa ja ylihintaisia tuotteita tai palveluita en aio muutenkaan käyttää tai ostaa. Liian kallista vähän kaikki nykyään. 

Mitä kaikkea tässä nyt sitten pitäisi hankkia?

Vierailija
15/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Ja mulla ei ole lapsia, eikä tule. Jokainen suomalainen kuluttaa valtavasti luonnonvaroja vaikka pyrkisi elämään ekologisesti jo maamme karujen luonnonolojen vuoksi, joten väkiluvun lasku on helpoin ja tuskattomin tapa pienentää Suomen ekologista jalanjälkeä. 

Ihmiselämä on siis alennettu ekologiseksi jalanjäljeksi. Kuolemankultti levittää ideologiaansa tehokkaasti nykyään.

Vierailija
16/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jos he ovat kuluttaneet vastuullesti eikä ole enää mitään mistä vähentää? Itse en ole koskaan lähtenyt mukaan mihinkään elämän kilpavarusteluun. 

Itselläni tästä ei ole enää kovin helppo vähentää mitään.

En omista autoa vaan kuljen pyörällä ja pidemmät matkat junalla, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Kierrätän roskat, ostan uusia vaatteita vain jos niille on todellinen tarve, vältän turhia muovipakkauksia. Autan vanhempiani kuluttamisen vähentämisessä. Ja näin olen elänyt teinistä asti, kun aloin ymmärtämään asioista enemmän, eli noin 10 vuotta. 

Vierailija
17/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Mikä lähde on? Jos keskiverto 20-vuotias ja keskiverto 40-vuotiaan kulutustottumuksia vertaa, 20-vuotiaalla ei ole todennäköisesti autoa, etelänmatkaa, koiraa, kissaa, omistusasuntoa ja paljua ja kahta lasta, vaan vuokrayksiö ja bussikortti. 

Asia ilmenee konsulttiyhtiö Boston Consulting Groupin tutkimuksesta, jossa yli 1 300 suomalaiselta kysyttiin näkemyksiä taloudellisesta tilanteestaan, kulutuksesta ja säästämisestä seuraavan vuoden aikana

Vierailija
18/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

On pikkuisen eri asia kuluttaa esim. ituhippiruokaan, kotimaisiin kestävästi tuotettuihin vaatteisiin tai hyvinvointipalveluihin (esim. hieronta), kuin kaukomatkoihin, uusimpaan autoon tai golf-kentän jäsenyyteen. Eli sikäli en ymmärrä aloituksen pointtia ’kulutuksesta’ - taloushan kaatuu, jos kaikki pistävät kukkaron kiinni. Riippuu mihin kuluttaa, sen voi tehdä myös ekologisesti.

On teillä vihervajakeilla aina defenssit valmiina toden totta😆

Vierailija
19/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtio päätti etten kuluta. 590 eurolla jonka maksaa korvauksena aiheuttamastaan työttömyydestä että saadaan työpaikat maa han muuttajille ja naisille. Valtio kuluttaa puolestani rahat maa hanmuuttoon, soteen, suuren ikäluokan eläkkekorotuksiin, valtavaan julkiseen sektoriin, yritys ja maatilatukiin ja rantaratoihin. Ei tulisi mieleenikään käyttää rahaa mihinkään ei välttämättömään.

Vierailija
20/40 |
23.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija wrote:

Itselläni tästä ei ole enää kovin helppo vähentää mitään.

En omista autoa vaan kuljen pyörällä ja pidemmät matkat junalla, en ole koskaan ollut lentokoneessa. Kierrätän roskat, ostan uusia vaatteita vain jos niille on todellinen tarve, vältän turhia muovipakkauksia. Autan vanhempiani kuluttamisen vähentämisessä. Ja näin olen elänyt teinistä asti, kun aloin ymmärtämään asioista enemmän, eli noin 10 vuotta. 

Otan osaa niin henkisesti kuin ruumiillisesti köyhään elämääsi. Sulje nyt se pöytäkone koska se kuluttaa valtavasti sähköä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän