Epäilen, että mieheni on palkannut jonkun vakoilemaan minua.
Mies on nyt liikematkalla ja minulla on tunne, että joku tarkkailee minua.
Olen kiinnittänyt huomiota yhteen autoon, joka on usein jossain tässä lähellä parkissa. Joskus siellä istuu mies ja joskus auto on tyhjä. Ei koskaan kuitenkaan sen näköinen, että olisi kauaa ollut paikallaan. Ikkunat ei ole huurussa tai jäässä.
Tänään aamulla näin taas saman auton vähän kauempana tien varressa.
Lähdin omalla autollani käymään kaupoilla ja tämä sama auto oli parkissa lähellä omaa autoani, kun tulin pois kaupasta. Mies luki jotain lehteä siellä autossaan.
En uskaltanut mennä koputtelemaan ikkunaan.
Nyt sitä autoa ei näy. Luulen, että se mies huomasi, että tunnistin sen. On nyt saattanut vaihtaa autoa tai jättää auton johonkin kauemmas.
Vähän pelottaa tämä tilanne.
Kommentit (118)
Kyllä Suomessa on yksityisetsiviä, muutakin kuin kirjoissa. Pettämisepäily on tavallinen toimeksianto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis suhde?
Ei ole, mutta joskus aikoinaan oli ja mies ei tunnu pääsevän siitä yli.
Eroa. Mies on sairaalloisen mustasukkainen ja tuskin pääsee siitä yli koska kerran jo petit.
Ota rekkarin avulla selville auton omistajan nimi. Nimen avulla voit saada tietää henkilöstä enemmän googlaamalla. Toki voi olla, että auto on rekisterissä jonkun yrityksen tai muun kuin kyseisen kuskin nimellä, mutta sekin voi auttaa tiedonsaannissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis suhde?
Ei ole, mutta joskus aikoinaan oli ja mies ei tunnu pääsevän siitä yli.
Eroa. Mies on sairaalloisen mustasukkainen ja tuskin pääsee siitä yli koska kerran jo petit.
No se "pettäminen" tapahtui silloin ihan alussa tapaamisvaiheessa.
Luulisi, että siitä olisi päässyt yli.
ap
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessa on yksityisetsiviä, muutakin kuin kirjoissa. Pettämisepäily on tavallinen toimeksianto.
Jotenkin kuulostaa avuttomalta vakoilulta. Jos minä olisin yksityisetsivä niin vuokraisin völillä vähän erikin autoja ja pukeutuisin niin, ettei minun tunnitettaisi olevan kytiksellä joka päivä. Toki vaikuttaisi vähän katteeseen, mutta vakoilun paljastuminen ei myöskään ole parasta maineenhallintaa. Jos joku ap:ta vakoilee niin miehen kaveri tms.
Sit itse asiaan niin tuskin autoheppu aloittajaa seuraa. Onko suhde ajatunut samaan jamaan kuin silloin kun sinulla oli aiempi suhde? Tosiaan tuollaisen jälkeen voi kyllä erotakin jos ei toimi. Paha miehen on lähteä työmatkoille jos ei pääse yli ajatuksesta, että pidät kivaa muidenkin kuin itsesi kanssa. Ei tämä tietenkään ole kenenkään syy yksin, mutta vähän enemmän ap:n ja säätönsä...
Elämänkoulussa riman alitus on sallittu ja siitä oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Ota rekkarin avulla selville auton omistajan nimi. Nimen avulla voit saada tietää henkilöstä enemmän googlaamalla. Toki voi olla, että auto on rekisterissä jonkun yrityksen tai muun kuin kyseisen kuskin nimellä, mutta sekin voi auttaa tiedonsaannissa.
Olen sen tehnyt, mutta tiedot on salattu.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vaikka miehesi olisikin palkannut yksityisetsivän varjostamaan sinua, niin miksi pelkäät? Eivät etsivät kenenkään kimppuun käy. Oikeastaan olet nyt paremmassa turvassa, kun joku ulkopuolinen näkee, jos joku yrittää tehdä sinulle jotain.
Mies väittää, että olen harhoissa. Ei kuulemma ole palkannut ketään.
Entä jos näin onkin? Jos mies ei ole palkannut, niin sehän tässä pelottaa. Miksi minua vainoaa?
Voi olla joku sekopää.
Oletteko saaneet lähiaikoina tai hakeneet vakuutuskorvausta? Vakuutusyhtiöt tekee selvityksiä, jos on epäilys väärinkäytöksistä.
Minulla on samanlainen tunne yhdestä tyypistä. Siis että varjostaa minua, vieläpä monen eri ihmisen toimesta.
En ymmärrä, mitä järkeä. Maksaakin aika paljon.
Elän vielä aika tylsästi, ei mitään draamaa.
Varjostuspaikkoja ovat olleet kuntosali, lentokone, lomamatka, baari, Lidl ja muuten yleistä seuraamista. Lähestyisi, jos on jotain asiaa.
Voi olla poliisiasia jos se todella ahdistaa. Vaikka autolla ajelu ei ole toki rikos, mutta en tiedä, ehkä joku partio ehtisi kierrellessään käydä vähän koputtelemassa, että jatka matkaa, ainakin jos näkee periaatteessa ikkunoista sisään. Kun pelkäsit, että asunnossa voi olla vakoilulaitteita niin aika hurjalta kuulostaa. Eroaisin.
Kerran näin tämän miehen Rossossa, tupsahti yhtäkkiä nurkkaan istumaan. Häviää yhtä nopeasti, kuin ilmaantuu.
Joskus on seuraillut autonsa kanssa minua ja ainakin kerran olisi halunnut ajaa kilpaa Länsiväylällä. Hidastin tahallani.
Joku ongelma sillä tyypillä ilmeisesti on.
Tai palkkaa vakooja vakoilemaan vakoojaa.
Kauheasti aikaa menee tuollaiseen seuraamiseen. Ja rahaa. Täytyy olla aikamoinen verkosto myös.
Alan uskoa, että on sama tyyppi, kun nuorena löysin jonkinlaisen paikannuslaitteen autoni takarenkaan kuoren päältä (siitä yläpuolelta), oli teippaus irronnut ja johto repsotti.
Samoihin aikoihin autoni tuulilasiin oli laitettu kimppu narsisseja ja pääsiäisenä joku viesti, että pitkäperjantaina tulee tapahtumaan.
Seuraavalla viikolla sain ilmaislahjaksi videon tiikereiden elämästä.
Viime vuonna tämä mies soitteli ovipuhelimeeni ja kysyi mikä on lempivärini. Tämä tapahtui kaksi kertaa.
Itse asiassa kävin Porvoossa töissä ja olin yhdessä järjestölehdessä sijaisena. Kotimatkallani maantielle oli revitty sivuja tästä lehdestä ja risteyksestä Helsinkiin viskattu iso nippu.
Jotain vihanhallinnan ongelmaa.
Aloitus ja vastaukset ovat niin ilmiselvää vakkariprovoilua että älkää nyt viitsikö 🙄
Yksityisetsivän täytyy seurata kohdetta lähes 24h päivässä, käyttävät avustajaa kun itse nukkuvat.
Eli maksaa vähintään 300euroa/päivä, joten ei ole halpaa lystiä.
Mutta ovat ammattilaisia entisiä poliisn etsiviä yleensä, ja keskiverojärjellä varustettu seurattava ei seurantaa koskaan huomaa.
Eli kun tässä tapauksessa seuranta on havaittu, lienee kyseessä joku salainen ihailija sekopää.
Kun seurannan tietää on helpompi käräyttää seuraaja, ajaa vaikka johonkin umpikujaan ja jos se tulee perässä sulkee omalla autolla pois pääsyn kokonaan ja sitten seuraa tilannetta mitä tapahtuu.
Ottaa valokuvia ja jos on sama tyyppi useasti niin rikosilmoitus. Jos joku muu paikkakunta kuin helsinki, on yksityisetsiviä max 1-2 , joten voi esittää asiakasta ja käydä tapaamassa ja verrata valokuviin.
Toki jos jotain pettämistä on ollut, niin etsivän palkkaaminenhan on erittäin suotavaa koska puoliso ei ole luotettava missään suhteessa.
Tässähän menisi mielenterveys, kun alkaisi miettiä tätä koko asiaa. Ei kannata, kun mitään uhkaa ei vaikuttaisi olevan. Annetaan asian olla.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko saaneet lähiaikoina tai hakeneet vakuutuskorvausta? Vakuutusyhtiöt tekee selvityksiä, jos on epäilys väärinkäytöksistä.
Ei mitään isompaa, että tarvisi seurata.
ap
Tein nyt sellaisen ratkaisun, että soitin miespuoliselle ystävälleni ja pyysin kylään.
Alkaa tulla oikeasti kohta vainoharhaiseksi.
Myös sen takia, että näen mitä siitä seuraa, kun luokseni tulee vieras mies. Lähteekö tieto miehelleni.
ap
Jos vainoharhainen ihminen palkkaa vakoojan, ei siinä tartte uhrin tehdä mitään väärin eikä pettää.