Ajatusleikki! Jos asuisit Texasissa, äänestäisitkö sinäkin Trumpia?
Ilta-Sanomat on vieraillut Texasissa. Kaikki kannattavat Trumpia ja haukkuvat demokraatteja sosialisteiksi.
Jos ja kun sinä olisit syntynyt ja asuisit siellä, liittyisitkö samaan kuoroon?
Vaatii rohkeutta erottua joukosta, Texasissakin.
Kommentit (45)
Mua on häirinnyt se, että Trump on lisännyt kansansa kahtiajakautumisen syvenemistä. Hän puhuu oikeastaan vain heille "nätisti", jotka tukevat häntä. Trumpissa on rasistisia piirteitä ihan selvästi, mutta hän osaa välillä peittää ne, koska se peittäminen on ollut hänelle hyödyllistä. En ois äänestänyt Trumpia.
Ei silti ole fiksua, että hänelle (tai kenellekään) näytetään keskisormea ja buuataan. Hän on töppäillyt ja nyt maksoi siitä häviölllä. Siinä on riittävästi rangaistusta tyhmistä teoista.
Vierailija kirjoitti:
Mua on häirinnyt se, että Trump on lisännyt kansansa kahtiajakautumisen syvenemistä. Hän puhuu oikeastaan vain heille "nätisti", jotka tukevat häntä. Trumpissa on rasistisia piirteitä ihan selvästi, mutta hän osaa välillä peittää ne, koska se peittäminen on ollut hänelle hyödyllistä. En ois äänestänyt Trumpia.
Ei silti ole fiksua, että hänelle (tai kenellekään) näytetään keskisormea ja buuataan. Hän on töppäillyt ja nyt maksoi siitä häviölllä. Siinä on riittävästi rangaistusta tyhmistä teoista.
Siksi varmaan Trumpilla on niitä uskollisia kannattajia riittääkin koska puhuu ja käyttäytyy kuin olisi yksi heistä (eli on matalasti kouluttautunut öykkäri) ja ajaa lähinnä tämän väestön etuja eikä välitä kansan toisesta puolesta. Ja jos Yhdysvalloissa suurinosa kansasta ei vielä ihmeemmin seuraa uutisia tai politiikkaa niin moni on varamasti täysin tietämättömiä millainen Pelle Trump on. Minäkin pitkään luulin että media tahallaan etsii ja painottaa Trumpin puheista niitä aivottomia lauseita että hänestä saataisiin maalattua mahdollisismman naurettava kuva sillä en oikein ikinä nähnyt tai kuullut mitään hyvää sanottavaa hänestä. En sano että olisin ikinä pitänyt Trumpia hyvänä presidenttinä mutta ajattelin ettei hän nyt USAn presidenttinä voi olla täysi pelle. Voi kuinka väärässä olinkaan. Rupesin seuraamaan jossain kohti Trumpin lehdistötilaisuuksia ja varsinkin tuossa keväällä Koronan takia. Kyllä siinä silmät pyöreinä sai kuunnella niitä juttuja ja rupeisnkin seurailemaan niiitö ihan vain että saisin nauraa. Trump oli kuin dementiasta kärsivät vanha mies joka ei aina tiedä missä on ja mistä pitäisi puhua. Eli hän itse on sellainen miksi koitti Bidenia maalailla. Ja herran jestas kuinka epäasiallinen ja törkeä Trump osasi olla lehdistölle, ei kestänyt yhtään liian vaikeita kysymyksiä eikä suostunut antamaan asiallisia vatsauksia vaan v*ttuili näille. En mistään hinnasta äänestäisi tuollaista ihmistä... näen kyllä että hän varmasti vetoaa vastaavanlaisiin ihmisiin mitä kannattajansa ovat.
Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja "klo 21:15 | 8.11.2020".
Olin tosi yllättynyt, kun kuulin, että tämä korkeakoulusta hyvin paperein valmistunut uskovainen olisi äänestänyt Trumpia. Hän mm. kertoi, että vaaleissa oli käytetty vilppiä. Ou nou!
Vaikuttaa siltä, että moni Trumpin kannattajista sulkee kokonaan korvansa kaikelta kritiikiltä, mitä Trump saa, tai sitten he puolustelevat häntä ja väittävät, että huonot uutiset ovat suurinpiirtein kateellisten panettelua tms.
Minä äänestäisin Trumppia asuinpaikasta huolimatta jos vain saisin.
Tietysti. Äänestäisin Trumpia demokraattien sijaan missä tahansa osavaltiossa. Mieluiten tietysti äänestäisin jotakin tasokkaampaa republikaaniehdokasta, mutta jopa Trump menee kirkkaasti mellakointia ja äärimmäistä woke-sekopäisyyttä tukevien ”defund the police”-demokraattien edelle.
Vierailija kirjoitti:
Olen samaa mieltä kuin kirjoittaja "klo 21:15 | 8.11.2020".
Olin tosi yllättynyt, kun kuulin, että tämä korkeakoulusta hyvin paperein valmistunut uskovainen olisi äänestänyt Trumpia. Hän mm. kertoi, että vaaleissa oli käytetty vilppiä. Ou nou!
Vaikuttaa siltä, että moni Trumpin kannattajista sulkee kokonaan korvansa kaikelta kritiikiltä, mitä Trump saa, tai sitten he puolustelevat häntä ja väittävät, että huonot uutiset ovat suurinpiirtein kateellisten panettelua tms.
Kuuntelepa esim. konservatiivien podcasteja. Kyllä siellä kritisoidaan Trumpia voimakkaastikin (toisin kuin vastapuolen täysin yksiääninen korruptio-Bidenin palvonta uutena messiaana).
En äänestäisi, odottaisin presidentiltä parempaa käytöstä. En äänestä persujakaan saman syyn takia.
"Ilta-Sanomat on vieraillut Texasissa. Kaikki kannattavat Trumpia ja haukkuvat demokraatteja sosialisteiksi.
Jos ja kun sinä olisit syntynyt ja asuisit siellä, liittyisitkö samaan kuoroon?
Vaatii rohkeutta erottua joukosta, Texasissakin."
No en tietenkään äänestäisi, kuten ei tehnyt nytkään 80% teksasilaisista. Jos minä Teksasissa asuisin, niin en kai minä missään perähikiän punaniskapersereiässä asuisi. Austinissa 72% äänestäjistä antoi äänensä Bidenille ja vain 26% oranssille hörhölle. Dallasissa oranssi hörhö sai 33% äänistä ja Biden 65%. Kaikissa muissakin isoissa kaupungeissa Biden voitti mennen tullen.
Arvoisa aloittaja. Ettei totuus unohtuisi, niin Trumpia äänesti vai 20% Teksasilaisista. 80% siis ei äänestänyt. Äänestäneistäkin, vain niukasti yli puolet äänesti Trumpia. Ei siis olisi pienintäkään tuskaa kävellä vaikka Dallasin kaduilla Biden lippis päässä.
Valtionpäämies on mielestäni keulakuva, ja sellaiselta odotan arvokasta ja sivistynyt käytöstä, diplomaattisuutta ja erimielisyyksiä tasoittavaa pyrkimystä.
Trumpilta ei tällaista ole koskaan näkynyt. Päinvastoin.
Ei, en olisi äänestänyt häntä ikimaailmassa.
Vaikka asuisin kuussa, en äänestäisi mielisairasta ihmistä presidentiksi.
Jos olisin asunut koko ikäni Texasin kaltaisessa kuplassa, minne mahtuu vain yksi mielipide, niin todennäköisesti olisin äänestänyt.
Teksasissa suuret kaupungit (Austin, Houston...) äänestivät Bidenia, maaseutu Trumppia. Eli jos asuisin kaupungissa niin todennäköisesti äänestäisin Bidenia, jos maalla niin Trumppia. Siinä ajatusleikkisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä äänestäisin Trumppia asuinpaikasta huolimatta jos vain saisin.
Perustelisit vähän, kiitos.
Hyvin vaikea sanoa, että millainen ihminen olisin, jos olisin syntynyt ja kasvanut koko ikäni Texasissa, varsinkin jos olettaa että minulla ei olisi suomalaisia vanhempia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin vaikea sanoa, että millainen ihminen olisin, jos olisin syntynyt ja kasvanut koko ikäni Texasissa, varsinkin jos olettaa että minulla ei olisi suomalaisia vanhempia.
Se on juurikin näin, että ei voi mitenkään tietää, millainen ihminen sitä olisi, jos olisi elänyt ihan eri kulttuurissa, ehkä ilman samoja ihmisiäkin, mitä tässä elämässä.
Jos olisin suomalaisena saanut Trumpia tai Bidenia äänestää, olisin äänestänyt Bideniä. Mielestäni Trumpia äänestävät sellaiset ihmiset, jotka hyväksyvät Trumpin käytöstavat. Trump oli suorastaan halpamainen ja törkeä väittelyissä Bidenin kanssa. Kuinka hän kehtaa sivaltaa ihmisiä niin pahasti haukkuen Bidenin poikaakin, jolla on ollut hyvin traumaattinen elämä, kun loukkantui kolarissa veljensä kanssa, menetti äitinsä ja siskonsa ja vielä aikuisena toisen veljensä aivokasvaimen vuoksi, mutta mikään ei estä Trumpia lyömästä puukkoa haavaan.
Yleensä olen demokraattien puolella esim. Busheista en tykännyt ollenkaan. Obama oli presidentillinen, ei häntä voinut vihata mutta oliko väri joku syy...
Mutta kun Trump lähti lentoon (ja oli Diilistä tuttu) niin olin myyty. Kerrankin oli oikea muutos poliittisen keskusteluun. Kuka meistä ei olisi halunnut sanoa poliitikoille haista... ja Trump sanoi sen!
Harmi, että Joen mukana palataan vanhaan normaaliin, jossa kameroiden edessä käyttäytydään kuin robotit ja kabineteissa tehdään yhteisöllisiä päätöksiä. Trump oli sentään oman tien kulkija.
Vierailija kirjoitti:
Olisi tosi mielenkiintoista tietää, kuinka moni suomalainen olisi antanut äänensä Trumpille, jos se olisi ollut mahdollista.
Onhan se tutkittu moneen kertaan. Suomalaiset kannattavat lähes yksimielisesti Bideniä sukupuolesta, iästä, ammatista, asuinpaikasta ja koulutuksesta riippumatta. Ainoa poikkeus on persut, joista lähes puolet kannattaa Trumpia.
https://www.verkkouutiset.fi/hs-suomalaisilta-ylivoimainen-tuki-joe-bid…
Jos olisin syntynyt asuntovaunualueella, jos high school olisi jäänyt kesken, jos tärkein asia olisi, mistä saisin jääkylmän Budweiserin. Silloin en tosin viitsisi rekisteröityä äänestäjäksi, mutta jos se ihme tapahtuisi, olisin varmasti äänestänyt Trumpia.
Olisi tosi mielenkiintoista tietää, kuinka moni suomalainen olisi antanut äänensä Trumpille, jos se olisi ollut mahdollista.
Eräs sukulaiseni on uskovainen ja antaa äänensä vaaleissa Kokoomukselle. Hän kertoi, että äänestäisi siksi Trumpia, koska tämä on myös uskovainen ja vastustaa aborttia. Ja myös siksi, ettei sosialisti pääsisi valtaan.
Itse en olisi antanut ääntäni Trumpille, vaan Bidenille, jota en kuitenkaan pidä sosialistina, mikä hän ei olekaan.
En olisi mitenkään voinut antaa ääntäni Trumpille, joka on mielestäni valehtelija ja narsistikin luultavasti. Hän on valmis monenlaiseen, jotta päätökset tehdään hänen tahtonsa mukaan. Trump ei tunnu välittävän myöskään siitä, miten ilmastonmuutos etenee ja onko lapsillamme kautta maailman tulevaisuudessa millaiset olot täällä maapallolla. On hän tehnyt hyvääkin, kuten laittanut Kiinalle "rajoja".
Kertokaa muutkin miksi olisitte tai ette olisi äänestäneet Trumpia?