Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäisten suomalaismiesten tuska: ”En ole koskaan edes pitänyt naista kädestä – jos yritän lähestyä, nauretaan päin naamaa”

Vierailija
10.01.2020 |

https://www.studio55.fi/tositarina/article/yksinaisten-suomalaismiesten…

Uutinen on vuodelta 2016, mutta eipä mikään ole silti tuosta muuttunut. Tai jos on, niin siten, että entistäkin useampi mies on tuossa jamassa.

Tuo on nykyisin valitettavaa karua todellisuutta monelle miehelle.

Kommentit (685)

Vierailija
361/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalainen mies:

katkera

syyttelevä

itsesäälinen

arvosteleva

ilkeä

aloitekyvytön

ei ota itse vastuuta elämästään

ei usko muita, ei varsinkaan naista (paitsi ehkä

äitiä joka pitää omaa mussukkaansa kivana poikana)

Ole hyvä!

Huom! En edes sano mitään ulkonäöstä.

Palstalla ei ole miesvihaa...

-tykkääjät

Kai nyt osa miesviha jankkaajista opiskelee tai käy töissä? Pääsee hekin sitten jossain vaiheessa naisen makuun.

Vierailija
362/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelkaa kirjoitti:

P.S. Puhevikaisten kannattaisi oikeasti käydä sinnikkäästi puheterapiassa, koska mm. r- ja s-vika haittaavat juurikin sitä artikulaatiota, kun kuuntelijan huomio kiinnittyy vääriin asioihin. Tuntuu, että puheviat on yleistymään päin, vai olenko vain sattumalta törmännyt useampaan viimeisen 5v aikana.

Ei ketään kiinnosta puheviat jos puhevikainen itse on rento asian kanssa. Kiusalliseksi tilanne menee jos puhevikainen itse selvästi stressaa ja hermoilee omaa takelteluaan, silloin se myötähäpeä tulee kuuntelijoillekin. Kun puhevikainen itse on sinut itsensä kanssa ja varoittaa etukäteen tai vitsailee asiasta niin kuuntelijatkin rentoutuu.

Sama pätee myös julkisissa tilaisuuksissa esiintymisiin. Ei kukaan koe virheitä pahana jos puhuja itse ei niistä välitä. Jos esim. lavalle noustaessa kompastut ja kaadut, mikin ääressä sanot vaikka "Noniin, puhe alkoikin heti spontaanilla performanssiesityksellä!" ja ihmiset nauraa ja hymyilee sun mukana, ei sun kustannuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tälläkin palstalla noin joka toisessa ketjussa haukutaan miten rumia ja vastenmielisiä kananpersetukkaisiasidukkavalaita naiset ovat-turha on miesten valittaa että näistä ei löydy

Vierailija
364/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset tekisivät näille miehille palveluksen, jos ystävällisesti kertoisivat mikä miehessä ei heitä miellytä, eivätkä vain jauhaisi sitä samaa ”olet ihan kiva, mutta”. Näin Nämä miehet oikeasti uskovat, että ovat kivoja

Ulkoaohjautuvuus on huono juttu. Siis se, että koko elämä lähtee pyörimään sen ympärillä, mitä joku toinen sinusta ajattelee. Miksi ylipäätään olisi naisen (tai miehen) tehtävä selvittää sinulle, kuka tai mitä olet? Kiva voi olla aidosti ja monella tapaa (tai sitten "kiva" on kohtelias ilmaisu jollekin muulle), mutta SILTI nainen (mies) voi tuumata, että jokin ei innosta pidemmälle. Mies voi tehdä ihan nämä samat päätökset ja tulkinnat itsestään kiinnostuneelle naiselle.

Elämässä täytyy olla muitakin sisältöjä kuin sen kuumeinen kelailu, miten vastakkainen sukupuoli minut näkee. Osa ihan viehättävistä ja täysipäisistä ihmisistä elää vapaa ehtoisesti sinkkuina. Itsenäisyys on keskimäärin puoleensavetävää.

Vierailija
365/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esapeksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esapeksi kirjoitti:

Olen m29 ja mulla on ollut fiksuja, hyvännäköisiä naisia. Komeaksi kehuttu, hyvällä itsetunnolla.

Mutta kummasti kun nainen kuulee että oon monisairas (5 numeroo kelakortin takana) ja tajuaa että oon todella köyhä niin juttu alkaa hiipumaan. Sairauksieni takia oon osittain eläkkeellä ja työ kevyt sekä pienipalkkainen.

Ei toki kaikki jutut noin mennyt mut ne tasokkaimmat naiset on tos kohtaa viheltäny pelin poikki.

No, en mä luovuta :)

Onko se siis mielestäsi väärin, että nainen ("ne tasokkaimmat naiset" joita itse siis tunnut tavoittelevan) ymmärtää tuossa kohtaa, että teillä on ihan erilaiset lähtökohdat, tulevaisuuden suunnitelmat, mahdollisuudet jne?

Jos se nyt yhtään helpottaa, niin enpä usko että naisena vastaavilla spekseillä olisi ympärillä kovin paljon ns. alfa uroksia pyörimässä. Siinä voi sitten pilata elämänsä murehtimalla sitä, miten laskelmoivia, kylmiä ja kyynisiä nykyihmiset ovat kun tälläinen helmi ei löydä vertaistaan..Kukaan tolkku ihminen ei halua uhrautua kohtuuttomasti ja se kohtuuttomuus jääköön jokaisen itse päätettäväksi, niin kipeältä kuin se tuntuisikin.

Sairaus/vamma/erilaisuus ei ole kivaa parisuhdemarkkinoilla mutta aina on niitä, joilla on jotain samantyyppistä häikkää tai rasitetta kuin sinulla itselläsi. Minusta on ihan reilua hyväksyä se, että toisille nyt vaan on annettu enemmän pelimerkkejä kuin toisille. Minulla ei ole mitään oikeuttaa pakottaa ketään omaan seuraani. Jos joku siitä luontevasti kiinnostuu, niin hyvä ja jos ei, niin hänellä on omat syynsä mennä. Menköön.

Vierailija
366/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei osaa olla edes kaveri/ystävä, niin miten osaa olla parisuhteessa? No ei mitenkään.

Kun parisuhteeseen ei riitä pelkkä lyömättömyys.

Ja se pettämättömyys ei johdu uskollisuudesta, vaan siitä ettei yrityksestä huolimatta kukaan anna. Ei se ole uskollisuutta.

Lukemattomille suomalaisille lyömättömyys ei ole edes kriteeri. Jos mies on muuten ihana, niin nyrkki on kompromissi. On paljon tärkeämpää olla mielenkiintoinen kuin väkivallaton.

Enpä usko että kukaan haluaa lähteä parisuhteeseen lyötäväksi.

Erikseen on vielä henkinen väkivalta, joka on vielä salakavalampaa kuin fyysinen. Molemmissa on kyse traumasidoksesta, jossa vuorotellen jaellaan hyvää ja pahaa, sokeria ja suolaista. Siinä ei ole mitään ihanaa, noista suhteista on jo lyhyenkin ajan jälkeen tukalaa ja henkisesti tuskallista irrottautua. En jotenkin jaksa tätä uhrien syyllistämistä näissä, mikä on tietysti joidenkin katkeroituneiden yksilöiden tapa etsiä syyllisiä mistä tahansa. Samaa osastoa kuin että raiskattu kerjäsi sitä.

Vierailija
367/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pienituloiset miehet jäävät huomattavasti muita miehiä useammin yksineläjiksi. Naisilla tulotaso ei vaikuta parisuhteen löytämiseen millään tavalla." Faktat ei aina kiinnosta sukupuolentutkijoita.

Faktaa on myös että ruma mies pystyy parantamaan mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla olemalla supliikki, huumorintajuinen, helposti lähestyttävä, itsevarma etc. Rumaa naista ei auta mikään em. keinoista.

Elikkä koko oma persoona jotenkin pitäisi pystyä muuttamaan. Kerroppa miten se tehdään, olet ilmeisesti asiantuntija tässä asiassa

Vierailija
368/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Pienituloiset miehet jäävät huomattavasti muita miehiä useammin yksineläjiksi. Naisilla tulotaso ei vaikuta parisuhteen löytämiseen millään tavalla." Faktat ei aina kiinnosta sukupuolentutkijoita.

Faktaa on myös että ruma mies pystyy parantamaan mahdollisuuksiaan parisuhdemarkkinoilla olemalla supliikki, huumorintajuinen, helposti lähestyttävä, itsevarma etc. Rumaa naista ei auta mikään em. keinoista.

Elikkä koko oma persoona jotenkin pitäisi pystyä muuttamaan. Kerroppa miten se tehdään, olet ilmeisesti asiantuntija tässä asiassa

No luovuta sitten. Anna olla. Mitään ei ole tehtävissä. Asetu mukavasti ja nauti yksinäisestä elämästä.

Vierailija
369/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnostuksen kohteena oleminen ole mikään automaatio. Meillä on kulttuurissa ollut pitkään sellainen (ehkä kristillistä perää?) oleva ajatusmalli, että ensin löydetään pysyvä parisuhde, sitten tehdään lapsia ja sitten kuollaan vanhuuteen. Joskus yksin olemista paheksuttiin niin, että oli pakko ottaa joku elämänkumppani vaikka jos ajatus siitä vierellä etoi. Nyt kun jokainen mies ja jokainen nainen voi elää yksin, ollaankin tilanteessa jossa pitää olla ihmisenä sellainen jonka kanssa halutaan jakaa arki ja vuode. Eikä edes riitä että on jonkun mielestä kiinnostava, kun pitäisi vielä itse kiinnostua siitä toisesta! Voi tuskaa. 

Lohdutuksen sana: Kaikille löytyy joku ottaja tästä maailmasta. Yksin ei tarvitse olla.

Vierailija
370/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ne hameväkeä tarvii?

Vierailija
371/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnostuksen kohteena oleminen ole mikään automaatio. Meillä on kulttuurissa ollut pitkään sellainen (ehkä kristillistä perää?) oleva ajatusmalli, että ensin löydetään pysyvä parisuhde, sitten tehdään lapsia ja sitten kuollaan vanhuuteen. Joskus yksin olemista paheksuttiin niin, että oli pakko ottaa joku elämänkumppani vaikka jos ajatus siitä vierellä etoi. Nyt kun jokainen mies ja jokainen nainen voi elää yksin, ollaankin tilanteessa jossa pitää olla ihmisenä sellainen jonka kanssa halutaan jakaa arki ja vuode. Eikä edes riitä että on jonkun mielestä kiinnostava, kun pitäisi vielä itse kiinnostua siitä toisesta! Voi tuskaa. 

Lohdutuksen sana: Kaikille löytyy joku ottaja tästä maailmasta. Yksin ei tarvitse olla.

Ottajia varmasti löytyy. Se on sitten eri asia, onko yksinolo niin piinallista että pelkkä jollekin kelpaaminen on elämän ykkössisältö. Myöhemmin voi joutua tuota katumaan. Jotkut oppivat kovan kautta nostamaan rimaa tai huomaavat, että yksinolo onkin ihan parhautta. Nuorena tuota voi olla tietysti vaikea käsittää.

Vierailija
372/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi ajatella positiivisesti. Tiedän aivan uskomattoman hyvännäköisen, hyvintoimeentulevan ja omalla tavallaan persoonaltaankin miellyttävän miehen, josta naisten on ollut todella vaikea pitää näppinsä irti. Vallankin nuorempana häntä ahdisteltiin ihan jatkuvasti. Sitä fyysistä ja verbaalista ahdistelua oli joskus todella vaivaannuttavaa seurata sivusta. Mies on hetero, ja jotain lyhyitä suhteitakin sillä on ollut, mutta on vielä yli nelikymppisenä sinkku, koska ei kuulemma ymmärrä naisia. :) Itse epäilen, että on traumatisoitunut kaikesta siitä ahdistelusta.

Kroonisesti yksin olleet miehet ovat sentään saaneet olla rauhassa ja elää ilman esineellistämistä.

Jippii jahuu, olen saanut olla rauhassa naisten huomiolta! Pitääpä tehdä kakku ja kutsua pari kaveria kylään ja kertoa heillekin tämä ilouutinen. Hekin ovat saaneet olla rauhassa, eivätkä tähän päivään asti ole tienneet sen olevan siunaus.

Kutsu mieluumnin joku tuttu nainen kakulle ja kerro mitä juhlistetaan. Siinähän sitä on jutun juurta. Samalla voitte pähkäillä miksi sut on jätetty rauhaan. Voisit saada sisäpiirin vinkkejä. Niin ja kutsu pelkästään se nainen, älä niitä kavereitasi.

No entä kun se nainen kuitenkin haalaa vähintään puolet kavereistaan mukaan, koska mihinkään, ei edes vessaan voi mennä yksin, niin sekö ei sitten haittaa mitään ?

Tee enemmän kakkua ja nauti naisseurasta.

Vierailija
373/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lukee näiden kädestä pitämättömien syitä miksi ei ole naista ihmettelen aina miten omalla pojalla aina riittää naisia, mielestäni aina ihan liian tasokkaita.

Pieni ja hintelä, pukeutuu todella huonosti, on kiltti, käy esim isoäidilleen tamppaamassa mattoja kun muiden mielestä turhaa touhua, mutta kun mummu on aina niin tehnyt, ei ole iso juttu.

Huono palkkainen vuorotyö, ei ammattia. Laiska ja vetelä kuin kastemato. Juo viinaa ja usein polttaa vielä tupakkaakin.

Mitä sitten on? Kiinnostunut yhteiskunnasta, toisista ihmisistä, älykäs, itsenäinen, huomioi toiset, voi ottaa sisarusten pieniä lapsia 1-4v hoitoon, kohtelee ihmisiä, naisia tasavertaisesti, ei valita koko ajan, paljon kavereita, jos tyttöystävä haluaa mennä taidenäyttelyyn menee ja ihmettelee sitä, odottaa toki että tyttöystävä haluaa tutustua jalkapallokatsomoon.

Pariutumisessa kun on kyse antamisesta niin saa. Enkä nyt puhu kädestäpitämisen jatkoista.

Mitä antamista on haisevalla sohvalla lojuvalla mistään kiinnostumattomalla tylsimyksellä?

Vierailija
374/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesääli inhottavaa

Ole itsevarma, älä nahjus

On vaikeaa olla itsevarma jos kukaan ei ota sinua tosissaan.

Vierailija
375/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan nää selkeästi naisten markkinat joten helposti ei niin komea ujo mies jää ilman läheisyyttä.

Entäs se ei-kaunis, ylipainoinen mutta luonteeltaan mukava, uskollinen, hauska, perhekeskeinen nainen? Onko ihan ok. että hän jää ilman läheisyyttä?

Hän tuskin jää ilman läheisyyttä, koska miehet eivät välitä tulotasosta, pituudesta ym ominaisuuksista. Painoa voi halutessaan pudottaa

Vierailija
376/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsesääli inhottavaa

Ole itsevarma, älä nahjus

On vaikeaa olla itsevarma jos kukaan ei ota sinua tosissaan.

Se menee toisin päin. Kun olet itsevarma ihmiset ottaa tosissaan. Niin kauan kuin itsevarmuytesi on kiinni muista ihmisistä se ei ole aitoa itsevarmuutta. Itsevarma sanakin jo kertoo siitä. Olla niin varma omasta itsestään ettei muiden mielipiteet sitä hetkauta.

Vierailija
377/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen monta tällaista "aikamiespoikaa", ja kyllä se syy sinkkuuteen löytyy sieltä korvien välistä, eli persoonasta, ei ulkonäöstä, naisten naurattaa taidoista, rahasta, statuksesta, autosta , vaan persoonasta....

Kumma miten väkivaltaiset psykopaattimiehet aina löytävät seuraa.

Vierailija
378/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entinen koulukiusaajani (miespuolinen) käytti neljä vuotta elämästään ottaen päätehtäväkseen minun haukkumiseni. Olin pakkasen rai s kaama pulkannaru, lauta pilattu reiällä, tikku, vammainen, pizzanaama, minut pitäisi mm. hu kuttaa, vetää hir teen ja haudata elävältä. Vielä ysiluokan päätteeksi veti reppuni saksilla halki ja ilmoitti että tulen kuo lemaan yksin ja toivottavasti joku sieppaa minut ja lukitsee kellariin ja kidu ttaa.

No, sainkin sitten yllättäen lukioikäisenä ja sen jälkeen ihan mukavat muodot ja finnitkin katosivat naamasta.

Eiköhän tämä kyseinen sankari tullut parikymppisenä samaan baariin ja alkoi vongata sek siä. Näillä kauniilla sanoilla "No en sua kyllä sillon nuorempana olis pannut vaikka olis maksettu, mutta miten olis nyt?" 

Jostain syystä en suostunut tähän avokätiseen tarjoukseen ja tyyppi pahoitti siitä vielä mielensä "no ei se mun vika ole että näytit ennen semmoselta"

Kyllä, jokainen yksinäinen mies on varmasti koulukiusaaja.

Vierailija
379/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset nauraa päin naamaa kun heitä lähestyy. Melko tymprätä.

Vierailija
380/685 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ollaan muutenkin normaaleja" .....tuossa se on, naurupakkeja jatkuvasti saava ei ole normaali.

Normaali tajuaa ottaa opiksi saamastaan palautteesta, eikä tunge seuraan jonne ei ole toivottu.

Mistä sen seuran tietää etukäteen? Pakkelin määrästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi