Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen liian hidas - löytyykö minulle sopivaa alaa mistään?

Liian hidas
10.01.2020 |

Sain potkut kahden viikon jälkeen työstäni kaupassa, koska työ ei suju tarpeeksi ripeästi. Menen helposti lukkoon ja tarvitsen aikaa uusien asioiden sisäistämiseen. En haluaisi asiakaspalvelutyöhön liiallisen jännittämisen vuoksi. Tuntuu, että nykyään joka paikassa vaaditaan nopeutta. Onko mitään työtä, jossa ei tarvitsisi olla liikaa ihmisten kanssa tekemisissä tai aikapainetta?

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kelaan hakemuksia käsittelemään, siellä ei ole mitään kiirettä.

Väärin, siellä on tavoitteet kuinka monta hakemusta pitää käsitellä. Ja ne tavoitteet kohoavat aina, jos saavutat tavoitteesi. Jos ei pääse minimiin, saa varmaan potkut, mutta jos pääsee tavoitetikkaita ylöspäin niin... ei saa mitään ylimääräistä uuden tavoitteen lisäksi.

Erään puolitutun tytär oli Kelassa etuuskäsittelijänä ja haki koko ajan toiseen työhön.

Vierailija
22/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa-ajan avustaja tai muu työ vammaisten kanssa. Ainakin sopinut itselle, olen samanlainen ja en pysty työskentelyään paineen alla. Meditaatio/joogaohjaajan työssä hitaudesta on varmaan hyötyä :D vahtimestareilla näyttää olevan aika leppoisa meininki yleensä. (Ehdotan myös opiskelua jos pystyy elämään vähän köyhemmin.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen ihan perusfiksu, minulla on maisterintutkinto ja olen Mensan jäsen, mutta olen auttamattoman hidas kaikessa mitä teen. :(

Vierailija
24/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastonhoitaja

Vierailija
26/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laborantin työ on ainoa työ josta minua ei potkittu ulos hitauden vuoksi.

Vierailija
27/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelaan hakemuksia käsittelemään, siellä ei ole mitään kiirettä.

Väärin, siellä on tavoitteet kuinka monta hakemusta pitää käsitellä. Ja ne tavoitteet kohoavat aina, jos saavutat tavoitteesi. Jos ei pääse minimiin, saa varmaan potkut, mutta jos pääsee tavoitetikkaita ylöspäin niin... ei saa mitään ylimääräistä uuden tavoitteen lisäksi.

Erään puolitutun tytär oli Kelassa etuuskäsittelijänä ja haki koko ajan toiseen työhön.

Mun erään tutun tuttu kanssa luuli, että keittiöllä on helppoa. Ei kun vaan paistelee pihvejä naureskellen ja käännellen.

Zinccis

Vierailija
28/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen ihan perusfiksu, minulla on maisterintutkinto ja olen Mensan jäsen, mutta olen auttamattoman hidas kaikessa mitä teen. :(

Pitäisiköhän älykkyyden yhdeksi osa-alueeksi lisätä myös fyysinen kyvykkyys.

Zinccis

Vierailija
29/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

puutarhuri tai kääntäjä. 

Eh, olen itse puutarhuri ja töissä joita olen itse tehnyt, tehdään eikä ihmetellään -ei sovi haaveilijoille. Sesonkitöissä on yleensäkin reipas tahti: pienellä rahalla pitäisi saada aikaiseksi, lyhyessä ajassa.

Koin kans ihmetyksen jälleen kerran, joudun murskaamaan jonkun mielikuvat. :D :/ Jos olet taimimyymälässä, kukat imaisee pienistä purkeistaan vedet hujauksessa, jos vähänkin paistaa tai tuulee, niin joka päivä saat juosta myymälän läpi ja kastella, samalla kun pitäisi hinnoitella ja viedä paikoilleen uutta tavaraa, ja neuvoa asiakkaille kestävä ratkaisu pihansa olosuhteisiin, koska ainakaan myymälässä jossa olen ollut, ei palkata tarpeeksi henkilöitä työmäärään nähden. Jos teet pihoja, saat hiki hatussa urakoida, että saat sesongin aikana tarpeeksi monta pihaa istutettua ja tehtyä tiliä talven varalle.

Ja avasin ketjun, koska itselläkin mietinnässä joku ammatti vähän järkevämmällä työtahdilla, mutta muuten kyllä tykkään puutarhuroida, siihenkin vain on aina vain kasvavan tuottavuuden kirous iskenyt.

Vierailija
30/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei sit tajuu.

Kiire töissä ei ole sama asia kuin _oikeasti_ kiire.

Zinccis

Kiire töissä on ihan normaalia. Mutta ne joilla ei ole oikeasti ollut raskasta on ihan kaikki työt kiireellisiä.

Vierailija
31/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään hammaslääkäriasemalla jossa sanottiin että tekevät omaan aikatauluunsa vaikka aika varattu. Kuulemma ajat "ei niin justiinsa". Odotin vuoroani pitkään. Lopulta puolen tunnin hammaslääkäriaika meinsa kahta tuntia. Oli ulkomaalaisten omistama paikka

Vierailija
32/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin joskus taimitarhalla ja sain hitaan kaverini sinne kesätöihin kanssa. Aamulla meidät istutettiin rivissä valtavan taimilaatikkomeren alkuun -piti 'riklata' - istuttaa pieni taimenalku isompaan multamöykkyyn parilla sormenliikkeellä.

Siinä alkoi jo ensimmäisellä 10 minuutilla välimatkat kasvaa, nopeimpien päät tutisivat jo kaukana edellä. Kaverini lopetti samana päivänä, jäi huono omatunto hänen puolestaan.

Että se siitä hitaille sopivista puutarhatöistä.

Vierailija
33/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on suhteellista. Itse olen aika hidas omassa työympäristössäni. Kun kaikki puhuu ja ideoi energisenä, mutta itsellä menee ajatukset aika jumiin. Sitten kun saan rauhassa miettiä ajan kanssa ilman paineita, niin tuleekin hyviä ideoita, joihin muutkin on tyytyväisiä. Ihmisten erilaisuus pitää ottaa huomioon.

Vierailija
34/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

puutarhuri tai kääntäjä. 

Suurin osa kääntäjistä työskentelee yrittäjinä tai freelancereinä eli tekee hommaa sanahinnalla. Aikaa työn tekemiseen on yleensä hyvin vähän, ja hitaalla tekijällä tuntipalkka jää helposti todella pieneksi. Periaatteessa toki yrittäjänä voi tehdä hommat hitaammin ja pidentää työpäivää, mutta kuka haluaa tehdä kaksitoistatuntisia päiviä normaalilla palkalla.

Itse työskentelen kääntäjänä eräässä yrityksessä, ja jos tekisin töitä hitaasti, alkaisi hyvin nopeasti kuulua kiukkuista palautetta joka puolelta. Kääntäjät ovat yleensä tekstienkirjoitusprosessin viimeinen lenkki, joten meillä on todella tiukat aikataulut. En siis valitettavasti voi suositella kääntäjänkään työtä.

Vierailija
35/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jep, kaikki valtion hommat sopii sulle kuin nenä /c:seen, ei oo kiire

Valtion työnantajista suurimmat ovat poliisi ja puolustusvoimat. Ehkä niiden leivissä on leppoisaa? Niinhän sitä armeijasta sanotaan, että aina on kova kiire - odottamaan.

Oikeuslaitos ja rajavartiosto merkittäviä myös.

Tuntemillani yliopisto-opettajilla ainakaan ei ole hidas työtahti, ja saavat vain haaveilla 40 tunnin työviikosta. Jos aikoo säilyttää paikkansa niin tieteellisiä julkaisuja pitää syntyä liukuhihnalta, sen opetustyön ohessa.

Vierailija
36/67 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin muillakin aloilla kuin kääntäjänä saa yksityisyrittäjänä määrätä työtahdin itse - sikäli kuin saa tilauksia. Mitä hitaammin tekee, sitä huonommat ansiot vain. Esim. joku verhoilija omassa yrityksessään. Jos on putkimies ja oma yritys, on peruslaskutus sitä luokkaa, että hitaamminkin tehden saa tarpeeksi tuloja. Ja tänään ostin loisteputkilampun pikkuliikkeestä, jonka omistajalla ei näyttänyt olevan mikään kiire asiakaspalvelun kanssa myöskään. Suutari voi perustaa oman firman, jne.

Vierailija
37/67 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapin poliisi.

Vierailija
38/67 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on älyä, tutkijan hommat tai opettaja ammatilliseen oppilaitokseen tai amk:aan. Tentit palautat silloin kun huvittaa ja tunteja tarvitsee valmistella yleensä vain kerran. Mielestään fiksuimmat oppilaat kuitenkin kertovat, miten asia pitää opettaa ja muita ei kiinnosta. 

Vierailija
39/67 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaikutan hitaalta, mutta oikeasti havainnoin asioita paljon enemmän kuin keskivertoihminen. Havainnoin asioita paljon ja sitten prosessoin niitä. Saan siis liikaa informaatiota ympäristöstä. Tämä on hyvä taito, mutta en pysty työskentelemään esim. asiakaspalvelussa, koska kuormitun heti. En pysty keskittymään olennaiseen, koska ympärillä on sata epäolennaista asiaa.

Oman alan löytäminen on ollut haastavaa.

Vierailija
40/67 |
11.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vaikutan hitaalta, mutta oikeasti havainnoin asioita paljon enemmän kuin keskivertoihminen. Havainnoin asioita paljon ja sitten prosessoin niitä. Saan siis liikaa informaatiota ympäristöstä. Tämä on hyvä taito, mutta en pysty työskentelemään esim. asiakaspalvelussa, koska kuormitun heti. En pysty keskittymään olennaiseen, koska ympärillä on sata epäolennaista asiaa.

Oman alan löytäminen on ollut haastavaa.

Itse asiassa reaktiokykyni on myös nopea. Vaikka joku voi ihmetellä, miksi minun on vaikea valita kanaa pakastealtaasta.