Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kukaan ihminen ei tarvitse yli 30 neliön asuintilaa.

Vierailija
10.01.2020 |

Miten on mahdollista että keskimääräinen asuintila/hlö on 40 neliötä?? Käsittämätöntä... Ja yksin asuvilla vielä paljon enemmän. N. 60 neliötä.
Koittakaa nyt hyvät ihmiset tyytyä vähempään, se on vain tottumiskysymys!

Häpeällistä että maailma täyttyy ihmisten asumuksista kun tilaa vaaditaan järjettömiä määriä...

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotona vietetään normaalisti vain pari tuntia töiden jälkeen ennen nukahtamista.

Täh? :D Jos mä pääsen neljältä töistä, olen kotona 16:05. Nukkumaan menen klo 01:00. On siinä vähän enemmän kuin pari tuntia.

Meillä kyllä miehen kanssa on juurikin tuo 30 neliötä per nuppi kaksiossamme. Tätä ennen asuin 7 vuotta 28 neliössä.

Me nukutaankin kotona.

Tilaa on 300 neliötä. Ohis

Nyt en tajunnut. Minäkin nukun kotona.

/Se jota lainasit

Vierailija
62/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on yksin asuvana 75 neliötä, enkä yhtään pienemmässä haluaisi asua. Haluan että on erikseen makuuhuone, olkkari ja työhuone / tietokonepelihuone, ja lisäksi tietysti täytyy olla kylppäri ja keittiö. Ahdistavaa sellainen pikkukopissa eläminen, jota nuorena ja köyhänä tietysti joutui kokemaan. Opiskelijana asuin 17 neliön ns. itsemurhayksiössä.

Niin. Aivan. "Haluan, haluan, haluan"

Mutta et tarvitse...

Miksi aina pitäisi elää vain sen varassa mitä tarvitsee?

Koska ympäristöä pitäisi säästää. Onneksi vielä ei ole tehty pakkoja, mutta kohta niitäkin joudutaan tekemään jos ihmiset eivät tee valintojaan vapaaehtoisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo olohuone lähes 50 neliötä.

Meillä asuu kolmihenkinen perhe 260 neilöisessä omakotitalossa.

Kyllä minä ainakin tarvitsen tilaa ja avaruutta ympärilleni voidakseni hyvin.

Täällä meillä on tilaa ja viihdymme kaikki erinomaisesti kodissamme. Lisäksi on vielä 80 neliön vaja polttopuulle, harrastusvälineille ym. Omakotielämässä tarvittavalle kamalle.

Vierailija
64/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta samantien vaikka telttaan. Se on vain tottumiskysymys.

Niin kauan kun itse maksan asumiseni, niin asun 120 neliön okt:ssa. Yksin.

Koska haluan.

Vierailija
65/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on 98 m2 ja asun yksin. Pienempikin riittäisi tottakai, mutta olen asunut tässä jo 30 vuotta eikä ole halua muuttaa pois, vaikka lapseni ovatkin jo aikuisia ja maailmalla. 

Vierailija
66/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta! Tulevaisuudessa vasemmistolaiset suunnittelevat miten saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä mahtumaan mahdollisimman pieneen tilaan: irroitetaan ihmisiltä päät ja laitetaan ne kanakopin kokoiseen huoneeseen life supportiin kytkettyinä, siellä ne sitten voivat hengailla netissä, katsella televisiota ja juoda soijalattea kun elinkustannukset pysyvät alhaisina! Luonto kiittää!

Vierailija
67/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 1500m2: okt, autotalli, vanha sauna ulkovarastona ja pihaa. 500 neliötä per lätty. Ihan sopiva. Ei tarvi naapurin naamaa ikkunastaan katella.

Vierailija
68/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vähän sama juttu kun jotkut sanoo ettei kukaan tarvi yksin 50millin lottovoittoo.Kyllä mä voin ottaa jos ei joku halua.Asuin 10vuotta 25neliön yksiössä.Nyt 55neliön kaksio.Ei koskaan enää koirankoppiin.Ja aion hankkia vielä kesäasunnonkin.Ihan sama vaikkei maailma pelastukkaan.

Vierailija
69/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä 30 neliön asuntoja ole niin paljon, että jokaiselle sinkulle riittäisi. Jonkun on pakko tyytyä isompaan.

Itse tulisin mainiosti toimeen esim. ilman omaa saunaa, mutta vaikea löytää asuntoa jossa sitä ei olisi, jos on parveke tai piha, jollaisen kuitenkin haluaisin.

Vierailija
70/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta! Tulevaisuudessa vasemmistolaiset suunnittelevat miten saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä mahtumaan mahdollisimman pieneen tilaan: irroitetaan ihmisiltä päät ja laitetaan ne kanakopin kokoiseen huoneeseen life supportiin kytkettyinä, siellä ne sitten voivat hengailla netissä, katsella televisiota ja juoda soijalattea kun elinkustannukset pysyvät alhaisina! Luonto kiittää!

Miten vaikeaa se on kuvitella että luopuisi joistain saavutetuista eduista koska maapallo ei kestä? Sinulla on hyvää aikaa nyt valita, kunhan hiilijalanjälkesi pysyy aisoissa. Monet isoissa okt:ssa asuvat polttelevat takkaa, käyvät saunassa, ajavat useammalla autolla pitkiä matkoja, pitävät lemmikeitä, ja ehkä jopa syövät lihaa ja juovat maitoa, käyvät lomamatkoilla yms.

Miksei voi käyttää vain sen verran kuin maapallo kestää? Miksi teille kuuluu enemmän kuin resurssit kestäisivät? Vain koska teillä on rahaa? On minullakin, mutta haluan jättää maapalloa myös tuleville sukupolville.

Vierailija
71/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä niitä 30 neliön asuntoja ole niin paljon, että jokaiselle sinkulle riittäisi. Jonkun on pakko tyytyä isompaan.

Itse tulisin mainiosti toimeen esim. ilman omaa saunaa, mutta vaikea löytää asuntoa jossa sitä ei olisi, jos on parveke tai piha, jollaisen kuitenkin haluaisin.

Vaihda sitten asuntoa minun kanssani jos oma sauna ja liika tila ahdistaa  :DDD

Pääset siihen ihailemaasi kanankoppiin.

Ja tuo aikaisempi viesti johon vastasit vasta huvittava oli "eipä niitä 30 neliön asuntoja ole niin paljon, että jokaiselle sinkulle riittäisi, jonkun on pakko tyytyä isompaan"   XDDDD

Vierailija
72/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkikää harrastelijapoliitikot eduskuntaan älkääkä meuhkatko vauvapalstalla, mitä ihminen tarvitsee ja mitä ei.

Vierailija
73/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas kun arvaan, että itse asut 16 neliön yksiössä?

mies51v

Vierailija
74/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kahdella hengellä 40m2.

Tilaa on aivan riittämiin, mutta nyt joudumme varmaan muuttamaan kun vauva tuloillaan, ja sitten tämä varmaan käy turhan ahtaaksi kun pitäisi sen sänky ja tarvikkeet saada vielä mahtumaan.

Vierailija
75/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmanmittakaavassa suomalaiset asuvat hyvin ahtaasti.

Vierailija
76/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me asutaan mieheni kanssa 28m2 yksiössä ja isompaan emme halua. Vuokra on 257e/kk sisältäen sähkön ja veden.

Missä korvessa te oikein asutte kun on noin halpa vuokra? :o

En ole alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutta olen asunut Helsingin kaupungin 28m2 yksiössä, jonka vuokra oli joitain euroja alle 250€. Toki sähkö ei kuulunut vuokraan, mutta vesi ja pesutuvan käyttö kyllä. Asuimme kyseisessä asunnossa jonkin aikaa yhdessä avopuolisoni sekä kahden kissan kanssa. Yksin pärjäsin hyvin tuolla neliömäärällä, mutta kahdestaan oli hiukan ahdasta. Nykyisin meillä on 65m2 ja vähemmälläkin pärjättäisiin.

Vierailija
77/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda sitten asuntoa minun kanssani jos oma sauna ja liika tila ahdistaa  :DDD

Pääset siihen ihailemaasi kanankoppiin.

Ja tuo aikaisempi viesti johon vastasit vasta huvittava oli "eipä niitä 30 neliön asuntoja ole niin paljon, että jokaiselle sinkulle riittäisi, jonkun on pakko tyytyä isompaan"   XDDDD

Millä paikkakunnalla asut?

Vierailija
78/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmanmittakaavassa suomalaiset asuvat hyvin ahtaasti.

Miten sen nyt määrittelee. Ajattelitko, että lämpimämmissä maissa piha ja katu toimivat suuren osan vuotta ikään kuin asunnon jatkeena, joten sikäli asutaan leveästi?

Vierailija
79/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena käy pieni koti, mutt vanhempana on kertynyt omaa ja suvun historiallista tavara ja tarvitaan enemmän tilaa ihan tavaroille.

Siis vaikka kauniita jalopuisia kalusteita periytyy suvuilta. Miksi niitä minnekään möisi, kun voi nauttia niistä itse

Mukavaa myös, että kotona voi liikkua tilasta toiseen. Ja kun kutsuu vieraita, on tilaa. Ja jos on jo lapset muuttaneet pois, mahtuvat perheineen yökylään.

Ja jos on ihan vanhuksen tarve apuvälineille, niin ne vaativat paljon tilaa.

Siis rollaattori kotiliikuskelua varten ja pyörätuoli pidemmille matkoille.

Kamalaa, kun vähätuloisia vanhuksia laittavat asumaan samaan huoneeseen vaikkapa 2. (jollei ole itse varaa maksaa paremmasta) Mun kaverin isä on laitoksessa kahden hengen huoneessa. Ei ole täysin dementti vielä.

Vierailija
80/96 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten vaikeaa se on kuvitella että luopuisi joistain saavutetuista eduista koska maapallo ei kestä? Sinulla on hyvää aikaa nyt valita, kunhan hiilijalanjälkesi pysyy aisoissa. Monet isoissa okt:ssa asuvat polttelevat takkaa, käyvät saunassa, ajavat useammalla autolla pitkiä matkoja, pitävät lemmikeitä, ja ehkä jopa syövät lihaa ja juovat maitoa, käyvät lomamatkoilla yms.

Miksei voi käyttää vain sen verran kuin maapallo kestää? Miksi teille kuuluu enemmän kuin resurssit kestäisivät? Vain koska teillä on rahaa? On minullakin, mutta haluan jättää maapalloa myös tuleville sukupolville.

Ilmaston kannlt on oikeastaan ongelma vain liika lisääntyminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä