Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OP ja asioiden hankaluus

Vierailija
10.01.2020 |

Vaihdoin juuri puhelinnumeroa ja nyt avainlukulistan vahvistuskoodi menee vanhaan numeroon. Ongelma on etteivät hyväksy pankissa enää passiani jossa on vanha nimeni. Ei tämäkään olisi vielä ongelma, koska kuvittelin, että jollain maksuautomaatilla voisin laskun maksaa. Vuosia nettipankkia käyttäneeltä väärin luultu.

Yhden ongelman takia pitää siis hakea poliisilta uusi henkkari, että pääsee vaihtamaan sen puhelinnumeron ja maksamaan laskut ilman mitään ihmeellisyyksiä. Juuri tällaisten tilanteiden takia pitäisi mielestäni säilyttää edes osa vanhoista palveluista. Miten nuo vanhemmat ihmiset pärjäävät näiden asioiden kanssa?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten se sama passi joka kelpaa kenelle tahansa muulle virastolle ja viranomaiselle ei kelpaa pankille? Ap

Vierailija
2/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko muuta kuin alapeukkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisi? Tuosta on tiedotettu kymmeniä kertoja ja lehdessäkin on ollut juttua.

Vierailija
4/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikset jättäny vanhaa puhelinta/vanhaa numeroa pankin käyttöön.Niin minä tein. No problem.

Vierailija
5/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä vaan että asiakkaan turvallisuuden vuoksihan ne siellä tiukkailee. Homma olisi huijareille turhan helppo jos mitään ei kyseltäisi ja millä tahansa kirjastokortilla voisi todistaa"henkilöllisyytensä".

Vierailija
6/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä ihmisellä olla henkkarit, joissa on oikea nimi. Ei entistä nimeä.

Vierailija
7/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin saan verkkopalvelussa muokattua puhelinnumeroa.

Vierailija
8/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä että joku maksaa laskusi ja maksa hänelle raha. Sen jälkeen hae uutta henkkaria poliisilaitokselta.

Vierailija
9/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito 2/5?

"Vaihdoin juuri puhelinnumeroa ja nyt avainlukulistan vahvistuskoodi menee vanhaan numeroon."

Vierailija
10/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito 2/5?

"Vaihdoin juuri puhelinnumeroa ja nyt avainlukulistan vahvistuskoodi menee vanhaan numeroon."

Niin se pitää poistaa sieltä se lisävahvistusnumerokin.

Vierailija
11/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki tekee tätä ihan sun kiusaksesi. Sääntöjä joilla ei ole merkitystä. NOT

Vierailija
12/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä tilejä voi hakkeroida tuosta vain vaikka olisi mitä kommervenkkejä 🤣 ap

Vierailija
13/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllätys että vauva.fi tarjoaa etupäässä haukkuja ja moitteita. Sairasta ja lapsellista porukkaa. Voi teiltäkin hävitä rahat tililtä vaikka olisi mitä avainlukulistoja ja suojamuureja. Ap

Vierailija
14/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten se sama passi joka kelpaa kenelle tahansa muulle virastolle ja viranomaiselle ei kelpaa pankille? Ap

Olen ihmetellyt samaa toisessa EU-maassa, tilillä oli 100 euroa mutten koskaan saanut sitä pois, kun olin hävittänyt pankkikirjan ja passini oli uusi. Vanhalla passilla olisin päässyt tiliin käsiksi. Kolmen virkailijan kanssa asiaa selvitettiin. Myöhemmin lähetin pyydetyt todistukset (vero ym.) mutta ei auttanut sekään.

Vierailija
15/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi hyväksyä passia jossa on väärä nimi?

Vierailija
16/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

OP:n palvelusta en ole koskaan tykänny, ylimielistä. Mutta POP on ollut hyvä. En tunne eroja pankkien järjestelmissä.

Hanki uusi tili?

Vierailija
17/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdoit puhelinnumeroa?

Vierailija
18/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdoit nimeä?

Vierailija
19/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanha passi kelpaa muillekaan viranomaisille, jos se on vanhentunut yli 6kk sitten.

Ja miksi et säilyttänyt vanhaa puh.numeroa tai hoitanut asioita etukäteen.

Tuossa sinun tapauksessa on väärin käytön mahdollisuus, jos ilman varmistetta avainluku lähetetettäisiin mihin tahansa numeroon.

Vierailija
20/80 |
10.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukutaito 2/5?

Niin se pitää poistaa sieltä se lisävahvistusnumerokin.

Luetun ymmärtäminen 0/5?

Miten ajattelit että ap kirjautuu sinne nettipankkiin KUN SE PANKIN VARMISTUSKOODI MENEE NUMEROON JOTA EI ENÄÄ OLE KÄYTÖSSÄ????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi