Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitko käsi sydämellä sanoa ettet ole koskaan "huijannut" punnitsemiskonetta kaupassa?

Vierailija
09.01.2020 |

Kaverini oli aivan pöyristynyt kun sanoin että itse lisään pussiin melkein joka kerta esim. yhden hedelmän punnitsemisen jälkeen tai vähän kevennän pussia nostamalla sitä punnittaessa.

Olen aika varma että suurin osa ihmisistä harrastaa tuota ja jos totta puhutaan niin kaupat kuitenkin heittävät paljon juuri hedelmiä yms pois koska vanhentuvat, niin ei siitä kenellekkään mitään haittaa ole. Luulen että kaverini vain halusi esittää "kunnon kansalaista" olen jotenkin huomannut hänestä sellaisen tekopyhää piirteen tietyissä tilanteissa.

N24

Kommentit (160)

Vierailija
101/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan huijannut, sehän on varastamista.

Vierailija
102/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaalin päällilehdet vastaavat appelsiinin kuoria. Ei niitäkään poisteta kaupassa.

Joku ukonkäppänä mätti joskus punnituksen jälkeen lisää appelsiineja pussiin "kun niissä on paksut kuoret". En olisi edes tajunnut sen puuhia, jos se ei olisi itse jotenkin häpeillen ottanut asiaa puheeksi kun siinä vierekkäin appelsiineja valikoimme. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koskaan ole edes juolahtanut mieleeni, että joku noin tekisi. En koskaan ole varastanut mitään. Köyhimmilläänkin minulla on ollut vara ostaa mitä hedelmiä ja vihanneksia haluan.

Vierailija
104/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin sanoa, eikä tarvitse edes kättä sydämellä.

Vierailija
105/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä huijannut. Jos ei ole varaa ostaa niin jätän kauppaan.

Kauan aikaa sitten olin ruokakaupan kassalla jonossa. Edessä nuori, jolla 3 appelsiinia pussissa. Kassa rupesi ihmettelemään pientä hintaa ja punnitsi pussin. Huomasi huijauksen ja kutsui poliisit paikalle.

Vierailija
106/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin

.

Uskon karman lakiin, korjaan myös jos kassalla otetaan liian vähän.

Vierailija
107/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tehnyt niin enkä tule tekemään. Ei joku 10snt ole niin suuri summa.

108/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan rehellisesti sanoa, etten ole koskaan tehnyt niin.

Vierailija
109/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huijannut, mutta paljastin erään valtakunnallisen kaupan huijaavan vaa'an. Asia selvisi kotivaa'alla, kun piti osa sisällöstä ottaa ruoanvalmistukseen. Tein ilmoituksen kauppaan ja sain siitä jopa korvauksen.

Vierailija
110/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisille varastamine non vastoin moraalia, toisille ei. Yllättävn useinhan tuota näkee jos sattuu kiinnittämään asiaan huomiota ja yllättävän usein se hedelmävoro vaikuttaa pikemminkin hyvä- kuin huono-osaiselta eli rahaa kyllä olisi maksaa niistä hedelmistä se sama hinta minkä muutkin maksavat.

Juu, lähikaupassa, jossa olin töissä, varas oli useimmiten puku-salkku-bisnes-tyyppinen. Yksikin mies käveli pokkana leikkeleiden luokse, laittoi yhden metvurstipaketin povariin ja yhden toi kassalle. Sanoin tietenkin että maksu menee kahdesta, jolloin kaivoi piilotetunkin paketin esiin ja sanoi, "oho, ei onnistunut tällä kertaa". 

Vierailija
111/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin.

112/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena tuli irtokarkeilla tehtyä koska silloin oli vielä pieni ja tyhmä mutta aikuisena, ei koskaan.

Vierailija
113/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varma että suurin osa tekee noin, niinkö? Minä puolestani olen melko varma, että ei tee; en ainakaan tunne ketään joka tekisi. Ja itselläni ei todellakaan ole tapana varastaa, ei kaupoista eikä muutenkaan.

Vierailija
114/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin. Varastetulla tavaralla ei ole siunausta.

Vierailija
115/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ei ole koskaan käynyt edes mielessä.

Vierailija
116/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provohan tämä on?

Vierailija
117/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tällainen koskaan tullut mieleen. Kannattaisi keskittyä mieluummin keräämään pulloja ja tölkkejä maasta, niin saisi saman minkä tuolla lailla näpistämällä.

Vierailija
118/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alkaisin näpistelijäksi niin varmaan kuolisin häpeästä. Vaikka en jäisi edes kiinni mut silti. Nolouden huippu.

Vierailija
119/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko 45v elämäni aikana en ole varastanut hedelmiä tai vihanneksia jättämällä ne punnitsematta. Käsi sydämellä.

Vierailija
120/160 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole!!! Mutta kukkakaalista olen ihan avoimesti repinyt liiat lehdet pois!