Voitko käsi sydämellä sanoa ettet ole koskaan "huijannut" punnitsemiskonetta kaupassa?
Kaverini oli aivan pöyristynyt kun sanoin että itse lisään pussiin melkein joka kerta esim. yhden hedelmän punnitsemisen jälkeen tai vähän kevennän pussia nostamalla sitä punnittaessa.
Olen aika varma että suurin osa ihmisistä harrastaa tuota ja jos totta puhutaan niin kaupat kuitenkin heittävät paljon juuri hedelmiä yms pois koska vanhentuvat, niin ei siitä kenellekkään mitään haittaa ole. Luulen että kaverini vain halusi esittää "kunnon kansalaista" olen jotenkin huomannut hänestä sellaisen tekopyhää piirteen tietyissä tilanteissa.
N24
Kommentit (160)
Olen nähnyt kaalin päällilehtiä kuoritun ennen punnitusta. Herätti enemmän sääliä kuin halveksuntaa.
En ole tuollaista tehnyt eikä ole tullut edes mieleen. Tuohan on varastamista!
Vierailija kirjoitti:
En ole. Joskus olen vahingossa painanut väärää näppäintä ja kassa (tai itse vasta kotona) huomannut asian, mutta se onkin eri asia.
Sama juttu. Mutta keskimäärin nuo satunnaisvirheet menevät ihan tasan ylihinnan ja alihinnan kesken, joten en tunne erityistä tyytyväisyyttä tai katkeruutta jos huomaan kotona väärän hedelmän hinnan.
Vierailija kirjoitti:
En, mutta usein punnitsen tuotteet irrallaan ja laitan sitten vasta pussiin.
Tuo on ihan OK.
En ikinä! Ei tulisi mieleenikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt kaalin päällilehtiä kuoritun ennen punnitusta. Herätti enemmän sääliä kuin halveksuntaa.
En itse ainakaan osta epäkuranttia tavaraa. Jos kaalin päällilehdet ovat huonot, otan ne pois ja jätän kauppaan. Maksan siitä kaalista, joka on käyttökelpoista.
En ole koskaan lisännyt tavaraa pussiin punnitsemisen jälkeen, koska en ole varas. Ei ole edes tullut mieleen tehdä niin.
Joskus olen vahingossa punninnut väärällä numerolla. Toisinaan se on tuottanut voittoa, toisinaan kamalan tappion (perunat inkiväärinä :D)
Mutta en tahallaan ole huijannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itse ainakaan osta epäkuranttia tavaraa. Jos kaalin päällilehdet ovat huonot, otan ne pois ja jätän kauppaan. Maksan siitä kaalista, joka on käyttökelpoista.
Heviosastolla työskennelleenä tuota tehdään sielläkin, miksi asiakas ei saisi ottaa huonon osan päältä?
En huijaa tai varasta muutenkaan, en siis itsepalvelupuntarillakaan. Helppoa ja mukavaa.
Elän alimman perustulon varassa työkyvyttömänä työnhakijana, mutta silti ei tulisi mieleen säästää ruokakuluissa varastamalla. Hyi, mikä asenne aloittajalla!
Jos tuollaista alentuu tekemään, ihmisessä on jotakin vikaa. Aivoissa, kasvatuksessa, moraalissa, kaikkialla.
Olen. Teininä kevennettiin irtokarkkipussia. Vartija näki, otti meidät kiinni ja asiasta ilmoitettiin vanhemmille.
No joskus teininä ehkä kaksi kertaa kun oli omat rahat vähissä ja halusin karkkia. Sittemmin en todellakaan.
Anteeksi vaan, mutta tuollainen ajatusmaailma huutaa kovaan ääneen VALKOROSKAAAAA
Ainoastaan aamupuntarilla käydessä pidän kiinni seinästä ja saan pienemmän painon itselleni. Muuten en huijaa koskaan. Tai no, peilin edessä vedän vatsaa sisään.
Voi ap höppänä, sillä punnitsemiskoneella on nimi, se on vaaka. <3
Kaalin päällilehdet vastaavat appelsiinin kuoria. Ei niitäkään poisteta kaupassa.
Toisille varastamine non vastoin moraalia, toisille ei. Yllättävn useinhan tuota näkee jos sattuu kiinnittämään asiaan huomiota ja yllättävän usein se hedelmävoro vaikuttaa pikemminkin hyvä- kuin huono-osaiselta eli rahaa kyllä olisi maksaa niistä hedelmistä se sama hinta minkä muutkin maksavat.