Voitko käsi sydämellä sanoa ettet ole koskaan "huijannut" punnitsemiskonetta kaupassa?
Kaverini oli aivan pöyristynyt kun sanoin että itse lisään pussiin melkein joka kerta esim. yhden hedelmän punnitsemisen jälkeen tai vähän kevennän pussia nostamalla sitä punnittaessa.
Olen aika varma että suurin osa ihmisistä harrastaa tuota ja jos totta puhutaan niin kaupat kuitenkin heittävät paljon juuri hedelmiä yms pois koska vanhentuvat, niin ei siitä kenellekkään mitään haittaa ole. Luulen että kaverini vain halusi esittää "kunnon kansalaista" olen jotenkin huomannut hänestä sellaisen tekopyhää piirteen tietyissä tilanteissa.
N24
Kommentit (160)
En pysty huijaamaan. Tulee paha olo.
No ei oo jotenki tullut mieleen tuollanen :D
Enkai mä edes kehtais!
En ole. Joskus olen vahingossa painanut väärää näppäintä ja kassa (tai itse vasta kotona) huomannut asian, mutta se onkin eri asia.
Voin ihan käsi sydämellä sanoa. Tapanani ei ole näpistellä tai varastaa muutenkaan.
Voi vannoa. En hyväksy varastamista.
Aina huijaa, jätän solmun tekemättä niin painaa vähemmän.
Öh, no ehkä noin 3% kansasta voi noin tehdä. Tuskin kuitenkaan on yleistä.
Vain silloin, kun on joku nuori, aloitteleva kassa.
Ne ei huomaa, vaikka punnitset granaattiomenan halvan puolalaisen hinnalla.
Voin sanoa. Ei ole tullut mieleenkään, luin aloitusta aidosti hämmästyneenä.
N38
En ole koskaan tehnyt noin.
En halua varastaa.
En ole koskaan kuullutkaan että kukaan tuntemani tekisi noin, taidat olla jossain wt porukoissa? Olenhan sentään "arvoisa omistaja".
Kauppias huijaa niillä kilon omenapusseilla.
Punnitsen aina pussit. Eroa on ollut 800 grammasta 1200 grammaan. Teen vastahuijauksen ja ostan sen painavamman pussin.
Olis tooooodella noloa jäädä kiinni tommosesta huijauksesta, joten en todellakaan varasta =)
Jos joskus päätän ottaa kannettavakseni jonkun rikoksen tai moraalittomuuden taakan, olisi hyödyn ja perustelun oltava suuri. En edes keksi mitä se voisi olla - ehkä jotain läheisten suojelemiseen liittyvää.
En ikinä. Vaikka joissain muissa asioissa (kuten verotus, kun teetän jonkin työn vaikka koneurakoitsijalla) saatan liikkua harmaalla alueella. Toisaalta tuossakin hyöty lienee minimaallinen, kun en saa kotitalousvähennystä. Tai vaihdan työn vastapalvelukseen omalla osaamisalueellani.
Mutta kauppiaalta en varasta.
Enkä usko tuon olevan niin yleistä, että enemmistö asiakkaista sitä tekisi.
Suurin osa? Eipä ole tullut mieleenkään.
Näpistän/ varastan kaupasta joka kerta enkä.koskaan ole kiinni jäönyt. Tässä muutamia vinkkejä. Ota viisi riisipiirakkaa syö muutama ennen maksamista. Ota luomua punnitse tavallisena. Avaa avokadopaketit, jotta saat luomu ja syöntikypsän niiden laarissa olevien raakojen sijaan. Ota sikspäk kolaa ja itsepalcelukassalla luetuta viivakoodi yhdestä tölkistä ja saa siten viisi ilmaiseksi. Lisäile -30% tarroja muista tuotteista niihin joita aiot ostaa. Ota irtokarkkipussiin kalliita pähkinöitä tai jos pokka riittää niin tikkareita, suklaapatukoita yms. Maksettuasi palaa hakemaan unohtunutta maitoa yms ja lisää kassiin matkalla muutama tuote ja maksa maito. Muista aina katsoa jo kauppaan tullessa missä vartija on ja onko hälyt.
Ei ole tarvetta varastaa pennosia.