Voitko käsi sydämellä sanoa ettet ole koskaan "huijannut" punnitsemiskonetta kaupassa?
Kaverini oli aivan pöyristynyt kun sanoin että itse lisään pussiin melkein joka kerta esim. yhden hedelmän punnitsemisen jälkeen tai vähän kevennän pussia nostamalla sitä punnittaessa.
Olen aika varma että suurin osa ihmisistä harrastaa tuota ja jos totta puhutaan niin kaupat kuitenkin heittävät paljon juuri hedelmiä yms pois koska vanhentuvat, niin ei siitä kenellekkään mitään haittaa ole. Luulen että kaverini vain halusi esittää "kunnon kansalaista" olen jotenkin huomannut hänestä sellaisen tekopyhää piirteen tietyissä tilanteissa.
N24
Kommentit (160)
Nuorempana nostin puntarissa olevan levyn irti ja punnitsin ilman sitä. Järkeilin etten ole ostamassa ko. levyä. ;)
What?? No ei ole tullut mieleenikään, koskaan, ikinä. Onpa ääliömäistä ja vielä ääliömäisempää kuvitella että jakaisimme tyhmyytesi.
Ap taitaa kyllä itse kuulua vähemmistöön, kuulostaa vekkihameporukalta.
Sosiopatia on aika harvinaista muilla paitsi rikollisilla, joilla se on hyvin yleistä.
Ap, halveksin sinua.
Huhhuh.. No voin sanoa, etten ole koskaan tehnyt moista. Enkä varastanut muutenkaan.
Punaisia päin kävely taitaa olla tekemistäni rikkeistä suurimpia.
Olen huijannut, silloin teininä, kun tuli pöljäiltyä kaikkea muutakin. Nyt aikuisena ja järkevänä ihmisenä en tietenkään tuollaista tee, sehän on varastamista.
Vierailija kirjoitti:
Ap taitaa kyllä itse kuulua vähemmistöön, kuulostaa vekkihameporukalta.
Äläpäs nyt. Minusta hän kuulostaa ihan tekoripsitekoblondi-Janicalta, jolla on kaverin tekemiä tatskoja ja varsin kireät vaatteet ruhon muhkeuteen nähden. Sianniskaan printattu Fancy Lady, vaikkei ole fancy eikä lady.
Onko ap sisäistänyt joustavan moraalin juopolta huoltajalta vai pössyttelykavereilta?
En ole vielä ollut niin persaukinen, että olisi tarvinnut huijata.
No voin todellakin sanoa, enkä ole koskaan kuullut että kukaan tuttukaan tekisi noin.
Olen rikkonut lakia elämäni aikana lukuisia kertoja, mutta ei ole tullut mieleenkään huijata jossain kaupan hevi-osaston punnituksissa..
Voin sanoa käsi sydämellä, että en ole koskaan tuollaista harrastanut. En ole myöskään kuullut kenestäkään, joka tekisi niin tai kaupassa huomannut kenenkään tekevän. Ei todellakaan ole yleistä.
Hyvä provo, koska vastaan tähän.
Ei, en ole koskaan huijannut vaakaa, enkä yrittänyt punnita kalliimpaa tuotetta halvemman hinnalla. Olin kaupassa töissä ja näin kassalta hevi-vaa'alle, enkä kyllä huomannut kenenkään tekevän näin. Olisimme tietenkin heti sanoneet. Toki varmasti joku idiootti tätäkin harrastaa.
En varasta tarkoituksella eli punnaan rehellisesti. Kerran jäi ostoskärryyn uusi kenkälusikka huomamatta ja menin kassan läpi. Huomasin liukuportaissa ja en mennyt takaisin. Tosin sitten se jäi parkkihallissa edelleen sinne ostoskärryyn :)
Vierailija kirjoitti:
Näpistän/ varastan kaupasta joka kerta enkä.koskaan ole kiinni jäönyt. Tässä muutamia vinkkejä. Ota viisi riisipiirakkaa syö muutama ennen maksamista. Ota luomua punnitse tavallisena. Avaa avokadopaketit, jotta saat luomu ja syöntikypsän niiden laarissa olevien raakojen sijaan. Ota sikspäk kolaa ja itsepalcelukassalla luetuta viivakoodi yhdestä tölkistä ja saa siten viisi ilmaiseksi. Lisäile -30% tarroja muista tuotteista niihin joita aiot ostaa. Ota irtokarkkipussiin kalliita pähkinöitä tai jos pokka riittää niin tikkareita, suklaapatukoita yms. Maksettuasi palaa hakemaan unohtunutta maitoa yms ja lisää kassiin matkalla muutama tuote ja maksa maito. Muista aina katsoa jo kauppaan tullessa missä vartija on ja onko hälyt.
Hyviä vinkkejä itse haluaisin näpistää, mutta en ole uskaltanut vielä.
Joskus lapsena olen irtokarkkeja muiden yllytyksestä lisännyt jo punnittuun karkkipussiin. Aikuisena en ole koskaan huijannut kaupassa. Joskus on joku tuote jäänyt kassalta rahastamatta, enkä ole lähtenyt takaisin kauppaan asiaa korjaamaan.
Olisi todella noloa jäädä kiinni näpistyksestä. Mitä jos joku tuttu näkisi?
Vierailija kirjoitti:
Nuorempana nostin puntarissa olevan levyn irti ja punnitsin ilman sitä. Järkeilin etten ole ostamassa ko. levyä. ;)
Sinulle ei oltu opetettu sitten missään miten taaraus toimii?
Minä huomautan aina myyjille ja sanon myös muille jos meinaavat punnita viallisellajos näen että hedelmävaaka ei ole taarassa.
Kyse on molemminpuolisesta luottamuksesta, minä en huijaa punnittaessa ja kauppiaskaan ei hyödy puntarivirheestä. Ne vaa´at tarkistetaan ja saavat tarkistusleiman kylkeensä.
Ap on kuvottava näpistelijä, toivottavasti jää kiinni joskus.
Voin käsi sydämellä vakuuttaa, että koskaan en ole huijannut. Täytyy olla täysi tomppeli, joka noissa huijaa. Hyöty on täysin mitätön (muutama kymmenen senttiä) ja kiinnijääminen tosta oli äärimmäisen noloa. Kaiken lisäksi se on väärin ja laitonta.
Voin ihan käsi sydämellä sanoa. En varasta kaupasta mitään muutakaan.
Ei tulis mieleenkään huijata. Olen rehellinen kaikessa.