Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytointi on ammattitaidotonta ja ajaa Suomen tuhoon

Vierailija
11.10.2025 |

Suomessa on tapa, jolla eliminoidaan työnhakuprosessista heti ne kaikki, joilla on työhistoriassa aukko. Tämä aiheuttaa sen, että jotkut, eli aika monet nykyään eivät ikinä pääse työhaastatteluun, koska he ovat näkymättömiä rekrytovien tahojen ammattitaidottomuuden takia.

Rekrytoinnin ammattilaiset härskisti oikovat työssään ja eliminoivat suuren osan hakijoista näiden työhistoriassa olevan aukon takia. 

Tämä on todellinen maan kattava ongelma. Se on ajamassa koko maan talouden kaaokseen. Maassa on pian liikaa ihmisiä jotka ovat näkymättömiä työnantajille ja heidän tilalleen otetaan maahan työntekijöitä kehitysmaista. 

Tällä tavalla työttömyysprosentti ei ikinä laske ja huuto työvoimapulasta vaan kiihtyy.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni vähemmistö joka ei kunnolla tee työtään ottaa koko maan panttivangiksi.

Vierailija
2/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että yritykset ulkoistivat rekrytoinnit oli megalomaaninen virhe. Tosin vain yksi muiden joukossa tässä maassa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sopii kokoomukselle koska silloin suomalaisten palkkoja voidaan laskea. 

Vierailija
4/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, että yritykset ulkoistivat rekrytoinnit oli megalomaaninen virhe. Tosin vain yksi muiden joukossa tässä maassa...

Rekrytointifirmat hankkivat lisää businesta teettämällä työnhakijoilla videohakemuksia ym. Tuskin niitä katsotaan kaikilta, vaan vain muutamalta viimeisen vaiheen hakijalta. 

Vierailija
5/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni vähemmistö joka ei kunnolla tee työtään ottaa koko maan panttivangiksi.

Yritysten valitus työvoimapulasta on sietämätöntä. Yhdenkään alan palkat eivät ole nousseet. Se olisi selvä merkki työvoimapulasta. 

Vierailija
6/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi kertoo, miksi yritykset palkkaavat vääriä ihmisiä:

https://www.hs.fi/talous/art-2000011427493.html 

Vierailija
7/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löytynyt. Mitä se sanoo? 

Vierailija
8/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikki työpaikat kuitenkin saada täytettyä?

Vierailija
9/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa jos hakijalla on työhistoriassa aukko, olen useamman sellaisen palkannut ihan hyvällä menestyksellä. Osaaminen, motivaatio ja sopivuus ratkaisevat.

Minä tosin en olekaan rekrytoinnin ammattilainen, ihan esimies vaan.

Vierailija
10/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki työpaikat kuitenkin saada täytettyä?

Väitetysti ei saada, koska rekrytointi on huonoa. Työntekijöitä on saatavilla mutta työ ja työntekijät eivät kohtaa puutteellisen rekrytoinnin takia.

Vierailija
11/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua haittaa jos hakijalla on työhistoriassa aukko, olen useamman sellaisen palkannut ihan hyvällä menestyksellä. Osaaminen, motivaatio ja sopivuus ratkaisevat.

Miksi et ole käyttänyt rekryfirmaa?

Vierailija
12/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sopii kokoomukselle koska silloin suomalaisten palkkoja voidaan laskea. 

Tämä sopii vasemmistolle koska silloin voidaan maa täyttää kehitysmaalsisilla.

Vierailija
13/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin. Se on niille firmoille pelkkää bisnestä ja käy asiakkaalle kalliiksi. Lisäksi lopputulos on yleensä onneton. Lähinnä teettävät asiakkaan laskuun todella kalliita muualta hankkimiaan testauksia ja psykologikonsultointeja jotka eivät todellakaan auta millään tavalla itse asiassa eli hyvän henkilön löytämisessä tehtävään. 

Lähinnä haittaa sitä, koska kunnolliset järkevät työntekijät eivät alennu eivätkä halua tuollaisen sirkuksen pelleiksi hauskuuttamaan noita hr kanoja.

Vierailija
14/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olisin. Se on niille firmoille pelkkää bisnestä ja käy asiakkaalle kalliiksi. Lisäksi lopputulos on yleensä onneton. Lähinnä teettävät asiakkaan laskuun todella kalliita muualta hankkimiaan testauksia ja psykologikonsultointeja jotka eivät todellakaan auta millään tavalla itse asiassa eli hyvän henkilön löytämisessä tehtävään. 

Lähinnä haittaa sitä, koska kunnolliset järkevät työntekijät eivät alennu eivätkä halua tuollaisen sirkuksen pelleiksi hauskuuttamaan noita hr kanoja.

Jakkukalkkunat tuskin psaavat itse mitään.

Vierailija
15/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löytynyt. Mitä se sanoo? 

Jutun nimi on Väärin palkattu . Se alkaa: joskus pelkkä oikea istumistapa ja sopivat eleet tai kyky teeskennellä voivat ratkaista, kuka saa työpaikan. Rekrytoinnissa moni asia voi mennä pieleen, kun työnantaja metsästää vain tietynlaista persoonaa. Psykologi ja akatemiatutkija Aino Saarinen kritisoi työhaastattelujen keskittymistä epäolennaisiin asioihin kuten persoonallisuuden piirteisiin. Saarisen mukaan osaamistaso ja kyvykkyys ovat tärkeämpiä työssä menestymisen kannalta kuin persoonallisuus. Persoonallisuustestit eivät Saarisen mukaan mittaa luotettavasti työssä suoriutumista ja niistä pitää luopua monissa tapauksissa. Saarisen mukaan stereotyyppiset näkemykset ohjaavat usein valintoja, vaikka asioista olisi tutkittua tietoa.

Paras työnhakija ei välttämättä saa aina tavoittelemaansa paikkaa.

Vierailija
16/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä luotettiin ihan firman hallituksen tekemiin haastatteluihin ja suosittelijoiden näkemyksiin. Teoriassa paperilla parhaalta vaikuttanut vaihtoehto paljastui haastattelussa sellaiseksi, että käytännön elämässä häntä olisi vedetty kölin alta 6-0 jatkuvasti ja hän olisi palanut parissa vuodessa loppuun. Eihän sellaista uskaltanut palkata, vaikka olisi kuinka huippupapereilla valmistunut jne. Palkattiin sitten sellainen, jolla olivat vaatimattomammat paperit, mutta suosittelijoiden mukaan oli kunnon jalat maassa oleva työihminen. Toki hänkin on ollut lujilla aivan kuten jokainen firmassamme viime aikoina eikä hänkään mikään joka sään päivänpaiste ole. Hänellä on kuitenkin tervettä järkeä hoitaa uran lisäksi myös omaa terveyttään ja yksityiselämäänsä, ettei pala ihan heti loppuun.

Itsessään haastattelutilanteissa hänellä ei jännitys lauennut toisellakaan kierroksella, vaikka oli vähemmän haastattelijoita. Huippupaperilainen oli kyllä sulava ja itsevarma, eivätkä kädet eikä ääni tärisseet. Meillä on elämänkokemusta niin paljon, että olemme itsekin nuorina ja nälkäisinä ylivirittyneessä tilassa punastelleet, värisseet ja välillä on änkytettykin. Onneksi tämä rekrytoitumme ei enää arastele meitä ja osaa tehdä töitään sopivasti latautuneessa tilassa. Eihän hän koko ajan ole työhaastattelussa kun tekee töitään.

Vierailija
17/17 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjä, joka haluaa laskea palkkoja ja laittaa yhteiskunnan maksamaan asumistukea, koska palkka on liian matala ja palkkaa työntekijöitä ulkomailta, vaikka maassa on työttömyyttä. Sellainen on loinen.

Yrittäjät palkkaavat palkkatukityöntekijöitä kehitysmaista, joiden palkan maksaa osaksi valtio ja Kela asumistuen. Sillä tavalla tehdään suomalaisista tarpeettomia ja työttömiä. Yrittäjä on loinen.

Pitää saada lista yrittäjistä jotka käyttävät palkkatukityövoimaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme