Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meghan ja Harry ottavat eron kuningasperheestä

Vierailija
08.01.2020 |

Uusin ig postaus Sussex Royals sivulla.

Kommentit (8664)

Vierailija
5161/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Meghan on edelleen herttuatar Meghan? Miten tämä tiettelien menetys häneen oikein vaikuttaa? Eipä ilmeisesti mitenkään, jos herttua/herttuatar jää käyttöön.

Herttua, herttuatar ovat vieläkin. Harry on prinssi. Meghankin kai prinsessa? Eivät ole kuninkaallinen herttua/herttuatar/prinssi/prinsessa.

Eivät saa/tarvitse edustaa enää kuningatarta.

Näin minä sen olen ymmärtänyt, voi korjata jos olen väärässä!

Meghan ei missään vaiheessa ole saanut prinsessan titteliä (kuten ei myöskään Williamin vaimo Katherine), vaan molemmat ovat herttuattaria.

Harry on prinssi syntyperänsä takia ja hän sai myös herttuan arvonimen samalla kun Meghan herttuattaren.

Nyt Meghan ja Harry eivät saa enää käyttää HRH-titteliä, mutta sitä ei varsinaisesti otettu heiltä pois.

Luulen että ratkaisun taustalla on hovin toive siitä, että Harry (+Meghan) palaisivat vielä tekemään töitä kuninkaallisen perheen jäseninä, jolloin olisi vähintäänkin hankalaa palauttaa kuninkaallinen titteli, jos se olisi ehditty ottaa pois. Mutta nyt he eivät kuitenkaan pääse rahastamaan sillä tai esiintymään kuninkaallisina ilman mitään kuninkaalliseen elämään kuuluvia velvoitteita.

Kuninkaallisen tittelin HRH menetys vaikuttaa muun muassa moniin protokollakysymyksiin. Juorulehdistön ja yleisön kiinnostuksen suhteen vaikea sanoa, onhan tänä päivänä julkkiksina paljon ihan vain taviksia.

Vierailija
5162/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Meghan on edelleen herttuatar Meghan? Miten tämä tiettelien menetys häneen oikein vaikuttaa? Eipä ilmeisesti mitenkään, jos herttua/herttuatar jää käyttöön.

Herttua, herttuatar ovat vieläkin. Harry on prinssi. Meghankin kai prinsessa? Eivät ole kuninkaallinen herttua/herttuatar/prinssi/prinsessa.

Meghan ei ole saanut prinsessan arvonimeä eli hän on luultavasti vain herttuatar Meghan ja Harry on ehkä herttua. Luin jostain, että näitä arvonimiä voi ostaa eli ei kovin arvokkaita, jos ovat kaikkien ostettavissa.

Sai kyllä prinsessan tittelin avioituessaan.

Ei saanut. En ole kuullut häntä koskaan sanottavan prinsessaksi. Katekin on HRH herttuatar. Nyt Meghan ei ole enää HRH.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5163/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dianaltakin otettiin HRH-titteli pois eikä vähentänyt kiinnostusta, päinvastoin. Ja kyllä, vertaan Meghania ja Harrya Dianaan, sillä brittilehdissäkin verrataan.

Vierailija
5164/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä siirto, ellei aikomuksena ole jättäytyä kokonaan pois julkisuudesta. Jatkossa Harry on edelleen julkisuudessa vahvasti (siitä ainakin Meghan pitää huolen) mutta arvokas titteli menetetty ikiajoiksi.

He ovat edelleenkin herttua ja herttuatar, "hänen kuninkaallinen korkeutensa" jää pois käytöstä!

Ja Harry on edelleen prinssi. Eipä tuo tittelien ”menetys” paljoa sitten ole, kun toiset tittelit kuitenkin jää.

Eikö häntä jatkossa kutsuta ainoastaan Sussexin herttuaksi eikä enää prinssi Harryksi? Eli vastaava titteli kuin Meghanilla Sussexin herttuatar?

Eikö se ole prinssi aina kun on sellaiseksi syntynyt, hrh putoaa vaan pois.

Prinssi on kuninkaallinen titteli, josta joutuu luopumaan, eli jatkossa Herttua Harry.

Dianakin oli prinsessa eronsa jälkeen, vaikka ei ollut edes syntynyt sellaiseksi. Eiköhän se Harryn prinsseys säily.

Diana ei ikinä ollut Prinsessa Diana, hän oli Diana, Walesin Prinsessa. Hän sai pitää tuon arvonimen koska oli tulevan kuninkaan äiti. Harry sen sijaan on Prinssi Harry ja hän saa myös pitää tämän tittelin, aivan kuten Sussexin Herttuan tittelin. He eivät vaan enää ole hovin jäseniä eikä heillä ole HRH arvovaltaa.

Vierailija
5165/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meghan ei missään vaiheessa ole saanut prinsessan titteliä (kuten ei myöskään Williamin vaimo Katherine), vaan molemmat ovat herttuattaria.

Harry on prinssi syntyperänsä takia ja hän sai myös herttuan arvonimen samalla kun Meghan herttuattaren.

Nyt Meghan ja Harry eivät saa enää käyttää HRH-titteliä, mutta sitä ei varsinaisesti otettu heiltä pois.

Luulen että ratkaisun taustalla on hovin toive siitä, että Harry (+Meghan) palaisivat vielä tekemään töitä kuninkaallisen perheen jäseninä, jolloin olisi vähintäänkin hankalaa palauttaa kuninkaallinen titteli, jos se olisi ehditty ottaa pois. Mutta nyt he eivät kuitenkaan pääse rahastamaan sillä tai esiintymään kuninkaallisina ilman mitään kuninkaalliseen elämään kuuluvia velvoitteita.

Kuninkaallisen tittelin HRH menetys vaikuttaa muun muassa moniin protokollakysymyksiin. Juorulehdistön ja yleisön kiinnostuksen suhteen vaikea sanoa, onhan tänä päivänä julkkiksina paljon ihan vain taviksia.

Ongelma on että "tavisjulkkikset" ovat löytäneet lähteen, joka toi heidät julkisuuteen ja pitävät heidät sillä.

Hiljalleen himmentyvän kuninkaallisuuden rinnalle, tulee nyt löytää jotain, mikä pitää leivän syrjässä.

Jännityksellä jään odottamaan seuraavaa käännettä.

Vierailija
5166/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli eniten sitten menetti Archie. Viimeisetkin sukulaisensa, ja serkut leikkikavereina. Kuninkaallisen tittelinsä. Eikä perinnöstäkään ole enää takuita, kun äiti ja iskä pääsevät tuhlaamaan vapaasti.

Miten Archie menettää sukulaisensa ja serkkunsa jos äitiä ja isää ei kutsuta enää kuninkaallisiksi? Kuningatar on jopa sanonut että he kuuluvat hänen perheeseensä.

Ai niin Archiella ei ole koskaan edes ollut kuninkaallista titteliä..

Vierailija
5167/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se HRH:n menetys on valtava asia tuossa kontekstissa. Diana itki sitä eniten ja Windsorin herttua suri ettei vaimonsa saanut sitä. Se on iso asia.

Vierailija
5168/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli eniten sitten menetti Archie. Viimeisetkin sukulaisensa, ja serkut leikkikavereina. Kuninkaallisen tittelinsä. Eikä perinnöstäkään ole enää takuita, kun äiti ja iskä pääsevät tuhlaamaan vapaasti.

Miten Archie menettää sukulaisensa ja serkkunsa jos äitiä ja isää ei kutsuta enää kuninkaallisiksi? Kuningatar on jopa sanonut että he kuuluvat hänen perheeseensä.

Ei se suku enää halua tavata tämän jälkeen. Sanoi kuningatar ulospäin mitä tahansa.

Ja toista sukuahan sillä ei olekaan.

Vierailija
5169/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meghan halusi kuninkaallisenakin kasvattaa Archien kaukana hovista, joten tuskin hänen tavoitteensa on muuttunut sillä, että hänestä tehtiin tavis.

Vierailija
5170/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dianaltakin otettiin HRH-titteli pois eikä vähentänyt kiinnostusta, päinvastoin. Ja kyllä, vertaan Meghania ja Harrya Dianaan, sillä brittilehdissäkin verrataan.

Diana oli rakastettu kansan keskuudessa. Eikä se Dianan elo eron jälkeen mitään herkkua enää ollut. Vertailut voi jättää pois, Diana oli Diana, hän oli ja meni ja uutta ei tule.

Vierailija
5171/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meghan ei ole saanut prinsessan arvonimeä eli hän on luultavasti vain herttuatar Meghan ja Harry on ehkä herttua. Luin jostain, että näitä arvonimiä voi ostaa eli ei kovin arvokkaita, jos ovat kaikkien ostettavissa.

Ei saanut. En ole kuullut häntä koskaan sanottavan prinsessaksi. Katekin on HRH herttuatar. Nyt Meghan ei ole enää HRH.

Sai se.

Wikipedia

Titles, styles, and arms

The Duchess of Sussex's monogram

Upon her marriage to Prince Harry, Meghan became a princess of the United Kingdom entitled to the style of Royal Highness, as well as Duchess of Sussex, Countess of Dumbarton and Baroness Kilkeel.[141][142][143] She is styled as "Her Royal Highness The Duchess of Sussex",[144] and she is the first person to hold that title.[145] Following a decision to step back from royal duties, Buckingham Palace announced that she and her husband would no longer use the style "Royal Highness", taking effect in Spring 2020.[146][147]

https://news.sky.com/story/is-meghan-markle-a-princess-or-not-and-will-…

https://www.townandcountrymag.com/society/tradition/a27507227/meghan-ma…

Vierailija
5172/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöskään Harry ei ole enää HRH vaan ainoastaan kuningattaren pojanpoika, herttua Harry.

Vierailija
5173/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli sitten the End of the story.

Vierailija
5174/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harry ja Meghan ovat rohkeita ja moderneja. 

Moderneja toki siinä mielessä, että tänä päivänä ihmiset ovat yleisesti ottaen paljon kiinnostuneempia omista oikeuksistaan kuin velvollisuuksistaan. Tärkeää on se, mitä yhteiskunta voi antaa minulle eikä se mitä minä voin antaa yhteiskunnalle.

Rohkeus taasen... no jaa, itse en ole osannut pitää luovuttamista kovinkaan rohkeana, mutta kyllähän se tietysti kertoo valoisasta suhtautumisesta tulevaisuuteen ja omiin kykyihin, että uskovat voivansa takoa miljoonia ja elää hulppeaa jetset-elämää, jos siihen pyrkivät. Saas nähdä, kuinka onnistuu, kun uuden elämän aloittaminen ei varmaankaan suju ihan niin kuin alun perin kaavailivat (kuninkaallisen tittelin käyttöoikeuden menetys sekä hukatut mahdollisuudet hyödyntää valikoituja kuninkaallisia edustustilaisuuksia vievät aika paljon sädekehästä pois).

Mutta jos Harry ja Meghan tosiaan haluavat elää rauhallista ja hiljaista elämää pienen poikansa kanssa poissa julkisuudesta, niin toivotan heille onnea ja menestystä. Harry ja Archie eivät valinneet syntyä osaksi kuninkaallisen perheen kaltaista julkisuuskoneistoa, joten heille suotakoon mahdollisuus myös normaalimpaan elämään. Ymmärtäähän sen, että Harryn ja Meghanin kaltaisilla ihmisillä saattoi aluksi olla hyvinkin naiivit käsitykset, mitä julkisuudesta vetäytyminen tarkoittaisi (herttuaparin ensimmäisessä ilmoituksessa suunniteltu osa-aikainen kuninkaallisuus yms.), mutta jos oma rauha oli heidän ensisijainen tavoitteensa, niin hyvä että ovat siihen nyt mahdollisuudet saavuttaneet ja niin ettei kukaan menettänyt sopimuksessa kasvojaan. 

Vierailija
5175/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se oli sitten the End of the story.

Nyt seuraa julkinen kiuktteluvaihe ja hysteeristä rahanhaalintaa muutama vuosi kunnes kaikki hiipuu. Ja avioero tulee vuoden sisällä.

Vierailija
5176/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt rahasta välittää, kun on sen verran, että saa ruokaa, lämpöä ja vaatteet ylleen? Vain täällä maan päällä onnellisena eläminen on tärkeää. Tietysti tullee mieleen, että miten Harry pystyy olemaan erossa isosta kuninkaallisesta perheestään ja saako mitään palkkatyötä. Meghan näyttelee ja elättää niin kauan kuin rakkaus ja onni kukoistaa, mutta mutta sekö riittää. Taitaapi olla kuninkaallinen titteli ja rahat erottava asia Meghan/Harry

Vierailija
5177/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se suku enää halua tavata tämän jälkeen. Sanoi kuningatar ulospäin mitä tahansa.

Ja toista sukuahan sillä ei olekaan.

Ai, sä tiedät jo kuningattaren ajatuksetkin. Selvä se sitten on.

Vierailija
5178/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kannattanut H&M:n sovussa hoitaa asiaa. Nyt on niin valtava imago-tappio, että sitä ei paikata. Häviäjän leima otsassa. Ei pärjännyt Meghan prinsessan roolissa. Minkäänlaista kunnioitusta on enää vaikea saada takaisin.

Henkilökohtaisesti en aio mennä katsomaan yhtään sarjaa tai elokuvaa, missä tämä Meghan Marple tulee esiintymään.

Kulta lautasella ihmiselle annettiin, mutta ”unohti” kunnioituksen toisia (kuningatarta) kohtaan. Ei kelvannut. Kun ei kelvannut, niin olisi edes hoitanut itsensä asiallisesti ulos.

Vierailija
5179/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bye bye gold digger.

Vierailija
5180/8664 |
19.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltasanomissa lukee, että Harry pysyy prinssinä ja hänen viralllinen tittelinsä on: Harry, Sussexin herttua ja Meghan on Meghan, Sussexin herttuatar. Tittelien yhteydessä ei käytetä "hänen kuninkaallinen korkeutensa".

He eivät jatkossa edusta kuninkaallista perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi