Kuinka petit tai petät kumppaniasi?
Mikä ajaa tai ajoi sinut tekemään niin? Miksi haluat kahta suhdetta samaan aikaan? Tuntuuko se hyvältä?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yksiavioisuus ei ole mikään ihmisen normaali tila. Se käsitys on perua menneisyydestä, kun kaikki oli moraalitonta ja syntiä. Huomaa sen tälläkin palstalla, kun pettäjät teilataan heti hirveiksi ihmisiksi. Mitä toisten tekemiset ja moraalin vartiointi edes kenellekkään kuuluu?
Ihmisten psyyke on vaan niin hirmuisen heikko, ettei se kestä mitään epävarmuutta. Toinen pitäisi omistaa ja kahlita pallolla jalkaan, ettei itselle vaan tule paha mieli ja itsetunto-ongelmia. Ihan sama mitkä on halut tai onko onnellinen.. Kunhan ei petä!
Aina pitää erota jos toinen pettää ja itse, ennen kuin pettää. Sehän nyt on ainoa oikea tie. Eipä ihme että niin suuri osa avioliitoista päätyy eroon, muista suhteista puhumattakaan. Rikkinäisiä lapsia ja koteja, mutta mitä sitten, onpahan toimittu suoraselkäisesti ja oikein. Jos panettaa(niin kuin monilla tekee), niin ero ensin ja sitten vasta kokeilemaan kannattiko.
Itse kärvistelin 10vuotta pettämättä, koska moraali. Sitten kävi niin, että mies kärähti pettämisestä. Kyllähän siinä mielessä kävi monenlaisia tunteita, mutta ei ne kaikki huonoja olleet. Tuli katsottua toistakin vähän uudella tavalla vuosien jälkeen. Itsetunto asiat oli ehkä ne ikävimmät käsiteltävät, mutta hyvää sekin teki.
Nyt petän itsekkin ja olen paljon onnellisempi, parisuhdekin toimii paremmin, kun elämässä on vähän potkua.
Huolehtikaa vaan omat tonttinne ja jättäkää muiden elämien ihmettely. Meillä kaikilla on vaan yksi elämä ja jokainen elää sen juuri niin kuin parhaaksi näkee, olit sinä siitä mitä mieltä hyvänsä.
Rikkinäisiä koteja ja lapsia...hohhoijaa. Olkaa aikuisia ja erotkaa sivistyneesti, molempien säilyttäen välit lapsiin. Sen jälkeen voitte panna muita sekä näyttää järkevämpää esimerkkiä parisuhteista lapsillenne.
Äitini petti isääni monen kanssa, kunnes vihdoin tajusi erota, päätyivät molemmat parempiin suhteisiin. Itse otin eron ennenkuin pettämistä tuli kuvioihin ja elän nyt jo useampaa vuotta sinkkuäitinä, lasten isä asuu lähellä ja näkee lapsia aina halutessaan. Saan hyvää seksiä muilta eikä tarvitse esittää yhtään mitään kulisseja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin toivon, että kaikki pettäjät joutuu myös petetyiksi. Pettäminen on pahinta, mitä voi puolisolleen tehdä. Erotkaa ensin ja uittakaa sitten vehkeitänne missä mieli tekee.
Höpsistä.
Uskottomuudesta kiinni jääminen on pahinta mitä voi puolisolleen tehdä.
Mielestäni pettäminen ei itsessään ole niin mahdottoman paha asia, mutta puolisoaan pitää kunnioittaa sen verran edes, että peittelee jälkensä tarpeeksi hyvin.Eli selvennetäänpä tätä. Pettäminen - eli toisen luottamuksen rikkominen - ei ole paha asia jos siitä ei jää kiinni, ja on tarpeeksi psykopaatti peittääkseen jälkensä?
Junalauta mikä narsistilogiikan helmi!
Olet ymmärtänyt täysin oikein.
”Mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure”-fraasi pätee ihan hyvin tässäkin paikassa.Entä ”sen minkä rakkuloina, haisevana vuotona ja kutinana alapäässä tuntee, se satuttaa”?
Ei mulla oikein muuta ole sinulle neuvoa kuin että älä pane tautisia.
Nainen ei välttämättä tiedä kantavansa tautia eikä miehet todellakaan sellaisia kysele! Paljaalla vaan...ja sitten kotona uudestaan. Hrrr...
No jokaisella varmaan on joku tuttu lääkäri joka kirjoittaa zitromaxit, se on helppo liuottaa vaimon aamukahviin tai puuroon. Tarpeeksi tuju tuutti niin lähtee kerta-annoksella eikä toisen tarvi koskaan tietää.
Myyntimies-Mynttinen kirjoitti:
minen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petin kumppaniani eräällä baarireissulla. Oli todella viinanhuuruinen ilta eikä tapahtumasta jäänyt paljon muistikuvia.
Parisuhteessani oli ollut/ on edelleen joitakin ongelmia, joista olen lukemattomat kerrat yrittänyt keskustella ja puhua, mutta asiat eivät ole muuttuneet. En tiedä varmaa syytä miksi petin, koska tunteita minulla ei ole muita kuin tätä omaa kumppaniani kohtaan. Alkoholi kai vei kontrollin, järjen ja harkintakyvyn pois.
Seksi tämän baarituttavuuden kanssa ei ollut hyvää emmekä ole olleet sen jälkeen yhteydessä.
En näe itseäni paskana ihmisenä tms, vaikka tiedänkin mokanneeni. Kerroin heti seuraavana aamuna kumppanilleni, mutta hän ei halunnut erota. Itse ehdotin eroa. Meillä menee nykyään hyvin.
Hyvä, että tunnunustit pettämisen. Siitä pisteet sinulle, juuri noin pitäisikin toimia. Älä juo enää itseäsi humalaan, jos et pysty kontrolloimaan tilannetta vaan päädyt viinanhuuruissa jonkun kanssa sänkyyn.
Mitäs hyvää tuossa tunnustamisessa oli??
Surkeaa ja pateettista omantunnon ”pesemistä” ja pahan olon siirtämistä toiselle!
Jos pettää, pitää pystyä kantamaan seuraukset (lue: huono omatunto) ... YKSIN!Se, että tunnusti asian puolisolle ja oli edes sen jälkeen rehellinen vaikka pettikin. Ja hänellä oli pettämisestä huono omatunto, joka kertoo siitä että ei ole kuitenkaan täysin vastuuton ihminen, joka ei välitä puolisostaan tippaakaan.
Menee ehkä vähän saivarteluksi, mutta kumminkin...
Ei ketään loukkaa varsinainen pettäminen, vaan siitä kuuleminen.
Ja mitä pidempään sitä on salailtu, sitä enemmän se satuttaa paljastuessaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin toivon, että kaikki pettäjät joutuu myös petetyiksi. Pettäminen on pahinta, mitä voi puolisolleen tehdä. Erotkaa ensin ja uittakaa sitten vehkeitänne missä mieli tekee.
Höpsistä.
Mielestäni pettäminen ei itsessään ole niin mahdottoman paha asia, mutta puolisoaan pitää kunnioittaa sen verran edes, että peittelee jälkensä tarpeeksi hyvin.Eli selvennetäänpä tätä. Pettäminen - eli toisen luottamuksen rikkominen - ei ole paha asia jos siitä ei jää kiinni, ja on tarpeeksi psykopaatti peittääkseen jälkensä?
”Mitä silmä ei näe, sitä sydän ei sure”-fraasi pätee ihan hyvin tässäkin paikassa.Entä ”sen minkä rakkuloina, haisevana vuotona ja kutinana alapäässä tuntee, se satuttaa”?
Et oo kondomeista kuullut?
Esim. herpes joka noita oireita aiheuttaa tarttuu helposti kumista huolimatta... oireettomanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpsistä.
Ei mulla oikein muuta ole sinulle neuvoa kuin että älä pane tautisia.
Nainen ei välttämättä tiedä kantavansa tautia eikä miehet todellakaan sellaisia kysele! Paljaalla vaan...ja sitten kotona uudestaan. Hrrr...
No jokaisella varmaan on joku tuttu lääkäri joka kirjoittaa zitromaxit, se on helppo liuottaa vaimon aamukahviin tai puuroon. Tarpeeksi tuju tuutti niin lähtee kerta-annoksella eikä toisen tarvi koskaan tietää.
Esim. genitaaliherpes on ikuinen kaveri... ja sen primäärioireita ei voi olla huomaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun nyt kohdalle osui. Työkaverin kanssa (ei työskennellä päivittäin samassa työpisteessä). Molemmat tahoillaan naimisissa ns. ihan hyvässä, mutta väljähtäneessä suhteessa. Sopimus, on että tällä mennään niin pitkään kun hyvältä tuntuu, niin pitkään kun molemmilla lapset pieniä ei edes mietitä muita vaihtoehtoja (eli eroa nykyisistä /uusioperheitä).
Pidetään yhteyttä viesteillä ja tavataan, kun pystytään lyhyesti työpäivän lomassa (eli ilmoitan kotona, että töitä on esim. tunti pidempään kuin oikeasti tms.) tai jos/kun vapaapäivät sattuu kohdalleen (välillä osutetaan kohdalleen työvuorotoiveiden avulla), niin useamman tunnin ajan silloin.
Lyhemmät tapaamiset ja viestit enemmänkin sielujen sympatiaa eli lähekkäin oloa ja juttelua, halittelua, pusuttelua. Pidemmillä tapaamilla seksiä ja intohimoa.
Tässä on minun mielestäni nykymaailmassa malliesimerkki epäitsekkäästä toiminnasta! Ulkoistettu seksin/läheisyyden/sielusympatian saanti. Eikä sekään ehkä aitoa. Ja ihan vaan ”lasten takia”.
Nykymaailman? Kautta ihmiskunnan historian on ollut avioliiton ulkopuolisia suhteita, syrjähyppyjä, rakastajia ja rakastajattaria. Menneinä vuosisatoina ja -kymmeninä jopa enemmän kuin nykyään, koska avioerot olivat aikaisemmin lähes tuntematon käsite.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yksiavioisuus ei ole mikään ihmisen normaali tila. Se käsitys on perua menneisyydestä, kun kaikki oli moraalitonta ja syntiä. Huomaa sen tälläkin palstalla, kun pettäjät teilataan heti hirveiksi ihmisiksi. Mitä toisten tekemiset ja moraalin vartiointi edes kenellekkään kuuluu?
Ihmisten psyyke on vaan niin hirmuisen heikko, ettei se kestä mitään epävarmuutta. Toinen pitäisi omistaa ja kahlita pallolla jalkaan, ettei itselle vaan tule paha mieli ja itsetunto-ongelmia. Ihan sama mitkä on halut tai onko onnellinen.. Kunhan ei petä!
Aina pitää erota jos toinen pettää ja itse, ennen kuin pettää. Sehän nyt on ainoa oikea tie. Eipä ihme että niin suuri osa avioliitoista päätyy eroon, muista suhteista puhumattakaan. Rikkinäisiä lapsia ja koteja, mutta mitä sitten, onpahan toimittu suoraselkäisesti ja oikein. Jos panettaa(niin kuin monilla tekee), niin ero ensin ja sitten vasta kokeilemaan kannattiko.
Itse kärvistelin 10vuotta pettämättä, koska moraali. Sitten kävi niin, että mies kärähti pettämisestä. Kyllähän siinä mielessä kävi monenlaisia tunteita, mutta ei ne kaikki huonoja olleet. Tuli katsottua toistakin vähän uudella tavalla vuosien jälkeen. Itsetunto asiat oli ehkä ne ikävimmät käsiteltävät, mutta hyvää sekin teki.
Nyt petän itsekkin ja olen paljon onnellisempi, parisuhdekin toimii paremmin, kun elämässä on vähän potkua.
Huolehtikaa vaan omat tonttinne ja jättäkää muiden elämien ihmettely. Meillä kaikilla on vaan yksi elämä ja jokainen elää sen juuri niin kuin parhaaksi näkee, olit sinä siitä mitä mieltä hyvänsä.
Et vissiin ole kuullut avoimesta suhteesta? Ei luulisi olevan ongelma teille, jos ette kunpikaan usko yksiavioisuuteen. Kysehän on vain siitä, mitä on kumppanin kanssa sopinut. Jos on sopinut yksiavioisuudesta, pettäminen rikkoo sopimuksen. Kumppanin sanaan ei silloin voi luottaa.
Useinhan näissä pettämiskuvioissa yksi osa ongelmaa on se, että itse kyllä juostaan vieraissa, mutta jostain kumman syystä se ei olekaan ok, jos puoliso tekisi samoin. Ja sitten salaillaan.
"Sun vaatekaapissa on outoja tuoksuja
Hotellin saippua mut mun se ei oo ainakaan
Meillä on kiiltävää, hän on tuolla huoneessaan
Jos joku häpee niin vaan sun juhlakengät naarmujaan
Hei sä huomen on äitienpäivä
Mihin sä haluut mut viedä
Mis olla
Eikä mitään kai voi enää tehdä
Ikkunan takana kukkii
Magnolia
Meillä kummittelee
Joku vaihtaa aina lakanat
Kun olen käynyt jossain
Meillä kummittelee
Sinä olet poissa
Vaikka olet muka kainalossain..."
Älkää aliarvioiko puolisoitanne.
Pari kertaa päihtyneenä petin miestä miehen parhaan kaverin kanssa. Joitain vuosi myöhemmin retkahdin miehen veljeen josta kehkeytyi puolen vuoden suhde. Olen varma, että nuorin lapsemme ei olr molempien vaan minun ja miehen veljen. En ole enää pettänyt. Sellasta vaan tapahtuu joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäisiä koteja ja lapsia...hohhoijaa. Olkaa aikuisia ja erotkaa sivistyneesti, molempien säilyttäen välit lapsiin. Sen jälkeen voitte panna muita sekä näyttää järkevämpää esimerkkiä parisuhteista lapsillenne.
Äitini petti isääni monen kanssa, kunnes vihdoin tajusi erota, päätyivät molemmat parempiin suhteisiin. Itse otin eron ennenkuin pettämistä tuli kuvioihin ja elän nyt jo useampaa vuotta sinkkuäitinä, lasten isä asuu lähellä ja näkee lapsia aina halutessaan. Saan hyvää seksiä muilta eikä tarvitse esittää yhtään mitään kulisseja.
Toivottavasti et ryöstä lasten isää elatusmaksuilla? Tainnut tytär tulla äitiinsä kun ei yksi kumppani riitä vaan pitää olla koko kylän polkupyörä. Saattaa isäsikin hävetä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Pari kertaa päihtyneenä petin miestä miehen parhaan kaverin kanssa. Joitain vuosi myöhemmin retkahdin miehen veljeen josta kehkeytyi puolen vuoden suhde. Olen varma, että nuorin lapsemme ei olr molempien vaan minun ja miehen veljen. En ole enää pettänyt. Sellasta vaan tapahtuu joskus.
Menee kyllä usko suomalaisiin naisiin. Taitavat kaikki olla tällaisia pettäviä polkupyöriä. Sitten vielä ilkeävätkin kovaan ääneen vastustaa pakollisia isyystestejä. Juuri tällaisten tapausten takia isyystestien pitäisi olla pakollisia ja sinä kuuluisit vankilaan petoksesta. Toivottavasti edes häpeät ja miehesi kävisi polkemassa muita naisia. Sellaistahan kuulemma vain tapahtuu niin kuin sanot.
Suomessa pitäisi järjestää metoo kampanjan tapainen tempaus pettävistä naisista. Joutuisivat lopulta vastuuseen ja isyystestit pitäisi saada pakolliseksi.
Lapsilisien ja elatustukien pitäisi olla vastikkeellisia eli isyystesti pakollinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et ryöstä lasten isää elatusmaksuilla? Tainnut tytär tulla äitiinsä kun ei yksi kumppani riitä vaan pitää olla koko kylän polkupyörä. Saattaa isäsikin hävetä sinua.
Exä maksaa lasten harrastukset ja menot niinä päivinä kun ovat hänen luonaan, ei senttiäkään tililleni.
Siinä mielessä tytär on tullut äitiinsä että meillä molemmilla on vahva seksivietti. En vaan toistanut hänen virheitään kusettamalla ja loukkaamalla puolisoa ja laskemalla arvostusta lasten silmissä. Seksielämäni on minun asiani, jonka hoidan lasten ollessa isällään ja harvemmin yhdenillanjutuilla. Preferoin yhtä ja hyvää kumppania, joskus on useampiakin, mutta heilläkin on pelisäännöt selvillä.
Isäni pitää minua ihan fiksuna ihmisenä.
Politiikot voisivat puuttua tähän perheiden hajoamisiin ja pettämisiin niin että esim. yksinhuoltajille ja eroperheille ei maksettaisi ollenkaan tukia. Harmi vain kun meillä on jakopuolueita hallituksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan omissa fantasioissani kuvitteellisen henkilön kanssa.
Eikö tärpännyt parinvalinnassa, vai miksi pitää irl tyytyä - ja sitten fantasioida toisenlaisista?
Tuota toista osapuolta ei ole enää vähään aikaan huvittanut.
Keskutelu/terapia/ero.
Tai sivusuhde, jos ei tuollaiset kiinnosta.
Kuinka avuttomia aikuiset ihmiset ovat kun ei voi sinkkuna elää? Silloin voi huoletta panna ketä haluaa.
On kai sitä elämässä muutakin kuin paneminen. Ehkä tulevat muuten keskenään toimeen, eivätkä halua rikkoa perhettä? Toki kirjoittajan kannattaisi nostaa kissa pöydälle ja kysyä MIKSI kumppani ei halua, eikä vain korvata seksiä omalla kivalla + mielikuvituskaverilla.
Millä elämänkokemuksella te revitte nää jutut?
Onko teidän mielestä suhde aina huono jos jompikumpi pettää? Ei ole.
Melko musta-Valkosta ajattelua, että kerran sovittu tai luvattu pitää pitää seuraavat 30-60vuotta.
Minäkin nuorena luulin tietäväni kaikesta kaiken ja lupailin yhtä jos toista ja ihan aidosti uskoinkin niin. Kummasti sitä vuosien myötä ymmärrys laajenee, eikä kaikkea katsele yhden putken läpi.
Joskus ero on paras ratkaisu, mutta ei se aina automaattisesti niinkään ole. Turha mennä toisia neuvomaan miten tää elämä kuuluu elää. Jos sun ajatusmaailma on kapea, anna muiden olla ihan rauhassa mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Aasian viennissä paljon työreissussa. Olen aina pitänyt aasialaisists tyttömäisistä naisista, etenkin businestyyli miellyttää silmää; hoikkia ja sorjia, sukat tai sukkahousut. Alusta saakka olen käyttänyt täällä palveluja, ja osttainhan tämä kuuluu kauppatapaankin. Minun avuoliitollani ja kotielämälläni ei on näiden asioiden kanssa aivan yhtä paljon tekemistä kuik liikelounaiden - puhdas nolla. Perustarpeiden tyydytystä erilaisessa virikkeellisessä ympäristössä. Ihan Normaalia!
Toivottavasti eivät ole pojat isään tulleet millään elämän osa-aluella. Psykopatia ja narsismi taitavat periytyä?
Sellaista se on!
Ihan normaalia!!
Olet kyllä ihan mahdoton tuomiopäivän pasuuna näiden vientimyyjiä demonisoivien kirjoituksiesi kanssa... :D