Kuinka petit tai petät kumppaniasi?
Mikä ajaa tai ajoi sinut tekemään niin? Miksi haluat kahta suhdetta samaan aikaan? Tuntuuko se hyvältä?
Kommentit (332)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pettäjät ovat minun silmissäni selkärangattomia pelkureita eikä pettämiselle koskaan ole todellista, perusteltua syytä mutta pettäjät ovat taitavia keksimään syitä luultavasti lievittääkseen omantunnontuskaansa. Minua on petetty ja vaikka siitä on jo aikaa, en ole siltikään täysin toipunut sen aiheuttamista peloista. En yleensä koe paremmuudentunnetta itsestäni verrattuna muihin kanssaihmisiin, mutta pettäjien yläpuolella tiedän olevani kevyesti. Olette heikkoja vässyköitä.
Sinä se tässä kyllä melkoiselta vässykältä kuulostat. Ensin teet puolisostasi pettäjän, et ota mitään vastuuta itsestäsi ja pidät tätä vielä jotenkin hienona ja ylväänä asiana. Huh huh...
Miten niin hän teki puolisosta pettäjän? Itse se puoliso vieraisiin meni, ei siihen ketään pakoteta. ERI
No ei kukaan tietenkään ilman syytä lähde pettämään, ja pettämisellehän ei muita syitä oikein ole kuin se petetyn käytös ja toiminta. Niin makaa kuin petaa. Jos ajaa puolison toisen syliin, ei siitä mielestäni voi olla vihainen kuin itselleen.
Just, pakenee se pettäjä siinä vastuuta kuin lapsi. Yhyy kun ei saa seksiä (miksiköhän?) yhyy toinen nalkuttaa (onko aihetta mahdollisesti? Veitkö niitä sukkia siitä olohuoneen lattialta haisemasta ja siivoatko jälkesi vai jätätkö kaiken vastuun kodista toiselle ja kun toinen pyytää osallistumaan, se on nalkuttamista?)
Jos voit pettää eli satuttaa toista, et voi toista rakastaa. Miksi elät rakkaudettomassa suhteessa vai otatko vai kermat kakusta?
Pettäminen ei satuta ketään, eikä liity mitenkään rakkauteen. Siitä kiinni jääminen on sitten eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasian viennissä paljon työreissussa. Olen aina pitänyt aasialaisists tyttömäisistä naisista, etenkin businestyyli miellyttää silmää; hoikkia ja sorjia, sukat tai sukkahousut. Alusta saakka olen käyttänyt täällä palveluja, ja osttainhan tämä kuuluu kauppatapaankin. Minun avuoliitollani ja kotielämälläni ei on näiden asioiden kanssa aivan yhtä paljon tekemistä kuik liikelounaiden - puhdas nolla. Perustarpeiden tyydytystä erilaisessa virikkeellisessä ympäristössä. Ihan Normaalia!
Ihan normaalia? Hyvin olet onnistunut itsellesi selittämään tämän.
Kulttuurieroja.
Mitä hiton 'kulttuurieroja'? Olen minäkin matkustellut ympäri maailmaa ml. Aasiassa työasioissa, eikä koskaan ole tarvinnut lykätä moloani vieraaseen koloon 'kulttuurierojen' takia. Ei siksi, etteikö aasialaiset naiset olisi varsin seksikkäitä, vaan siksi, että minulla odottaa kotona vaimo jolle haluan olla uskollinen, olipa reissun kohteena Bangkok tai Boston.
Aasialainen nainen siis kuitenkin miellyttää kovasti silmää ”seksikkäänä”?
No mitäs vikaa siinä on? Ei kai seksikäs nainen ole seksikäs vain silloin, kun minä olen vapaa, ja kun menen avioon niin kaikista maailman seksikkäistä naisista tulee yhtäkkiä vastenmielisiä. Itse ainakin olen miettinyt tämän niin, että se on ihan okei että joku vieras nainen on mielestäni seksikäs, mutta se ei ole okei että hyppään hänen kanssaan sänkyyn, vaikka olen suhteessa. Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Olet käsittänyt väärin. Palstamammojen mukaan sinun mielestä vaimosi pitää olla maailman ylivoimaisesti kaunein ihminen ja kaikki muut rumia perunasäkkejä joita et oikeastaan edes huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasian viennissä paljon työreissussa. Olen aina pitänyt aasialaisists tyttömäisistä naisista, etenkin businestyyli miellyttää silmää; hoikkia ja sorjia, sukat tai sukkahousut. Alusta saakka olen käyttänyt täällä palveluja, ja osttainhan tämä kuuluu kauppatapaankin. Minun avuoliitollani ja kotielämälläni ei on näiden asioiden kanssa aivan yhtä paljon tekemistä kuik liikelounaiden - puhdas nolla. Perustarpeiden tyydytystä erilaisessa virikkeellisessä ympäristössä. Ihan Normaalia!
Ihan normaalia? Hyvin olet onnistunut itsellesi selittämään tämän.
Kulttuurieroja.
Mitä hiton 'kulttuurieroja'? Olen minäkin matkustellut ympäri maailmaa ml. Aasiassa työasioissa, eikä koskaan ole tarvinnut lykätä moloani vieraaseen koloon 'kulttuurierojen' takia. Ei siksi, etteikö aasialaiset naiset olisi varsin seksikkäitä, vaan siksi, että minulla odottaa kotona vaimo jolle haluan olla uskollinen, olipa reissun kohteena Bangkok tai Boston.
Aasialainen nainen siis kuitenkin miellyttää kovasti silmää ”seksikkäänä”?
No mitäs vikaa siinä on? Ei kai seksikäs nainen ole seksikäs vain silloin, kun minä olen vapaa, ja kun menen avioon niin kaikista maailman seksikkäistä naisista tulee yhtäkkiä vastenmielisiä. Itse ainakin olen miettinyt tämän niin, että se on ihan okei että joku vieras nainen on mielestäni seksikäs, mutta se ei ole okei että hyppään hänen kanssaan sänkyyn, vaikka olen suhteessa. Vai olenko käsittänyt jotain väärin?
Olet käsittänyt väärin. Palstamammojen mukaan sinun mielestä vaimosi pitää olla maailman ylivoimaisesti kaunein ihminen ja kaikki muut rumia perunasäkkejä joita et oikeastaan edes huomaa.
No perhana, pieleen meni sitten sekin! :) Täytyy miettiä uudestaan... Joo, olet aivan oikeassa, kaikki muut ovat todellakin rumia perunasäkkejä. Kiitos kun autoit minua ymmärtämään tämän.
Tämä uskottomuus on kyllä veikeä ilmiö...
Oli aloitus aiheen ympäriltä millainen tahansa, hetkessä keskustelu lipeää toisten kirjoittajien dissaamiseen, moralisointiin, ja sukupuoliroolittuneeseen stereotypisointiin.
Vierailija kirjoitti:
Petin kumppaniani eräällä baarireissulla. Oli todella viinanhuuruinen ilta eikä tapahtumasta jäänyt paljon muistikuvia.
Parisuhteessani oli ollut/ on edelleen joitakin ongelmia, joista olen lukemattomat kerrat yrittänyt keskustella ja puhua, mutta asiat eivät ole muuttuneet. En tiedä varmaa syytä miksi petin, koska tunteita minulla ei ole muita kuin tätä omaa kumppaniani kohtaan. Alkoholi kai vei kontrollin, järjen ja harkintakyvyn pois.
Seksi tämän baarituttavuuden kanssa ei ollut hyvää emmekä ole olleet sen jälkeen yhteydessä.
En näe itseäni paskana ihmisenä tms, vaikka tiedänkin mokanneeni. Kerroin heti seuraavana aamuna kumppanilleni, mutta hän ei halunnut erota. Itse ehdotin eroa. Meillä menee nykyään hyvin.
Hyvä, että tunnunustit pettämisen. Siitä pisteet sinulle, juuri noin pitäisikin toimia. Älä juo enää itseäsi humalaan, jos et pysty kontrolloimaan tilannetta vaan päädyt viinanhuuruissa jonkun kanssa sänkyyn.
Mun mielestä yksiavioisuus ei ole mikään ihmisen normaali tila. Se käsitys on perua menneisyydestä, kun kaikki oli moraalitonta ja syntiä. Huomaa sen tälläkin palstalla, kun pettäjät teilataan heti hirveiksi ihmisiksi. Mitä toisten tekemiset ja moraalin vartiointi edes kenellekkään kuuluu?
Ihmisten psyyke on vaan niin hirmuisen heikko, ettei se kestä mitään epävarmuutta. Toinen pitäisi omistaa ja kahlita pallolla jalkaan, ettei itselle vaan tule paha mieli ja itsetunto-ongelmia. Ihan sama mitkä on halut tai onko onnellinen.. Kunhan ei petä!
Aina pitää erota jos toinen pettää ja itse, ennen kuin pettää. Sehän nyt on ainoa oikea tie. Eipä ihme että niin suuri osa avioliitoista päätyy eroon, muista suhteista puhumattakaan. Rikkinäisiä lapsia ja koteja, mutta mitä sitten, onpahan toimittu suoraselkäisesti ja oikein. Jos panettaa(niin kuin monilla tekee), niin ero ensin ja sitten vasta kokeilemaan kannattiko.
Itse kärvistelin 10vuotta pettämättä, koska moraali. Sitten kävi niin, että mies kärähti pettämisestä. Kyllähän siinä mielessä kävi monenlaisia tunteita, mutta ei ne kaikki huonoja olleet. Tuli katsottua toistakin vähän uudella tavalla vuosien jälkeen. Itsetunto asiat oli ehkä ne ikävimmät käsiteltävät, mutta hyvää sekin teki.
Nyt petän itsekkin ja olen paljon onnellisempi, parisuhdekin toimii paremmin, kun elämässä on vähän potkua.
Huolehtikaa vaan omat tonttinne ja jättäkää muiden elämien ihmettely. Meillä kaikilla on vaan yksi elämä ja jokainen elää sen juuri niin kuin parhaaksi näkee, olit sinä siitä mitä mieltä hyvänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Petin kumppaniani eräällä baarireissulla. Oli todella viinanhuuruinen ilta eikä tapahtumasta jäänyt paljon muistikuvia.
Parisuhteessani oli ollut/ on edelleen joitakin ongelmia, joista olen lukemattomat kerrat yrittänyt keskustella ja puhua, mutta asiat eivät ole muuttuneet. En tiedä varmaa syytä miksi petin, koska tunteita minulla ei ole muita kuin tätä omaa kumppaniani kohtaan. Alkoholi kai vei kontrollin, järjen ja harkintakyvyn pois.
Seksi tämän baarituttavuuden kanssa ei ollut hyvää emmekä ole olleet sen jälkeen yhteydessä.
En näe itseäni paskana ihmisenä tms, vaikka tiedänkin mokanneeni. Kerroin heti seuraavana aamuna kumppanilleni, mutta hän ei halunnut erota. Itse ehdotin eroa. Meillä menee nykyään hyvin.
Hyvä, että tunnunustit pettämisen. Siitä pisteet sinulle, juuri noin pitäisikin toimia. Älä juo enää itseäsi humalaan, jos et pysty kontrolloimaan tilannetta vaan päädyt viinanhuuruissa jonkun kanssa sänkyyn.
Ja saada vielä joltakin haisulilta paskaa seksiä! 🧐
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hyvää tuossa tunnustamisessa oli??
Surkeaa ja pateettista omantunnon ”pesemistä” ja pahan olon siirtämistä toiselle!
Jos pettää, pitää pystyä kantamaan seuraukset (lue: huono omatunto) ... YKSIN!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pettäjät ovat minun silmissäni selkärangattomia pelkureita eikä pettämiselle koskaan ole todellista, perusteltua syytä mutta pettäjät ovat taitavia keksimään syitä luultavasti lievittääkseen omantunnontuskaansa. Minua on petetty ja vaikka siitä on jo aikaa, en ole siltikään täysin toipunut sen aiheuttamista peloista. En yleensä koe paremmuudentunnetta itsestäni verrattuna muihin kanssaihmisiin, mutta pettäjien yläpuolella tiedän olevani kevyesti. Olette heikkoja vässyköitä.
Sinä se tässä kyllä melkoiselta vässykältä kuulostat. Ensin teet puolisostasi pettäjän, et ota mitään vastuuta itsestäsi ja pidät tätä vielä jotenkin hienona ja ylväänä asiana. Huh huh...
Miten niin hän teki puolisosta pettäjän? Itse se puoliso vieraisiin meni, ei siihen ketään pakoteta. ERI
No ei kukaan tietenkään ilman syytä lähde pettämään, ja pettämisellehän ei muita syitä oikein ole kuin se petetyn käytös ja toiminta. Niin makaa kuin petaa. Jos ajaa puolison toisen syliin, ei siitä mielestäni voi olla vihainen kuin itselleen.
Ei petetyn käytös ja toiminta ole läheskään aina syy mennä vieraisiin. Jotkut pettää ihan itsekkäistä syistä, esim. sen vuoksi että haluaa harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Vaikka kotona olisi kuinka hyvä ja kunnollinen puoliso.
Jos taas suhteessa on ongelmia, ne pitäisi ratkaista muulla tavalla kuin menemällä vieraisiin.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä yksiavioisuus ei ole mikään ihmisen normaali tila. Se käsitys on perua menneisyydestä, kun kaikki oli moraalitonta ja syntiä. Huomaa sen tälläkin palstalla, kun pettäjät teilataan heti hirveiksi ihmisiksi. Mitä toisten tekemiset ja moraalin vartiointi edes kenellekkään kuuluu?
Ihmisten psyyke on vaan niin hirmuisen heikko, ettei se kestä mitään epävarmuutta. Toinen pitäisi omistaa ja kahlita pallolla jalkaan, ettei itselle vaan tule paha mieli ja itsetunto-ongelmia. Ihan sama mitkä on halut tai onko onnellinen.. Kunhan ei petä!
Aina pitää erota jos toinen pettää ja itse, ennen kuin pettää. Sehän nyt on ainoa oikea tie. Eipä ihme että niin suuri osa avioliitoista päätyy eroon, muista suhteista puhumattakaan. Rikkinäisiä lapsia ja koteja, mutta mitä sitten, onpahan toimittu suoraselkäisesti ja oikein. Jos panettaa(niin kuin monilla tekee), niin ero ensin ja sitten vasta kokeilemaan kannattiko.
Itse kärvistelin 10vuotta pettämättä, koska moraali. Sitten kävi niin, että mies kärähti pettämisestä. Kyllähän siinä mielessä kävi monenlaisia tunteita, mutta ei ne kaikki huonoja olleet. Tuli katsottua toistakin vähän uudella tavalla vuosien jälkeen. Itsetunto asiat oli ehkä ne ikävimmät käsiteltävät, mutta hyvää sekin teki.
Nyt petän itsekkin ja olen paljon onnellisempi, parisuhdekin toimii paremmin, kun elämässä on vähän potkua.
Huolehtikaa vaan omat tonttinne ja jättäkää muiden elämien ihmettely. Meillä kaikilla on vaan yksi elämä ja jokainen elää sen juuri niin kuin parhaaksi näkee, olit sinä siitä mitä mieltä hyvänsä.
Ehkä debiilein teksti ikinä. En edes viitsi luokitella miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellakin toivon, että kaikki pettäjät joutuu myös petetyiksi. Pettäminen on pahinta, mitä voi puolisolleen tehdä. Erotkaa ensin ja uittakaa sitten vehkeitänne missä mieli tekee.
Höpsistä.
Uskottomuudesta kiinni jääminen on pahinta mitä voi puolisolleen tehdä.
Mielestäni pettäminen ei itsessään ole niin mahdottoman paha asia, mutta puolisoaan pitää kunnioittaa sen verran edes, että peittelee jälkensä tarpeeksi hyvin.Juuri näin. Kiinni jääminen on suorastaan loukkaus puolisoa kohtaan, joka kertoo että ei arvosta edes sen vertaa että pitäisi seikkailunsa omana tietonaan.
Tämä! Ja kyllä kunnon pelimiehen/psykon/vientisetämiehen pitää osata pelata myös puoliso onnelliseksi/rakastavaksi! Elämä on peli!
On tässä ilmeisen sarkastiseksi heitoksi tarkoitetussa heitossa ainakin puolitotuus mukana.
Olen huomannut että vaimoa tulee hemmoteltua jotenkin erityisesti aina näiden syrjähyppelyiden jälkeen.
Lieneekö sitten jotain alitajuista omantunnon kolkuttelua vaiko mitä.
Mies on suloinen ja välitän hänestä, mutta penis on lyhyt eikä osaa dominoida sängyssä. Salainen seksi tuo jännitystä elämään, mies ei myöskään tiedä ettei hän ole lastensa isä
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen ei ole pakko olla yksiavioinen jos ei halua, mutta silloin on parempi elää vaikka vapaassa tai polyamorisessa suhteessa, jos yksi kumppani ei riitä.
Pettäminen taas on väärin, koska siinä tomitaan toisen selän takana ja ei kysytä lupaa seksin harrastamiseen muiden kanssa. Ja usein myös valehdellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei petetyn käytös ja toiminta ole läheskään aina syy mennä vieraisiin. Jotkut pettää ihan itsekkäistä syistä, esim. sen vuoksi että haluaa harrastaa seksiä muidenkin kanssa. Vaikka kotona olisi kuinka hyvä ja kunnollinen puoliso.
Jos taas suhteessa on ongelmia, ne pitäisi ratkaista muulla tavalla kuin menemällä vieraisiin.
Ihan näin filosofisena pohdintana...
On myös suhteita joissa kaikki muu pelaa hienosti, pelkästään seksin saralla laadulliset ja/tai määrälliset tavoitteet ei kohtaa.
Miksi päättää muuten toimiva liitto pelkästään epätyydyttävän seksin takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös suhteita joissa kaikki muu pelaa hienosti, pelkästään seksin saralla laadulliset ja/tai määrälliset tavoitteet ei kohtaa.
Avoin liitto. Ei tarvita mitään pettämisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surkeaa ja pateettista omantunnon ”pesemistä” ja pahan olon siirtämistä toiselle!
Jos pettää, pitää pystyä kantamaan seuraukset (lue: huono omatunto) ... YKSIN!
Se, että tunnusti asian puolisolle ja oli edes sen jälkeen rehellinen vaikka pettikin. Ja hänellä oli pettämisestä huono omatunto, joka kertoo siitä että ei ole kuitenkaan täysin vastuuton ihminen, joka ei välitä puolisostaan tippaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse päättää, mutta siitä voi yrittää keskustella puolison kanssa mikä seksissä oikein mättää. Tai ehdottaa vapaata suhdetta.
Christopher Ryanin ja Cacilda Jethan kirja ”Paritellen, seksuaalikäyttäytymisen kehityshistoria” (Docendo 2011) valottaa asiaa tarkemmin. Sen kirjoittajat käyvät läpi ihmisen historiaa siitä lähtien, kun laskeuduimme apinoina puusta. He päätyvät siihen, että ihminen on luonnostaan moniavioinen. Lisäksi he toteavat, että miehet saavat eniten seksiä matriarkaalisessa yhteiskunnassa.
ihmiselle luontainen moniavioisuus menetti asemansa maanviljelyksen yleistymisen myötä. Silloin tuli olennaiseksi maan ja muun omaisuuden periytyvyyden tarkka säännöstely. Avioliitto onkin ollut pitkälti taloudellinen sopimus puolisoiden sukujen välillä.
ihmisen kummatkin sukupuolet ovat luonnostaan moniavioisia. Ihminen on seksuaalisuutensa puolesta yhä eläin. Kun ihminen eli vielä metsästäjänä ja keräilijänä, yhteisöjen seksi oli tutkijoiden mukaan yhteistä. Naiset ja miehet parittelivat ristiin saavuttaakseen mahdollisimman hyvän kannan jälkeläisiä.
Evoluutio eteni niin kutsutulla spermakilpailulla, jossa vahvimmat siittiöt pääsivät hedelmöittämään naisen munasolun.
Tässä kisassa ei ollut väliä sillä, kuka harrasti seksiä kenenkin kanssa, sillä kyse oli koko yhteisön selviämisestä. Kun tuore lapsi saattoi olla kenen tahansa, yhteisön miehet pitivät huolta kaikista syntyneistä.
Naiset käyttivät tutkijoiden mukaan muinaisissa ihmisyhteisöissä seksiä sovinnon välineenä samalla tavoin kuin mitä eräät ihmisapinat edelleen tekevät. Kun seksistä ja naisista ei tarvinnut kilpailla, yhteisön miehet pysyivät keskenään paremmissa väleissä. naisen ääntely ja kyky useaan peräkkäiseen orgasmiin seksin aikana ovat tästä hyperseksin ajasta jääneitä muistoja: seksin kiihkossa ääntelevä nainen houkutteli muinaisyhteisössä paikalle lisää miehiä ja peräkkäiset orgasmit helpottivat parittelua sekä lisääntymistä.
Naisen orgasmin tehtävä on helpottaa siittiöiden selviämistä emättimessä ja kuljettaa siittiöitä syvemmälle kohti munasolua.
Miehillä tämä spermakilpailu puolestaan kehitti kiveksiä ja peniksen nykyiseen muotoonsa, kokeessa on todettu työntöön ja vetoon perustuvan rakasteluliikkeen olevan yhdessä valtavan peniksen kanssa tehokkain tapa "kaapia" vierasta siemennestettä ulos naisesta. Tutkijat uskovatkin miesihmisen terskan kehittyneen tattimaiseen muotoonsa hyperseksiaikojen spermakilpailun vuoksi, tattimainen terska kaapii edellisen panijan spermaa ulos emättimestä ja varmistaa tatin omistajan lisääntymisen varmemmin, evoluutio on siis suosinut terskan tattimaista muotoa.
Länsimainen yksiavioinen parittelukulttuuri onkin ihmiselle varsin luonnoton tapa lisääntyä.
Maanviljelytaidon ja kaupunkien synnyn jälkeen ihmisen seksuaalisuus ei ole paljoa muuttunut, mutta se on etsinyt muita muotoja ilmentyä. Muutos liittyy omistamisen kulttuuriin, jossa maata, luontoa ja myös naisia saattoi yhtäkkiä omistaa.
minen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pettää, pitää pystyä kantamaan seuraukset (lue: huono omatunto) ... YKSIN!Se, että tunnusti asian puolisolle ja oli edes sen jälkeen rehellinen vaikka pettikin. Ja hänellä oli pettämisestä huono omatunto, joka kertoo siitä että ei ole kuitenkaan täysin vastuuton ihminen, joka ei välitä puolisostaan tippaakaan.
Menee ehkä vähän saivarteluksi, mutta kumminkin...
Ei ketään loukkaa varsinainen pettäminen, vaan siitä kuuleminen.
Olen aina ihmetellyt näitä ’GFE’ variaatioita, joutuu maksamaan ihan liikaa extraa saavutettavaan lisähubaan verrattuna...