Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita, joita tämä Etelä-Suomen sää ahdistaa aivan kauheasti?

Vierailija
07.01.2020 |

Olen yrittänyt pysyä positiivisena ja ulkoilla kuten ennenkin. Olen ottanut luontokuvia ja yrittänyt ajatella mukavia asioita lämpimän talvisään hyvistä puolesta, esimerkiksi liukkauden puutteesta ja vihreydestä, jne, ja olen muutenkin hyvin optimistinen ja positiivinen ihminen. MUTTA. EN HELVETTI ENÄÄ JAKSA OLLA POSITIIVINEN! Tätä järkyttävää paskasäätä on jatkunut jo LOKAKUUSTA. En jaksa. En kestä. En vaan kestä enää päivääkään tätä helvetillistä pimeyttä, ankeutta, harmautta ja tihkusadetta!! Kaipaan niin kovasti lunta ja pakkasta, tai edes ihan nollakeliä ja pientä lumisadetta!!! Mitä vaan muuta kuin tätä mielialan synkeimpiin syvyyksiin työntävää kauheutta.

Kommentit (110)

Vierailija
101/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset odottaa että koska pääsee pulkkamäkeen, luistelemaan ja hiihtämään. Pitää varmaan lähteä Lappiin. Ei tee kyllä kauheasti mieli ulkoilla tuolla pimeässä vesisateessa.

Vierailija
102/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa otsalamppu ja hämärässä/pimeässä metsälenkille. Aivan mahtava fiilis - tuuletan metsän keskellä joka kerta, että rakastan elämääni. Hieno tunne asua oikeassa maassa ja oikeassa paikassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään juuri tällaisesta talvesta. Asuin teininä briteissä pari vuotta ja siellä vanhana talvikammoisena ajattelin, että sellainen ilmasto on jo siedettävä ja ok, toisin kuin Suomen. Nyt tänä vuonna täällä on melkein samanlaista ollut kuin siellä, pimeämpää toki kun pohjoisemmassa ollaan. 

Asiat joita kammoan on pakkanen ja lumi. Pimeä ei näin keinovalojen aikakautena haittaa juuri yhtään. Tervetuloa ilmaston lämpeneminen!!!

Vierailija
104/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei ainakaan lohduta yhtään että pian tulee kevät. Päinvastoin ahdistaa vaan enemmän kun talvi jää tosi lyhyeksi. Minä tykkään ulkoilla talvella lumessa ja pakkasessa, ei tarvi miettiä tarttuuko mukaan punkkeja kun heittäytyy metsässä hankeen makaamaan, samaa ei voi kesäisin tehdä. Punkit ovat syy miksi en kesäisin juurikaan luonnossa liiku.

Vierailija
105/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankkikaa otsalamppu ja hämärässä/pimeässä metsälenkille. Aivan mahtava fiilis - tuuletan metsän keskellä joka kerta, että rakastan elämääni. Hieno tunne asua oikeassa maassa ja oikeassa paikassa.

Pitää hankkia myös kunnon sadevaatteet jos tällä kelillä meinaa metsään lähteä.

Vierailija
106/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun takana on melkein 50 tammikuuta, niin muistaa varsin hyvin, että näitä samanlaisia on ollut ennenkin. Ei ehkä yhtä lämmintä, mutta samalla tavalla sateista ja sumuista ja harmaata. Nyt tästä vain vouhkataan enemmän, koska ilmastonmuutos.

Minulla on 49 talvea takana, ja voin vakuuttaa, että jokin on muuttunut. Tällaisia talvia ei ennen ollut.

Vierailija
107/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää, että ahdistaa. Näen asian positiivisemmin. Pimeässä on tunnelmallista polttaa kynttilöitä. Ulkoilun jälkeen on mahtavaa mennä saunaan ja kuunnella, kun sade ja tuuli hakkaa ikkunaan. Yöllä saa nukuttua, kun on pimeää. Ilma on raikas, ei siitepölyä eikä pakkanen ota keuhkoihin. Kuuma kaakao olohuoneen sohvalla lojuen maistuu paremmalta kuin koskaan. Ulkona voi kävellä ilman pelkoa liukastumisesta. Aamulla on helppoa lähteä töihin, kun ei tarvitse kaivaa autoa puolimetrisestä lumipenkasta. Voi lähteä lenkille metsäpoluille, kun ne eivät ole hiihtäjien valtaamia. Eikä tarvitse pakata puolta vaatekaappia päälleen mennäkseen ovesta ulos.

Tykkään.

108/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä27148 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun takana on melkein 50 tammikuuta, niin muistaa varsin hyvin, että näitä samanlaisia on ollut ennenkin. Ei ehkä yhtä lämmintä, mutta samalla tavalla sateista ja sumuista ja harmaata. Nyt tästä vain vouhkataan enemmän, koska ilmastonmuutos.

Olet yksinkertaisesti väärässä.

Näin pitkiä jaksoja ei todellakaan ole ilmasto ollut sekaisin 50 vuotta sitten, hetkellisesti vain. 50 vuotta sitten Suomessa vallitseva ilmanala oli korkeapaine kun se on nykyään matalapaine, ovat toistensa vastakohtia ! Ole harrastanut 46 vuotisen elämäni aikana lajeja joihin sää vaikuttaa oleellisesti. Ja voin vakuuttaa, että jo minun elämäni aikana se on muuttunut selvästi, ikävä kyllä huonompaan suuntaan. Ihan koko maapallolla tosin. Tämä meidän märkyys ja tuulisuus,sekä sään oikkuilu ei tosin ole suoraan henkeä uhkaava  toisin kun ilmaston muutos joissakin kuivemmissa maissa. Tosin vaikka täällä ei kuolla vedenpuutteeseen niin täällä kuollaan silkkaan vitutukseen jos ei tulla hulluksi sitä ennen!

Muistan hyvin muutamankin talven kun lumipeite tuli pk seudulle 15.1 jälkeen. Siis vuosikymmeniä sitten jo.

Tässä on aika paljon muustakin kyse, jos vain tahdot ymmärtää.

Vierailija
109/110 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa todella paljon!! Itse olen kotoisin pohjoisesta ja vietin joulun sielläpäin. Kun menin niin ei ollut juuri yhtään lunta, mutta sitten sitä alkoikin satamaan kolme päivää putkeen, ihanan valkoista ja hiljaista joka puolella.

Vtuttaa tuo ainainen vesisade ja tuuli! Ja sitten kun kärsin vielä migreenistä mikä on juuri pahimmillaan tuollaisessa säässä.. Ennen kesti 'kausi' noin syyskuusta marraskuun tienoille, nyt vaan jatkuu ja jatkuu. Prkl.

Vierailija
110/110 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä ahdistaa, vaikka kuinka yrittää ajatella positiivisesti. Yksi hyvä puoli tässä ainaisessa pimeydessä on. Nimittäin tällainen huonouninen saa nukuttua vähän paremmin. Normaalisti mun yöunet jää vain kolmeen tuntiin, nyt tässä pimeydessä saa nukuttua jopa viisi-kuusi tuntia 😴.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yksi