Onko muita, joita tämä Etelä-Suomen sää ahdistaa aivan kauheasti?
Olen yrittänyt pysyä positiivisena ja ulkoilla kuten ennenkin. Olen ottanut luontokuvia ja yrittänyt ajatella mukavia asioita lämpimän talvisään hyvistä puolesta, esimerkiksi liukkauden puutteesta ja vihreydestä, jne, ja olen muutenkin hyvin optimistinen ja positiivinen ihminen. MUTTA. EN HELVETTI ENÄÄ JAKSA OLLA POSITIIVINEN! Tätä järkyttävää paskasäätä on jatkunut jo LOKAKUUSTA. En jaksa. En kestä. En vaan kestä enää päivääkään tätä helvetillistä pimeyttä, ankeutta, harmautta ja tihkusadetta!! Kaipaan niin kovasti lunta ja pakkasta, tai edes ihan nollakeliä ja pientä lumisadetta!!! Mitä vaan muuta kuin tätä mielialan synkeimpiin syvyyksiin työntävää kauheutta.
Kommentit (110)
Sitten kun on talvi, pakkasta ja lunta niin taas itketään. On tää nykymeno kauheeta kun jengi ei saa itse päättää edes säistä.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienimmän lapsen vaatteet hajoaa tuolla ulkona, kun neljävuotias painelee menemään säästä riippumatta. Pitää olla lämpimät vaatteet, mutta maa on pelkkää sepelihiekkaa ja kuraa 😠
no mut hei,kirppikselta halvat haalarit ja kurikset,ei harmita vaikka hajois,niin no,eri asia löytyykö
Kun takana on melkein 50 tammikuuta, niin muistaa varsin hyvin, että näitä samanlaisia on ollut ennenkin. Ei ehkä yhtä lämmintä, mutta samalla tavalla sateista ja sumuista ja harmaata. Nyt tästä vain vouhkataan enemmän, koska ilmastonmuutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienimmän lapsen vaatteet hajoaa tuolla ulkona, kun neljävuotias painelee menemään säästä riippumatta. Pitää olla lämpimät vaatteet, mutta maa on pelkkää sepelihiekkaa ja kuraa 😠
Miksi kylvää sepeliä vaikka ei ole liukkautta...
Oh, boy!
Täällä on lunta on-off. Kun sitä on, tullaan joko auraamaan katu niin että asfaltti näkyy ja pulkan vetäminen on toivotonta, tai hiekoitetaan. Jolloin ei silloinkaan voi pukkaa vetää perässä. Sitten tulee vesisade, sitten illaksi jäähtyy niin että kadut on peilijäätä ja sitten taas lumi sulaa. Tätä ollut marraskuusta lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Ihana lempeä pimeys niiden saatanallisten aurinkovalo-kuukausien jälkeen. SE jos mikä oli helvettiä, kirkasta läpitunkevaa paahdetta ennen aamu kuutta myöhään yöhön, jatkuen kuukausia.
Silmät saavat lepoa..ennen seuraavaa kesä helvettiä.
Et ainakaan meillä päin asu. Suunnilleen sama sää ollut suunnilleen maaliskuusta asti, todellakaan mitään paahdetta...
Kesä on ihan kohta, joten älä huoli.
Minusta on ollut ihan kivaa. Silloin kun lunta on paljon, talvi tuntuu kestävän loputtomiin. Nyt hyvässä lykyssä vain tammikuun lopusta maaliskuun puoliväliin, riippuen milloin sitä pysyvää lunta tulee. Minua ei haittaisi yhtään vaikka ei tulisi ollenkaan, ulkoilu on miellyttävämpää kun ei ole sitä lumijääsohjoa ja liukkautta.
"Anna minulle voimaa muuttaa asioita sekä hyväksyä ne asiat joihin en pysty vaikuttamaan".
Nää säät on täydelliset, hyvä vaan että meilläkin muun Euroopan talvi. Pitää vaan tehdä etelänmatka. Itse olin viikon Kanarialla etätöissä, kyllä nyt tää viilee ilma on sen paahteen jälkeen kiva. Kuka kaipaa palelemista ja lumitöitä.
Vierailija kirjoitti:
"Anna minulle voimaa muuttaa asioita sekä hyväksyä ne asiat joihin en pysty vaikuttamaan".
Nää säät on täydelliset, hyvä vaan että meilläkin muun Euroopan talvi. Pitää vaan tehdä etelänmatka. Itse olin viikon Kanarialla etätöissä, kyllä nyt tää viilee ilma on sen paahteen jälkeen kiva. Kuka kaipaa palelemista ja lumitöitä.
Mä kaipaan kylmää ja lumitöitä. Tosin palelemista en harrasta, koska mulla on talveen sopivat vaatteet.
Tosi ikävää ketä ahdistaa. Itse pidän juuri tällaisesta leppeästä lenkkisäästä. Sisällä polttelen tunnemallisia valoja ja päiväsaikaan kuntoilen, luen ja lenkkeilen. Nautin jokaisesta päivästä vaikka olen 67v eläkeläinen.
Onko sinulla ap tekemisen puutetta, kun ehdit murehtia ilmoja.
Surkeaa on. En kaipaa jatkuvaa sadetta enkä lämpöasteita talvella. Olisipa edes kuivaa ja aurinkoista. Mieluiten tietysti pakkasasteita ja reilusti lunta, jota muuten sivumennen sanoen olisikin nyt melkoiset määrät, jos joulukuun sateet olisi saatu lumena.
Vierailija kirjoitti:
Miten pilkkijät voivat nyt elää?
Sisätiloissa esim. Baareissa pilkkiminen onnistuu ihan ok, jollein henkilökunta sitten tule häiritsemään suoritusta.
Vierailija kirjoitti:
Miten pilkkijät voivat nyt elää?
No kyllähän tämä pännii mutta toki myös veneestä voi pilkkiä.
Luulen, että ne joita sää ei haittaa, eivät ole pienten lasten tai alakoululaisten vanhempia 🙄
Nautin salaa. Joulun jälkeen ollut vähän aurinkoakin. Liukkaus, kylmyys ja pimeys ovat pahinta talvessa, nyt on vain yksi riesoista.
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ne joita sää ei haittaa, eivät ole pienten lasten tai alakoululaisten vanhempia 🙄
...tai pystyvät ulkoilemaan siihen aikaan, kun muut ovat töissä (kuten tuo eläkeläinen yllä). Mulla on alakoulu- ja päiväkoti-ikäiset lapset ja lisäksi olen koiranomistaja sekä hevosharrastaja. Kaikkiin noihin tulee sellaista lisäraskautta, kun koko talvi on rospuuttoa.
Mitenkähän Saimaan norpan pesintä onnistuu tänä vuonna?
Miksi narista asioista joihin ei voi vaikuttaa.. (aina voi tietysti muuttaa paremmille apajille)
Olen hevosharrastaja ja tallilla ollaan kahlattu kurassa lokakuusta lähtien. Kaikki on märkää ja kuraista ja silti sinne on mentävä. Ainoa hyvä asia on, ettei ole peilijäätä missään. Sitä inhoan eniten. Kun ei vaan sataisi joka päivä...
En ymmärrä tätä, että miksi vapaaehtoisesti pitää rapsutella, jos siihen olisi niinkin yksinkertainen apukeino kuin auton puolipeiton käyttäminen. Peitto päälle kotiin tultua ja aamulla pois. Jos peittoa ei voi jättää kotiparkkiin, mulla on ollut peräkontissa muovilaatikko, johon olen peiton pakannut, ettei pudistuksesta huolimatta peittoon jäänyt lumi/jää sula peräkontin pohjalle.