Onko muita, joita tämä Etelä-Suomen sää ahdistaa aivan kauheasti?
Olen yrittänyt pysyä positiivisena ja ulkoilla kuten ennenkin. Olen ottanut luontokuvia ja yrittänyt ajatella mukavia asioita lämpimän talvisään hyvistä puolesta, esimerkiksi liukkauden puutteesta ja vihreydestä, jne, ja olen muutenkin hyvin optimistinen ja positiivinen ihminen. MUTTA. EN HELVETTI ENÄÄ JAKSA OLLA POSITIIVINEN! Tätä järkyttävää paskasäätä on jatkunut jo LOKAKUUSTA. En jaksa. En kestä. En vaan kestä enää päivääkään tätä helvetillistä pimeyttä, ankeutta, harmautta ja tihkusadetta!! Kaipaan niin kovasti lunta ja pakkasta, tai edes ihan nollakeliä ja pientä lumisadetta!!! Mitä vaan muuta kuin tätä mielialan synkeimpiin syvyyksiin työntävää kauheutta.
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Olen hevosharrastaja ja tallilla ollaan kahlattu kurassa lokakuusta lähtien. Kaikki on märkää ja kuraista ja silti sinne on mentävä. Ainoa hyvä asia on, ettei ole peilijäätä missään. Sitä inhoan eniten. Kun ei vaan sataisi joka päivä...
Täällä on sekä kuraa että peilijäätä!
nro 37
Vierailija kirjoitti:
Miksi narista asioista joihin ei voi vaikuttaa.. (aina voi tietysti muuttaa paremmille apajille)
Koska ne ahdistavat! Enkä minä ainakaan voi muuttaa muualle.
Ap.lle vinkiksi että Lappiin voi matkustaa koska vain jos lunta kaipaa.
Lumi ahdistaa, joten nyt on täydelliset kelit. Kun sunnuntaina satoi lunta illalla, vedin verhot kiinni. Olin aamulla niin iloinen, kun lumet olivat sulaneet. Ja hei, torstaina paistaa taas aurinko pilvettömältä taivaalta!
Tää lumettomuus ja märkyys alkaa tosiaan jo vaikuttaa mielialaan. Kuivalla pakkaskelillä sentään aurinkokin näyttäytyy, mutta tällä vesisateella on vain harmaata ja pilvistä. En voi ymmärtää ihmisiä, jotka oikeasti muka pitävät enemmän tästä harmaasta vesisateesta kuin aurinkoisesta lumisesta pakkaspäivästä. En kyllä ala, jos vuodenajat häviävät ja koko vuosi on tasaisen sateista ja kylmää.
Ei säästä kannata "ahdistua". Ahdistuu vasta sitten kun tulee jotain oikeasti ahdistavaa kohdalle. Elämä on kummasi valoisampaa, pimeälläkin :)
On muitakin. Tämän talven osalta löysät on jo housuissa, mutta ensi talveen on nyt varauduttu. Lauantaina avovaimon kanssa varattiin tulevasta marraskuusta ensi vuoden maaliskuun loppuun asunto Fuengirolan ja Marbellan välistä. 5 kuukauden vuokra kustantaa 11k, mutta eipähän olla pilkkopimeässä silloin.
Itse pidän tuolloin osan pitämättöminä vapaina ja lomina. Loput olen palkattomalla omalla vapaalla. Avovaimon sijaisuus on päättymässä tulevana syksynä, joten irtiotto on hänellekin mahdollinen.
Sittenpähän sen eron huomaa, että kuinka paljon päivänvalo itse asiassa vaikuttaa mielialaan ja vireyteen.
Digi-ihmisen elämä on hankalaa. Se joko raivoaa, järkyttyy tai ahdistuu ainakin jos somea/lehtiä on uskominen.
Vierailija kirjoitti:
Ei säästä kannata "ahdistua". Ahdistuu vasta sitten kun tulee jotain oikeasti ahdistavaa kohdalle. Elämä on kummasi valoisampaa, pimeälläkin :)
Tuo ei ole kovin hyvä elämänohje. Aloittaja ei ole kertonut sulle elämästään mitään, kuten ei ole kukaan muukaan tässä ketjussa. Et siis voi tietää, mitä kullakin on taustalla. Säätila on kyllä ihan konkreettinen mielialaan vaikuttava asia. Esim. valon puute vaikuttaa ihmisen mielialaan ihan konkreettisesti. Talvi on pimeä, jos se on lämmin.
Ei ahdista. Nautin pimeistä päivistä
Mä en kaipaa lunta enkä varsinkaan pakkasta. Vähän pimeää on mutta onneksi ei ole pakkasta. Jos kahdesta pahasta piäisi valita pakkanen tai pimeys, valitse pimeyden.
Ja sitä paitsi, valoisa aika lisääntyy jo kovalla vauhdilla. Kohta talvi on muisto vain!
Kasvimaa kuolee taas tämänkin "talven" takia. Vettä, vettä, pikku pakkanen, vettä. Hieman alkaa pännimään, kun joutuu joka vuosi ostamaan uudet monivuotiset taimet.
Tästä talvesta tulee mieleen vuoden 1988 talvi. SIllonkin oli lämmintä ja lunta ei juuri yhtään koko talvena. En käyttänyt talvitakkia ollenkaan, hilpettelin menemään nahkarotsissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienimmän lapsen vaatteet hajoaa tuolla ulkona, kun neljävuotias painelee menemään säästä riippumatta. Pitää olla lämpimät vaatteet, mutta maa on pelkkää sepelihiekkaa ja kuraa 😠
Miksi kylvää sepeliä vaikka ei ole liukkautta...
Oh, boy!Täällä on lunta on-off. Kun sitä on, tullaan joko auraamaan katu niin että asfaltti näkyy ja pulkan vetäminen on toivotonta, tai hiekoitetaan. Jolloin ei silloinkaan voi pukkaa vetää perässä. Sitten tulee vesisade, sitten illaksi jäähtyy niin että kadut on peilijäätä ja sitten taas lumi sulaa. Tätä ollut marraskuusta lähtien.
Missä siis sitä lunta on?
Ketju käsittelee etelä-Suomea ja ainakaan Helsingissä ei ole vielä kertaakaan aurattu: missään.
Samaahan se on suuressa osassa muutakin Suomea, ei vain etelässä. Juuri lähdin Joensuusta, +2 ja tihkusadetta.
Itseä ei haittaa. Parempi tämä kuin pakkaset ja liukastelu. Kohtahan kesä jo koittaakin.
Kesällä kun kerran totesin, että NYT on kuuma. Ei ole tapani valittaa joutavista kuten säästä. Silloin samantien instant vastaus oli "voithan sä aina suomesta muuttaa poiskin, jos lämmin ei kelpaa!".
Mäkin voisin sanoa, että turhaa sitä pimeydestä vingutaan, sitä ei pääse Suomessa karkuun. MUUTA POIS!!!
Säät ovat vaan asennoitusmiskysymys.
N47
Aivan paskaa tämä on, mutta minkäs teet? Itse työstän suunnitelmaa, jossa pystyisin viettämään enemmän aikaa pohjoisemmassa.
Itkettää, harmittaa, raivostuttaa, ahdistaa. Haluan kunnon talvet takaisin.
Mutta on vain pakko kestää ja yrittää työstää vaihtoehtoja jatkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana lempeä pimeys niiden saatanallisten aurinkovalo-kuukausien jälkeen. SE jos mikä oli helvettiä, kirkasta läpitunkevaa paahdetta ennen aamu kuutta myöhään yöhön, jatkuen kuukausia.
Silmät saavat lepoa..ennen seuraavaa kesä helvettiä.
Pimeys on perseestä, ihana helle ja auringonpaiste taas syy elää.
Muuten tämä keli ei ahdista, olen asunut monta vuotta keski-Euroopassa ja tottunut vihreisiin ja lämpimiin talviin.
Mulle yksi aivan keskeinen syy olla muuttamatta Lontooseen oli se, että ilmasto siellä oli kauhea.
Nytkin valmistelen muuttoa tämän paskasään takia. Siis pois pk-seudulta.
Monena vuonna on ollut näin, ja sitten kun vihdoin uskot kevään jo koittaneen, iskeekin talvi voimalla ja pysyy täydellä teholla vappuun saakka.
Ausseissa olisi lämpöä tarjolla