Onko muita, joita tämä Etelä-Suomen sää ahdistaa aivan kauheasti?
Olen yrittänyt pysyä positiivisena ja ulkoilla kuten ennenkin. Olen ottanut luontokuvia ja yrittänyt ajatella mukavia asioita lämpimän talvisään hyvistä puolesta, esimerkiksi liukkauden puutteesta ja vihreydestä, jne, ja olen muutenkin hyvin optimistinen ja positiivinen ihminen. MUTTA. EN HELVETTI ENÄÄ JAKSA OLLA POSITIIVINEN! Tätä järkyttävää paskasäätä on jatkunut jo LOKAKUUSTA. En jaksa. En kestä. En vaan kestä enää päivääkään tätä helvetillistä pimeyttä, ankeutta, harmautta ja tihkusadetta!! Kaipaan niin kovasti lunta ja pakkasta, tai edes ihan nollakeliä ja pientä lumisadetta!!! Mitä vaan muuta kuin tätä mielialan synkeimpiin syvyyksiin työntävää kauheutta.
Kommentit (110)
No, lämmityskustannuksissa säästää kun on plussakelit.
Minua ei tosiaan ahdista. Todella mukava on tämä talvi Helsingissä ollut. Päinvastoin, pienikin pakkanen ahdistaa.
Muistakaa myös autoilijat se heijastin kun siirtytte jalankulkijoiksi!
Nyt on PIMEÄÄ!
Tämä pimeys on kyllä saatanasta. Eikä pääse lapsetkaan pulkkamäkeen tai hiihtämään. Onneksi ei ostettu lasten haluamaa Stigaa vielä.
Olen tästä säästä kyllä ärsyyntynyt. Kyllästyttää, kun tuntuu, että on enää kaksi vuodenaikaa. Toukokuun puolivälistä syyskuun puoliväliin on sellainen viileä ja sateinen kesäntapainen vuodenaika, mutta ei kunnon kesä kuitenkaan. Ja lopun aikaa vuodesta on pimeä, kylmä ja sadetta.
Minäkin yritän ulkoilla, säästä huolimatta. Sadekaan ei niin haittaa kuin tuo pimeys. Tuntuu, että kolmatta kuukautta on vain pimeää.
Onhan tämä lonkerotaivas ja märkyys aika tympeää mutta toisaalta en ikävöi oman ison pihamme lumitöitä. Myös lämmityskulut pysyy kohtuullisempina, eikä tarvii rapsutella autoa lumesta ja jäästä. Kyllä se kunnon talvi sieltä vielä tulee ja onneksi valon määräkin lisääntyy taas päivä päivältä. Jotenkin ahdistavampaa omasta mielestä on se jos kunnon talvi alkaa jo marraskuussa.
Ihana lempeä pimeys niiden saatanallisten aurinkovalo-kuukausien jälkeen. SE jos mikä oli helvettiä, kirkasta läpitunkevaa paahdetta ennen aamu kuutta myöhään yöhön, jatkuen kuukausia.
Silmät saavat lepoa..ennen seuraavaa kesä helvettiä.
Jatkuva vesisade ja ilman kosteus ärsyttää, ei muuten.
Kaikki käy, kunhan ei ole liukasta.
Miks ahdistua asioista joille ei kukaan voi yhtään mitään. Lunta ei ole ja piste.
Nyt ollaan kevättä kohti menossa ja valo lisääntyy päivä päivältä.
Antakaa hevosen surra,sillä on isompi pää.
Meidän pienimmän lapsen vaatteet hajoaa tuolla ulkona, kun neljävuotias painelee menemään säästä riippumatta. Pitää olla lämpimät vaatteet, mutta maa on pelkkää sepelihiekkaa ja kuraa 😠
poutoo piisaa kirjoitti:
Miks ahdistua asioista joille ei kukaan voi yhtään mitään. Lunta ei ole ja piste.
No siksi ahdistua, että ne vaikuttavat mielialaan (koko ajan hämärää) ja esim. haluun ulkoilla. Täällä, missä asun, on kyllä ollut on-off lunta. Ja se tarkoittaa sitä, että on myös jäätä. On paljon lyhyempi aika ulkoilla, kun ei edes otsalampun kanssa näe mitään märässä pimeydessä.
Surettaa lasten puolesta, kun pulkkamäkeen ja laskettelemaan olisi kova hinku. Paikallinen laskettelukeskus on auki, mutta mäen päältä näkyy viereisen golf-kentän vihreä nurtsi... on tämä kyllä masentavaa, kun ei ole enää vuodenaikoja!
Aurinkoloma piristää kummasti. Äkkilähdöt on nyt halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pienimmän lapsen vaatteet hajoaa tuolla ulkona, kun neljävuotias painelee menemään säästä riippumatta. Pitää olla lämpimät vaatteet, mutta maa on pelkkää sepelihiekkaa ja kuraa 😠
Miksi kylvää sepeliä vaikka ei ole liukkautta...
Oh, boy!
Vierailija kirjoitti:
Ihana lempeä pimeys niiden saatanallisten aurinkovalo-kuukausien jälkeen. SE jos mikä oli helvettiä, kirkasta läpitunkevaa paahdetta ennen aamu kuutta myöhään yöhön, jatkuen kuukausia.
Silmät saavat lepoa..ennen seuraavaa kesä helvettiä.
Pimeys on perseestä, ihana helle ja auringonpaiste taas syy elää.
Muuten tämä keli ei ahdista, olen asunut monta vuotta keski-Euroopassa ja tottunut vihreisiin ja lämpimiin talviin.
Vierailija kirjoitti:
Surettaa lasten puolesta, kun pulkkamäkeen ja laskettelemaan olisi kova hinku. Paikallinen laskettelukeskus on auki, mutta mäen päältä näkyy viereisen golf-kentän vihreä nurtsi... on tämä kyllä masentavaa, kun ei ole enää vuodenaikoja!
Pääseekö sinne golffaileen?
poutoo piisaa kirjoitti:
Ap tässä. En tietenkään haluaisi ahdistua, vaan pysyä positiivisena. En vain enää kertakaikkiaan pysty tai osaa. Mieliala on automaattisesti ihan maassa heti aamusta, kun tihkusade tunkee hupun alle ja pimeys peittää kaiken alleen. Mitään kaunista ei näy missään.
Ne on makuasioita, varmaan moni kokee kuten ap. Itse en kaipaa lunta enkä varsinkaan jäätä yhtään.