Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiakaspalvelija, MIKSI tuputat?

Vierailija
06.01.2020 |

Tilanne kaupan kassalla:
Aspa: ootko meidän kanta-asiakas?
Minä: en ole
Aspa: haluaisiko liittyä?
Minä: kiitos, enpä taida nyt
Aspa: kanta-asiakas saa tosiaan 20 prossaa alennusta ekasta kerrasta ja sit on kampanjatarjouksia, jotka on vaan kantasiakkaille...
Minä: joo, en taida nyt kuitenkaan liittyä
Aspa: se on ihan hyvä alennus se 20 prossaa...

Tämäntyyppisen keskustelun olen käynyt useammankin kerran, yleensä ketjuvaateliikkeen kassalla kun maksan teinini farkku- ym. ostoksia. Ymmärrän, että paine kanta-asiakkuuden tarjoamiseen tulee ylempää, joten tottakai myyjä sitä siis tarjoaa. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, onko ohjeistus asiassa sellainen, että vaikka asiakas selkeästi ilmaisee ettei ole kiinnostunut, niin tuputtamista täytyy silti jatkaa? Nämä ovat harmillisia ja kiusallisia tilanteita sekä asiakkaalle että myyjälle. Tuskin se asiakaspalvelijakaan siitä tuputtamisesta niin kauheasti nauttii. Olisikin kiinnostavaa kuulla myyjien ajatuksia tästä. Toimivatko he "painostettuina" näin vai saako näistä kerätyistä kanta-asiakkaista jotain bonusta tai palkanlisää?

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehtaisinkohan sanoa ensi kerralla, että: "Lopeta. En yhtään tykkää tollasesta tuputtamisesta. Jos vielä vähänkin tuputat, jätän nämäkin ostokseni ostamatta."

Minä vastaisin: "Olen pahoillani. En voi lopettaa tai saan potkut. Asiakkaana voit toki valita, missä ostoksesi teet. Minä myyjänä en voi valita tuputanko vai en, jos haluan pitää työni."

Vierailija
42/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisämyynti-yritykset on kyllä tyhmistä tyhmintä, kun asiakas pistetään muuten tekemään ihan kaikki itse ilman asiakaspalvelua. Mitäpä jos se sama tarmo kohdistettaisiin vaikka sovituskoppien siistinä pitämiseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta Paskaa toi esimiesten toiminta

En siitä esimiestäni syyttäisi. Hänellekin ohjeistus tulle ns. korkeammalta taholta. 

No jos se esimies saa asiakkailta tarpeeksi valituksia niin vähäjärkisinkin tapaus älynnee vinkata käytännön järkevyydestä, jos on vätys niin sitten ansaitsee kaiken kuran mitä niskaan tulee. Mulla riittää aikaa ja aion todellakin toimia niin että jonot venyy ja myyntipäällikkö/esimies kärsii!

Haluat siis urpoilullasi aiheuttaa sen, että henkilöt, jotka eivät näitä älyttömiä päätöksiä tee, joutuvat kärsimään. Ei ole ihan kaikki muumit laaksossa sinulla. 

Siis mitä et nyt ymmärtänyt? Kyllä se on esimiehen tehtävä infota johtoa että heidän myyntistrategiansa on ärsyttävä/huono!

Vierailija
44/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehtaisinkohan sanoa ensi kerralla, että: "Lopeta. En yhtään tykkää tollasesta tuputtamisesta. Jos vielä vähänkin tuputat, jätän nämäkin ostokseni ostamatta."

Minä vastaisin: "Olen pahoillani. En voi lopettaa tai saan potkut. Asiakkaana voit toki valita, missä ostoksesi teet. Minä myyjänä en voi valita tuputanko vai en, jos haluan pitää työni."

Sitten jäis kaikki ostokset tiskiin.

Vierailija
45/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä harmittaa, kun näen jollain tutulla jonkun kivan Vilan vaatteen. Mutta en vaan kestä sekuntiakaan siinä myymälässä. Et saa yhtään katsella rauhassa, mitä kivaa löytyisi.

Fun fact: Vilan työhaastattelussa oli ainakin ennen koe-esiintyminen. 😂😂

Vierailija
46/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei vaan ymmärretä, miten lisämyyntiä tehdään. Minäpä olen oppinut sen, mutta taatusti en kerro muille.  :)

Vierailija
47/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä harmittaa, kun näen jollain tutulla jonkun kivan Vilan vaatteen. Mutta en vaan kestä sekuntiakaan siinä myymälässä. Et saa yhtään katsella rauhassa, mitä kivaa löytyisi.

Ilmainen vinkki: Vilalla on nettikauppa ja usea muukin nettikauppa myy Vilan vaatteita. Eikä niissä tuputeta :D

Vierailija
48/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten jäis kaikki ostokset tiskiin.

Ja myyjä huokaisee helpotuksesta kun pääsee eroon hankalasta asiakkaasta noin helposti. Win-win-situation.

Vierailija
49/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit kertoa esimiehellesi, että osa asiakkaista uhkaa lopettaa asioinnin heitä ärsyttävän tuputtamisen vuoksi. Ei viesti mene yläportaaseen perille, jos pidättelee pissiä jalat ristissä.

Vierailija
50/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis. Mulle ei ainakaan kukaan myyjä missään ole ikinä onnistunut missään lisämyynnissä. Halveksin sellaista toimintaa ja lammasta joka menee tohon vipuun. Päätän ihan itse mitä ostan eikä siihen pysty kukaan mitään vaikuttamaan koska esim elektroniikasta otan itse selvää niin tiedän aina hitosti enemmän tuotteista kuin yksikään myyjä.

Vierailija
51/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En siitä esimiestäni syyttäisi. Hänellekin ohjeistus tulle ns. korkeammalta taholta. 

No jos se esimies saa asiakkailta tarpeeksi valituksia niin vähäjärkisinkin tapaus älynnee vinkata käytännön järkevyydestä, jos on vätys niin sitten ansaitsee kaiken kuran mitä niskaan tulee. Mulla riittää aikaa ja aion todellakin toimia niin että jonot venyy ja myyntipäällikkö/esimies kärsii!

Haluat siis urpoilullasi aiheuttaa sen, että henkilöt, jotka eivät näitä älyttömiä päätöksiä tee, joutuvat kärsimään. Ei ole ihan kaikki muumit laaksossa sinulla. 

Siis mitä et nyt ymmärtänyt? Kyllä se on esimiehen tehtävä infota johtoa että heidän myyntistrategiansa on ärsyttävä/huono!

Et ymmärtänyt sitä, että sillä infoilulla on harvoin mitään vaikutusta. Kiusaat siis vain viatonta esimiestä, jos nostat tuputtamisesta mekkalan. 

Vierailija
52/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä voisit kertoa esimiehellesi, että osa asiakkaista uhkaa lopettaa asioinnin heitä ärsyttävän tuputtamisen vuoksi. Ei viesti mene yläportaaseen perille, jos pidättelee pissiä jalat ristissä.

Hyvin sanottu!

Vierailija
53/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt sitä, että sillä infoilulla on harvoin mitään vaikutusta. Kiusaat siis vain viatonta esimiestä, jos nostat tuputtamisesta mekkalan. 

Olen edelleenkin sitä mieltä että jos kerran esimies kiusaa myyjään vaikkakin pakotettuna on vain oikein että hänkin tietää miten kivaa on saada kuraa niskaan.

Vierailija
54/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taatusti riskeeraa työpaikkaani valittamalla annetuista ohjeista. Jos asiakasta häiritsee, asiakas on hyvä ja ihan itse antaa palautetta sinne ylemmälle taholle. Palaute on paljon tehokkaampaa kun se tulee suoraan asiakkaalta. Jos minä sitä lähden välittämään, luulevat että keksin koko jutun päästäkseni eroon lisämyyntivelvoitteesta. 

Vierailija
55/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fun fact: Vilan työhaastattelussa oli ainakin ennen koe-esiintyminen. 😂😂

Koe-esiintymiseltä se myyntityökin vaikuttaa. Puhutaan paskaa ja mielistellään. Voiko turhempaa "palvelua" ollakaan?

Vierailija
56/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta kun käyn yliopiston apteekissa minulle tuputetaan jotain jäsenkorttia. Nou thänk juu.

Vierailija
57/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En taatusti riskeeraa työpaikkaani valittamalla annetuista ohjeista. Jos asiakasta häiritsee, asiakas on hyvä ja ihan itse antaa palautetta sinne ylemmälle taholle. Palaute on paljon tehokkaampaa kun se tulee suoraan asiakkaalta. Jos minä sitä lähden välittämään, luulevat että keksin koko jutun päästäkseni eroon lisämyyntivelvoitteesta. 

No sittenpä minäkään en sure, kun liikkeesi lopetetaan kannattamattomana. Menen kilpailijalle, jossa saa rauhassa shopata.

Vierailija
58/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuputusta potkujen uhalla pakottava esimies tietysti uskoo eikä esim. pidä myyjää laiskana valehtelijana 🙄

t. ei myyjä

Vierailija
59/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on vaan tätä amerikkalaismallista myyntiä. Ei tajuta, että suomalaiselle asiakkaalle tärkein myyjä on se, joka osaa pitää turpansa kiinni ja käyttää kassakonetta. Ei yhtään mitään muuta.

Muutenhan tässäkin suomi-kulttuuri katoaa kokonaan.

Vierailija
60/97 |
06.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene ei. Siksi sinun asiakkaan pitää se palaute viedä sinne yläportaaseen. Sinuahan se tuputtaminen ärsyttää, ei minua. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi