Teenkö lastensuojelu-ilmoituksen äidistä jolla on puu hella käytössä
Tämä äiti kertoi että käyttää puu hellaa eikä siinä ole mitään suojaa. Lapset ovat 4 ja 7v ja mielestäni on vaarallista erttä lapsi perheessä on oikea tuli. On myös olleet miehensä kanssa ainakin muutaman kerran jossain juhlissa yöhön asti ja tiedän että lapsia on hoitanut eräs nuori tyttö on ehkä 17v.
Miksi ei voi huolehtia lapsista kun niitä haluaa ja saa? Mä olisin myös hyvä äiti mutta mulle ei ole perhe elämää suptu.
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Jos koskee kerran, niin eivät koske uudelleen. Ei se mitään vaarallista ole, vaan normaalielämän oppimista. Suurimmassa osassa omakotitaloja on tulisija tai useampikin. Eikä se kiinnosta lastensuojelua pätkääkään.
Älkääkä unohtako grillejä! Ja herramunjee, nuotioita! Ja partio, voi kamala, nekin käsittelee siellä tulta ja montako lasta on yhden ohjaajan vastuulla. Se leirin vetäjäkin saattaa olla vielä itse alaikäinen.
Provohan tämäkin on mutta olisipa jännä nähdä miten käy jos kaikista lapsista joiden kotona on puuhella, takka tai puulla lämpiävä sauna tehtäisiin lastensuojeluilmoitus.
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämäkin on mutta olisipa jännä nähdä miten käy jos kaikista lapsista joiden kotona on puuhella, takka tai puulla lämpiävä sauna tehtäisiin lastensuojeluilmoitus.
Tai kaikista lapsista joiden äiti tekee makaroonilaatikon väärin.
Voi kauheeta... meillä oli neljä alle 7-vuotiasta lasta, nuorimmat oli vauva ja 1,5v. Puuhella lämpisi joka päivä, leivinuuni ja sauna pari kertaa viikossa. Grillattiin grillillä jossa hiilet poltettiin puista. Mökilläkin oli takka ja puuhella. Hyvin on lapset hengissä edelleen, vanhinkin on jo täysi-ikäinen. Ja osaa jo itse lämmittää uunit jne.
Kun olin lapsi, meillä oli oikeat kynttilät joulukuusessa. Siis sellaiset kynttilät, joissa oli oikea tuli. Kukaan ei tehnyt lasua.
Nyt on vanhempani jo siinä kunnossa, ettemme uskalla antaa heidän polttaa kynttilöitä kuusessa, eikä paljon muutenkaan.
Teen ilmoituksen lapsista, joiden vanhempi ei osaa kirjoittaa oikein sanaa puuhella.
Onneksi Ap ei ole lisääntynyt, vaikutat mielenvikaiselta ja tyhmältä.
No kyllä puu sauna on myös sellainen josta en laosi perheessä siedä. Jos mulla olisi lapsia niin meillä ei olisi mitään oikeaa tulta ja pisto rasiat olisi kaikki piilossa.
Ei ole ihme että maailma on tällöinen kun omat vahänhemmatkin aiheuttaa lapsille vaaran.ap
Idiootti. Ei hella ole avoin tulipaikka vaan se tuli on siellä hellan sisällä omassa paikassaan ja edessä luukku joka on kiinni.
Ei siinä ole mitään vikaa jos on puuhella. Minun mummolassa oli Helsingissä kerrostalossa. Se tuli on siellä sisällä. Mummilla oli myös veivattava kahvimylly, sillä sai lapsikin kahvinpavut jauhoksi. Ennen oli sellaista . Lapsetkin joivat kahvia , pantiin paljon maitoa tai kermaa sekaan. Elettiin kuitenkin usein 95- vuoiaaksi, eikä oltu lihavia. Älä vaan tee turhia lasuja. Huonosti ymmärrät elämää.
Vierailija kirjoitti:
Idiootti. Ei hella ole avoin tulipaikka vaan se tuli on siellä hellan sisällä omassa paikassaan ja edessä luukku joka on kiinni.
No idiootti se luukku on kyllä kuuma ja hellan pinta myös!! Mitäs jos siihen se pieni lapsi laittaa kädeb?? Tai tuli pääsee luukusta pois ja käy pahasti.
Luinkin myös että puista lähtee pien hiukkasia ilmaan ja haluatte siis että lapsilla ne on keuhkoissan niitä hiukkasia? Ei ihme että ennen oltiin niin keuhko sairaita kun joka paikassa oli oikeaa tulta ja lapset sille altistu. Ap
Ei vitsi, mä just tajusin, että meijän lapset nukkuu sängyissä ja istuu tuoleilla meidän kotona. Siinähän on ihan tajuton putoomisen riski. Miten te ootte ratkassu tän ongelman? Ettei nyt vaan tartteis tehä itestään lasua (hitto, jokuhan on voinu nähä meidän lapset tuoleilla ja ehkä jo ilmottanu meistä). 😲
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistään silpuista. Mutta mun mielestä on vaan vaarallista errä pienet lapset on oikean tulen lähellä. Äiti vielä sanoi että kyllä n e tietää että ei saa koskea mutta lspsi on lapsi enkä kyllä luottaisi itse.
Ap
Sinulle hiukan järkeä kehiin. Olenpa kasvanut 9-lapsisessa perheessä. Puuhella oli ja muita uuneja. Eipä kukaan itseään polttanut, vaikka siinä lieden uunissa oli tuli 2x pv.
Lapsilla on nääs maalaisjärkeä enemmän kuin ap:lla.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään vikaa jos on puuhella. Minun mummolassa oli Helsingissä kerrostalossa. Se tuli on siellä sisällä. Mummilla oli myös veivattava kahvimylly, sillä sai lapsikin kahvinpavut jauhoksi. Ennen oli sellaista . Lapsetkin joivat kahvia , pantiin paljon maitoa tai kermaa sekaan. Elettiin kuitenkin usein 95- vuoiaaksi, eikä oltu lihavia. Älä vaan tee turhia lasuja. Huonosti ymmärrät elämää.
Kuuntele järjen ääntä, Ap. sosiaalityöntekijätkin ymmärtää sen verran, ettei kaikkien idioottien ilmoituksia jonninjoutavista asioista oteta vakavasti. Ap:lle tiedoksi, että asiakkaina on lapsia jotka joutuu juoksemaan perse paljaana ulos karkuun väkivaltaisia läheisiään. Sinulla ei ole korvien välissä kaikki kunnossa. Kyllä ihmeellisiä tyyppejä löytyy täältä netin syövereistä, terve järki puuttuu ihan täysin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No idiootti se luukku on kyllä kuuma ja hellan pinta myös!! Mitäs jos siihen se pieni lapsi laittaa kädeb?? Tai tuli pääsee luukusta pois ja käy pahasti.
Luinkin myös että puista lähtee pien hiukkasia ilmaan ja haluatte siis että lapsilla ne on keuhkoissan niitä hiukkasia? Ei ihme että ennen oltiin niin keuhko sairaita kun joka paikassa oli oikeaa tulta ja lapset sille altistu. Ap
No teeppäs nyt kaikista Australian lapsista lasu.
.Kaitpa tiedät ,että siellä on ilmassa nyt hiukan hiukkasia.
Ajatteleppas ap, asuttiin ihan järven rannalla minä ja kaksi veljeäni. Olisit varmaan tehnyt lasun.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mistään silpuista. Mutta mun mielestä on vaan vaarallista errä pienet lapset on oikean tulen lähellä. Äiti vielä sanoi että kyllä n e tietää että ei saa koskea mutta lspsi on lapsi enkä kyllä luottaisi itse.
Ap
Jos olisi vaarallista, niin miten ovat vielä elossa?
Käydään pari viikon välein laavulla paistamassa makkaraa ja retkeilemässä. Ole hyvä, tee lasu meistäkin (lapset 2 ja 4).