Hirveä yöhikoilu ennen menkkoja
Mistä voi johtua ihan todella haittaava yöhikoilu 1-2 vk ennen menkkoja? Vaihdevuodetkaan ei vielä ovella, ikää 40 vuotta ja testit näin osoitti...
Kommentit (16)
Sama kun ap:lla, 1-2 yötä ennen menkkoja hikoilen, ja hiki myös haisee, muulloin ei vaikka hikoilisin (esim. urheillessa) menkkojen alla todella pistävä haju :s
Oisko esivaihdevuosioireita. Mulla myös ja sellaisiksi olen olettanut.
Oon huomannu saman, vähän ennen menkkoja/niiden aikana. Ollu jo pari vuotta, nyt ikää 35. Johtuuko estrogeenitason nopeasta romahduksesta ennen menkkoja? Veikkaisin, että jotenkin estrogeenitasoon liittyy, vaihdevuosinahan monet hikoilee kanssa. 🤔
Minäkin hikoilen läpimäräksi yöllä ennen kuukautisia. Olen 34 v. Olen ymmärtänyt, että se se liittyisi pms-oireisiin. En hikoile muuten.
onko siellä alamontussa skannattu myös eli gynen tarkastus?
Sama juttu ja hikoilu jatkuu vielä pari kolme päivää menkkojen aikanakin. Todella ärsyttävää, kun en normaalisti nukkuessa hikoile. Itsellä ikää 29v.
Mulla kans sama ollut jo vuosia. Ikää 35 v ja ovuloin vielä lähes joka kierrossa. Niissä kierrossa, joissa en ovuloi, pms oireet paljon helpommat.
Olen tosin jo vv eli OT, sori, mutta...
kylven hiessä ja verenpaineet laskevat hikoamisen johdosta kai? ihan kauheasti.
Että mittailkaa paineet myös, jos tulee oikein huonoa oloa.
Sama vika täälläkin. Ja samalla koko kroppa on tosi kuuman tuntuinen.
Onko teillä myös sydämen tykytystä noissa hikoilukohtauksissa?
Mulla tuli viime vuonna 40 täyteen ja tämä hikoilu ja sydämen tykytys yöllä ennen menkkoja alkoi muutama kuukausi sitten. Mulla tuo siis menee niin, että herään siihen sydämen takomiseen, sitten alkaa hikoiluttaa, sydän rauhoittuu hengittelemällä. Välillä on pakko nousta sängystä kun on jotenkin huono olo, ihan vain veden juonti auttaa. Just kun olen vaipumassa uneen, sydän ottaa taas kierrokset, hiki nousee pintaa ja tätä rallia sitten kestää tunnin tai pari, että just nukahtaessa säpsähdän hereille, kunnes saan lopulta nukahdettua uudestaan.
Alkavien vaihdevuosien oireitako nämä siis on? Kertokaa lisää! Onko jotain syytä mennä lääkäriin? Olen normaalipainoinen, en tupakoi, en juurikaan käytä alkoholia. Kahvin juontia olen vähentänyt nyt tämän takia todella reilusti, koska huomasin että jos olen juonut päivän aikana paljon kahvia se pahentaa tilannetta. Verenpainetta multa on mitattu vain raskauksien seurannassa, olleet silloin normaalit, mutta tästä on jo vuosia aikaa.
Kyllä sydäntykyttäjä voisi käydä lääkärillä. Terveydestä kysymys.
Olen kärsinyt rajusta pms-yöhikoilusta aina. Pahimmillaan menee kolme pyjamaa yössä. Lääkäri sanoi että hikoilu johtuu siitä, että ovulaatiossa kohonnut kehon lämpötila laskee normaaliksi. Tiedä häntä. Vaiva ei ole onneksi yhtä paha joka kuukausi. Olen nyt 45 eikä tilanne ole muuttunut yli kahteenkymmeneen vuoteen. Maltan tuskin odottaa vaihdevuosien kuumia aaltoja…
Huonot elintavat ja ylipaino lisäävät tuota , minulla auttoi kun vähä alkoi liikkumaan ja laihdutin parikymmentä kiloa.
Täälläkin hikoilu alkaa viikkoa ennen ja kestää menkkojen ajan noin viikon. Ikää 45v.