Jos menet treffeiilä sushi-ravintolaan ja mies osaa käyttää hyvin puikkoja sekä tuntee eri sushit nimeltä, parantaako se hänen mahdollisuuksiaan päästä lakanoihisi?
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Ei. Mies jää sinne syömään kuivaa riisiä ja sitkeää mautonta kalaa ja minä menen viereiseen ravintolaan ja tilaan kunnon pihvin. Ehkä tapaan siellä miehen jolla on normaali ruokahalu eikä lapamatoa.
Saako sut mistä kiinni? 😆
M44
Puikkojen käyttö ja sushien syöminen kyllä. En voisi kuvitella kelpuuttavani jotain junttitolvanaa, joka haluaisi aina pihviä. Puikkojen käyttö on osa yleissivistystä.
Nimien tunteminen on ehkä vähän, hmm... Jos se tulisi huomaamatta luonnostaan niin ok. Muuten teennäistä ja neitiä.
Ei. Ainakin sushibuffan jälkeen olen aina niin ähkynä etten halua esitellä pulleaa vatsaani yöllisten lakanapierujen kera kenellekään
Ei, se olisi oletukseni treffeillä eli suhtautuminen neutraalia. Jos mies ei tunne susheja ja suhtautuu niihin jollain ankaralla 00-luvun juntin asenteella, se vähentää mahdollisuuksia. Nyt on 2020, pikkulasten lempiruokaa on sushi, siinä ei ole mitään eksoottista.
No tuskinpa se siitä on kiinni, vaikka täytyy sanoa, että yleistieto on toki viehättävämpää kuin tietämättömyys.
Enemmän kuitenkin vaikuttaa asenne. Halu oppia uutta on puoleensa vetävä piirre, samoin avoimuus uusille kokemuksille. Jos mies alkaisi yökkäilemään, pilkkaamaan puolta maailmaa, joka syö puikoilla jne. hän ei olisi minua varten. Tuskinpa hän silloin haluaisi lähteä kanssani kokeilemaan mitään muutakaan uutta.
Noinko helppoina sinä naisia pidät? Että eikun vain hifistelemään sushien nimillä, niin johan lohkeaa?
Ei, syön sushit sormin ja häivyn paikalta ähkyissäni.
En edes tiennyt että niitä on eri nimisiä.
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan huomannut, että niitä on erinäköisiä? Miksi ne eivät olisi silloin myös erinimisiä?
Kaikki eivät välttämättä pidä kaikista susheista. Itse en yleensä valitse makeja (rullattu levän sisään) vaan syön pelkästään nigirejä (kalaa tms. riisin päällä).
Makeja ja nigirejäkin on sitten monenlaisia. Yleensä suomalaiset puhuvat esimerkiksi munakasnigiristä eivätkä käytä japanin sanaa tamago, joka tarkoittaa munaa. Kaliforniamaki puolestaan on saanut nimensä siitä, että se on kehitetty Kaliforniassa, ei Japanissa. Futomaki on isompi makirulla, jossa on yleensä viisi täytettä.
Minulle on sushimenuista jäänyt mieleen useita japanin sanoja kuten ikura (mäti), shake (lohi), ebi (katkarapu) jne.
Mutta ei noita tarvitse tietää sushista nauttiakseen. Minusta on kuitenkin kiva oppia tuollaisiakin juttuja.
Onhan muuten pitsojakin erinimisiä. On frutti du marea ja margaritaa jne.
Ei ellen olisi esim itse joku sushimestari. Tosin tilanne olisi sama esim eri pastalajien kanssa tai puurohiutaleiden. Ketä kiinnostaa?
Syön sashimia haarukalla enkä tiedä susheista yhtikästä mitään, kun syön mieluummin kalaa kuin lähes pelkkää riisiä.
Ei, koska ei saisi minua sushi-ravintolaan mukaan :D Mutta puikkojen köyttätaitoa arvostaisin, koska syön itsekin aasialaista ruokaa puikoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko koskaan huomannut, että niitä on erinäköisiä? Miksi ne eivät olisi silloin myös erinimisiä?
Kaikki eivät välttämättä pidä kaikista susheista. Itse en yleensä valitse makeja (rullattu levän sisään) vaan syön pelkästään nigirejä (kalaa tms. riisin päällä).
Makeja ja nigirejäkin on sitten monenlaisia. Yleensä suomalaiset puhuvat esimerkiksi munakasnigiristä eivätkä käytä japanin sanaa tamago, joka tarkoittaa munaa. Kaliforniamaki puolestaan on saanut nimensä siitä, että se on kehitetty Kaliforniassa, ei Japanissa. Futomaki on isompi makirulla, jossa on yleensä viisi täytettä.
Minulle on sushimenuista jäänyt mieleen useita japanin sanoja kuten ikura (mäti), shake (lohi), ebi (katkarapu) jne.
Mutta ei noita tarvitse tietää sushista nauttiakseen. Minusta on kuitenkin kiva oppia tuollaisiakin juttuja.
Onhan muuten pitsojakin erinimisiä. On frutti du marea ja margaritaa jne.
No jos ei tolla tietämyksellä käy flaksi niin ihmettelen syvästi. Sen täytyy olla puikkojen käyttötaidosta kiinni.
Mikään haarukalla nopeasti läpeensä lappava susheilija ei ainakaan lakanoihin olisi tulossa ikinä,että sinänsä jos siihen vertaa
Ei. Mies jää sinne syömään kuivaa riisiä ja sitkeää mautonta kalaa ja minä menen viereiseen ravintolaan ja tilaan kunnon pihvin. Ehkä tapaan siellä miehen jolla on normaali ruokahalu eikä lapamatoa.