Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka syöt Suomessa haarukalla ja veitsellä, miksi vaihdat sushi-paikassa heinostelevampiin puikkoihin?

Vierailija
05.01.2020 |

Se muka autenttinen haparointi näyttää aika kauhealta.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi syödään sormin.

Totta. Japanilaiset tuttuni sanovat että sushia yleensä siellä kotisaarilla syödään joko puikoilla tai ihan sormilla. Ei siitä ole mitään etikettiä, suomalaiset pätemässä tästä on samaa kuin japsit alkaisivat neuvomaan toisiaan miten suomalaisella nakkikioskilla pitää burgeri syödä.

Kuka urpo esimerkiksi sushibuffassa syö käsin? Ensin kosketaan ottimiin ja sitten omaan ruokaan? Paras tapa saada kaikki pöpöt, joita päivän asiakkailla on ollut. Ja sitten otetaan lisää ja siirretään sushin jämät ja omat pöpöt niihin samoihin ottimiin? Pliis älkää! Ulkona syödessä on hygieenisintä käyttää ruokailuvälineitä. Jättäkää se käsin syöminen kotiin.

Periaatteessa juuri näin. Siitäkin huolimatta olen nähnyt ihan aidon japanilaisen syövän sushia sormin. 🤷🏼‍♂️

Vierailija
22/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen mielestä sitten puutikut ovat hienostelevia? :D

Itse syön sormin ravintolassa. Se vaan tuntuu väärältä syödä haarukalla ja veitsellä. Kotona sitten harjoittelen tikuilla syöntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi syödään sormin.

Totta. Japanilaiset tuttuni sanovat että sushia yleensä siellä kotisaarilla syödään joko puikoilla tai ihan sormilla. Ei siitä ole mitään etikettiä, suomalaiset pätemässä tästä on samaa kuin japsit alkaisivat neuvomaan toisiaan miten suomalaisella nakkikioskilla pitää burgeri syödä.

Kuka urpo esimerkiksi sushibuffassa syö käsin? Ensin kosketaan ottimiin ja sitten omaan ruokaan? Paras tapa saada kaikki pöpöt, joita päivän asiakkailla on ollut. Ja sitten otetaan lisää ja siirretään sushin jämät ja omat pöpöt niihin samoihin ottimiin? Pliis älkää! Ulkona syödessä on hygieenisintä käyttää ruokailuvälineitä. Jättäkää se käsin syöminen kotiin.

Mä syön käsin buffassakin.

Et ole käsidesistä kuullut?

Vierailija
24/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku ressukkapoika päässyt ekaa kertaa isolle kirkolle pottumuusin parista kun kymmenen sushikauhistelua tykittää samana päivänä :DDDDD

Vierailija
25/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mielestäsi ihminen joka ei osaa syödä puikoilla ei saisi myöskään opetella sitä?

Vierailija
26/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sushi hajoaa jos sitä tökkää millään, siksi sitä pitää puristaa sivuista enkä nyt sormillakaan halua ravintolassa syödä.

Vierailija
27/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä vaihdan ihan arkisiin ei-hienosteleviin puikkoihin.

Vierailija
28/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

otetaanko talikko mukaan varoiksi että kopiojapanilainen taka-aasiasta häiriköi perässä?

Vierailija
29/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin käytän hiihtoladulla suksia vaikka minulla on traktori.

Vierailija
30/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

ressukka naikonen on mennyt marinoimaan oman pikku kopio sushunsa omalla pikku .. sellaisella? niiskuttaako nenukkiaankin vielä?

Vierailija
31/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen osannut syödä puikoilla 7-vuotiaasta lähtien. Ei niillä syömisessä ole mitään hienostelua, ihan arkea valtavalle määrälle aasialaisia.

Vierailija
32/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö saastaista sushia elohopeavedessä

Vierailija
33/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Heinosilla on nyt vaan tapana toimia niin.

Vierailija
34/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritimme tuloksetta tarttua niillä rusinoista muttei niitä ollutkaan.. rusinoita siis.

mutta sitten taka-aasikolla tuli itku kun traditionaalisella huuhtaisitiin suusta als jotain ja jatkettiin juttelua toisen kanssa. 

Vierailija
35/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se voi olla osa sitä kokemusta?

Minkä takia itse katsot amerikkalaisia elokuvia, vaikka olet suomalainen?

Minkä takia laitat rannalle sortsit vaikka tavallisesti käytät pitkiä housuja?

Vierailija
36/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushia on helpompi syödä puikoilla.

Myös mm. nuudeleita on helpompi syödä puikolla, ja itse asiassa tosi monia ruokia.

Poikkeus ovat oikeastaan vain liemiruoat (luonnollisesti) sekä pieniä murusia sisältävät ruoat kuten kuiva riisi.

Vierailija
37/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samasta syystä kuin syön keiton lusikalla ja pihvin haarukalla ja veitsellä. Ruokailuväline valitaan siten, että on mahdollisimman mukava ja helppo syödä.

Vierailija
38/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön myös nykyään sormin. Opettelin kyllä aikanaan puikkojen käytön, mutta sormin on niin kätevää... ja joo, olen syönyt sormin myös ravintolassa, silloin kun vielä ihmiset kävi ravintolassa... tosin käytin käsidesiä ennen ruokailua jo silloin. Syöhän ihmiset leipänsäkin käsin, kaiketi. Ja olen nähnyt miten ihmiset laittavat suuhunsa myös makeisia, leivoksia ja keksejä, jopa suolapähkinöitä yhteisestä kupista (yök), ihan ilmankin käsidesejä.

Nyt korona-aikaan syön sushini kotona. Noudetaan Hanko-sushista säkillinen ja herkutellaan. Sormin, nams.

Edelleen tosin kastan epäkonventionaaliseen länsimaiseen tapaan sushipalani soijakastikkeeseen väärin päin, eli alapuoli nesteeseen. Japanissahan se kastelu tapahtuu toisin päin. Japanilaiset palat ovat myös pienempiä kuin täkäläiset, ja sopivat suupaloiksi paremmin, näissä täytyy suu avata epäesteettisen valtavaksi, että saa palan tungettua suuhunsa...

Vierailija
39/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän viitseliäisyyttä treenaamiseen, niin kyllä onnistuu. 

Tosin jotkut ihmiset luulevat että yli 5-vuotias ei opi enää mitään.

Vierailija
40/43 |
17.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menet verkkareissa iltajuhliin?