Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka syöt Suomessa haarukalla ja veitsellä, miksi vaihdat sushi-paikassa heinostelevampiin puikkoihin?

Vierailija
05.01.2020 |

Se muka autenttinen haparointi näyttää aika kauhealta.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enhän minä vaihdakkaan, en osaa syödä puikoilla, joten ei huolta.

Vierailija
2/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene niihin, jos se niin kovin häiritsee....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei haarukalla saa uitettua sitä palaa soijakipossa. Haarukka on siihen väärän mallinen. Parempi syödä vaikka sormin, jos puikot ei onnistu. Ja puikot onnistuu, kunntarpeeksi harjoittelee.

Vierailija
4/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietynlaisia ruokia on kivempi syödä puikoilla. Syön kyllä kotonakin joitain ruokia puikoilla, osaan sen oikein mainiosti.

Vierailija
5/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

...koska juuri me omassa korkeassa persoonassamme itse asiassa osaamme syödä niillä puikoilla täysin sujuvasti, ja koska ne sopivat sushipalasta kiinni ottamiseen hitosti paremmin kuin haarukka (joka hajottaa riisin).

Oliko muuta?

Vierailija
6/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sushi syödään sormin.

Vierailija
7/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sushia on vaikea syödä haarukalla ja veitsellä. Hajoaa. Kai noilla puikoilla on joku tarkoitus.

Vierailija
8/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön sellaisilla puikoilla, joissa on kumilenkki pitämässä puikot yhdessä. Yhtä helppoa syödä kuin haarukalla. 

Vierailija
9/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietynlaisia ruokia on kivempi syödä puikoilla. Syön kyllä kotonakin joitain ruokia puikoilla, osaan sen oikein mainiosti.

Tottakai "osaat". LOL!

Vierailija
10/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään heinostella.

Vierailija
11/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä syön sushia kotonakin puikoilla.

Vierailija
12/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä puikkojen käyttämisessä muka on niin vaikeaa, että luulet sitä hienosteluksi? Itse käytän niitä, koska esimerkiksi sushin syöminen on siten helpompaa. Jos nigiriin iskee haarukan, sehän menee rikki.

Puikoissa on myös se hyvä puoli, että voi syödä vain yhdellä kädellä. Se on paljon kätevämpää kuin haarukan ja veitsen kanssa pelaaminen.

Hienostelu on ihan vain omassa päässäsi.

Vierailija
13/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan veistä käytä sushiin? Haarukkaa varovasti käyttäen syönti onnistuu kuten puikoilla.

Vierailija
14/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös luulin etten osaa syödä puikoilla ennen kuin ensimmäistä kertaa kokeilin sushipaikassa nimenomaan. Vai kotonako tehtiin sushia, sitä en enää muista. Mutta puikot oli ja niiden käyttö sujui yllättäen yhtä näppärästi kuin haarukan ja veitsen.

Vierailija
15/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sushi syödään sormin.

Totta. Japanilaiset tuttuni sanovat että sushia yleensä siellä kotisaarilla syödään joko puikoilla tai ihan sormilla. Ei siitä ole mitään etikettiä, suomalaiset pätemässä tästä on samaa kuin japsit alkaisivat neuvomaan toisiaan miten suomalaisella nakkikioskilla pitää burgeri syödä.

Vierailija
16/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntti teki aloituksen, koska ei itse hallitse perusasiaa.

Vierailija
17/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön kotona kaiken lusikalla koska sika paljon helpompaa.

Vierailija
18/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sushi syödään sormin.

Totta. Japanilaiset tuttuni sanovat että sushia yleensä siellä kotisaarilla syödään joko puikoilla tai ihan sormilla. Ei siitä ole mitään etikettiä, suomalaiset pätemässä tästä on samaa kuin japsit alkaisivat neuvomaan toisiaan miten suomalaisella nakkikioskilla pitää burgeri syödä.

Kuka urpo esimerkiksi sushibuffassa syö käsin? Ensin kosketaan ottimiin ja sitten omaan ruokaan? Paras tapa saada kaikki pöpöt, joita päivän asiakkailla on ollut. Ja sitten otetaan lisää ja siirretään sushin jämät ja omat pöpöt niihin samoihin ottimiin? Pliis älkää! Ulkona syödessä on hygieenisintä käyttää ruokailuvälineitä. Jättäkää se käsin syöminen kotiin.

Vierailija
19/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska voin. Enkä välitä siitä ajatteletko sinä minun "heinostelevan" asialla.

Vierailija
20/43 |
05.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajaäitini vei meitä usein ulos syömään. Opin äidin kanssa syömään puikoilla kiinalaisissa ravintoloissa 80-luvulla, ennen sushibuumia.

Osaan, haluaisitko, että pyydän anteeksi asiaa?